مهاجرت تحصیلی قطر

رشته فیزیک در قطر

رشته فیزیک در قطر

تحصیل رشته فیزیک در قطر در دانشگاه قطر و کالج هوانوردی قطر امکان پذیر است. رشته فیزیک یکی از رشته های ارائه شده در علوم در این کشور است. در قطر حدود 27% از دانشجویان به رشته علوم و زیر شاخه های آن گرایش دارند. قطر با توجه به توسعه اقتصاد خود و ثروت زیاد توجه زیادی را در حوزه خلیج فارس به خود جذب کرده است. قطر به دلیل هدف جذب دانشجویان خارجی علاوه بر ارائه دروس عربی زبان ارائه دروس انگلیسی زبان را نیز آغاز کرده است. قطر با توجه به درآمد بالا و حقوق بالایی که ارائه می کند تبدیل به یکی از گزینه های مهاجرتی در حوزه خلیج فارس شده است. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه رشته فیزیک در قطر را بررسی کرده اند.

تحصیل رشته فیزیک در قطر

تعداد دانشگاه های دولتی و خصوصی در کشور قطر از 16 دانشگاه و کالج در سال 2013 به 19 دانشگاه در سال 2018 افزایش یافته است که نرخ رشد سالانه %3 داشته است. طی چند سال اخیر تعداد دانشگاه های دولتی بدون تغییر باقی مانده است. با این وجود، تعداد دانشگاه ها و کالج های خصوصی از 14 دانشگاه به 17 دانشگاه افزایش یافت. نرخ ثبت نام ناخالص به %21.2 رسیده است. نرخ ناخالص ثبت نام در زنان در حال افزایش است و 8 برابر بیشتر از مردان است. تعداد دانشجویان ثبت نام شده در دانشگاه های قطر به حدود 35000 دانشجو رسیده است. تمامی این آمارها نشان از رشد آموزش و پرورش قطر و افزایش متقاضیان تحصیل در قطر است.

آموزش دانشجویان در رشته فیزیک در اهداف و فعالیتهای گروه فیزیک و علوم دانشگاه های قطر است. برنامه های تحصیلات تکمیلی با هدف:

  • توسعه بیشتر مهارت های آکادمیک به دست آمده در سطح کارشناسی
  • قرار دادن دانشجویان در معرض پیشرفت های پیشرفته فیزیک بنیادی و کاربردی از طریق دوره های ارائه شده
  • همچنین از طریق حفظ یک شبکه همکاری قوی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های بزرگ بین المللی و مشارکت فعال دانشجویان در کنفرانس ها، مدارس و کارگاه های تابستانی
  • ارائه دانش عمیق و مهارت های تحقیق در یک زمینه خاص
  • همچنین توسعه مهارت های گسترده تر از اخلاق گرفته تا کارآفرینی

هدف نهایی آماده سازی مربیان و محققان بسیار ماهر است که در هر دو سطح ملی و بین المللی عملکرد موثری داشته باشند، به طور مستقیم به توسعه فن آوری و مالی قطر کمک کنند و آموزش عموم مردم در علم را ارتقا دهند.

جهت معرفی دانشگاه های قطر و ارائه کنندگان رشته فیزیک در قطر جدول زیر را مشاهده کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه قطر
2کالج هوانوردی قطر

کار در رشته فیزیک در قطر

جهت کار در کشور قطر در رشته فیزیک می بایست در این زمینه تجربه کاری و مدرک معتبر تحصیلی داشته باشید. قطر به دلیل ثروت زیاد و همچنین ارزش بالای پول رسمی آن مورد توجه نیروی کار خارجی قرار گرفته است. از این رو بسیاری به دنبال کار در کشور قطر هستند. در هر صورت برای کار در قطر نیاز به ویزای کاری قطر و اخذ اقامت این کشور دارید. میزان حقوق مشاغل رشته فیزیک در قطر بالاست. واحد پول این کشور ریال قطر است و هر 10QAR (ریال قطر) در تاریخ نگارش این مطلب معادل 2.75$ (دلار) است. طبق بررسی ها متوسط حقوق ماهیانه کار در قطر برای یک فیزیکدان متخصص حدود 37100QAR (ريال قطر) است. این در حالی است یک فیزیکدان در قطر ماهیانه در بازه 15200QAR الی و 49800QAR (ريال قطر) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در قطر را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در قطر

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه قطر

دانشگاه قطر یکی از دانشگاه برجسته این کشور است. برنامه فیزیک تحت هدایت ماموریت عمومی دانشگاه قطر با اهداف زیر ارائه می شود:

  • تسلط بر کاربرد فیزیک و اصول ریاضی را در دانشجویان ایجاد کند.
  • بحث پیشرفته تری در مورد اصول اساسی فیزیک و کاربردهای آنها ارائه دهند.
  • توسعه مهارت های تفکر انتقادی و ارتباط موثر شفاهی و کتبی را تسهیل کنند.
  • دانشجویان را به مهارت های تحلیلی لازم برای حل مشکلات عملی و توسعه راه حل های مناسب طراحی مبتنی بر درک کامل از فناوری، ابزار دقیق و تکنیک ها مجهز کنند.
  • دانشجویان را برای مشاغل در زمینه بهداشت، آموزش علوم، صنعت، فروش فنی، آزمایشگاه های دولتی و خصوصی آماده کنند.

مدارک لازم برای پذیرش در قطر را در این مقاله مطالعه کنید.

تحصیل فیزیک عمومی در دانشگاه قطر

در دانشگاه قطر چندین برنامه با عنوان فیزیک عمومی ارائه می شود که دانش عمومی درباره رشته فیزیک آموزش داده می شود. این برنامه های در جدول زیر معرفی شده اند:

برنامهشرح
فیزیک عمومی Iاین دوره از دوره های 2 ترمی دوره های مقدماتی فیزیک مقدماتی است. این دوره بررسی مفاهیم، اصول، روش ها و یافته های اصلی فیزیک کلاسیک است. در وهله اول، مکانیک نیوتنی را با موضوعاتی شامل فیزیک و اندازه گیری بردارها، حرکت شناسی و دینامیک حرکت یک ذره منفرد در یک بعد ، کار و انرژی، سیستم ذرات، حرکت خطی و برخوردها، حرکت شناسی و دینامیک حرکت چرخشی، تعادل اجسام صلب، کشش، حرکت نوسانی و حرکت موج ارائه می کند.
فیزیک عمومی IIاین دوره فیزیک مقدماتی ترم دوم، مبتنی بر حساب است که فیزیک عمومی I را دنبال می کند. این دوره مقدماتی اساسی در زمینه اصول اساسی حرارت و موج در رشته های علوم ارائه می شود. مباحث عبارتند از تناوبی، حرکتی، امواج مکانیکی برهم زدن امواج، صدا، گرما و دما، مقدار گرما، مکانیسم انتقال حرارت، خواص حرارتی ماده، قانون اول ترمودینامیک، قانون دوم ترمودینامیک، ماهیت و انتشار نور، اپتیک هندسی و ابزار نوری.
آزمایشگاه فیزیک عمومیاین دوره آزمایشگاهی است که موضوع فیزیک 1 و 2 را پوشش می دهد. این دوره مقدمه ای در مورد روش های فیزیک تجربی است. تأکید بر توسعه مهارت های دانشجو در تکنیک های آزمایشی، تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش علمی کار آزمایشگاهی است. در طول دوره دانشجویان مجموعه ای از آزمایشات را در مورد حرکت شناسی، انرژی جنبشی و پتانسیل، حرکت نوسانی، خواص حرارتی ماده و ویسکوزیته انجام می دهند. این دوره شامل آزمایش های رایانه ای در مکانیک کلاسیک است.

تحصیل مهندسی فیزیک در دانشگاه قطر

در جدول زیر برنامه های ارائه شده در مهندسی فیزیک در این دانشگاه معرفی شده اند:

برنامهشرح
فیزیک عمومی برای مهندسی Iاز دوره های دو ترمی رشته های مقدماتی فیزیک مقدماتی است که برای پاسخگویی به نیازهای دانشجوی رشته مهندسی طراحی شده است. این دوره بررسی مفاهیم، اصول، روش ها و یافته های اصلی فیزیک کلاسیک است.
فیزیک عمومی تجربی برای مهندسی Iاین دوره مبتنی بر آزمایشگاه است. این دوره مقدمه ای در مورد روش های فیزیک تجربی است که تأکید بر توسعه مهارت های دانشجو در تکنیک های تجربی، تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش علمی کار آزمایشگاهی است.
فیزیک عمومی برای مهندسی IIاین دومین دوره از دوره های دو ترمی دوره های مقدماتی فیزیک مقدماتی است که برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان رشته مهندسی طراحی شده است. این دوره ادامه بررسی مفاهیم و اصول فیزیک کلاسیک ارائه شده است. مباحث مورد مطالعه شامل الکترواستاتیک، بار الکتریکی و میدان الکتریکی، قانون کولن، پتانسیل های الکتریکی، ظرفیت و دی الکتریک، جریان ها، مقاومت، قانون اهم، نیروی الکتروموتور، مدارهای جریان مستقیم، مغناطیس، میدان مغناطیسی و نیروهای مغناطیسی، منابع میدان مغناطیسی، قانون بیوت ساوارت و قانون آمپر، القا، قانون فارادی، معادلات ماکسول و تابش الکترومغناطیسی.
فیزیک عمومی تجربی برای مهندسی IIاین دوره مقدمه ای در مورد روش های فیزیک تجربی است. تأکید بر مهارت های تجربی، تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه کتبی کار آزمایشگاهی است. در طول دوره دانشجویان یک سری آزمایشات را در زمینه های الکترواستاتیک، میدان های مغناطیسی، القایی، مدارهای DC و مدارهای AC انجام می دهند.

تحصیل رشته فیزیک در کالج هوانوردی قطر

تحصیل رشته فیزیک در کالج هوانوردی قطر

کالج هوانوردی قطر در سال 1975 به عنوان دانشکده هواپیمایی کشوری کشورهای حوزه خلیج فارس تاسیس شد. اکنون این کالج پیشروترین ارائه دهنده آموزش در صنعت هواپیمایی در منطقه خلیج فارس است. این کالج دوره های تمام وقت و مصوب را برای:

  • خلبانان
  • مهندسین نگهداری هواپیما
  • کنترل کننده های ترافیک هوایی
  • هواشناسان
  • پرسنل مدیریت عملیات فرودگاه
  • و اعزام کنندگان پرواز و همچنین دوره های کوتاه در رشته های مرتبط با هواپیمایی ارائه می دهد.

با آغاز کار شرکت های نفتی، نیاز به پشتیبانی هوایی مشخص شد و باندهای هوایی در دوحه، دوخان، ام سعید و الحمله گذاشته شد. در همان زمان، اهمیت استراتژیک و تجاری قطر در سطح بین المللی شناخته شده بود.. از آن پس توسعه سریع بود و باند جدیدی برای پاسخگویی به الزامات شرکت های هواپیمایی بین المللی که هواپیماهای مسافربری بزرگتری کار می کنند ساخته شد. نیم قرن بعد، دوحه دارای یکی از شلوغ ترین و مجهزترین فرودگاه های خلیج فارس، هواپیمایی ملی خود قطر ایرویز، یکی از سریع ترین رشدها در جهان و یک موسسه آموزش کلاس صنعت هواپیمایی، قطر است. رشته فیزیک در این کالج یکی از اساسی ترین علوم برای هوانوردی در این کالج ارائه می شود. جهت بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی قطر مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *