مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته فیزیک در گرجستان

رشته فیزیک در گرجستان

رشته فیزیک در گرجستان یکی از رشته های قدیمی و اصلی در این کشور است. فیزیک همانطور که می دانید یکی از مهم ترین رشته های علمی در جهان است. درک و فهم این رشته کمک بزرگی به پیشرفت علم و تکنولوژی کرده است. گرجستان یکی از کشورهای ارزان در اروپاست و با توجه به نزدیکی مسافتی به ایران مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. زبان تحصیل در این کشور گرجی است و برنامه های مختلفی نیز به زبان روسی و انگلیسی در این کشور ارائه می شود. علاقه مندان به تحصیل رشته فیزیک در گرجستان می توانند در چند دانشگاه در این کشور درخواست دهند. جهت بررسی رشته فیزیک در گرجستان مطالب نوشته شده به دست تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

کار در گرجستان

متاسفانه گرجستان نرخ بیکاری بالایی (11%) دارد و یافتن کار در این کشور دشوار است. همچنین اولویت کارفرمایان گرجی استخدام نیروی کار بومی است. با این حال در صورت داشتن مدرک معتبر و مهارت خاص در رشته فیزیک می توانید در مشاغل تخصصی مربوط به این رشته کار کنید. البته برای کار در گرجستان نیاز به کسب مجوز اقامت خواهید داشت. حقوق مشاغل در گرجستان با ارز رسمی این کشور یعنی GEL (لاری گرجستان) پرداخت می شود. در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور گرجستان به صورت متوسط 13000GEL (لاری گرجستان) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این مقدار حقوق زیادی است که فقط برای متخصصین این رشته و افراد دارای تجربه لحاظ می شود. این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته فیزیک در گرجستان حدود 6630GEL (لاری گرجستان) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور گرجستان را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور گرجستان

تحصیل رشته فیزیک در گرجستان

قانون جدید گرجستان در مورد آموزش عالی، که در دسامبر 2004 تصویب شد، یک پایه قانونی برای اصلاحات ایجاد کرد، نقش ها و مسئولیت های همه افراد درگیر در آموزش عالی سطوح تحصیلات عالی، قوانین پذیرش، مراحل صدور مجوز و اعتبار سنجی، انواع موسسات آموزشی، معرفی اعتبارات و غیره تغییر کرد. چندین تغییر و اصلاحیه در قانون تصویب شده در 4 سال گذشته بیانگر روند پویای اصلاحات در زمینه آموزش عالی است. تمام اصول اصلی مندرج در قانون تاکنون اجرا شده است. انواع برنامه های آموزش عالی و مدارک تحصیلی سیستم 3 دوره ای آموزش عالی در گرجستان اجرا شده است. برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قبلاً در کلیه موسسات آموزش عالی معتبر (HEI) معرفی شده اند. تقریباً تمام دانشجویان می توانند در سطح دکترا در سیستم درجه دو دوره ثبت نام کنند .

برنامه های عالی حرفه ای (umaglesi profesiuli ganatleba) به عنوان یک چرخه کوتاه در دوره های کارشناسی برای دانشجویانی که علاقه مند به کسب مهارت های عملی هستند، معرفی شده است. پس از اتمام این نوع برنامه ها، آنها از یک متخصص معتبر صلاحیت دریافت می کنند. این برنامه ها با 120 تا 180 اعتبار ECTS مطابقت دارد. اگر دانشجویان تحصیلات خود را ادامه دهند، این اعتبارات برای برنامه های لیسانس قابل شناسایی است. برنامه های کارشناسی (bakalavriati) نمی تواند کمتر از 240 واحد ECTS باشد در حالی که برنامه های کارشناسی ارشد (magistratura) شامل 120 ECTS و برنامه های دکترا 180 ECTS است.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های معتبر گرجستان برای تحصیل رشته فیزیک در گرجستان را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه فنی گرجستان
2دانشگاه دولتی ایلیا
3مرکز بین المللی علم و فناوری

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان

دانشگاه دولتی ایلیا در سال 2006 در نتیجه ادغام شش موسسه مختلف دانشگاهی با تاریخچه طولانی و متنوع تأسیس شد. در حال حاضر، این یکی از موسسات تحقیقاتی و آموزشی برجسته در گرجستان است. این دانشگاه بر اساس 3 اصل زیر بنا شده است:

  • آزادی علمی
  • آزادی وجدان
  • آزادی انتخاب

این اصول بسیار به هم وابسته و به هم وابسته اند. دانشجویان، معلمان، اساتید و محققان در انتخاب زمینه های تحصیل و تحقیق و همچنین همكاران و سرپرستان برای كار آزاد هستند. هیچ کس حق ندارد آنها را از انجام مطالعات در مورد یک موضوع خاص یا انتشار یافته های تحقیق به دلایل سیاسی یا اخلاقی منع کند. دانشجویان و اساتید آزادند هر نوع خودگردانی شفاف و مسئولانه را که به نظر آنها برای پیشرفت اتحادیه خود، دانشگاه و اهداف آن بهترین است، انتخاب کنند. موسسه فیزیک نظری این دانشگاه تحقیقاتی را در رشته انجام می دهد و برنامه های تحصیلات تکمیلی را در زمینه های زیر ارائه می دهد:

  • فیزیک و کیهان شناسی ذرات ابتدایی
  • اختر فیزیک نظری
  • فیزیک ماده چگال

یکی از اهداف اصلی موسسه ترویج فیزیک بنیادی در گرجستان است. این تحقیق در زمینه های اساسی فیزیک نظری مدرن انجام می شود و دوره های دانشگاهی عمومی و تخصصی را در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. مراکز موسسه برنامه های کارشناسی ارشد و تحصیل دکترا در گرجستان را به دانشجویان علاقه مند به فیزیک و کیهان شناسی ذرات ابتدایی و همچنین اخترفیزیک نظری ارائه می دهند. این موسسه از نزدیک با مراکز علمی برجسته خارج از کشور همکاری می کند.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان

تحصیل مهندسی فیزیک در دانشگاه فنی گرجستان

دانشگاه فنی گرجستان یکی از بزرگترین موسسات آموزشی و علمی در کشور گرجستان است. تمرکز اصلی این دانشگاه بهبود موقعیت خود در صحنه آموزش عالی بین المللی است که فرصت هایی را برای یادگیری مهارت های عالی حرفه ای و دانشگاهی با حفظ خدمات آموزشی، پژوهشی و نوآوری رقابتی در سطح بین المللی برای توسعه پایدار گرجستان فراهم می کند.

هدف از ارائه مهندسی فیزیک آموزش در تخصص هایی مانند علوم کامپیوتر فیزیکی، فیزیک پزشکی و ایمنی پرتوی انسان و محیط، تخصص فیزیکی فنی و تشخیص فنی است. این برنامه با هدف دستیابی به دانش مبانی فیزیکی فناوری اطلاعات، کاربردهای روش های فیزیکی در پزشکی، مبانی روش های مدرن برای جلوگیری از اثرات نامطلوب تابش، مسائل اساسی فناوری در میکروالکترونیک و اپتوالکترونیک، مبانی تجهیزات مدرن تشخیصی و دستگاه های الکترونیکی، مبانی روش های تخصص فیزیکی و فنی می باشد. جهت تحصیل در این دانشگاه نیاز به اخذ ویزای تحصیلی گرجستان خواهید داشت.

مرکز بین المللی علم و فناوری گرجستان

مرکز بین المللی علم و فناوری (ISTC) یک سازمان بین دولتی است که دانشمندان را با همتایان خود و سازمان های تحقیقاتی در کشورهای دیگر متصل می کند. دفتر مرکزی ISTC در نورسلطان قزاقستان قرار دارد. دولت های عضو فعلی شامل گرجستان، ارمنستان، اتحادیه اروپا، ژاپن، قزاقستان، کره جنوبی، قرقیزستان، نروژ، تاجیکستان و ایالات متحده هستند. دانشمندان از نزدیک به 60 کشور در فعالیت های ISTC شرکت کرده اند. این مرکز پروژه های علمی بین المللی را تسهیل می کند و به جامعه علمی و بازرگانی جهانی کمک می کند تا دانشمندان و موسساتی را ارائه دهند که تعالی دانش علمی را ایجاد یا در اختیار داشته باشند.

پروژه های تحقیقاتی، دانشمندان را در توسعه علوم و فن آوری جدید (S&T) به کار می گیرد و برنامه های تکمیلی، که شامل کارگاه ها و سایر رویدادها برای ادغام دانشمندان در جوامع صنعتی است. طی 20 سال ISTC بیش از 70.000 دانشمند در بیش از 760 موسسه تحقیقاتی گسترده در کشورهای مستقل مشترک المنافع و گرجستان فعال بوده است. از جمله بخش های تحقیقاتی این مرکز:

  • راکتور ابزار دقیق
  • ذرات، زمینه ها و فیزیک شتاب دهنده
  • حمل و نقل هوایی، هواپیما
  • راکتورهای ایمنی و حفاظت هسته ای
  • فیزیک پلاسما
  • فیزیک حالت جامد
  • سرامیک
  • مواد مرکب
  • سیستم های محدود کننده مغناطیسی
  • فیزیک پلاسما یا همجوشی
  • میکروالکترونیک و اپتوالکترونیک
  • میکروبیولوژی
  • مهندسی مواد
  • آلودگی و کنترل هوا
  • راکتورهای شکافت
  • سوخت یا انرژی غیر هسته ای
  • تبدیل انرژی متفرقه یا انرژی غیر هسته ای
  • راکتورهای تبدیل یا شکافت مواد

جهت تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی مقاله حاضر در این مورد را مطالعه کنید. برای دریافت سوالات مهاجرتی خود راه های ارتباطی در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ذکر شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *