مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته قلب و عروق در آلمان

رشته قلب و عروق در آلمان

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، تخصص رشته قلب و عروق در آلمان یک تخصص فرعی در پزشکی عمومی داخلی محسوب می شود. برای دریافت مدارک به عنوان متخصص قلب باید حداقل 2 سال پس از اخذ مدرک پزشکی داخلی در بخش قلب بیمارستان ارجاع خدمت کرد. آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی غیرانگلیسی‌ زبان در جهان، مکانی ایده‌آل برای تحصیل در رشته پزشکی است و تحصیلات با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد. 32 دانشگاه آلمان در آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع پزشکی گنجانده شده اند، به این معنی که بسته به نوع تجربه دانشگاهی که به دنبال آن هستید، گزینه های زیادی وجود دارد. در ادامه با همکاری تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رشته قلب و عروق در آلمان بررسی شده است.

تحصیل رشته قلب و عروق در آلمان

اولین چیزی که در مورد برنامه های پزشکی در آلمان باید به آن توجه کرد این است که برنامه های آموزشی بین لیسانس و فوق لیسانس تقسیم نمی شود بلکه یک برنامه آموزشی پزشکی 6 سال طول می کشد تا تکمیل شود و کاملاً به زبان آلمانی انجام می شود، بنابراین شما نیاز به دانش قوی از زبان دارید. با این حال، برنامه های جایگزین در زمینه پزشکی به عنوان لیسانس و کارشناسی ارشد از جمله برخی از برنامه های آموزش انگلیسی وجود دارد. پس از اتمام دوره 6 ساله پزشکی دانشجویان بایستی 2 سال نیز به عنوان کارآموز در بیمارستان های این کشور کار کنید و برای کسب تخصص رشته فلب و عروق نیاز به تکمیل دوره کارشناسی ارشد قلب و عروق در آلمان دارید.

در هر صورت شما نیاز به دانش بسیار خوب زبان آلمانی دارید، که باید آن را با نمره قوی در آزمون هایی مانند TestDaF یا DSH اثبات کنید. اگر مهارت های زبانی شما هنوز به حدی نرسیده است، نگران نباشید می توانید در دوره پیش از تحصیل آلمانی ثبت نام کنید تا مهارت های زبانی خود را به سطح مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان برسانید.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته قلب و عروق در آلمان معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه هومبولت
2دانشگاه فری
3دانشگاه مونیخ
4دانشگاه هیدلبرگ
5دانشگاه گوتینگن
6دانشگاه پزشکی هانوفر
7دانشگاه هامبورگ لایپزیک
8دانشگاه هرزنتروم

تحصیل رشته قلب و عروق در آلمان

کارشناسی ارشد رشته قلب و عروق در آلمان

هدف کارشناسی ارشد پزشکی قلبی عروقی پیشگیرانه ایجاد متخصصانی است که می توانند به طور مستقل به اطلاعات دسترسی داشته باشند و از آن برای ارزیابی انتقادی، ارزیابی و انتشار پایگاه شواهد مربوط به پزشکی قلبی عروقی پیشگیرانه استفاده کنند. این دوره مهارت های حل مسئله و بالینی را توسعه می دهد و دانشجویان را برای ایفای نقش رهبری در پزشکی قلبی عروقی پیشگیرانه آماده می کند. دوره کارشناسی ارشد 1 ساله در پزشکی پیشگیرانه قلب و عروق در دسترس کسانی است که مدرک فوق لیسانس پزشکی پیشگیرانه قلبی عروقی (120 واحد) را با موفقیت به پایان رسانده اند.

برای کسانی که مدرک تحصیلات تکمیلی خود را تکمیل نکرده اند، می توانند برای دوره کارشناسی ارشد پیشگیرانه قلب و عروق به عنوان یک دوره 2 ساله، متشکل از 8 ماژول (180 واحد) با 120 واحد اول که از دیپلم فوق لیسانس گرفته می شود، درخواست دهند.

پس از اتمام موفقیت آمیز دوره، فارغ التحصیلان می توانند نشان دهند:

  • درک کاربردی از چگونگی استفاده از تکنیک های تثبیت شده تحقیق و تحقیق برای ایجاد و تفسیر دانش در یک محیط بالینی مناسب.
  • دانش و درک عمیق از این رشته که توسط تحقیقات فعلی به دست آمده است.

کارشناسی ارشد رشته قلب و عروق در دانشگاه گوتینگن آلمان

مقطع کارشناسی ارشد “علوم قلب و عروق” یک مدرک متوالی و 4 ترم تمام وقت به زبان انگلیسی است که به لطف ساختار پودمانی خود، شامل یک برنامه درسی مستقل و جامع در مورد مسائل علمی، قلبی عروقی است. بر اساس مدرک لیسانس علمی، دانشجویان باید از طریق آموزش دقیق مبانی لازم برای محتوای عمیق تر آماده شوند. این محتوا شامل جنبه های بالینی است که برای درک تحقیقات ترجمه ای و همچنین رویکردهای علمی مدرن ضروری است. یکی از ویژگی های اصلی این دوره، جهت گیری عملی قوی آن است، که در نظر گرفته شده است تا دانشجویان بینشی از زندگی روزمره یک دانشمند داشته باشند و همچنین به آنها اجازه می دهد تا برای اولین بار با موضوعات مختلف در زمینه تحقیقات قلب و عروق بپردازند.

پس از پایان پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشجویان به طور مطلوب برای یک حرفه بعدی در تحقیقات قلبی عروقی در دانشگاه و صنعت و همچنین در زمینه های حرفه ای و یا تحصیل دکترا در آلمان آماده می شوند.

درآمد متخصصین قلب و عروق در آلمان به شرح زیر است:

مشاغل پاره وقت در ایرلند

متخصصان قلب و عروق در آلمان

متخصصان قلب در آلمان به خوبی سازماندهی شده اند. DGK، (Deutsche Gesellschaft für Kardiologie) یک سازمان علمی است و شامل بیش از 6000 عضو از جمله کارآموزان، دانشمندان جوان و اعضای مرتبط است و زیرشاخه برای چندین گروه از متخصصان قلب که سازمان خود را دارند تشکیل می دهد:

  • ALKK(بخش های غیر دانشگاهی)
  • BNK

تقریباً 90% از متخصصان قلب در مطب خصوصی اعضای BNK و اکثر آنها نیز اعضای DGK هستند. BNK یکی از اعضای موسس شورای کاردیولوژی (CCP) ESC است. فقط متخصصان قلب در مطب خصوصی می توانند عضو BNK شوند. در حال حاضر حدود 1100 متخصص قلب در لیست هستند. آموزش مداوم پزشکی، ارزیابی سیستم‌های کنترل کیفیت و ارائه قلب و عروق خارج از بیمارستان در بحث‌های جاری بین سیاستمداران، نمایندگان شرکت‌های بیمه و در نهایت، جمعیت از اهداف اصلی BNK است. به طور معمول یک متخصص قلب در مطب خصوصی 3200 تا 4000 مشاوره در سال دارد. بیماران معمولاً توسط پزشکان عمومی یا سایر متخصصان با مشکلات یا سؤالات خاص فرستاده می شوند تا به آنها پاسخ داده شود.

قلب و عروق در بخش خصوصی بخش اساسی حمایت پزشکی از بیماران در آلمان است. بیش از 1000 متخصص قلب در مطب خصوصی با حدود 4 میلیون مشاوره، معاینه و درمان در سال، با پزشکان عمومی و تقریباً تمام متخصصان دیگر و همچنین با بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی همکاری می کنند. بنابراین تعداد روزهای بستری و طول مدت درمان‌های بیمارستانی را می‌توان با مدیریت قبل و بعد از بیمارستان کاهش داد که از اهمیت اجتماعی-اقتصادی بالایی برخوردار است. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره کسب ویزای دانشجویی آلمان بیشتر بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *