مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته فیزیک در مجارستان

رشته فیزیک در مجارستان

رشته فیزیک در مجارستان یکی از رشته های قدیمی است. مجارستان واقع در مرکز اروپا یکی از بهترین گزینه های تحصیل در منطقه شنگن است. این کشور برنامه های متنوع به زبان های مختلف از جمله مجاری، انگلیسی و آلمانی ارائه می کند. فیزیک به عنوان یکی از رشته های مهم علوم طبیعی همواره برای درک طبیعت مورد استفاده قرار گرفته است. با تحصیل رشته فیزیک در مجارستان می توانید مجوز ورود به بازار کار کشورهای اتحادیه اروپا را بدست آورید. مجارستان علاوه بر داشتن دانشگاه های معتبر دارای زیبایی منحصر به فردی است و زندگی در این کشور تجربه عالی برای دانشجویان خارجی رقم می زند. جهت بررسی رشته فیزیک در مجارستان می توانید این مقاله تهیه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

اشتغال در مجارستان

بازار کار مشاغل مهندسی از جمله رشته فیزیک خاص است. بسیاری از فیزیکدانان در مجارستان تبدیل به یک محقق و یا استاد و معلم می شوند. البته برخی دیگر وارد صنایع مربوط به این رشته می شوند. رشته فیزیک در مجارستان طیف گسترده ای از شاخه ها را داراست. لذا مشاغل مختلفی در این مورد وجود دارد. برخی از دارندگان لیسانس فیزیک در مقاطع بالاتر وارد رشته های مرتبط مانند مکانیک، مهندسی و غیره می شوند. خوشبختانه میزان درآمد متخصصین در مجارستان مناسب است. در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور لهستان به صورت متوسط 963000HUF (فورینت مجارستان) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که کم ترین میزان درآمد بررسی شده در رشته فیزیک در مجارستان حدود 477000HUF (فورینت مجارستان) می باشد و بیشترین میزان 1440000HUF (فورینت مجارستان) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور مجارستان را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور مجارستان

تحصیل رشته فیزیک در مجارستان

تحصیلات عالی مجارستان سابقه ای طولانی دارد و به قرن 14 بر می گردد. اولین دانشگاه این کشور در سال 1367 در پچ تاسیس شد، تقریباً همزمان با سایر دانشگاه های اروپای مرکزی، مانند دانشگاه های پراگ، کراکوف و وین بودند. به دلیل گسترش تحصیلات عالی در 2 دهه گذشته، تعداد دانشجویان ثبت نام شده و ظرفیت موسسات بطور قابل توجهی افزایش یافته است. از سال 1990 تا 2010 جمعیت دانشجویان در آموزش عالی 4 برابر شد و به 400،000 رسید. با در نظر گیری دانشگاه ها و کالج ها امروزه بیش از 70 موسسه آموزش عالی (HEI) در مجارستان وجود دارد که توسط دولت شناخته شده و معتبر شناخته می شوند. از جمله این دانشگاه ها شامل کالج های دولتی، کلیسایی و خصوصی است. لیست موسسات آموزش عالی معتبر کمیته اعتبارسنجی مجارستان را می توان در پورتال دانشگاه مجارستان یافت.

همه دانشگاه های مجارستان یا در پایتخت یا در شهرهای سنتی دانشگاه واقع شده اند، که هر یک از آنها دارای زندگی دانشجویی پر جنب و جوش بین المللی و بسیار پررنگ و چند فرهنگی است. این مجارستان را به مقصدی باشکوه برای دانشجویان در آموزش عالی تبدیل می کند. مدارک تحصیلی مجارستان از اعتبار بالایی در سراسر جهان برخوردار هستند. دوره های زبان خارجی از سطح بالایی برخوردار است و هزینه تحصیل در مجارستان با مقایسه بین المللی کاملاً مطلوب است. این ها، همراه با هزینه های معقولانه پایین زندگی، شرایط بهینه ای را برای دانشجویانی که می خواهند به مجارستان بیایند فراهم می کند

 در جدول زیر می توانید دانشگاه های معتبر مجارستان برای تحصیل رشته فیزیک در این کشور را مشاهده می کنید:

شهرنام موسسه
بوداپستدانشگاه ائوتوس لوراند مجارستان
دبرسندانشگاه دبرسن
سگددانشگاه سگد
بوداپستدانشگاه اقتصاد و تکنولوژی بوداپست

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه لوراند مجارستان

دانشگاه ائوتوس لوراند مجارستانEötvös Loránd که با مخفف(ELTE) نیز شناخته می شود بیش از 60 برنامه به زبان های خارجی در زمینه های آموزش و روانشناسی، علوم انسانی، انفورماتیک، حقوق، علوم اجتماعی و علوم ارائه می دهد. در حال حاضر، حدود 2400 دانشجوی بین المللی در ELTE تحصیل می کنند و جامعه دانشجویان بین المللی سال به سال در حال رشد است. نظر دانشجویان بین المللی این دانشگاه را می توانید بررسی کنید و فرصت های گسترده ای را که در ELTE منتظر شما هستند کشف کنید. رشته فیزیک در این دانشگاه در زیر مجموعه برنامه های علوم در مقاطع مختلف به خصوص کارشناسی ارشد و تحصیل دکترا در مجارستان ارائه می شود.

کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه لوراند مجارستان

هدف این برنامه تربیت فیزیکدانان حرفه ای است که دید کلی در مورد فیزیک معاصر دارند و قادر به پیوستن به تحقیقات در زمینه های تخصصی خود هستند. این برنامه به متقاضیانی که قبلاً در رشته فیزیک تحصیل کرده اند و می خواهند با تعمیق دانش خود فیزیکدان تحقیق باشند، توصیه می شود. این برنامه دانشجویان را قادر می سازد تا زمینه گسترده ای در زمینه های اصلی فیزیک (فیزیک اتمی و مولکولی، فیزیک ماده چگال، فیزیک هسته ای، فیزیک ذرات، فیزیک آماری) داشته باشند و در زمینه های انتخابی اخترفیزیک، فیزیک اتمی و مولکولی، هسته ای و فیزیک یون سنگین، بیوفیزیک، فیزیک ماده متراکم، فیزیک محاسباتی، فیزیک محیط، فیزیک ذرات، فیزیک آماری و سیستم پیچیده است.

ماژول ها:

  • ماژول اخترفیزیک
  • ماژول فیزیک اتمی و مولکولی
  • ماژول فیزیک یون هسته ای و سنگین
  • ماژول فیزیک بیولوژیکی
  • ماژول فیزیک ماده چگال
  • ماژول فیزیک ذرات
  • فیزیک آماری و سیستم های پیچیده

برنامه کارشناسی ارشد فیزیک، هم زمینه سازی گسترده ای را در زمینه های اصلی فیزیک (فیزیک اتمی و مولکولی، فیزیک ماده چگال، فیزیک هسته ای، فیزیک ذرات، فیزیک آماری) و هم تخصص در مناطق انتخاب شده را ارائه می کند. انواع دوره های اخذ شده توسط دانشجویان شامل سخنرانی، دوره های حل مسئله، سمینارهای دانشجویی، کارهای آزمایشگاهی و یک پروژه تحقیقاتی تحت نظارت یک متخصص در این زمینه است.

دکترای فیزیک در دانشگاه لوراند مجارستان

دانشکده دکتری فیزیک در سال 1994 تأسیس شد. موضوعات تحقیق در 3 برنامه موضوعی سازمان یافته است:

  • علوم مواد و فیزیک حالت جامد
  • فیزیک ذرات و نجوم
  • فیزیک آماری، فیزیک بیولوژیکی و فیزیک سیستم های کوانتومی.

این برنامه تحقیق محور است، دانشجویان بلافاصله پس از ثبت نام در برنامه شروع به کار بر روی موضوع انتخاب شده خود تحت هدایت یک استاد راهنما می کنند. در 2 سال اول، دانشجویان باید در 8 دوره نیز شرکت کنند و امتحانات مربوطه را تکمیل کنند. برای دریافت مدرک، دانشجویان باید حداقل 2 مقاله منتشر شده (یا پذیرفته شده برای چاپ) در مجلات مشهور بین المللی داشته باشند. بعد از 6 ترم، می توان دفاع کرد. دانشجویان باید پس از هر ترم یک گزارش پیشرفت کوتاه ارائه دهند. تحقیقات در این دانشکده با همکاری نزدیک موسسات تحقیقاتی مهم آکادمی علوم مجارستان (از جمله مرکز تحقیقات فیزیک ویگنر، موسسه فیزیک فنی و علوم مواد، مرکز تحقیقات نجوم و علوم زمین و موسسه آنزیمولوژی) انجام می شود.

رشته فیزیک در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان

علاوه بر آموزش فیزیک پایه به هزاران دانشجو در رشته مهندسی، موسسه فیزیک و موسسه فناوری هسته ای دانشکده علوم طبیعی دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME) میزبان برنامه فیزیک است، ساختاری که از سال 1991 آغاز شد. دانشجویان می توانند مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را به عنوان یک فیزیکدان محقق یا یک فیزیکدان کاربردی با تخصص های زیر کسب کنند:

  • فناوری هسته ای
  • فیزیک کاربردی
  • فیزیک پزشکی

دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در دانشکده دکتری فیزیک (برنامه PhD) یکی از موفق ترین و معتبرترین مدارس دکتری BME ادامه دهند. تاکنون، موسسه فیزیک دانشگاه فنی به یک موسسه تحقیقاتی با اعتبار بین المللی و به عنوان یک مرکز تحقیقاتی ملی برجسته در زمینه فیزیک ماده متراکم تبدیل شده است. از طریق تعداد بیشماری از پروژه های تحقیقاتی، همکاری ها، کمک هزینه ها و شبکه های اروپایی و خارج از کشور، به بسیاری از موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های برجسته در سراسر جهان متصل است. فعالیت تحقیقاتی آن عمدتاً بر:

  • فیزیک کاربردی (علوم مواد، اپتیک کاربردی)
  • فیزیک نظری و تجربی کاربرد گرا (نانو فیزیک، فیزیک حالت جامد، اپتیک، فیزیک آماری، نظریه کوانتوم)

دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در طول تحصیل درگیر این فعالیت تحقیقاتی می شوند. با انگیزه ترین دانشجویان همچنین می توانند به انجمن های علمی دانشجویان بپیوندند تا در زمینه های مختلف فیزیک تجربی و نظری تحقیق کنند.

کارشناسی فیزیک در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان

هر ساله 60 الی 70 دانشجو تحصیلات دانشگاهی خود را در برنامه کارشناسی 3 ساله این دانشگاه شروع می کنند. در سال اول تحصیل در مجارستان در رشته فیزیک ریاضیات مقدماتی، فیزیک و مهارت های برنامه نویسی را می آموزند و بعداً در 2 سال بعدی دانش خود را در تحقیقات تخصصی یا تخصص های فیزیک کاربردی عمیق تر می کنند. دانشجویانی که مدرک BSc خود را دریافت می کنند عمدتا تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد یا سایر برنامه های کارشناسی ارشد در مجارستان یا خارج از کشور ادامه می دهند، اما کسانی که از دانشگاه خارج می شوند می توانند با مدرک کارشناسی نیز شغل پیدا کنند.

برنامه لیسانس دارای دوره های فشرده آزمایشگاهی است که در طی آن دانشجویان با آزمایش های اساسی و کارهای پیچیده اندازه گیری و فرایندهای مدرن اندازه گیری فیزیکی را نیز آموزش می بینند. علاوه بر این دانشجویان عمدتاً با تخصص های فیزیک محقق اصول فیزیک نظری مدرن را نیز می آموزند. بهترین دانشجویان از طریق پروژه های انجمن های دانشجویی علمی (TDK) در موسسه فیزیک و شرکای صنعتی در موسسه فنی هسته ای درگیر تحقیق می شوند.

کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان

حدود 30 الی 40 دانشجو هر ساله تحصیلات دانشگاهی خود را در برنامه 2 ساله کارشناسی ارشد دانشگاه شروع می کنند تا دانش تخصصی خود را در 5 برنامه کارشناسی ارشد کسب کنند:

  • تخصص فیزیکدان محقق، با تمرکز بر تحقیقات بنیادی
  • تخصص فناوری نانو و علوم مواد با تمرکز اصلی بر مواد علوم،
  • تخصص اپتیک و فوتونیک برای تحقیق در زمینه اپتیک کاربردی
  • تخصص فناوری هسته ای، دانش عمیق راکتورهای اتمی
  • تخصص فیزیک پزشکی

3 مورد اول توسط موسسه فیزیک ارائه داده می شوند در حالی که 2 مورد آخر توسط موسسه فنی هسته ای ارائه می شوند. ترم اول آزمایشگاه دارای اولویت بالا و سطح بالا است که به جدیدترین تحقیقات متصل است. در 3 ترم آخر این برنامه دانشجویان برای پایان نامه خود تحقیق می کنند در حالی که می توانند دوره های مختلفی از موضوعات نظری به روز را انتخاب کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می توانید از خدمات تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *