مهاجرت تحصیلی فیلیپین

رشته فیزیک در فیلیپین

رشته فیزیک در فیلیپین

رشته فیزیک در فیلیپین در بسیاری از دانشگاه های این کشور دنبال می شود. همانطور که می دانید رشته فیزیک یکی از رشته های بنیادین در جهان است. این رشته به دلیل کاربرد فراوان و فهم چگونگی کارکرد جهان بسیار اهمیت دارد. امروز دانشگاه های فیلیپین در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی گرفته تا دکترا رشته فیزیک را در تخصص های زیر مجموعه ای مانند فیزیک مواد، نانو فیزیک، فیزیک کاربردی، اخترفیزیک و غیره ارائه می کنند. چنانچه خواهان تحصیل رشته فیزیک و یا کار در این رشته در جزایر فیلیپین هستید این مقاله تهیه شده به دست تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

کار فیزیک در فیلیپین

فیلیپین دارای جمعیت زیادی است و کاریابی در این کشور دشوار است. البته چنانچه دارای تخصص و مهارت باشید می توانید در این کشور مشغول به کار شوید و درآمد در حد کشورهای آسیایی کسب کنید. فارغ التحصیلان رشته فیزیک در فیلیپین ممکن است یک مسیر شغلی را در شرکت های فناوری، آزمایشگاه های دولتی و موسسات آموزشی دنبال کنند. آنها ممکن است به عنوان مهندس آزمون تضمین کیفیت، سرپرست، ناظر آزمایشگاه، دستیار آزمایشگاه، معلم فیزیک، دانشمند تحقیقاتی یا تکنسین آزمایشگاه کار کنند. گواهی خاصی برای کار در بخش فیزیک نیاز نیست اما فارغ التحصیلان می توانند در آزمون خدمات عمومی (CSE) که توسط کمیسیون خدمات کشوری فیلیپین (PCSC) انجام می شود، شرکت کنند تا واجد شرایط کار در ادارات دولتی باشند.

برخی از فارغ التحصیلان برای به دست آوردن تخصص در صنعت، ترجیح می دهند مدرک کارشناسی ارشد و به دنبال آن درجه دکترا بگیرند. در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور فیلیپین به صورت متوسط 86600PHP (پزو فیلیپین) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در این رشته حدود 39800PHP (پزو فیلیپین) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور فیلیپین را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور فیلیپین

تحصیل رشته فیزیک در فیلیپین

طی 10 سال گذشته تحصیلات عالی در فیلیپین گسترش چشمگیری داشته است. در سال 2022، بیش از 4 میلیون دانشجو در بخش های دولتی و خصوصی در آموزش عالی ثبت نام کردند. این نشان دهنده رشد %40 درصدی نسبت به 10 سال اخیر است. تعداد موسسات آموزش عالی نیز در همین مدت افزایش یافته است، اگرچه به طور قابل توجهی به 1،943 در سال 2022 رسیده است. اکثریت (88%) موسسات آموزش عالی خصوصی (PHEI) هستند که تقریباً %54 کل جمعیت دانشجویی را تشکیل می دهند. در مجموع 233 موسسه دولتی بقیه دانشجویان تحصیلات عالی را جذب می کنند. در دانشگاه های فیلیپین موسسات مختلفی وجود دارند که برنامه های رشته فیزیک را ارائه می کنند.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های معتبر فیلیپین برای تحصیل رشته فیزیک در این کشور را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه د مانیل فیلیپین
2دانشگاه سن کارلوس
3دانشگاه سن آگوستین
4دانشگاه ایالتی ویسایاس
5دانشگاه دیلیمان فیلیپین
6موسسه فنی MSC
7دانشگاه علم و فناوری میندانائو

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه د مانیل فیلیپین

دانشگاه د مانیل فیلیپین یکی از دانشگاه های برتر تحصیل در فیلیپین است. دپارتمان فیزیک این دانشگاه یک مرکز تعالی در آموزش و تحقیقات فیزیک در خدمت به جامعه است که در سطح بین المللی شناخته شده است. موضوعات اصلی ارائه شده در مورد فیزیک سیستم های زمینی، انرژی پایدار و آموزش فیزیک است. اینها از طریق تلاش های علمی مشخص خود در زمینه های فوتونیک، علوم مواد، فناوری خلا، فیزیک جوی، ژئوفیزیک، فیزیک نظری و آموزش فیزیک به دست می آید. دپارتمان فیزیک دانشگاه د مانیل ریشه خود را از کارهای تحقیقاتی اولیه علمی و خدمات در رصدخانه مانیل آتنئو اینتاموروس در قرن 18 می گیرد.

امروزه، این بخش کاملاً به امکانات مدرن فوتونیک، پوشش خلا، علوم مواد و علوم اتمسفری مجهز است. از دیگر امکانات می توان به فروشگاه کارکرده ماشین سازی، آزمایشگاه فیزیک عمومی پیشرفته (آزمایشگاه های تکسون) اشاره کرد. نتایج تحقیق از طریق انجمن فیزیکی فیلیپین در کنفرانس ها، سمینارهای خارج از کشور و محلی به نمایش گذاشته شده و ارائه شده است. گروه و رصدخانه مانیل از طریق تحقیقات فیزیک و آموزش فیزیک دست به دست هم داده اند. گروه فیزیک از آغاز در رصدخانه مانیل، تلاش می کند جامعه ای متشکل از دانشمندان متعهد به خدمت به ملت در آموزش و پژوهش باشد.

کارشناسی فیزیک در دانشگاه د مانیل فیلیپین

این دانشگاه در مقطع لیسانس در رشته فیزیک 2 برنامه را ارائه می کند که در زیر معرفی شده اند:

برنامهشرح
لیسانس فیزیکاین یک برنامه 5 ساله برای دانشجویان علاقه مند به کسب دانش و مهارت های لازم برای تحقیق در فیزیک نظری یا تجربی است. هدف این است که دانشجویان با برخی از مهمترین مفاهیم فیزیک آشنایی عمیق تری پیدا کنند و همچنین مهارت هایی را در انجام آزمایش های فیزیک کسب کنند. این برنامه نیاز به ارائه و دفاع موفق از یک پایان نامه تحقیق در طول سال پنجم دارد. این پایان نامه می تواند در فیزیک نظری یا تجربی باشد.
لیسانس فیزیک کاربردی2 شاخه موجود در برنامه فیزیک کاربردی وجود دارد: فیزیک کاربردی (شاخه ابزار دقیق) و فیزیک کاربردی (شاخه مواد). هر 2 مسیر برنامه های 5 ساله ای هستند که هدف آنها درک دقیق دانش از برخی از مهمترین مفاهیم فیزیک و همچنین آموزش آنها در استفاده از مفاهیم فیزیک برای حل مسائل واقعی و عملی است. مسیر ابزار دقیق برای آن دسته از دانشجویانی است که قصد دارند ابزار خود را طراحی و بسازند در حالی که شاخه مواد برای کسانی است که مایل به تولید مواد بدیع با کیفیت های خاص و مطلوب هستند. هر دو برنامه نیاز به ارائه و دفاع موفقیت آمیز از یک پایان نامه تحقیقاتی در طول سال پنجم دارند.

کارشناسی فیزیک در دانشگاه د مانیل فیلیپین

کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه د مانیل فیلیپین

گروه فیزیک 4 برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک ارائه می دهد. هر 4 برنامه دانشجویان را به داشتن دانش کافی در دوره های کارشناسی فیزیک و علوم نیاز دارند. این 4 برنامه در زیر آورده شده است:

برنامهشرح
کارشناسی ارشد فیزیک (بدون پایان نامه)دانشجویان این برنامه باید دارای مدرک کارشناسی فیزیک یا معادل آن باشند و باید برخی از زمینه های ریاضیات (به عنوان مثال، معادلات دیفرانسیل و جبر خطی) و فیزیک پیشرفته (به عنوان مثال، مکانیک کلاسیک الکترودینامیک، مکانیک کوانتوم و مکانیک آماری) مرتبط با مدرک مقطع کارشناسی در فیلیپین در فیزیک را داشته باشند.
کارشناسی ارشد آموزش فیزیک (بدون پایان نامه)برای معلمان دبیرستان و دانشگاه که علاقه اصلی آنها به آموزش فیزیک است و هیچ برنامه فوری برای پیگیری تحقیقات پیشرفته در فیزیک ندارند، انجام می شود.
کارشناسی ارشد علوم جویاین برنامه با دوره های مقدماتی در علوم جوی و هواشناسی و منشعب از ابزار دقیق، سنجش از دور، نظارت بر آب و هوا و مدل سازی رایانه ای است. دانشجویان احتمالی این برنامه باید دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم طبیعی یا مهندسی باشند و باید حداقل 18 واحد در مقطع کارشناسی یا معادل آن را در تخصصی که دانشجویان قصد ادامه تحقیقات تحصیلات تکمیلی را دارند گذرانده باشند.
کارشناسی ارشد فیزیکاین برنامه ای است که معمولاً فارغ التحصیلان فیزیک با هدف ادامه تحصیل و تحقیقات پیشرفته در فیزیک گرفته می شوند. دانشجویان باید دارای مدرک کارشناسی فیزیک یا معادل آن باشند و باید دوره های لازم را در ریاضیات و فیزیک پیشرفته را گذرانده باشند.

تحصیل دکترای رشته فیزیک در فیلیپین

این برنامه با هدف توسعه فیزیکدانان برجسته ای است که به طور فعال تحقیقات پیشرفته در فیزیک را دنبال می کنند و همچنین به طور منظم مقالات پژوهشی را در مجلات فیزیک تاسیس منتشر می کنند و نسل بعدی فیزیکدانان را راهنمایی می کنند. دانشجویان این برنامه باید دارای مدرک کارشناسی فیزیک یا معادل آن باشند و باید دوره های لازم را در زمینه ریاضیات (به عنوان مثال، معادلات دیفرانسیل، جبر خطی، تجزیه و تحلیل پیچیده و توابع خاص) و فیزیک پیشرفته (به عنوان مثال، کلاسیک، مکانیک، الکترودینامیک، مکانیک کوانتوم و مکانیک آماری) مربوط به یک مدرک کارشناسی فیزیک گذرانده باشند. این برنامه مستلزم ارائه و دفاع موفق از رساله دکتری است. بعلاوه، دانشجو ملزم است حداقل 1 مقاله تحقیقاتی را در یک ژورنال ذکر شده در ISI منتشر کند.

لیسانس فیزیک در دانشگاه سن کارلوس فیلیپین

لیسانس علوم در فیزیک یک برنامه 4 ساله است که دانشجویان را برای درک چگونگی رفتار طبیعت و جهان و توسعه مهارت های تحلیلی آماده می کند. این برنامه برای تجهیز دانشجویان به مهارت و دانش لازم جهت آماده سازی آنها برای ادامه تحصیلات آکادمیک در زمینه های مختلف مانند فیزیک، نجوم، مهندسی، ثبت اختراعات، فیزیک پزشکی، پزشکی و آموزش طراحی شده است. دانشجویانی که می خواهند مدرک فیزیک را دنبال کنند، توصیه می شود رشته علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) را در زیر رشته دانشگاهی بگذرانند.

موضوعات و برنامه درسی این برنامه:

  • برق و مغناطیس
  • مبانی فیزیک
  • روش های تجربی در فیزیک
  • فیزیک هسته ای و ذرات
  • فیزیک محیط
  • فیزیک حالت جامد
  • علوم زمین

دانشجو باید فارغ التحصیل دبیرستان باشد. با این حال، اگر آنها قادر به فارغ التحصیلی از دبیرستان نباشند، ممکن است سیستم یادگیری جایگزین (ALS) را گذرانده و آزمون جایگذاری تحصیلی فیلیپین (PEPT) را برای صلاحیت دانشگاه قبول شوند. دانشجویان خارجی نیز باید ویزای دانشجویی فیلیپین را دریافت کنند. جهت دریافت سوالات خود درباره مهاجرت می توانید از خدمات حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *