مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته قلب و عروق در بلغارستان

رشته قلب و عروق در بلغارستان

رشته قلب و عروق در بلغارستان در دوره های تخصصی 4 ساله ارائه می شود. متقاضیان تحصیل در بلغارستان بایستی دارای مدرک تخصصی در این رشته باشند. به صورت کلی برای کسب تخصص قلب و عروق در بلغارستان نیاز به تحصیل حداقل 10 ساله دارد. از آنجایی که زبان رسمی این کشور بلغاری است، برای تحصیل و یا کار در این کشور نیاز به تسلط به این زبان دارید. بلغارستان دارای موسسات و بیمارستان های مجهز به رشته قلب و عروق است و برای تحصیل کشوری مقرون به صرفه به حساب می آید. جهت بررسی رشته قلب و عروق در بلغارستان و شرایط تحصیل در بلغارستان و کار، این مطلب تهیه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

تحصیل رشته قلب و عروق در بلغارستان

همه دانشگاه ‌های پزشکی بلغارستان برنامه‌ های تحصیلات تکمیلی پزشکی (آموزش تخصصی یا تخصص رزیدنتی) را برای فارغ‌التحصیلانی که دوره‌های 6 ساله دوره کارشناسی پزشکی خود را که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شده است، ارائه می‌کنند. متعاقباً، پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان باید در یک رشته پزشکی تخصص داشته باشند که بسته به برنامه ای که از آن فارغ التحصیل شده اند، معمولاً 4 تا 6 سال طول می کشد. تحصیل رشته قلب و عروق در بلغارستان در دوره تخصصی به صورت 4 ساله ارائه می شود. تحصیلات تکمیلی پزشکی بر کسب یک تخصص پزشکی مطابق با برنامه های آموزشی پزشکی تایید شده اتحادیه اروپا متمرکز است و زمانی که دانشجویان امتحانات مجوز ارائه شده توسط کمیسیون آزمون دولتی را به پایان رساندند، در صورتی که تخصص در بلغارستان انجام شود، تکمیل می شود.

اکثر فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه های پزشکی بلغارستان، اعم از بلغارستان، شهروندان اتحادیه اروپا و یا شهروندان غیر اتحادیه اروپا، ترجیح می دهند تخصص خود را در بلغارستان ادامه دهند. توجه داشته باشید که تا این زمان ضروری است که همه خارجی ها (کاندیداهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا) حداقل باید در زبان بلغاری مهارت داشته باشند یا یک دوره مقدماتی 9 ماهه را که با امتحان زبان بلغاری به اوج می رسد (سطح B2 در چارچوب اتحادیه اروپا) بگذرانند تا بتوانند با بیمارانی که در بیمارستان ‌ها درمان می‌کنند ارتباط برقرار کنند، همانطور که در هر کشوری که یک متخصص پزشکی به دنبال تخصص است. رشته داروسازی در بلغارستان و رشته دندان پزشکی در بلغارستان هم از رشته های پر متقاضی هستند.

در زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته قلب و عروق در بلغارستان معرفی شده اند:

  • دانشگاه صوفیه
  • دانشگاه پلوودیو

دوره های تحصیلی قلب و عروق در بلغارستان

آموزش تخصصی پزشکی قلب و عروق در بلغارستان

آموزش تخصصی پزشکی قلب و عروق در بلغارستان در بیمارستان های دانشگاه پزشکی یا کلینیک های وابسته انجام می شود و شامل آموزش عملی تمام وقت 8 ساعت در روز در موقعیتی با وظایف مربوط به برنامه های درسی تخصص های مربوطه است. در هر دانشگاه پزشکی کمیسیونی برای تحصیلات تکمیلی وجود دارد که توسط رئیس دانشگاه منصوب می‌شود و فقط داوطلبانی را می‌پذیرد که برنامه‌های درسی تخصصی مربوطه را با موفقیت به پایان رسانده باشند. به نوبه خود، متخصصان پزشکی که با موفقیت آزمون دولتی تخصص را گذرانده اند گواهی یک تخصص شناخته شده توسط دانشگاه پزشکی دریافت می کنند.

هر ساله تحت عنوان «آیین‌نامه ‌ها، دستورالعمل‌ ها و دستورات»، موقعیت ‌های تخصصی دستیاری پزشکی تا پایان مهر ماه در سایت وزارت بهداشت (www.mh.government.bg) اعلام می‌شود. برای نامزدهای اتحادیه اروپا (از جمله بلغارها) و نامزدهای غیر اتحادیه اروپا، بر اساس در دسترس بودن بودجه، نه تجربه به دست آمده، جدا هستند. به نوبه خود، کاندیداهای اتحادیه اروپا از جمله بلغاری ها از طریق یک درخواست و همچنین فرآیند امتحان اقامت اجباری در موقعیت های تخصصی پذیرفته می شوند و متعاقباً باید بودجه را تأمین کنند، اما نامزدهای غیر اتحادیه اروپا از طریق یک فرآیند درخواست پذیرفته می شوند زیرا خود تأمین مالی می شوند.

هزینه تحصیل پزشکی در بلغارستان در اینجا بررسی شده است.

کار در رشته قلب و عروق در بلغارستان

کار در رشته قلب و عروق در بلغارستان

با داشتن مدرک تخصصی در رشته قلب و عروق می توانید کار در رشته قلب و عروق در بلغارستان را تجربه کنید. همانطور که گفته شده 10 سال تحصیل برای کسب تخصص در رشته قلب و عروق در بلغارستان نیاز است. همچنین برای کار در این کشور در رشته های پزشکی به جهت ارتباط با بیمار نیاز به داشتن تسلط به زبان بلغاری هستید. همچنین ویزای کاری بلغارستان برای کار در این کشور نیاز است.

میزان درآمد کار در رشنه قلب و عروق در بلغارستان در نمودار زیر آمده است:

درآمد کار در رشنه قلب و عروق در بلغارستان

موسسه قلب بلغارستان

مؤسسه قلب بلغارستان در سال 2007 توسط تیهومیر کامنوف، رئیس سازمان پیشرو مراقبت های بهداشتی بلغارستان – گروه مراقبت و بیمه لیگ تجاری، یک شرکت پیشرو در تولید و بازاریابی محصولات مراقبت های بهداشتی، بیمه مراقبت های بهداشتی و نوآوری های بازاریابی، تاسیس شد. سرمایه گذاری های مراقبت های بهداشتی موسسه قلب بلغارستان بر کاهش مرگ و میر و ناتوانی قلبی عروقی از طریق ایجاد ساختار ملی بیمارستان ها و مراکز فوق تخصصی قلب در مناطقی با دسترسی ناکافی به مراقبت های بهداشتی متمرکز شده است. مؤسسه قلب بلغارستان، همراه با اتحادیه پزشکان بلغارستان، مجموعه ای از رویدادها را برای آموزش پزشکی پس از فارغ التحصیلی سازماندهی می کند.

بیمارستان های موسسه قلب بلغارستان برای آموزش دانشجویان مطابق با قوانین بلغارستان معتبر هستند. آموزش تئوری دانشجویان و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشته های تخصصی قلب، جراحی قلب، جراحی عروق، بیهوشی و مراقبت های ویژه در دانشگاه پزشکی پلون انجام می شود. آموزش عملی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بیمارستان‌های موسسه قلب بلغارستان در پلون، ولیکو تورنوو، وارنا، شومن و یامبول انجام می‌شود، که اساتید مهارت‌ یافته لازم و پایگاه‌ های فناوری مدرن را برای آموزش برنامه آموزشی در تمام بخش ‌ها و ماژول‌ های تخصصی فراهم می‌کنند. آموزش صلاحیت تخصصی طبق برنامه های مصوب وزیر بهداشت انجام می شود.

برنامه های آموزشی شامل:

  • محتوای آموزشی اجباری نظری و عملی و زمان تشکیل اجباری مورد نیاز
  • توزیع و مدت زمان ماژول ها

دوره تخصصی رشته قلب و عروق موسسه قلب بلغارستان

موسسه قلب بلغارستان، همراه با دانشگاه پزشکی پلون، دوره های جامعی را برای فرآیندهای پزشکی بسیار تخصصی زیر ارائه می دهد:

  • قلب و عروق تشخیصی تهاجمی و کاردیولوژی مداخله ای
  • اکوکاردیوگرافی – پایه و سطح متخصص
  • تحریک قلبی

برای دوره های انفرادی نیز آزمون هایی برگزار خواهد شد. برنامه های آموزشی مطابق با الزامات قانون بلغارستان و دستاوردهای نوآورانه مدرن علوم پزشکی و فناوری های مراقبت های بهداشتی است. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی مطالعه کنید و در خصوص اعزام دانشجو به بلغارستان هم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *