مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته فیزیک در لهستان

رشته فیزیک در لهستان

رشته فیزیک در لهستان در مقاطع مختلف از کارشناسی گرفته تا دکترا ارائه می شوند. لهستان از کشورهای برجسته در اروپا از نظر ارائه رشته فیزیک است. این رشته از مهم ترین رشته ها در سال های متمادی بوده و امروز نیز پایه بسیاری از علوم است 300 سال گذشته عصر طلایی فیزیک بوده است. در این دوره، پیشرفت در این زمینه دستاوردهای شگفت انگیز فناوری را از موتور بخار گرفته تا وسایل الکترونیکی و رایانه به ارمغان آورده است. با توجه به اهمیت این رشته بسیاری متقاضی کار و تحصیل در رشته فیزیک هستند. لذا جهت بررسی رشته فیزیک در لهستان می توانید این مقاله را که گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کرده مطالعه کنید.

کار در رشته فیزیک در لهستان

بازار کار مشاغل علمی و مهندسی در لهستان فعال و مناسب است. لهستان در سال های اخیر رشد قابل توجهی در زمینه های علمی داشته است و مقالات معتبری در ژورنال های علمی معتبر از این کشور چاپ شده است. با داشتن مدرک تحصیلی معتبر در رشته فیزیک در لهستان می توانید در بخش های مختلف از جمله آزمایشگاه های فیزیک، رصدخانه، مراکز تحقیقاتی، شرکت های فناوری و بسیاری دیگر از بخش ها مشغول به کار شوید. البته تسلط به زبان لهستانی می تواند شانس شما را افزایش دهد.

در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور لهستان به صورت متوسط 15800PLN (زلوتی لهستان) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این مقدار حقوق برای متخصصین باتجربه است. این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته فیزیک در لهستان حدود 4000PLN (زلوتی لهستان) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور لهستان را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور لهستان

تحصیل رشته فیزیک در لهستان

وزیر علوم و آموزش عالی مسئولیت آموزش عالی و تحقیق و همچنین تدوین سیاست های آموزشی در رابطه با آموزش عالی را با حمایت شورای عمومی علوم و آموزش عالی عهده دار است. جهت توسعه تحقیقات در لهستان، تحصیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا در موسسات آموزش عالی در لهستان ارائه می شود. موسسات آموزش عالی (HEI) از درجه قابل توجهی از استقلال برخوردار هستند. موسسات عالی دولتی توسط نهادهای جمعی اداره می شوند که شامل سنا و هیئت مدیره واحدهای دانشگاهی هستند. اگر در اساسنامه پیش بینی شده باشد، مراکز عالی دولتی می توانند علاوه بر مجلس سنا، یک شورا نیز تشکیل دهند. ارگان های جمعی موسسات عالی غیر عمومی در اساسنامه آن مشخص شده است.

لهستان دارای دانشگاه های برجسته و معتبری در سطح اروپاست که برنامه های علمی مانند رشته فیزیک را ارائه می کنند. اکثر این برنامه ها به زبان لهستانی و برخی به زبان انگلیسی هستند. جهت تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی مقاله ارائه شده را مطالعه کنید. در جدول زیر می توانید دانشگاه های معتبر لهستان برای تحصیل رشته فیزیک در لهستان را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه ورشو
2دانشگاه جاگلونیا
3دانشگاه علم و تکنولوژی AGH
4دانشگاه فنی ورشو
5دانشگاه ورکلاو
6دانشگاه آدام میکیویچ
7دانشگاه سیلسیا

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه ورشو لهستان

دانشکده فیزیک یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی بزرگ در دانشگاه ورشو لهستان است. این مجموعه از موسسات فیزیک نظری، فیزیک تجربی، ژئوفیزیک، رصدخانه نجوم و گروه روشهای ریاضی در فیزیک تشکیل شده است. این دانشکده به عنوان یکی از بهترین های کشور شناخته می شود که به دلیل کیفیت بالای تحقیق و آموزش در سطح بین المللی شناخته شده است. دانشکده فیزیک از نظر کیفیت برنامه ها و دانشجویان در سطح بین المللی شناخته شده است. از بخش های مهم این دانشکده:

  • موسسه فیزیک تجربی
  • موسسه فیزیک نظری
  • موسسه ژئوفیزیک
  • رصدخانه نجوم
  • گروه روش های ریاضی در فیزیک
  • مرکز تعلیمی دانشکده فیزیک
  • مرکز رایانه دانشکده فیزیک
  • کتابخانه دانشکده فیزیک

تحصیل لیسانس فیزیک در دانشگاه ورشو لهستان

دانشجویان مقاطع تحصیلی اول در زمینه فیزیک، ریاضیات و کاربردهای آنها و همچنین آموزش استفاده از این دانش برای جستجوی راه حل مشکلات چالش برانگیز در زمینه های مختلف، آمادگی لازم را کسب می کنند. آنها در استفاده از منابع داده از وب و همچنین در موضوعات مختلف IT (برنامه نویسی، سیستم عامل ها، برنامه ها) آموزش می بینند. برنامه های زیر برای مطالعات تمام وقت در دسترس می باشد:

برنامهشرح
فیزیکاین برنامه در فیزیک عمومی و همچنین مقدمه ای در فیزیک نظری و تجربی مدرن، همراه با عناصر ریاضیات عالی و علوم اطلاعات، ارائه می شود.
ستاره شناسیمطالعات در برنامه نجوم بنیادی در نجوم عمومی، اخترفیزیک مشاهده ای و همچنین ریاضیات، علوم اطلاعات و فیزیک ارائه می شود.
آموزش فیزیککسانی که به دنبال تدریس هستند می توانند برنامه آموزش فیزیک را انتخاب کنند. تحصیل در این برنامه برای تدریس فیزیک و ریاضیات در مدارس ابتدایی واجد شرایط است.
کاربردهای فیزیک در زیست شناسی و پزشکیرابط بین فیزیک و علوم زیست شناختی و پزشکی یکی از زمینه های تحقیق علمی فعلی سریع ترین رشد و همچنین زمینه ای برای استفاده از جدیدترین فناوری ها است. دانشکده فیزیک دانشگاه ورشو برنامه مطالعه بین رشته ای را در 4 تخصص بیوفیزیک مولکولی، طراحی مولکولی و بیوانفورماتیک، فیزیک پزشکی و انفورماتیکارائه می دهد.
اپتیک و بینایی سنجیاولین مطالعات کارشناسی در لهستان است که مطابق با استانداردهای شورای بینایی سنجی و بینایی اروپا طراحی شده است که فارغ التحصیلی آنها منجر به کسب مدارک کامل چشم پزشکی و بینایی بینی می شود.
مهندسی نانومطالعات مهندسی نانو به چالش های پیش روی فناوری مدرن در زمینه تحقیق و استفاده از مواد جدید و فناوری های کوانتومی پاسخ می دهد.

کارشناسی ارشد رشته فیزیک در دانشگاه ورشو لهستان

دانشجویان دوره دوم تحصیلی در تحقیقات علمی شرکت شده توسط تیم های تحقیقاتی در دانشکده فیزیک شرکت می کنند. هدف از برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک ارائه دانش عمیق تر از فیزیک و تخصص در یک زیرشاخه فیزیک انتخاب شده، توسعه مفاهیم مربوطه و روش های نظری و تجربی است. پس از ترم ابتدایی دانشجویان یکی از رشته های زیر را انتخاب می کنند:

  • فیزیک هسته ای و ذرات
  • فیزیک ماده متراکم و نانو ساختارهای نیمه هادی
  • روش های هسته ای فیزیک حالت جامد
  • فوتونیک
  • روش های فیزیک در اقتصاد
  • آموزش فیزیک

برنامه فیزیک به زبان انگلیسی در کارشناسی ارشد در این دانشگاه با تخصص های زیر ارائه می شود:

  • مدل سازی رایانه ای پدیده های جسمی
  • ژئوفیزیک
  • اپتیک
  • فیزیک ماده متراکم و نانو ساختارهای نیمه هادی
  • فیزیک نظری

دوره های کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه ورشو لهستان

دوره های کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه ورشو لهستان

علاوه بر دوره اصلی رشته فیزیک که پیش تر معرفی شد دوره های مختلف رشته فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان ارائه می شود که در زیر معرفی شده اند:

برنامهشرح
ستاره شناسیبرنامه نجوم آموزش گسترده ای را در زمینه مشاهدات و نظریات تحقیقات نجومی و آشنایی با دانش معاصر در این زمینه ارائه می دهد.
کاربردهای فیزیک در زیست شناسی و پزشکیدانشجویان یکی از 3 تخصص بیوفیزیک مولکولی، فیزیک پزشکی و نورون فورماتیک انتخاب می کنند.
بینایی سنجیبرنامه 1.5 ساله در زمینه بینایی سنجی، مطالعات عملی است که برای انجام بینایی درمانی، اصلاح نزدیک بینی و بینایی سنجی سالمندان، یعنی موارد بینایی سنجی که برای جامعه مهمترین است، آماده می شود. تحصیلات به دست آمده به شما امکان می دهد تحقیقات و تجزیه و تحلیل خود را انجام دهید و به دنبال راه حل های نوآورانه در زمینه بینایی سنجی باشید.
مهندسی ساختار نانودر زمینه مهندسی ساختار نانو، با همکاری دانشکده شیمی دانشگاه ورشو، دانشجویان می توانند علاقه خود را در چندین زمینه توسعه دهند. دانشجویان علاقه مند به فناوری های نانو و خصوصیات مواد جدید با سنتز فیزیکی ساختارهای نانو و همچنین طراحی و تحقیق در مورد خواص فیزیکی شیمیایی مواد جدید، به ویژه تأثیر ساختار نانو بر روی خصوصیات فیزیکی شیمیایی کربن، نیمه هادی و نانو مواد پلیمری در این برنامه شرکت می کنند.

تحصیل دکترای رشته فیزیک در دانشگاه جاگلونیا لهستان

دانشگاه جاگلونیا به طور قابل توجهی به پیشرفت فیزیک کمک کرده است. بسیاری از فیزیکدانان این دانشگاه محققان برجسته جهانی بودند، از جمله محققان برجسته ای مانند وروبلوسکی و اسمولوچوفسکی. امروز، موسسه فیزیک دانشجویان را در تمام زیرشاخه های اصلی فیزیک مدرن آموزش می دهد. دانشجویان دکتری فیزیک در دانشگاه جاگلونیا تحقیقات علمی انجام می دهند که توسط سرپرستان دانشگاهی آنها انجام می شود و به عنوان اعضای ثابت تیم های تحقیقاتی رفتار می شود. هر دانشجوی دکترا می تواند یک استاد راهنما را انتخاب کند که در زمینه مورد علاقه دانشجو خبره باشد و توجه کامل مربی وی را داشته باشد و در پروژه های تحقیقاتی در سطح جهانی شرکت کند.

دانشجویان مقطع دکترا می توانند در پروژه های محلی، ملی و بین المللی شرکت کنند و همچنین درخواست های کمک هزینه محلی و ملی را ارائه دهند. تمام سمینارها و دوره های دکترا می توانند به زبان انگلیسی برگزار شوند. اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان مقطع دکتری فیزیک بورسیه تحصیلی دکترا را دریافت می کنند که به آنها این امکان را می دهد که بیشتر وقت خود را به فعالیت های علمی اختصاص دهند و برنامه مطالعاتی را طی 4 سال به پایان برسانند.

تحصیل فیزیک علوم کامپیوتر در دانشگاه جاگلونیا لهستان

این روش مطالعه شامل 2 گرایش آموزشی است:

  • فیزیک
  • علوم کامپیوتر

فارغ التحصیلان از نظر دانش موضوع و روش های تدریس کاملاً آمادگی لازم را برای تدریس مطالعات کامپیوتر و فیزیک و علوم کامپیوتر در هر دو مقطع تحصیلات متوسطه دارند. در طول کلاس ها و کارگاه ها، دانشجویان رشته های تخصصی یاد می گیرند که چگونه از فیزیکی روتین و خشک اجتناب کنند، فیزیک را به روشی موثر و جذاب آموزش می دهند. دانشجویان همچنین در زمینه های روانشناسی و تعلیم و تربیت آموزش دیده اند، به طوری که آنها آمادگی کافی برای:

  • به عنوان معلم کلاس یا استاد کار کنید.
  • فرایند تدریس را فردی کنید.
  • نیازهای ویژه آموزشی دانش آموزان را تأمین کند.
  • با سایر معلمان و والدین دانش آموزان مدارس همکاری موفق داشته باشید.

علاوه بر این، این تخصص ها برخی مهارت های پیشرفته کامپیوتر را برای دانشجویان فراهم می کند، که ممکن است برای انجام مشاغلی که شامل ایجاد پایگاه داده، گرافیک رایانه، ایجاد وبسایت و غیره باشد، کافی باشد. تجربه نشان داده است که معلمانی که می توانند هم فیزیک و هم علوم کامپیوتر تدریس کنند، بسیار مشتاقانه در مدارس لهستان مشغول به کار هستند. شرایط کار پس از تحصیل در لهستان را اینجا بخوانید. برای انجام امور مهاجرتی و اخذ ویزای خود نیز می توانید بر توانایی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *