مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته فیزیک در لیتوانی

رشته فیزیک در لیتوانی

تحصیل رشته فیزیک در لیتوانی در مقطع عالی در دوره های کارشناسی تا دکترا ارائه می شود. زبان اصلی تحصیل در لیتوانی، لیتوانیایی است. اما زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم در این کشور تحصیل می شود. لیتوانی به عنوان یکی از کشورهای بالتیک پس از انحلال شوروی امروز در جایگاه رفیعی قرار دارد و به عنوان گزینه ای مناسب در اتحادیه اروپا برای تحصیل در نظر گرفته می شود. علاقه مندان به رشته فیزیک در لیتوانی می توانند از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش گرفته و در رشته فیزیک فارغ التحصیل شوند. هزینه تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است و تحصیل فیزیک در لیتوانی سال حدود 4000€ (یورو) هزینه در بر دارد. چنانچه علاقه مند به مهاجرت تحصیلی و انتخاب رشته مورد علاقه خود دارید می توانید در این خصوص از راهنمایی مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

کار در لیتوانی

جهت کار در رشته فیزیک در لیتوانی نیاز به اخذ مدرک معتبر در این زمینه دارید. این مدرک را می توانید معادل سازی کنید و یا در خود لیتوانی بدست آورید. سیاست لیتوانی در زمینه آموزش و تحقیقات عالی کیفیت آموزش و تحقیقات عالی، دسترسی برابر به تحصیلات عالی برای همه شهروندان و شرایط مناسب برای بهترین افراد برای انجام تحقیقات خود و جستجوی کمال علمی و خلاقیت را تضمین می کند. این سیاست تضمین می کند که سیستم آموزش عالی و تحقیقات خواسته های جامعه و اقتصاد را برآورده می کند، از توسعه آن در حوزه بین المللی آموزش عالی و تحقیقات پشتیبانی می کند. چنین سیستمی شخصیتی خلاق، تحصیل کرده، با وقار، دارای مسئولیت اخلاقی، مستقل و کارآفرین پرورش می دهد. این کشور در راستای توسعه اقتصاد خود علاقه مند به جذب دانشجویان و نیروی کار متخصص است.

در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور لیتوانی حدود 6% است و بازار کار فعال است. میزان حقوق نیز در حد متوسط اتحادیه اروپاست. طبق بررسی های انجام شده یک فیزیکدان در کشور لیتوانی به صورت متوسط 6780LTL (لیتاس لیتوانی) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته فیزیک در لیتوانی حدود 1700LTL (لیتاس لیتوانی) می باشد و بیشترین حالت حدود 8500LTL (لیتاس لیتوانی) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور لیتوانی را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور لیتوانی

تحصیل رشته فیزیک در لیتوانی

لیتوانی یکی از 3 کشور بالتیک است (2 کشور دیگر لتونی و استونی هستند). از زمان انحلال اتحاد جماهیر شوروی این کشور دموکراسی پارلمانی بوده است. لیتوانی دارای یک سیستم جفتی از آموزش عالی با موسسات دانشگاهی و موسسات حرفه ای (کالج ها) است. نهادهای دانشگاهی در درجه اول تحصیلات آکادمیک را ارائه می دهند، در حالی که کالج ها بر آموزش غیر آکادمیک تمرکز دارند. هم موسسات دولتی وجود دارد و هم موسسات خصوصی. موسسات خصوصی برای فعالیت باید دارای مجوز دولتی باشند. برنامه های ارائه شده توسط همه موسسات در ثبت وزارت آموزش، علوم و ورزش ذکر شده است. در سال 1990 زبان لیتوانیایی به عنوان زبان رسمی کشور احیا شد و به تدریج در زندگی عمومی جایگزین زبان روسی شد. نهادینه شدن زبان رسمی جدید به معنای یادگیری زبان لیتوانیایی توسط مقامات دولتی بود.

با این وجود، تدابیری نیز برای محافظت از زبان های اقلیت (روسی و لهستانی) اتخاذ شده است. زبان آموزش در درجه اول لیتوانیایی است، اما در بعضی موارد آموزش به زبان روسی و لهستانی نیز ارائه می شود. تحصیل در کودکان بین 7 تا 17 سال اجباری است. سال تحصیلی از 1 سپتامبر آغاز می شود و شامل 2 ترم (پاییز و بهار) است که هر دوره 16 هفته طول می کشد. لیتوانی دارای دانشگاه های معتبری در قاره اروپاست و برنامه های علمی مختلف مانند رشته فیزیک را ارائه می کنند.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های معتبر لیتوانی برای تحصیل رشته فیزیک در لیتوانی را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1Vilnius University
2Kaunas University of Technolog

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

دانشگاه ویلنیوس یکی از برترین دانشگاه های این کشور است و به عنوان رتبه برتر دانشگاه های این کشور ارائه می شود. این دانشگاه برای ارائه برنامه های تحصیل در لیتوانی در رشته فیزیک دارای دانشکده فیزیک می باشد. این دانشکده دارای بخش های مختلف زیر برای ارائه برنامه های خود است:

  • مرکز فیزیک هسته ای و ذرات تجربی
  • موسسه فیزیک شیمی
  • موسسه فوتونیک و فناوری نانو
  • مرکز تحقیقات لیزر
  • موسسه الکترو دینامیک کاربردی و ارتباطات از راه دور
  • موسسه فیزیک نظری و نجوم

این دانشگاه دارای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته فیزیک است:

  • کارشناسی مهندسی نور
  • کارشناسی ارشد فناوری الکترونیک و مخابرات
  • کارشناسی ارشد فیزیک شیمی
  • کارشناسی ارشد فوتونیک و فناوری نانو
  • کارشناسی ارشد فیزیک نظری و اخترفیزیک

لیسانس فیزیک مهندسی نور در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

مهندسی نور برنامه ای است که هیچ رقیبی در دانشگاه های همسایه در منطقه بالتیک ندارد. این ترکیبی از مطالعه و کوتاه مدت متمرکز بر فناوری های سبک است که در میان بهترین زمینه های پیشرفته و با رشد سریع در لیتوانی است. بیشتر دوره های مهندسی نور توسط اساتید و دانشمندان برجسته لیتوانیایی تدریس می شود که در این زمینه فعال هستند. این برنامه فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری مهارت های عملی با استفاده از تجهیزات مدرن رشد و توصیف موجود در مرکز ملی علوم و فناوری فیزیکی ارائه می دهد. فارغ التحصیلان مهندسی نور برای انجام کارهای پیچیده ای که نیاز به دانش فیزیک نیمه هادی، فناوری های جدید رشد، دستگاه های الکترونیکی نیمه هادی، مانند لیزرهای مدرن، LED ها، OLED ها، سلول های خورشیدی و غیره دارند، صلاحیت حرفه ای را کسب می کنند.

دانشجویان تکنیک های مدرن مدل سازی دیجیتال را یاد می گیرند و قادر به استفاده از نرم افزار برای اتوماسیون فرآیند و کنترل خواهد بود. مهندسی نور یک برنامه مطالعاتی جدید است که به ما امکان می دهد فیزیک، شیمی و ریاضیات نزدیکی با نور را کشف و یاد بگیریم.

  • فناوری های پیشرفته مبتنی بر فیزیک نیمه هادی و لیزر، اپتیک و شیمی، مدل سازی عددی و الکترونیک و غیره
  • برنامه ابتکاری منحصر به فرد در دانشگاه های کشورهای بالتیک
  • معلمان عالی و دانشمندان فعال مشهور جهان
  • فناوری های جدید رشد و آزمایش های تجربی مدرن برای تمرین
  • صلاحیت عالی فارغ التحصیلان برای کار در صنعت فناوری سبک در لیتوانی و خارج از کشور.

کارشناسی ارشد رشته فیزیک در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

کارشناسی ارشد رشته فیزیک در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

دانشگاه ویلنیوس لیتوانی برنامه های متنوعی را در رشته فیزیک ارائه می کند. در جدول زیر برنامه های این رشته معرفی شده اند:

برنامهشرح
فناوری الکترونیک و مخابراتهدف این برنامه آماده سازی متخصصان بسیار واجد شرایط است که قادر به درک و توسعه آخرین فناوری ها در بازار الکترونیک و مخابرات مدرن، برنامه ریزی و سازماندهی نگهداری و تجدید آنها هستند. فارغ التحصیلان می توانند حرفه خود را در شرکت های صنعتی متخصص در توسعه، پیاده سازی و اداره انواع راه حل ها و محصولات الکترونیکی و مخابراتی، مقامات تنظیم ارتباطات دولتی و غیره توسعه دهند.
فیزیک شیمیبا استفاده از آخرین دانش نظری و عملی و پایگاه مدرن علوم و فناوری ها در محیط مطالعات بین رشته ای، برنامه مطالعات فیزیک شیمی و زندگی راه حل های فناوری قابل استفاده در زمینه های علوم زیست محیطی، علوم تحقیقات مواد و پزشکی زیست پزشکی است.
فوتونیک و فناوری نانوهدف از این برنامه آموزش کارشناسان و متخصص استانداردهای بین المللی در زمینه فوتونیک و نانو است. این برنامه 2 ساله دوره کارشناسی ارشد دانش عمیقی را در زمینه فوتونیک، الکترونیکی، فیزیک نیمه هادی، فناوری نانو و تکنیک های اندازه گیری به دانشجویان ارائه می دهد. تأکید زیادی بر تحقیقات عملی و اندازه گیری حاصل شده در آزمایشگاه های مدرن مرکز ملی علوم و فناوری فیزیک داده شده است. فارغ التحصیلان قادر به ادامه تحصیل در مقطع دکترا در فیزیک، شیمی، علوم مواد و زمینه های مشابه تحصیل هستند.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه فنی کائوناس لیتوانی

دانشگاه فنی كائوناس در 16 فوریه 1922، هنگام تأسیس دانشگاه لیتوانی و دانشكده های فنی آن، آغاز به كار كرد. توسعه ایده های علمی لیتوانیایی در اولین دانشکده فنی آموزش عالی مستقل لیتوانیایی در 1950-1990 تحت عنوان موسسه پلی تکنیک کائوناس ادامه یافت. در سال 1990 دانشکده جایگاه خود را در دانشگاه به دست آورد و راهی برای اصلاحات سریع مطالعات و تحقیقات در پیش گرفت. این دانشگاه همچنان به دنبال مشارکت پایدار علم، تجارت و صنعت، توسعه و پیاده سازی ایده های جدید، نوآوری ها و اختراعات است. برنامه مطالعه کاربردی به سمت تئوری پدیده های مکانیکی، الکترومغناطیسی، نوری، کوانتومی و همچنین کاربرد آن در عمل به ویژه در زمینه فناوری های بالا گرایش دارد.

در این قسمت شاهد ویژگی های زندگی دانشجویی در لیتوانی هستید:

ویژگی های زندگی دانشجویی در لیتوانی

این صلاحیت دانش لازم در مورد ساختار اتمی و مولکولی مواد و فرایندهای فیزیکی مواد را در اختیار شما قرار می دهد. شما خواهید فهمید که چگونه مواد مختلف در صنعت و فناوری های پیشرفته مدرن (میکرو، نانو) توسعه یافته و به کار گرفته می شوند، چگونه خصوصیات مواد مشخص، ارزیابی و تغییر می یابند. بر اساس دانش ساختار مواد، شما قادر به انتخاب مواد مناسب برای حل مشکلات مختلف مهندسی یا فنی خواهید بود. لیسانس هایی را که دانش جامع فیزیک و رشته های خاص، درک و توانایی دارند، برای استفاده از دانش به دست آمده برای حل مشکلات علمی و توسعه فناوری های جدید آماده کند. جهت اعزام دانشجو به لیتوانی این مقاله را مطالعه کنید.

ماژول های فیزیک کاربردی در دانشگاه فنی کائوناس لیتوانی

در این برنامه ماژول های زیر ارائه می شود:

ماژولشرح
فیزیک مواداین روش در مورد انواع و خواص مواد، مولکول ها و پیوندها، ساختار بلوری و نقص بلورها، سرامیک ها و کامپوزیت ها، انواع، خصوصیات و کاربردهای کریستال های مایع درک شده است، تا روش های کلی را در توضیح هدایت الکتریکی در فلزات و نیمه هادی ها اعمال کند، خواص مغناطیسی و مواد مغناطیسی، مواد فرو مغناطیسی و کاربرد آنها در ذخیره سازی و پردازش داده ها، خصوصیات دی الکتریک ها، مواد نوری و کاربرد آنها در دستگاه های ذخیره و پردازش داده ها، لیزرها، الیاف نوری، اصول فیزیکی اصلی ترین روش های تجزیه و تحلیل مواد است.
مواد زیستی و فناوری های آنهادانشجویان دانش بنیادی و علمی راجع به عملکردها و خواص مواد بیولوژیکی غیر آلی مورد استفاده برای انواع مختلف ایمپلنت های بدن، نیازهای مواد زیستی بسته به کاربرد و قابلیت های تحقق آن کسب می کنند. دانشجویان دانش اساسی در مورد زیست سازگاری مواد بیولوژیکی غیر آلی با جنبه های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی بافت های زنده به دست می آورند.
ترمودینامیک و فیزیک آماری برای علوم مواددانشجویان دانش بنیادی و علمی راجع به ساختار مولکولی، وضعیت و انتقال ماده کسب می کنند. آنها کمیت های فیزیکی، روابط و قوانین آن را توصیف می کنند که وضعیت مولکولی ماده و فرآیندهای موجود در آن را توصیف می کنند.
مواد مغناطیسیبه دانشجویان آموخته می شود که اصول اساسی طبقه بندی مواد جیر، واحدهای محاسبه پارامترهای مواد مغناطیسی، روابط ژیرومغناطیسی و دمای کوری را درک کنند.
فیزیک پدیده های سطحدانشجویان قادر به آگاهی از ساختار، روش تحقیق آن، ترمودینامیک پدیده سطحی و سینتیک حالت های جامد هستند.

جهت اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی مطلب تهیه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مشاهده کنید.

سوالات متداول در مورد رشته فیزیک در لیتوانی

در این بخش از مطلب به وسالات متداول شما در مورد رشته فیزیک در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته فیزیک در لیتوانی کدامند؟ دانشگاه فنی كائوناس- دانشگاه ویلنیوس لیتوانی
  • میزان حقوق یک فیزیکدان در لیتوانی چقدر است؟ یک فیزیکدان در کشور لیتوانی به صورت متوسط 6780LTL (لیتاس لیتوانی) در ماه حقوق دریافت می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *