مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته قلب و عروق در ایتالیا

رشته قلب و عروق در ایتالیا

رشته قلب و عروق در ایتالیا در دانشگاه های پزشکی این کشور به صورت تخصص ارائه می شود. دانشگاه های ایتالیا دوره های مختلفی ارائه می کنند. دوره های رشته قلب و عروق در ایتالیا به صورت 5 ساله ارائه می شود. دانشجویان با تحصیل این رشته و دوره های رشته قلب و عروق در ایتالیا می توانند تخصص لازم در این رشته را بدست آورند و برای کار آماده شوند. دوره های تخصصی رشته قلب و عروق همچنین شامل کارآموزی نیز می باشد. جهت تحصیل در ایتالیا و اطلاع از شرایط بورسیه های تحصیلی ایتالیا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

تحصیل رشته قلب و عروق در ایتالیا

پس از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی پس از یک دوره تحصیلی 6 ساله، یک پزشک ایتالیایی که مایل به کسب تخصص و تحصیل رشته قلب و عروق در ایتالیا است، 5 سال را در یک دانشکده تخصصی دانشگاه در قلب و عروق می گذراند که شامل یک دوره کارآموزی در بخش های قلب و عروق هر 2 بیمارستان دانشگاهی و بیمارستان های NHS طبقه بندی شده به عنوان اعتباربخشی (مناسب برای آموزش تخصصی) توسط شورای دانشکده دانشگاه با توجه به حجم فعالیت سالانه این ساختارها می باشد. (حداقل 600 پذیرش، 250 کاتتریزاسیون قلبی، 500 اکوکاردیوگرام و غیره). پذیرش سالانه در دوره کارآموزی از طریق درخواست عمومی ملی انجام می شود.

هر سال تعداد پست های خالی توسط NHS و وزارت دانشگاه بر اساس ارزیابی فرضی موقعیت های شغلی برای متخصصان تعیین می شود. این ارزیابی در سال های اخیر مطرح شده است و عدم تعادل خاصی بین جنوب و شمال ایتالیا وجود دارد. همچنین متخصصان قلب، همراه با سایر متخصصان، امروزه از مهاجرت به این کشور رنج می برند و جنوب ایتالیا را ترک می کنند تا در شمال ایتالیا کار کنند، جایی که نیاز فزاینده ای به پرسنل واجد شرایط وجود دارد.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته قلب و عروق در ایتالیا معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه میلان
2دانشگاه پادوا
3دانشگاه ساپینزا
4دانشگاه بولونیا
5دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل
6دانشگاه کاتولیک سکرد هارت

انواع متخصصان رشته قلب و عروق در ایتالیا

انواع متخصصان رشته قلب و عروق در ایتالیا

با توجه به پیچیدگی NHS، با ساختارهای کاملاً عمومی، “معتبر” و کاملا خصوصی که مراقبت های خود را به بیماران قلبی ارائه می دهند، در ایتالیا انواع متخصصان قلب زیر را داریم:

  • متخصصان قلب و عروق فقط در بیمارستان های دولتی کار می کنند.
  • متخصصان قلب فقط در بیمارستان های دانشگاهی کار می کنند.
  • متخصصان قلب شاغل در بیمارستان های خصوصی با بازپرداخت توسط NHS.
  • متخصصان قلب شاغل در بیمارستان‌ های کاملا خصوصی.
  • متخصصین قلب که در ادارات دولتی در بخش قلب کار می کنند اما مستقیماً توسط NHS حقوق می گیرند.
  • متخصصان قلب شاغل در مطب های خصوصی در مطب قلب و عروق با پرداخت توسط NHS.
  • تعداد بسیار کمی از متخصصان قلب فقط در مطب های خصوصی کار می کنند.

بسیاری از متخصصان قلب که در بیمارستان ‌ها یا مطب ‌های دولتی کار می ‌کنند، مدتی است که در شرایط «درون مونیا» (ساختارهای عمومی) یا در شرایط «اکسترامونیا» (دفاتر خصوصی) عمل خصوصی واقعی انجام می‌دهند. آنها توسط بیماران درآمد دارند، اما مطابق با قوانین ASL یا بیمارستانی که در آن کار می کنند (درصدی از هزینه دریافت می کنند).

شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا در اینجا بررسی شده است.

کار در رشته قلب و عروق در ایتالیا

متخصصان قلب جهت کار در رشته قلب و عروق در ایتالیا در بیمارستان های دولتی یا دانشگاهی ممکن است قراردادهای تمام وقت یا پاره وقت را با جدول زمانی متفاوت و میزان درآمد متفاوت انتخاب کنند. متخصصین قلب که در بیمارستان ‌های خصوصی یا کلینیک ‌های سرپایی خصوصی پرداخت شده توسط NHS یا کاملا خصوصی کار می ‌کنند، بر اساس تعداد فعالیت ‌های پزشکی انجام شده، یعنی درصدی از پرداخت از NHL به ساختار، قراردادهای کاری دارند.

متخصصان قلب و عروق که در کلینیک‌ های سرپایی تحت مدیریت مستقیم ASL کار می‌کنند، بر اساس تعداد ساعات کار، حداکثر 38 ساعت در هفته، با هزینه تماس ‌های خانگی یا فعالیت ‌های خاص مانند معاینات تشخیصی (اکوکاردیوگرام، هولتر مانیتورینگ و غیره) درآمد دارند. بنابراین یک متخصص قلب و عروق می تواند درمان اقتصادی بهتری نسبت به یک متخصص قلب بیمارستان داشته باشد، بسته به پرداخت های جانبی برای فعالیت های اضافی.

میزان حقوق ماهیانه کار در ایتالیا جهت کار در رشته قلب و عروق در ایتالیا در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهیانه متخصص قلب و عروق در ایتالیا

تحصیلات تکمیلی جراحی قلب در دانشگاه میلان ایتالیا

دانشجویان با تحصیلات تکمیلی جراحی قلب در دانشگاه میلان ایتالیا باید دانش عمیق آناتومی، بیوشیمی بالینی، فیزیوپاتولوژی و فارماکولوژی را کسب کنند. توانایی تکمیل ارزیابی های اپیدمیولوژیک و بررسی موارد بالینی، همچنین از طریق استفاده از سیستم های اطلاعاتی؛ تجربه عملی مورد نیاز برای ارزیابی بالینی بیمار به درستی بر اساس دانش مکانیسم های اتیوپاتوژنیک فرآیندهای بیماری، جنبه های تشریحی-پاتولوژیک مرتبط و پیامدهای میکروبیولوژیکی و هماتولوژیک را بدست می آورند. در این دوره دانشجویان دانش کافی از آناتومی جراحی را برای معاینات بالینی عینی و پزشکی جراحی کسب می کنند. اصول آسپسیس و مسائل مربوط به سازماندهی و بهداشت محیط در اتاق عمل. دانش ابزار جراحی و مواد بخیه و روش ها و تکنیک های جراحی سنتی و جایگزین، دانش پایه و تجربه عملی مرتبط برای ارزیابی شخصی وضعیت کلی بیماران و شناسایی صحیح آسیب شناسی های قلبی، قفسه سینه یا عروقی نیز تدریس می شود.

اهداف آموزشی ویژه این دانشگاه:

  • دانشجویان باید شایستگی های اصلی در آناتومی جراحی و تکنیک های جراحی، از جمله مسائل مربوط به سازمان و بهداشت محیطی در اتاق عمل، تجهیزات جراحی و مواد را کسب کنند.
  • دانشجویان باید دانش عمیقی در مورد کلیه فرآیندهای پاتولوژیک مؤثر بر قلب و عروق بزرگ، روش‌های ابزاری برای ارزیابی بالینی، با اشاره به آنژیوگرافی و اکوکاردیوگرافی، راه‌ حل ‌های جراحی شناخته شده در درمان بیماری ‌های قلبی عروقی، هر 2 تکنیک و نشانه ها بدست آورند.
  • دانشجویان باید مهم ‌ترین جنبه ‌های بیهوشی را بیاموزند و دانش کافی در مورد مراقبت‌های پس از عمل از بیماران جراحی قلب کسب کنند.
  • دانشجویان باید روش‌هایی را برای ارزیابی اندیکاسیون ‌های جراحی، حتی با استفاده از روش‌ های طبقه ‌بندی ریسک جراحی و تجزیه و تحلیل ریسک کسب کنند.

شرایط پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیح داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *