مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته فیزیک در سوئیس

رشته فیزیک در سوئیس

رشته فیزیک در سوئیس به زبان های مختلف فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و حتی ایتالیایی آموزش داده می شود. سوئیس یکی از کشورهای ثروتمند اروپاست. کیفیت آموزش و زندگی در آن بسیار بالا است. از آنجایی که میزان درآمد و حقوق در کشور سوئیس بسیار بالاست بسیاری خواهان مهاجرت به این کشور هستند. البته این کشور نیز یکی از گران ترین هاست. یکی از روش های مهاجرت و اقامت در سوئیس تحصیل است. علاقه مندان به رشته های مختلف علمی مانند رشته فیزیک می توانند از دانشکده علوم دانشگاه های سوئیس پذیرش دریافت کنند. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مطلب به خوبی اطلاعات لازم درباره رشته فیزیک در سوئیس را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

کار فیزیک در سوئیس

کار در سوئیس آرزوی بسیاری از متقاضیان مهاجرت است. سوئیس کشوری کوچک با تنوع زیاد است. زبان ها، فرهنگ ها، شاخه های اقتصادی و مناظر مختلف همه در این منطقه کوچک زندگی مشترک دارند. در عین حال، سوئیس کشوری است که برای بقیه مردم جهان باز است. حدود 25٪ از مردم دارای گذرنامه خارجی هستند، اقتصاد سوئیس به شدت از صادرات هدایت می شود و چندین سازمان بین المللی در اینجا مستقر هستند. سطح زندگی بالا است. حدود 25٪ از بیش از 8 میلیون نفر ساکن سوئیس پاسپورت خارجی دارند. سوئیس با مساحت 41،300 کیلومتر مربع، یکی از کوچک ترین کشورهای اروپا است. سوئیس به لطف زیبایی طبیعی برجسته خود، شهرت بسیار خوبی به عنوان مقصد گردشگری پیدا کرده است.

علاوه بر این نیز این کشور بسیار ثروتمند است و میزان حقوق کار در سوئیس بالاست. متوسط حقوق ماهیانه کار در سوئیس از بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است. طبق بررسی های انجام گرفته یک فیزیکدان در کشور سوئیس به صورت متوسط 22900CHF (فرانک سوئیس) در ماه حقوق دریافت می کند که حدودا معادل 25000$ (دلار) است. این در حالی است سالانه یک فیزیکدان در بازه 135000CHF الی و 428000CHF (فرانک سوئیس) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در سوئیس را مشاهده کنید:

مشاغل رشته فیزیک در سوئیس

تحصیل رشته فیزیک در سوئیس

چشم انداز آموزش عالی سوئیس از طیف متنوعی از دانشگاه های با کیفیت بالا، موسسات فناوری فدرال، دانشگاه های علمی کاربردی و دانشگاه های آموزش معلم تشکیل شده است. این از مدل مطالعاتی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیروی می کند. علاوه بر این، دانشگاه های ایالتی سوئیس و موسسات فناوری فدرال نیز تحصیل دکترا در سوئیس را فراهم می کنند. دکترا هر دو آموزش و تحقیق را با هم ترکیب می کند و دانشجویان را برای فعالیت های تحقیق محور در یک رشته دانشگاهی یا غیر دانشگاهی آماده می کند. کلیه موسسسات آموزش عالی در امر آموزش، تحقیق، ادامه تحصیل  و ارائه خدمات به اشخاص ثالث فعال هستند. موسسات آموزش عالی سوئیس عملکرد شناخته شده بین المللی را نشان داده و سهم بسزایی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور داشته اند.

نقاط قوت کلیدی عبارتند از:

  • طیف متنوعی از گزینه های مطالعه با کیفیت بالا در همه رشته ها و رشته های تحصیلی.
  • اکثر دانشگاه های ردیف یک در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی برجسته هستند.
  • دسترسی آزاد به آموزش عالی.
  • نرخ بالای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی
  • سطح بالایی از عملکرد تحقیقاتی شناخته شده بین المللی.
  • حدود نیمی از محققان موسسات آموزش عالی سوئیس پاسپورت خارجی دارند.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های معتبر سوئیس برای تحصیل رشته فیزیک در سوئیس را مشاهده می کنید:

شهرنام موسسه
زوریخموسسه فدرال تکنولوژی زوریخ سوئیس (ETH)
لوزانموسسه پلی تکنیک لوزان سوئیس (EPFL)
ژنودانشگاه ژنو سوئیس
برندانشگاه برن
زوریخدانشگاه زوریخ
بازلدانشگاه بازل

علم فیزیک در کشور سوئیس

از اتم تا کهکشان جهان پیرامون ما مملو از رمز و راز است. از آغاز زمان، بشریت ماهیت چیزها و همچنین قوانینی را که بر عملکرد همه چیز حاکم است زیر سوال می برد. کنجکاوی اولین انگیزه فیزیکدان است و منجر به کشف هایی به همان اندازه جذابیت ساختار اتم، نظریه نسبیت، فیزیک کوانتوم یا مارپیچ دوگانه DNA شده است. فیزیک یکی از مهمترین علوم برای ایجاد معنی در دنیای اطراف ما است. دامنه آن از کوچکترین ذره ای که در هسته اتم در حال حرکت است تا کهکشان هایی بی نهایت گسترده، کل جهان را در بر می گیرد. مشاهده و توصیف اجزای ماده، خصوصیات آنها و نیروهای حاکم بر آنها و تأثیرات آنها به صورت کمی و مفهومی همان چیزی است که فیزیکدانان را به حرکت در می آورد.

اما فیزیک همچنین در مورد کشف پدیده های طبیعی جدید و پیش بینی رفتار اجزای ناشناخته است. با کمک ریاضیات، فیزیکدانان به دنبال ایجاد مدل هایی هستند که بتوانند آنچه را که در مرزهای زمان، مکان و ماده پنهان است، توضیح دهند. در کنار ریاضیات، فیزیک در سوئیس یکی از پایه های هر آموزش مهندسی است. در نتیجه نقش اساسی در بهبود کیفیت زندگی دارد. بسیاری از زمینه ها مانند علوم مواد، میکروتکنولوژی و بیوتکنولوژی به طور فزاینده ای به درک پدیده های فیزیکی بستگی دارند. توسعه منابع انرژی جدید نیز با استفاده از ابزارهای تجربی مدرن و پیشرفته ترین دانش نظری، بسیار نزدیک به تحقیقات بنیادی در فیزیک گره خورده است.

تحصیل رشته فیزیک در موسسه پلی تکنیک لوزان سوئیس

موسسه پلی تکنیک لوزان سوئیس (EPFL) در سوئیس واقع شده است و یکی از فعال ترین موسسات علمی و فناوری اروپا است. رشته فیزیک در این موسسه در 2 سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. برنامه کارشناسی فیزیک در این موسسه 3 ساله است. در طول سال اول، دانشجویان دانش اولیه تجزیه و تحلیل، جبر خطی و فیزیک عمومی (سال پایه) را کسب می کنند. در طول سال دوم و سوم، دانشجویان با کلاس های مکانیک تحلیلی، فیزیک کوانتوم، فیزیک آماری، فیزیک حالت جامد و غیره آموزش های ویژه تری را شروع می کنند. این برنامه با گزینه های خاص و کار عملی تکمیل می شود. مطالعات کارشناسی ارشد طیف گسترده ای از گزینه ها را شامل می شود که بیشتر زمینه های فیزیک مدرن را پوشش می دهد:

  • فیزیک نظری، کوانتومی و آماری
  • فیزیک حالت جامد
  • نسبیت و کیهان شناسی
  • فیزیک پلاسما
  • اپتیک
  • فیزیک هسته ای و ذرات
  • بیوفیزیک
  • فیزیک نجومی
  • سیستم های غیرخطی

این آموزش همچنین شامل کارهای عملی انجام شده در آزمایشگاه (فیزیک پر انرژی، فیزیک شتاب دهنده، فیزیک سطح و غیره) است. دانشجویان همچنین می توانند برای 30 واحد اعتبار اضافی ECTS، انتخاب تخصص (جزئی) در زمینه هایی مانند فضا یا فناوری پزشکی یا انجام دوره کارآموزی 4-6 ماه در صنعت برای به دست آوردن عنوان مهندس فیزیکدان داشته باشند. سایر برنامه ها نیز پس از فارغ التحصیلی با مدرک لیسانس، به ویژه برخی از برنامه های کارشناسی ارشد بین رشته ای، ارائه می شوند.

لیسانس رشته فیزیک در موسسه پلی تکنیک لوزان سوئیس

تحصیلات کارشناسی فیزیک بر اساس دانش قوانین حاکم بر سیستم های فیزیکی است، درکی که دانشجویان از طریق دوره های آموزشی و کارهای عملی در آزمایشگاه کشف می کنند. در این فرآیند مقدار وسیعی از ابزارهای ریاضی نیاز است و در نتیجه، دو سال اول دانشجو در این برنامه عمدتاً شامل دوره های ریاضیات، فیزیک عمومی و کارهای آزمایشگاهی است. درک نظری و تجربی همزمان با مهارت های فکری دانشجو، قوی شدن حس انتقادی و قدرت انتزاع، توسعه دقت علمی و توانایی ایجاد الگوها توسعه می یابد.

سال سوم بخشی از آن به دوره های فیزیک مدرن مانند:

  • فیزیک کوانتوم
  • فیزیک حالت جامد
  • فیزیک آماری
  • ذرات بنیادی
  • بیوفیزیک
  • و اخترفیزیک اختصاص دارد.

بخشی نیز به کارهای آزمایشگاهی پیشرفته تعلق می گیرد. در طول دوره لیسانس، دانشجویان در سایر علوم پایه (زیست شناسی و شیمی) و سایر زمینه های فنی مانند الکترونیک، ارتباطات از راه دور و علوم کامپیوتر آموزش می بینند. دوره ها و پروژه های مختلف در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی تحصیلات تکنیکی دانشجو را تکمیل می کند.

لیسانس رشته فیزیک در موسسه پلی تکنیک لوزان سوئیس

کارشناسی ارشد فیزیک در موسسه پلی تکنیک لوزان سوئیس

از طریق آموزش مقدماتی در زمینه مکانیک، الکترومغناطیس، ترمودینامیک، مکانیک آماری و مکانیک کوانتوم، فیزیکدان تمایل به رویکرد کمی را برای درک پدیده های فیزیکی، درجه قوی انتزاع و جستجوی صفات مشترک از مشکلات جهانی ایجاد می کند. این ابزارهای مفهومی ویژگی فیزیک را نسبت به سایر دانشمندان تشکیل می دهند. یک فیزیکدان خودش را خیلی بیشتر با نحوه برخورد با یک مسئله تعریف می کند، نه ماهیت مسئله. مدرک کارشناسی ارشد فیزیک در موسسه پلی تکنیک لوزان سوئیس فرصتی است برای کسب تخصص در رشته فیزیک است.

برجسته ترین جنبه برنامه کارشناسی ارشد درگیری دانشجویان در آزمایشگاه های تحقیقاتی یا در انستیتوی فیزیک نظری است. عملاً، هر دانشجو به مدت 1 روز در هفته به یک گروه تحقیقاتی می پیوندد. به طور طبیعی، دانشجویان می توانند دوره مقدماتی خود را ادامه دهند، دوره های پیشرفته:

  • مکانیک کوانتوم
  • فیزیک آماری
  • نظری و غیره را بگذرانند.

آنها همچنین می توانند دوره های خارج از برنامه درسی فیزیک، در ریاضیات، شیمی یا مهندسی را بگذرانند. کارشناسی ارشد با یک دوره 4 ماهه تحقیق تمام وقت به پایان می رسد.

کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه ژنو سوئیس

دانشگاه ژنو سوئیس امکان تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی در رشته فیزیک را فراهم کرده است. دانشجویان می توانند در موضوعاتی مانند فیزیک ذرات، فیزیک کوانتوم، فیزیک نظری، فیزیک کاربردی و کیهان شناسی و اخترفیزیک ذرات تخصص داشته باشند. آنها همچنین از طریق این برنامه و محل کار خود فرصت همکاری با موسسات معتبر مانند CERN را پیدا می کنند. دانشجویان هم در فیزیک مدرن بنیادی و هم در زمینه تخصص خود آموزش خواهند یافت. فارغ التحصیلان معمولاً در زمینه هایی مانند تحقیق، تدریس و صنعت استخدام می شوند و مهارت های مدل سازی آنها در بخش هایی مانند اقتصاد و دارایی بسیار مورد توجه است.

جهت گیری های موجود در این رشته:

  • فیزیک کاربردی
  • فیزیک ماده کوانتومی
  • فیزیک ذرات و هسته ای
  • فیزیک نظری
  • کیهان شناسی و ذرات اخترفیزیک

کار پس از تحصیل رشته فیزیک در سوئیس

فیزیکدانان محقق و مدیر پروژه ها و تیم هایی هستند که برای حل مشکلات فنی مشخصی کار می کنند. آموزش عمومی آنها چشم انداز شغلی را به اندازه حوزه تحقیق در مورد تخصص انتخاب شده، باز می کند. تحقیقات بنیادی، تحقیقات کاربردی در زمینه فناوری تخصصی، مدیریت شرکت ها یا موسسات عمومی و تدریس از جمله گزینه های شغلی بسیاری است که در آن فیزیکدانان می توانند با توجه به اهداف و زمینه تخصصی خود پیشرفت کنند. گرچه ریشه در امر عملی دارد، اما آموزش در فیزیک به مهارت های ریاضی خوب، ذوق مشخص علمی و تمایل به مفهوم سازی و انتزاع نیاز دارد.

به لطف درک عمیق آنها از پدیده ها و همچنین امکاناتی که برای مدل سازی دارند، فارغ التحصیلان فیزیک در موقعیت خوبی برای استفاده از فرصت های حرفه ای در طیف وسیعی از موسسات و شرکت های فعال در زمینه های در حال پیشرفت مانند:

  • الکترونیک
  • فناوری نانو
  • علوم مواد
  • و فناوری پزشکی هستند.

زمینه محکم آنها در تئوری و عمل، همراه با توانایی انطباق با هر زمینه ای که به ذهن تحلیلی نیاز دارد، همچنین آنها را قادر می سازد مهارت های خود را در امور بانکی و بیمه درگیر کنند. سرانجام، در حالی که برخی تدریس را به عنوان ابزاری برای اشتیاق خود به این رشته انتخاب می كنند، برخی دیگر تحقیق و توسعه را با ادامه حرفه آكادمیك خود از طریق برنامه های دكترای متعدد موجود در سوئیس و جاهای دیگر ترجیح می دهند. برای دریافت ویزای تحصیلی سوئیس توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *