مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته قلب و عروق در بلژیک

رشته قلب و عروق در بلژیک رشته ای تخصصی در پزشکی است که در دانشگاه های معتبر این کشور به دانشجویان ارائه می شود. این رشته به صورت تخصصی در دوره های تحصیلات تکمیلی در بلژیک ارائه می شود. بلژیک کشوری چند زبانه است و برای تحصیل دوره های پزشکی نیاز به داشن زبان های فرانسوی هلندی و آلمانی است. برای تبدیل شدن به یک متخصص در رشته قلب وعروق در بلژیک نیاز به داشتن تحصیلات حداقل 8 تا 10 سال است. همچنین برای تحصیل و کار در این کشور نیاز به ویزاست. برای بررسی شرایط مهاجرت به عنوان یک متخصص قلب و عروق با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مکاتبه کنید.

تحصیل رشته قلب و عروق در بلژیک

دکترای پزشکی (MD) در بلژیک به معنای دنبال کردن آموزش های پایه پزشکی شامل مدرک لیسانس و فوق لیسانس است. بر اساس سیستم حقوقی پزشکی بلژیک، آموزش رزیدنتی اضافی همراه با تحصیلات کارشناسی ارشد پیشرفته (پزشکی عمومی یا پزشکی خانواده، پزشکی تخصصی) برای فعال شدن به عنوان یک پزشک حرفه ای که می تواند و ممکن است در محل خود طبابت کند اجباری است. لذا برای تحصیل رشته قلب و عروق در بلژیک بایستی لیسانس و همچنین فوق لیسانس پزشکی تخصصی را در نظر داشته باشید.

در شکل زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته قلب و عروق در بلژیک معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه آنتورپ
2دانشگاه کاتولیک لئوون
3دانشگاه خنت
4دانشگاه آزاد بروکسل

کسب تخصص رشته قلب و عروق در بلژیک

آموزش برای تبدیل شدن به یک پزشک فعال حرفه ای و کسب تخصص رشته قلب و عروق در بلژیک در 3 دوره با درجه فزاینده ای از صلاحیت های اکتسابی انجام می شود:

  • مدرک لیسانس 180 واحد ECTS معادل 3 سال.
  • فوق لیسانس: 180 واحد ECTS معادل 3 سال مدرک لیسانس + فوق لیسانس به مدرک MD منتهی می شود، نقطه شروعی برای کارشناسی ارشد پیشرفته برای تبدیل شدن به یک پزشک شاغل.

دوره کارشناسی ارشد پزشکی از 4 سال (240 واحد ECTS) به 3 سال (180 واحد ECTS) بازنگری شد. این بدان معناست که در سال تحصیلی 2024-2023 آخرین گروه از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 4 ساله پزشکی مانند اولین گروه از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 3 ساله فارغ التحصیل شدند.

  • مدرک کارشناسی ارشد پیشرفته برنامه پیشرفته که شامل 120 تا 180 واحد ECTS و همچنین یک دوره آموزش دستیاری پزشکی حرفه ای به مدت 3 تا 6 سال بسته به تخصص پزشکی است.

امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری برای اخذ مدرک دکتری پس از تحصیل کارشناسی ارشد در بلژیک وجود دارد. تحصیل دکترا می تواند در طول یا بعد از دوره فوق لیسانس در پزشکی تخصصی انجام شود.

کار در رشته قلب و عروق در بلژیک

کار در رشته قلب و عروق در بلژیک

متخصصان قلب با کار در رشته قلب و عروق در بلژیک، بیماران مبتلا به نقایص و بیماری های قلبی و عروقی را که به سیستم قلبی عروقی معروف هستند، تشخیص، ارزیابی و درمان می کنند. با کار در این رشته شما کیفیت زندگی بیماران را پس از یک رویداد تغییردهنده زندگی مانند حمله قلبی، نارسایی قلبی یا اختلال ریتم قلب بهبود خواهید داد. شما همچنین در درک بیماری‌ها، نحوه پیشرفت و پیشگیری از آن‌ها مشارکت خواهید داشت. شما از بیماران بالغ با شرایطی مانند:

  • آنژین صدری (درد قفسه سینه ناشی از باریک شدن عروق کرونر)
  • آریتمی (ضربان قلب نامنظم)
  • سوفل قلب به دلیل بیماری دریچه قلب
  • کاردیومیوپاتی (بیماری عضله قلب) با نارسایی قلبی از جمله ریوی
  • ادم (تجمع مایعات)
  • ترومبوز عروق کرونر یا انفارکتوس میوکارد (حمله قلبی) اغلب با فشار خون بالا (فشار خون بالا) و کلسترول بالا همراه است.
  • بیماری های عروق (آترواسکلروز، آرتریت، آتروم)
  • سوراخ در قلب و سایر اشکال بیماری های مادرزادی قلبی

با کار به عنوان یک متخصص قلب، در یک رشته پزشکی اغلب سریع و پویا درگیر خواهید شد. از شما انتظار می رود که در شرایط مرگ و زندگی، درمان اضطراری درجه یک را ارائه دهید. انعطاف پذیری عاطفی شما نیز به چالش کشیده خواهد شد زیرا بیماران شما اغلب به مراقبت تسکینی نیاز دارند. هنگامی که آموزش پایه خود را پس از دانشکده پزشکی شروع کنید، ابتدا حقوق دریافت خواهید کرد. هنگامی که آموزش تخصصی خود را به عنوان یک متخصص قلب و عروق استخدام شده شروع می کنید، می توانید انتظار داشته باشید حقوق بالایی کسب کنید.

میزان درآمد کار در بلژیک با کار در رشته قلب و عروق در بلژیک در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهانه قلب و عروق در بلژیک

انجمن قلب و عروق در بلژیک

انجمن قلب و عروق بلژیک (BSC) انجمن علمی متخصصان قلب بلژیک است که تحقیقات و آموزش در زمینه قلب و عروق را ترویج می کند. اهداف اصلی BSC تحریک مطالعه سوالات مربوط به سیستم قلبی عروقی با پیشبرد تحقیقات پایه و بالینی است. برای اطمینان از انتشار گسترده نتایج چنین تحقیقاتی؛ تشویق تبادلات علمی و همکاری بین متخصصان قلب؛ ترویج آموزش مستمر در زمینه قلب و عروق و برای ارتقای همکاری های بین المللی است. این سازمان از فعالیت ‌های چندین کارگروه حمایت می‌کند. این انجمن دارای 2 زیر مجموعه بنیاد قلب بلژیک (BHF) و ACTA Cardiologica است.

بنیاد قلب بلژیک در سال 2018 تحت BSC ایجاد شده است. ماموریت BHF ترویج تحقیقات و آموزش قلبی عروقی به منظور بهبود مراقبت و نتیجه بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی است. برای دستیابی به این هدف جوایز، کمک هزینه های پژوهشی و آموزشی اعطا می شود. Acta Cardiologica که از سال 1946 منتشر می شود، مجله رسمی BSC است. این یک مجله پزشکی است که 8 شماره در سال دارد. این تحقیق در مورد تمام جنبه های بیماری قلبی عروقی از جمله مطالعات مشاهده ای، آزمایشات بالینی، تحقیقات تجربی با ارتباط بالینی واضح و آموزش ها را پوشش می دهد.

تحصیل الکتروفیزیولوژی و ضربان قلب در دانشگاه وریجه بلژیک

مدیریت آریتمی قلبی به عنوان یک تخصص فرعی در قلب و عروق به سرعت در حال توسعه است که به تشخیص و درمان اختلالات ریتم قلبی، از جمله ارزیابی تهاجمی مکانیسم های آنها، تخریب کنترل شده میوکارد آریتموژنیک توسط کاتترهای پوستی و کاشت دستگاه های مدیریت ریتم قلب اختصاص دارد. اهداف این برنامه:

  • در تمام زمینه های مدیریت آریتمی و ضربان به دانش کافی دست پیدا کنید.
  • توسعه تخصص در تشخیص و مدیریت اختلالات آریتمی، از جمله آزمایش ‌های تهاجمی و غیرتهاجمی، و تمام روش‌های درمانی از جمله مدیریت پزشکی، کاشت دستگاه و پیگیری، فرسایش کاتتر و کاردیو ژنتیک بالینی.
  • در تمام فعالیت های مرکز مدیریت ریتم قلب، UZ بروکسل شرکت کنید. برای مشاهده، تشخیص، مدیریت و قضاوت در مورد اثربخشی درمان برای این بیماران، بیماران آریتمی را ملاقات کنید.
  • فرصت بر عهده گرفتن مسئولیت مداوم و فزاینده برای بیماران حاد و مزمن برای یادگیری تاریخچه طبیعی طیف گسترده ای از آریتمی های قلبی و نحوه درمان آنها.
  • مسئولیت فزاینده ای در مورد روش های تهاجمی در آزمایشگاه EP به همراهان داده می شود.
  • در مشاوره بیماران مبتلا به آریتمی و دستگاه های کاشته شده در بخش های مراقبت های ویژه و سایر بخش های بستری شرکت کنید.
  • چرخش بین هر یک از کلینیک های دانشکده EP و همچنین کلینیک دستگاه های سرپایی، بنابراین به کارآموزان این فرصت را می دهد که بیماران را به صورت طولی مشاهده و مدیریت کنند و در زمینه پیگیری و مدیریت دستگاه تجربه کسب کنند.

در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره مهاجرت تحصیلی به بلژیک بیشتر بدانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *