مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته فیزیک در مکزیک

رشته فیزیک در مکزیک

یکی از رشته های ارائه شده در زمینه علوم در کشور مکزیک رشته فیزیک در مکزیک است. مکزیک یک کشور اسپانیایی زبان است. برای تحصیل در این کشور باید زبان اسپانیایی را مسلط باشید. رشته فیزیک در مکزیک به دلیل تقاضای کم تر در این کشور کم تر دنبال می شود. البته دوره های مختلفی در رشته فیزیک در مکزیک ارائه می شود. بسیاری از دانشجویان شایسته در مکزیک پس از تحصیل دوره های کارشناسی به کشورهای آمریکا و کانادا مهاجرت می کنند. علاقه مندان به رشته فیزیک در مکزیک می توانید این مطلب را در ادامه که توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است را دنبال کنید.

کار فیزیکدانان در مکزیک

مکزیک در سال های اخیر رشد اقتصادی خوبی داشته و میزان نرخ بیکاری در این کشور کم تر از 4% است. البته برخی از مشاغل مانند رشته فیزیک تقاضای کم تری نسبت به رشته های مهندسی مانند مهندسی IT در مکزیک دارد. به هر حال برای کار در رشته فیزیک در مکزیک نیاز به بررسی بازار کار این کشور و شغل مورد نظر خود باشید. جهت ورود به بازار کار رشته فیزیک نیاز به داشتن مدرک معتبر در این زمینه خواهید داشت. در حالی که نرخ مشارکت آموزشی در مکزیک در مقایسه با سایر کشورهای مهم آمریکای لاتین هنوز پایین است، سیستم آموزشی مکزیک به سرعت گسترش یافته است. نرخ بی سوادی در بین افراد بالای 15 سال از %82 در پایان قرن نوزدهم به کمتر از %5 امروز کاهش یافته است. بنابرین تقاضای کارفرمایان مکزیکی نیز داشتن کارمندانی با سطح دانش بیشتر است.

واحد پول کشور مکزیک پزوی مکزیک با علامت MXN است. در تاریخ نگارش این مقاله 1MXN برابر با 0.05$ (دلار) است. در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور مکزیک به صورت متوسط 9.94 میلیون COP (پزو کلمبیا) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که بیشترین میزان حقوق اعلام شده در رشته فیزیک در کلمبیا حدود 70200MXN (پزو مکزیک) می باشد و کمترین میزان آن 37200MXN (پزو مکزیک) است.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور مکزیک را ذکر شده است:

تحصیل رشته فیزیک در مکزیک

سیستم آموزش عالی مکزیک طی دهه های گذشته به سرعت رشد کرده است. براساس داده های دولت مکزیک، ثبت نام در مقاطع بالاتر از اواخر دهه 1990 بیش از 2 برابر شده است. در حال حاضر 3.9 میلیون دانشجو در برنامه های منظم ثبت نام کرده اند و 696000 دانشجوی دیگر در حالت آموزش از راه دور تحصیل می کنند. با این حال، مانند تمام بخش های سیستم آموزشی مکزیک، فارغ التحصیلان به شدت به سمت آمریکا متمایل هستند. بیش از 3800 موسسه آموزشی عالی در مکزیک وجود دارد. در سال های اخیر بسیاری از موسسه های خصوصی در سراسر کشور ایجاد شده اند. اکنون تعداد آنها با اختلاف بیش از تعداد موسسات دولتی است. با این حال، ثبت نام در درجه اول بر خلاف سایر کشورهای آمریکای لاتین در بخش دولتی متمرکز است.

%30 دانشجویان عالی در موسسات خصوصی تحصیل می کنند در حالی که %70 در کالج های عالی دولتی تحصیل می کنند. موسسات خودمختار %36 نهادهای دولتی %21 و نهادهای فدرال %13 دانشجویان عالی را ثبت نام می کنند. معیارهای نظارت بر مراکز عالی خصوصی از نظر صلاحیت قضایی متفاوت است و اغلب ناکافی هستند. در نتیجه، بخش خصوصی تنها تعداد کمی از موسسات معتبر با کیفیت عالی را در اختیار دارد، در حالی که گروه قابل توجهی از مدارس ابتدایی جدید به دنبال جذب تقاضا هستند. این مدارس انتفاعی بیشتر برای دانشجویانی است که به دلیل سهمیه های ثبت نام و کنکورهای رقابتی امکان دسترسی به موسسات دولتی را ندارند.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های ارائه کننده رشته فیزیک در مکزیک را مشاهده کنید:

شهرنام دانشگاه
پوئبلادانشگاه خودمختار پوئبلا
مکزیکو سیتیدانشگاه ملی مکزیک
مکزیکو سیتیدانشگاه خودمختار سن لوئیس پوتوسی
مورلیادانشگاه میچواکان سن نیکولاس دو هیدالگو
مکزیکو سیتیموسسه ملی پلی تکنیک

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه پوئبلا مکزیک

دانشگاه پوئبلا مکزیک یکی از دانشگاه های معتبر مکزیک برای تحصیل رشته فیزیک و اعزام دانشجو به مکزیک است. موسسه فیزیک از دانشگاه خودمختار پوئبلا یک واحد دانشگاهی است که با برنامه های خود منجر می شود:

  • در علم فیزیک و مواد تحقیق کنید.
  • منابع انسانی را از طریق برنامه های تحصیلات تکمیلی سطح بالا آماده کنید.
  • همکاری با واحدهای دیگر دانشگاه و همچنین واحدهایی از سراسر کشور و خارج از کشور را ارتقا دهید.
  • دانش ملی و بین المللی را گسترش دهید.

موسسه فیزیک (IFUAP) دارای سابقه طولانی و شناخت گسترده در جوامع علمی ملی و بین المللی است. نکات برجسته سهم علمی و کیفیت فارغ التحصیلان آن است. IFUAP دارای یک پایه مستحکم از محققان و تکنسین های دانشگاهی است که در فیزیک نظری و تجربی و در علوم مواد کار می کنند. علاوه بر این IFUAP به طور مداوم دانشکده خود را به روز می کند، خطوط جدید تحقیق را باز می کند، و همچنین موارد موجود را تقویت می کند. این موسسه دارای زیرساخت های آزمایشگاهی تحقیقاتی و واحدهای خدماتی کامل برای کارهای علمی است.

IFUAP این فرصت را به دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در فیزیک و علوم مواد، در کارشناسی ارشد یا تحصیل دکترا در مکزیک هستند، از طریق 4 برنامه تحصیلات تکمیلی خود فراهم می کند:

  • کارشناسی و دکترای فیزیک
  • کارشناسی ارشد و دکترا در علوم مواد

همچنین این فرصت را برای انجام کارآموزی، اقامت پس از دکترا، پایان نامه، خدمات اجتماعی یا دریافت مشاوره در مورد هر موضوع مورد علاقه فراهم می کند.

تحصیلات تکمیلی فیزیک در دانشگاه پوئبلا مکزیک

موسسه فیزیک دانشگاه خودمختار پوئبلا برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. این مطالعات به تحقیقات تجربی و نظری در زمینه های زیر اختصاص دارد:

  • فیزیک محاسباتی.
  • فیزیک ماده متراکم.
  • فیزیک نظری.

هدف این برنامه ها تولید فارغ التحصیلان موفق است که بتوانند نه تنها به دانشگاه، بلکه به مناطق تحقیقاتی نظری و تجربی نیز بروند. فقط دانشجویان تمام وقت در چنین برنامه هایی پذیرفته می شوند، یعنی دانشجویانی که می توانند دوره تحصیلات تکمیلی را تکمیل کنند. برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا متعلق به برنامه های درجه عالی برای فارغ التحصیلان CONACyT است. به همین دلیل، داوطلبان پذیرفته شده می توانند بورس تحصیلی در مکزیک را بگیرند. برنامه کارشناسی ارشد، در مطالعات مقدماتی خود، شامل 7 موضوع اجباری، یک آزمایشگاه تحقیق و یک سمینار آمادگی برای امتحانات عمومی است. علاوه بر آن، آزمون های عمومی نیز باید انجام شود که از قسمت های کتبی و شفاهی تشکیل شده است. اگر برنامه کارشناسی ارشد آخرین مدرک تحصیلی است حداقل یک موضوع انتخابی باید گرفته شود و یک پایان نامه نوشته شود و ارائه شود.

برنامه دکترا با توجه به لیست ارائه شده حداقل از 3 موضوع انتخابی تشکیل شده است، 2 مورد از آنها باید عمومی و دیگری باید خاص باشد. هیئت علمی برنامه را برای هر دانشجو تعیین می کند. مطالعات دکترا با دفاع از 1 پایان نامه اصلی به پایان می رسد. مدت زمان تحصیل، از زمان ورود به دوره تحصیلات تکمیلی، 4 سال خواهد بود.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه ملی مکزیک

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه ملی مکزیک

دانشگاه خودمختار ملی مکزیک (UNAM) در 22 سپتامبر 1910 به عنوان بخشی از جشن های آغاز قرن جدید، ایجاد شد. امروزه، این دانشگاه یکی از مهم ترین دانشگاه های آمریکای لاتین و یکی از 100 دانشگاه برتر جهان شده است. در حال حاضر، 337،763 دانشجو و 38،068 عضو هیئت علمی دارد. این دانشگاه برنامه 108 دوره کارشناسی و 40 برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که رشته فیزیک نیز در بین آن ها موجود است. مرکز فرهنگی پردیس اصلی طیف گسترده ای از فعالیت های ورزشی و فرهنگی مانند کنسرت ها، نمایش های تئاتر و جشنواره های سینما را ارائه می دهد. همچنین یکی از بهترین موزه های هنر معاصر کشور و یک موزه علمی با نمایشگاه ها و فعالیت هایی برای عموم مردم دارد.

موسسه علوم هسته ای (ICN) دانشگاه ملی مکزیک

موسسه علوم هسته ای (ICN) در دانشگاه ملی مکزیک تحقیقات مختلف بین رشته ای را در زمینه های مختلف از جمله فیزیک با انرژی بالا، نسبیت عمومی، گرانش، کیهان شناسی، نجوم شناسی، شیمی رادیو، اپتیک کوانتوم و ساختار ماده انجام می دهد. اعضای آن در آزمایش های مهم بین المللی مانند ALICE در LHC در CERN، رصدخانه Pierre Auger، رصدخانه Cherenkov و ماموریت JEM-EUSO مشارکت فعال دارند. در حال حاضر، این موسسه 63 استاد تمام وقت و 22 تکنسین دارد. این موسسه تحقیقات بین رشته ای را انجام می دهد. زمینه های اصلی مورد علاقه آن:

  • فیزیک و شیمی، به ویژه نظریه های گرانش و میدان
  • فیزیک ریاضی
  • فیزیک با انرژی بالا
  • فیزیک پلاسما
  • مکانیک کوانتوم
  • فیزیک هسته ای
  • فیزیک اتمی و مولکولی
  • اشعه و فیزیک تشعشع
  • اخترفیزیک و نجوم شناسی

فعالیت این موسسه در 5 بخش دانشگاهی سازمان یافته است. گروه ساختار ماده، تحقیقاتی را در سیستم های کوانتومی تشکیل شده توسط ذرات متعددی مانند هسته های عجیب، اتم ها و مولکول ها تشکیل می دهد. در میان موضوعات دیگر، تحقیقات در زمینه مکانیک کوانتوم، اطلاعات کوانتومی و نانو اپتیک کاربردی انجام می شود. جهت بررسی هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک مقاله ارائه شده در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید. همچنین برای استفاده از خدمات ما می توانید به طرق مختلف با ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *