مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته فیزیک در ژاپن

رشته فیزیک در ژاپن

رشته فیزیک در ژاپن با توجه به اهمیت این رشته در صنایع یکی از رشته های مهم و اصلی می باشد. ژاپن که مهد علم و تکنولوژی در جهان است. همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین لوم رشته فیزیک است. امروز فیزیک در تمامی بخش ها و صنایع کاربرد دارد و بدون علم فیزیک بسیاری از کارها ناقص خواهد بود. ژاپن با توجه به داشتن اساتید مجرب و دانشگاه های پیشرفته یکی از کشورهای برتر در زمینه آموزش است. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته فیزیک در ژاپن هستید می توانید این مقاله را که به دست گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

کار در رشته فیزیک در ژاپن

ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در زمینه علم و تکنولوژی است. با استفاده از ترکیب علوم مانند ریاضی و فیزیک این کشور در بسیاری از بخش ها پیشرفت قابل توجهی داشته است. با توجه به بازار کار فعال جهانی کشور ژاپن، مشاغل تخصصی مانند مشاغل رشته فیزیک در این کشور بسیار حائز اهمیت هستند. لذا این مشاغل با دستمزد و حقوق قابل توجهی مواجه هستند. در سال 2023 در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور ژاپن به صورت متوسط 1 میلیون JPY (ین ژاپن) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در این رشته 596000JPY (ین ژاپن) می باشد و بیشترین آن 1850000JPY (ین ژاپن) است. در تاریخ نگارش این مقاله 1 میلیون JPY (ین ژاپن) برابر با 7576$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور ژاپن را مشاهده کنید:

مشاغل رشته فیزیک در کشور ژاپن

تحصیل رشته فیزیک در ژاپن

در عصر جهانی سازی دانش، از موسسات آموزش عالی خواسته شده است که به طور فزاینده ای نقش های مهم را بازی کنند. در چنین شرایطی، از آموزش عالی ژاپن بسیار استقبال شده است. فعالیت های آموزشی و پژوهشی عالی و متنوع تحت هماهنگی متعادل با سیستم تأیید و سیستم تضمین کیفیت و اعتبار سنجی، که به طور مستمر برای سیستم کارآمدتر بررسی می شود، ارتقا یافته اند. در ژاپن، آزادی علمی احترام گذاشته شده است، زیرا قانون اساسی ژاپن مقرر کرده است که هر شهروند طبق قوانین مربوطه و با توجه به توانایی خود، از فرصت های برابر برای تحصیل برخوردار می شود. همچنین، باید تأکید شود که قانون اساسی آموزش و پرورش تصریح کرده است که استقلال، خودمختاری و شایستگی های آموزش و تحقیقات توسط موسسات آموزش عالی رعایت شود.

این اصل با تصمیم دادگاه عالی ژاپن تضمین شده است. برای تحصیل در ژاپن به زبان ژاپنی از خوب بودن زبان ژاپنی خود اطمینان حاصل کنید. خوب بودن حداقل در سطح N1 کافی است در غیر این صورت شرایط پذیرش سخت خواهد شد. اکثر (85٪)، البته نه همه، اساتید ژاپن انگلیسی صحبت می کنند اما اکثر دانشجویان مقطع کارشناسی ژاپن و حتی دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترا انگلیسی بلد نیستند. کلاس ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همه به زبان ژاپنی برگزار می شود زیرا دانشجویان ژاپنی بیشترین تعداد را دارند. استاندارد تحصیلات در رشته فیزیک در ژاپن کمتر از آمریکا نیست اما به عنوان یک خارجی بدون مهارت کافی ژاپنی ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های ژاپن برای تحصیل رشته فیزیک در ژاپن را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه توکیو
2دانشگاه کیوتو
3دانشگاه اوساکا
4دانشگاه ناگویا
5موسسه فنی توکیو
6دانشگاه توهوکو

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه اوساکا ژاپن

گروه فیزیک در دانشگاه اوساکا به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش کلاس جهانی ارائه می دهد. این دانشگاه حدود 50 عضو هیئت علمی دارد که سالانه بیش از 1000 دانشجوی کارشناسی را در دانشکده علوم و سایر مدارس دانشگاه فیزیک تدریس می کنند. به عنوان یکی از دانشگاه های برجسته کشور، ماموریت دانشگاه این است که از طریق آموزش فشرده، برتری در تحقیق و اطلاع رسانی، به مردم ژاپن و همچنین افراد جهان خدمت کند. گروه فیزیک در سال 1931 با تأسیس دانشگاه اوساکا تأسیس شد. سنت اصالت در تحقیقات توسط اولین رئیس دانشگاه اوساکا، پروفسور H. Nagaoka، فیزیکدان برجسته ایجاد شد. استاد سابق شامل پروفسور H. Yagi و پروفسور S. Kikuchi است که پراش الکترون را نشان داد و همچنین اولین سیکلوترون را در ژاپن ساخت.

پروفسور یوكاوا كه وقتی در دانشگاه اوساكا سخنرانی می كرد نظریه مزون خود را برای نیروهای هسته ای ایجاد كرد و اولین برنده جایزه نوبل ژاپن را به دست آورد. از آن زمان، بخش فیزیک گسترش یافته و فعالیت های فعلی شامل:

  • فیزیک ذرات بنیادین
  • فیزیک هسته ای
  • فیزیک ماده چگال
  • فیزیک محاسبات
  • و فیزیک بین رشته ای است.

کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بین المللی در دوره بین المللی فیزیک (IPC) گروه فیزیک موجود است. در کلاس های IPC دوره کارشناسی ارشد کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می شود. به متقاضیان اکیداً توصیه می شود قبل از اقدام برای برقراری ارتباط با یک ناظر احتمالی در گروه فیزیک یا موسسات همکار، برای بحث و گفتگو در مورد یک برنامه تحقیقاتی و گرفتن تأیید برای درخواست خود، اقدام کنند.

تحصیل مقاطع مختلف رشته فیزیک در دانشگاه اوساکا ژاپن

تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن در دانشگاه اوساکا ژاپن به شرح زیر است:

مقطعشرح
تحصیل کارشناسی در ژاپنگروه فیزیک در دانشگاه اوساکا یک دوره 4 ساله در فیزیک ارائه می دهد که منجر به اخذ لیسانس فیزیک می شود. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که به دانشجویان این فرصت را می دهد که مطالعه خود را در مورد فیزیک متناسب با اهداف شغلی فردی خود انجام دهند، یعنی یک حرفه را در فیزیک دنبال کنند. بنابراین، طیف گسترده ای از گزینه های شغلی در اختیار فارغ التحصیلان این برنامه قرار گرفته است. یک هدف مهم در این دوره 4 ساله در فیزیک، توسعه درک “فیزیک هسته” در سطوح عمیق تر است. در هر مرحله پدیده های جدید و بینش بیشتری نسبت به رفتار ماده و تابش آشکار می شود. این دوره ها همچنین به دلیل ورزش و ماهیت فشرده بودن آنها متمایز می شوند.
تحصیلات تکمیلیدپارتمان فیزیک در دانشگاه اوساکا یک دوره 2 ساله تحصیلات تکمیلی فیزیک را به کارشناسی ارشد فیزیک و یک دوره 3 ساله فیزیک را ارائه می دهد که منجر به مدرک دکترا می شود. این مدارک با اتمام موفقیت آمیز دوره های پیشرفته فیزیک، ارائه یک پایان نامه قابل قبول و موفقیت در یک آزمون شفاهی اعطا می شود. حداقل اقامت 2 ترم (حدود 1 سال) برای اخذ کارشناسی ارشد مورد نیاز است. حداقل 4 ترم متوالی اقامت در دانشگاه به طور معمول برای دکترا لازم است. کارشناسی ارشد برای ارائه مطالعه و آموزش بیشتر در زمینه تحقیقات فیزیک طراحی شده است. این شامل سخنرانی ها و کارهای عملی مربوطه است که حداکثر معادل 1 ترم را شامل می شود.

تحصیل دکترای فیزیک در دانشگاه اوساکا ژاپن

تحصیل دکترای فیزیک در دانشگاه اوساکا ژاپن

تحصیل دکترا در ژاپن به طور عمده شامل کارهای تحقیقاتی است. هر دانشجو به یک ناظر تحقیق، یک متخصص در بخشی یا در کل زمینه تحقیقاتی دانشجو اختصاص می یابد و به یک گروه تحقیقاتی می پیوندد. اگرچه استاد راهنما مسئول پیشرفت برنامه تحقیقاتی دانشجو است، اما میزان کمک یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی توسط استاد راهنما یا سایر اعضای گروه تقریباً کاملاً به ساختار و شخصیت گروه مربوطه بستگی دارد. تحقیق معمولاً پس از در نظر گرفتن علایق و امکانات دانشجو در بدو ورود تعیین می شود. لیستی از پروژه های تحقیقاتی کنونی منتشر شده و در صورت درخواست دفتر پذیرش گروه فیزیک در دسترس است و اطلاعات دقیق تر در مورد زمینه های تحقیقاتی خاص را می توان از کادر علمی مربوطه به دست آورد. دانشجو، ممکن است قبل از مشخص شدن موضوع شخصی خود، برای مدت زمانی در یک رشته خاص کار کند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی فیزیک با همکاری دانشکده هایی که از رهبران معتبر در رشته های مربوطه خود هستند، به طور فعال در خط مقدم فیزیک مشغول تحقیق هستند. یادگیری در هر 2 زمینه رسمی و غیررسمی با طیف گسترده ای از همکاران، از جمله اعضای هیئت علمی، دانشجویان پس از دکترا، دانشمندان تحقیقاتی و همسالان دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام می شود.

رشته فیزیک در دانشگاه ناگویا ژاپن

دانشگاه ناگویا ژاپن (NU) اولین بار در سال 1871 به عنوان یک بیمارستان موقت و دانشکده پزشکی تاسیس شد. پس از گذراندن چندین انتقال، دانشگاه ناگویا به عنوان یک دانشگاه امپراتوری در سال 1939 تاسیس شد و به عنوان یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی جهان شناخته شد. برنامه فیزیک، که توسط گروه فیزیک دانشکده علوم ارائه می شود، یک دوره 4 ساله در کارشناسی برای دانشجویان بین المللی است که فقط به زبان انگلیسی تدریس می شوند. اندازه کلاس ها کم است و نسبت کارکنان به دانشجویان زیاد است و یک برنامه فیزیکی دقیق و تخصصی را با هدف پرورش توانایی علمی و خلاقیت دانشجویان فراهم می کند.

دانشجویان در سال اول خود، فیزیک پایه، زبان ژاپنی و هنرهای آزاد را می خوانند. بعد، آنها دوره های تخصصی تری را می گذرانند، از جمله مکانیک کوانتوم، فیزیک آماری، مکانیک تحلیلی، برق و مغناطیس، 2 دوره روش ریاضی، آزمایش های فیزیک و سمینارهای فیزیک. اساتید فیزیک نظری نیز آموزش های فیزیک ارائه می دهند. در طول تحصیل، دانشجویان در تکمیل مشکلات و ارائه راه حل های خود در انظار عمومی تجربه قابل توجهی کسب می کنند. در اواسط سال سوم، دانشجویان به یک آزمایشگاه تحقیقاتی پیوسته و در یک زمینه تخصصی تمرکز می کنند. این بخش دارای 27 آزمایشگاه تحقیقاتی در هر 2 فیزیک تجربی و نظری است.

زمینه های تحقیقاتی شامل:

  • ابررسانایی
  • فیزیک حالت جامد
  • فیزیک عدم تعادل
  • فیزیک همجوشی و پلاسما
  • فیزیک ذرات بنیادی، گرانش کوانتوم، فیزیک هادرون
  • نجوم، اختر فیزیک، کیهان شناسی
  • مواد عملکردی برای بازیابی انرژی اتلاف شده و بیوفیزیک است.

تحصیل فیزیک در دانشگاه علوم توکیو

دانشگاه علوم توکیو یکی دیگر از دانشگاه های معتبر ژاپن است. این دانشگاه دارای 18948 دانشجو از جمله دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و محققان دکترا است. از این تعداد، تقریباً نیمی از آنها تحصیلات تکمیلی را با هدف تلاش های بالاتر ادامه می دهند. گروه فیزیک، همزمان با دانشکده علوم و که در سال 1967 تاسیس شد. از جمله بخش های این دانشگاه شامل:

  • اختر فیزیک (نظری)
  • اختر فیزیک (تجربی)
  • ذرات هسته ای یا بنیادی (نظری
  • ذرات بنیادی (تجربی)
  • فیزیک ماده متراکم (نظری)
  • فیزیک ماده متراکم (تجربی)
  • فتوفیزیک

جهت اطلاع از شرایط اقامت ژاپن از طریق تحصیل مقاله ارائه شده را مطالعه کنید و برای استفاده از تجربیات و دانش مهاجرتی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *