مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در آلمان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در آلمان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در آلمان رشته ای است بسیار کاربردی و مورد نیاز است که تاثیر شگرفی بر سلامتی جامعه دارد. در این کشور با شیوع بیماری کرونا تعداد متقاضیان تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی بالا رفت و در پی ان نیز ظرفیت دانشجوها درانشگاه بالا رفت. برای تحصیل این رشته در دانشگاه های علوم بهداشتی کشور آلمان باید سوابق تحصیلی مرتبطی داشته باشید. همچنین امکان تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی فراهم است. پس از اتمام تحصیل در این بخش در آلمان می توانید در حوزه بهداشت عمومی و موقعیت های مرتبط مشغول به کار شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به آلمان و تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی مشاور و پاسخگوی سوالات شماست.

جایگاه رشته مدیریت بهداشت عمومی در آلمان

تقاضا برای متخصصان بهداشت عمومی ماهر به طور مداوم در سراسر جهان در حال افزایش است. مدرک کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی تنها شانس شما را برای یافتن شغلی با رتبه بالا و با درآمد بالا در این زمینه افزایش می دهد. چنین مدرکی را می توان در آلمان به دست آورد، کشوری که رتبه چهارم را در کل جهان در رتبه بندی قدرت سیستم آموزش عالی QS دارد. بهداشت عمومی هم به رشته تحصیلی و هم به اقداماتی اطلاق می شود که با هدف پیشگیری از بیماری ها، افزایش طول عمر انسان و ارتقای سلامت جسمی و روانی با در نظر گرفتن توزیع عادلانه و استفاده کارآمد از منابع موجود انجام می شود. هدف اقدامات بهداشت عمومی در درجه اول حفظ سلامت کل جمعیت یا گروه های درون جمعیت از طریق تلاش های سازمان یافته جامعه است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در آلمان هستید:

مقطع تحصیلیمدت تحصیلهزینه تحصیل به دلار
کارشناسی4 سال$7000 الی $4000
تحصیلات تکمیلی1.5 الی 2 سال$8000 الی $12000

تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در آلمان در مقطع ارشد

کارشناسی ارشد بهداشت عمومی با هدف تجهیز شرکت کنندگان به مهارت های علمی و عملی برای انجام مستقل تحقیقاتی که تغییرات سیاستی را به همراه دارد و بر سلامت جمعیت تأثیر مثبت می گذارد. مفهوم کلیدی آن حفظ و ارتقای سلامت، رفاه و امید به زندگی جمعیت های انسانی با ادغام دانش علمی، مهارت های عملی و تجزیه و تحلیل تحقیقات داده ها برای پیشبرد سلامت عمومی است. این دوره شامل 10 ماژول است که بر روی عوامل تعیین کننده سلامت و مشکلات عمده سلامت از دیدگاه جهانی و بین رشته ای تمرکز دارد. دانش‌ آموزان در مفهوم‌سازی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی مداخلات بهداشت عمومی، طرح‌های مطالعه و روش‌های تحقیق دانش کسب خواهند کرد. دانش آموزان می توانند درک جامعی از اخلاق و تحولات جاری بهداشت عمومی به دست آورند.

این برنامه با نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد به اوج خود می رسد. هدف، تدوین و تجزیه و تحلیل یک مسئله با استفاده از یک طرح مطالعه مناسب و روش های مطالعه است. مفاهیم و روش های آموخته شده در طول برنامه اعمال خواهد شد. کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی در یک دانشگاه آلمان معمولا حدود 8109$ (دلار) در سال هزینه دارد. هزینه ماهانه زندگی حدود 957$ (دلار) است که کمی بالاتر از میانگین اروپا است. متقاضیان MPH که عازم آلمان هستند باید مدرک بهداشت عمومی و علوم بهداشتی داشته باشند. مدرک لیسانس در مطالعات مشابه، مانند پزشکی، پرستاری، یا علوم اجتماعی نیز در نظر گرفته خواهد شد. مدارسی مانند دانشگاه هامبورگ نیز برای پذیرش حداقل به یک سال تجربه کاری بهداشت عمومی/علمی نیاز دارند. دانشگاه های آلمان برنامه های بهداشت عمومی را به 2 زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می دهند.

دانشگاه های رشته مدیریت عمومی بهداشت در آلمان

در Charité Universitätsmedizin برلین ، اکثر ماژول ها به زبان آلمانی هستند. در حالی که برخی از کلاس ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند، دانش آموزان باید به گویش آلمانی تسلط داشته باشند. در ضمن در دانشگاه هامبورگ برنامه MPH به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. انتظار می رود، متقاضیان خارجی برای درخواست باید گواهی مهارت در زبان انگلیسی ارائه دهند. بهداشت عمومی هم به رشته تحصیلی و هم به اقداماتی اطلاق می شود که با هدف پیشگیری از بیماری ها، افزایش طول عمر انسان و ارتقای سلامت جسمی و روانی با در نظر گرفتن توزیع عادلانه و استفاده کارآمد از منابع موجود انجام می شود. فاند و فول فاند در آلمان نیز یک مزیت بزرگ برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی است.

هنگام مطالعه بهداشت عمومی، با مسائلی مانند موارد زیر آشنا خواهید شد:

  • شیوع و توزیع بیماری ها، علل سلامت و بیماری و توزیع نابرابر اجتماعی آنها
  • نیازهای فعلی و آینده برای مراقبت های پیشگیرانه، درمانی، توانبخشی، پرستاری و تسکینی و همچنین ارتقای سلامت
  • ساختار و طراحی سیستم های سلامت منصفانه و کارآمد، از جمله ساختارهای تصمیم گیری، تخصیص وظایف، بودجه و آموزش
  • مشارکت بیماران و شهروندان در فرآیندهای تصمیم گیری در مورد مسائل مرتبط با سلامت
  • تاثیر تصمیمات در حوزه های مختلف سیاسی بر سلامت عمومی
  • دیدگاه های بین المللی سلامت، جوامع و جوامع

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در آلمان

کار علوم آزمایشگاهی در آلمان در زمینه بهداشت عمومی در حال حاضر یک موضوع شناخته شده برای ادامه تحصیل در دانشگاه، و پیش نیاز بسیاری از موقعیت های اجرایی در حرفه های بهداشتی است. در آلمان، برنامه های مطالعاتی بهداشت عمومی در حال حاضر توسط هشت دانشگاه ارائه می شود که در انجمن بهداشت عمومی آلمان نیز فعال هستند. این برنامه برای شما مناسب است اگر شما از تحصیلات دانشگاهی خود با نمره بهتر از 2.5 فارغ التحصیل شده اید (نظام نمره دهی آلمانی) و اگر مطالعات و/یا فعالیت های حرفه ای شما بر سلامت متمرکز است. همچنین اگر شما هم در تحقیقات دانشگاهی به طور کلی و هم در تحقیقات تجربی در علوم اجتماعی به طور خاص مهارت دارید این رشته خوبی برای شما است.

و اگر شما می‌توانید گزارش‌های مطالعاتی و نشریات دانشگاهی را به زبان انگلیسی بخوانید و آماده هستید که شکاف‌های دانشی را که ممکن است در زیست‌شناسی انسانی، علوم بهداشتی، یا در مورد ساختارهای سیستم مراقبت‌ های بهداشتی داشته باشید، برطرف کنید. متقاضیان بین المللی برای کارشناسی ارشد بهداشت عمومی در آلمان باید دارای مدرک لیسانس در علوم بهداشتی یا برنامه های مربوطه و تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی باشند. دانشگاه های مختلفی در آلمان وجود دارد که زبان آموزشی برای برنامه مدرک آلمانی است، از این رو، داشتن مدرکی دال بر مهارت زبان برای دانشجویان غیر بومی مهم است. متقاضیان بین المللی ملزم به ارائه نمرات GRE برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته بهداشت عمومی در دانشگاه های آلمان هستند. از مهاجرت قاچاقی به آلمان بپرهیزید و با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به آلمان مشورت نمایید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *