مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته قلب و عروق در رومانی

رشته قلب و عروق در رومانی

رشته قلب و عروق در رومانی به صورت تخصصی در دانشگاه های پزشکی رومانی ارائه می شوند. برای شرکت در دوره ها نیاز به دانش زبان رومانیایی دارید. رومانی کشور جذاب برای زندگی است و هزینه تحصیل در این کشور نیز مقرون به صرفه است. این کشور دارای دانشگاه های معتبری در سطح اروپاست. رشته قلب و عروق با توجه به شیوع بیماری های قلبی و عروقی ناشی از موارد مختلف رشته ای مهم در این کشور است. برای اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به رومانی می توانید با متخصصین و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

تحصیل رشته قلب و عروق در رومانی

تخصص های پزشکی در رومانی به پزشکان مقیم و توانایی های مورد نیاز برای متخصصان حرفه ای پزشکی بسیار ماهر را ارائه می دهد. پزشکان مقیم یا دستیاران، پزشکان دارای مجوزی هستند که در بیمارستان ‌های متعلق به دانشگاه (یا در سایر بیمارستان‌ها یا خدمات با توافق با دانشگاه ‌ها)، تحت نظارت اساتید راهنما (رئیس گروه) متعلق به کادر پزشکی این بیمارستان ‌ها دوره کارآموزی دارند. تحصیل رشته قلب و عروق در رومانی تخصص در پزشکی در رومانی (فوق لیسانس پزشکی، تخصص یا مطالعات رزیدنتی) شامل بیش از 80% کار بالینی است (کار بیمارستانی در تعامل با بیماران، اساتید و متخصصان بیمارستان).

پزشک مقیم یا کارآموز رزیدنت یک پزشک فارغ التحصیل و دارای مجوز است که از طریق آموزش های درون بیمارستانی، با نظارت رئیس بخش، یک تخصص را فرا می گیرد. برای اخذ اقامت پزشکی، داوطلب باید هم شرایط آکادمیک (مدرک دکترای پزشکی یا دندانپزشکی) و هم زبان (حداقل سطح B2 زبان رومانیایی) را داشته باشد.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته قلب و عروق در رومانی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایووا
2دانشگاه پزشکی، داروسازی و علوم تارگو مورس
3دانشگاه پزشکی و داروسازی کلوژ-ناپوکا
4دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور پوپا

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در رومانی

قبل از ثبت نام نهایی در برنامه رزیدنتی در رومانی دانشجویان باید شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در رومانی بدانید. تمام متخصصین تحصیلات تکمیلی پزشکی باید ابتدا برای سال آمادگی زبان رومانیایی اجباری ثبت نام کنند و این مسئولیت آنهاست که رومانیایی را یاد بگیرند و گواهی پایان زبان رومانیایی را برای اهداف آکادمیک (سطح B2) دریافت کنند.

پس از دریافت گواهی زبان رومانیایی، مقیمان بین المللی تحصیلات تکمیلی پزشکی در رومانی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا می توانند بر اساس نامه پذیرش، دیپلم دبیرستان و دانشگاه و سوابق تحصیلی، گواهی زبان رومانیایی، کپی پاسپورت، گواهی تولد، گواهی پزشکی و پرداخت شهریه در تخصص ثبت نام کنند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی پزشکی اتحادیه اروپا و سوئیس، پس از دریافت گواهی زبان رومانیایی، باید از شرایط قانونی مشابه شهروندان رومانیایی پیروی کنند و باید در آزمون رزیدنتی شرکت کنند. این آزمون به زبان رومانیایی توسط دانشگاه های اصلی پزشکی رومانی برگزار می شود. کسانی که امتحان را با موفقیت پشت سر می گذارند بر اساس نتایج و مکان های موجود در هر تخصص ثبت نام می شوند.

کار در رشته قلب و عروق در رومانی

پس از کسب مدرک تحصیلی در رشته قلب و عروق در رومانی می توانید برای کار در رشته قلب و عروق در رومانی واجد شرایط شوید. فراموش نکنید که برای کار در این رشته و تخصص پزشکی در رومانی نیاز به تسلط به زبان رومانیایی در سطح B2 را دارید. میزان درآمد کار در رشته های تخصص پزشکی در رومانی مانند رشته قلب و عروق در این کشور بالاست.

میزان درآمد متخصصین قلب و عروق در رومانی برای کار در رومانی در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهیانه متخصص قلب و عروق در رومانی

مدارک لازم برای تحصیل تخصص قلب و عروق در رومانی

برای درخواست برای تخصص و تحصیل پزشکی در رومانی، متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم دانشگاهی باشد که پس از حداقل 6 سال تحصیلات دانشگاهی پزشکی یا دندانپزشکی و تحصیلات دانشگاهی 5 ساله داروسازی از دانشگاه معتبر اخذ شده است. بیشتر از آن، متقاضی باید صحبت کند یا آماده یادگیری زبان رومانیایی باشد.

لیست مدارک لازم برای تحصیل تخصص قلب و عروق در رومانی عبارتند از:

  • کپی مدرک لیسانس یا معادل آن (گواهی پایان دوره دبیرستان) و مدرک دانشگاهی
  • کپی تایید شده سوابق تحصیلی دانشگاه
  • کپی شناسنامه
  • گواهی پزشکی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری روانی، مسری و یا سایر بیماری ‌های ناسازگار با حرفه پزشکی و بدین ترتیب سلامت وضعیت متقاضی را اثبات کند.
  • کپی تایید شده پاسپورت
  • رزومه متقاضی
  • 4 عکس اخیر (اندازه پاسپورت)
  • فرم درخواست برای به رسمیت شناختن دیپلم

تمام این مدارک باید به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی باشند، در غیر این صورت، باید به یکی از آن زبان ها ترجمه شوند. هر نسخه ترجمه شده باید با یک کپی ساده از سند اصلی همراه باشد. نسخه های ترجمه شده یا کپی اسناد اصلی (اگر به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی باشد) باید توسط وزیر امور خارجه و هیئت دیپلماتیک رومانیایی یا معاهده لاهه یا حداقل توسط هر مقام ذیصلاح دیگری تایید شده باشد.

برنامه رشته قلب و عروق در رومانی

برنامه رشته قلب و عروق در رومانی

هدف ارائه برنامه رشته قلب و عروق در رومانی آموزش افرادی است که دارای تحصیلات عالی پزشکی هستند. این برنامه ها با هدف تربیت یک متخصص بسیار ماهر – متخصص قلب، برای تشکیل و توسعه شایستگی های خود در زمینه قلب و عروق مطابق با استانداردهای حرفه ای از جمله مهارت های استفاده از روش های مدرن تشخیصی و درمانی در قلب، متخصصی که می تواند کار مستقلی را در موسسات مراقبت های بهداشتی انجام دهد یا به طور خصوصی انجام دهد. این آموزش ها در سایت های بالینی دانشگاه های رومانی با تجهیزات پیشرفته انجام می شود. در چارچوب آموزش، دانشجویان می توانند در انجام تحقیقات علمی، شرکت در تحقیقات بالینی، شرکت در کنفرانس های بین المللی، ارائه و انتشار نتایج تحقیقات شرکت کنند.

دستیاران پزشکی به واحدهای سایت های بالینی توزیع می شوند، جایی که با راهنمایی اساتید گروه، این فرصت را دارند که هم دانش خود را گسترش دهند و هم کاربرد آن را در عمل مشاهده کنند. دانشجویان رویدادهای بالینی را تجزیه و تحلیل می‌کنند و این فرصتی را فراهم می‌کند تا تجربه بالینی فراوانی را در طول آموزش دستیاری به دست آورند.

  • فارغ التحصیلان دوره رزیدنتی در زمینه تخصص می توانند فعالیت های خود را در پلی کلینیک ها، بیمارستان ها، مراکز تشخیصی قلب، مراکز بهداشتی قلب و عروق، ایستگاه های آمبولانس انجام دهند.
  • پس از اتمام برنامه رشته قلب و عروق در رومانی، فارغ التحصیلان این فرصت را دارند تا برای کار در این رشته در مشاغل مختلف کار کنند.

برای تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی می توانید مقاله مربوط را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *