مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته فیزیک در رومانی

رشته فیزیک در رومانی

رشته فیزیک در رومانی در 3 سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. زبان تحصیل رومانیایی و انگلیسی، فرانسوی و مجاری است. تحصیل رشته فیزیک در رومانی در مقطع کارشناسی 3 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله است. مقطع دکترای این رشته حداقل 4 سال زمان می برد. رومانی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا با واحد پول منحصر به فرد خود لئو رومانی با علامت اختصاری RON است. هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه در کنار حضور در اتحادیه اروپا این کشور را تبدیل به یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل رشته های مختلف از جمله رشته فیزیک کرده است. در صورت علاقه به کار و تحصیل رشته فیزیک در رومانی، گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

کار در رشته فیزیک در رومانی

خوشبختانه نرخ بیکاری در کشور رومانی پایین است. این بدین معنی است که با داشتن مدرک معتبر تحصیلی و تجربه در حوزه کاری خود می توانید در رومانی کار پیدا کنید. رشته فیزیک یکی از کاربردی ترین رشته های مهندسی و علمی است. جهت کار در رشته فیزیک در رومانی می بایست ویزای کاری رومانی را اخذ کنید. داشتن پیشنهاد کاری لازمه اخذ ویزای کاری این کشور است. البته توجه کنید با توجه به زبان رومانیایی بازار کار رشته فیزیک، جهت کار بهتر است این زبان را یاد بگیرید. میزان حقوق و درآمد فعالین رشته فیزیک در رومانی مناسب است.

در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور رومانی به صورت متوسط 17700RON (لئو رومانی) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که کم ترین میزان آن 28000RON (لئو رومانی) می باشد و بیشترین آن 8330RON (لئو رومانی) است. در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در رومانی را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته فیزیک در رومانی (لئو رومانی)

تحصیل رشته فیزیک در رومانی

رومانی یکی از سریعترین اقتصادهای اروپا است. در دهه های اخیر در ادغام فرآیندهای دموکراتیک خود و بهبود شفافیت در بخش های دولتی و خصوصی پیشرفت چشمگیری داشته است. همچنین در مدرن سازی سیستم آموزشی خود و بالا بردن سطح یادگیری دانشجویان پیشرفت چشمگیری داشته است. اما نتایج دانش آموزان نشان می دهد که بسیاری از کودکان رومانیایی به توانایی بالقوه خود دست پیدا نمی کنند. بسیاری از جوانان رومانیایی تحصیلات خود را زودهنگام و بدون تسلط بر مهارت های اساسی زندگی و کار ادامه می دهند. بیشتر برنامه های آموزش عالی در رومانی به زبان رومانیایی تدریس می شوند اما بسیاری از آنها به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و مجاری نیز تدریس می شوند.

ریشه های سنت آموزش عالی در زمینه علوم از جمله ریاضیات و فیزیک، به قرن ها پیش بر می گردد. فیزیک در زبان یونانی به معنای طبیعت است زیرا رمز و راز این جهان را از کوارک تا ستاره رمزگشایی می کند و ملکه علوم باقی می ماند. تحصیل رشته فیزیک دیدگاه جدیدی در مورد نقش فیزیک و یک فیزیکدان در دنیای کنونی ارائه می کند.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های رومانی برای تحصیل رشته فیزیک در رومانی را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1Polytechnic University of Bucharest
2West University of Timisoara
3Babes-Bolyai University
4Transilvania University of Brașov
5Alexandru Ioan Cuza University
6University of Bucharest

تحصیل فیزیک در دانشگاه بخارست رومانی

به طور کلی، هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور، دانشگاه بخارست مهم ترین موسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در رومانی محسوب می شود. در طول 150 سال حیات خود به یک اعتبار پایدار ملی و بین المللی دست یافته است. نسل های بیشماری از دانشجویان و استادان موفق شده اند دانشگاه را بعنوان یکی از موسسات برتر جامعه رومانی معرفی کنند، زیرا این اولین نهاد موجود رومانی است که به 600 دانشگاه برتر جهان رسیده است. دانشگاه بخارست چندین برنامه تحصیلی را در همه سطوح و تحصیلات دانشگاهی ارائه می دهد:

  • 97 برنامه کارشناسی
  • 215 برنامه کارشناسی ارشد
  • و 22 برنامه دکترا

مدارک اعطا شده توسط دانشگاه بخارست در اکثر کشورهای جهان شناخته شده است. در دانشگاه بخارست برنامه های تحصیلی وجود دارد که با همکاری دیگر دانشگاه های معتبر خارج از کشور برگزار می شود. فارغ التحصیلان این برنامه ها ممکن است از دانشگاه بخارست و از دانشگاه های همکار مدرک دریافت کنند. این دانشگاه دارای دانشکده های متعددی است و برای تحصیل رشته فیزیک و علوم مربوط به فیزیک دارای دانشکده فیزیک است.

رشته فیزیک در مقاطع مختلف دانشگاه بخارست رومانی

دانشکده فیزیک، از طریق اساتید و دانشجویان خود که به طور کارآمد با محققان موسسات ملی تحقیق و توسعه در زمینه فیزیک در پلتفرم Măgurele همکاری می کنند، رشد و توسعه انسانی و مادی اخیر را حفظ و ارزش می دهند، بنابراین سنت تحقیق را در زمینه فیزیک حفظ می کنند. پس از یک تجربه طولانی، از نظر علمی، دانشکده فیزیک دانشگاه بخارست توانسته و هنوز هم قادر به ارائه مدرک برتر به فارغ التحصیلان خود است که اغلب به عنوان دکتر، محقق، استاد در آزمایشگاه ها، در موسسات معتبر می شوند. برنامه های تحصیل در مقاطع مختلف رومانی در رشته فیزیک دانشگاه بخارست رومانی در 3 سطح دانشگاهی ارائه می شود که در زیر معرفی شده اند:

مقطعشرح
کارشناسی فیزیک این برنامه های حداقل 3 سال به طول می انجامد. برنامه های شامل فیزیک (به زبان رومانیایی) فیزیک (تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی)، فیزیک علوم کامپیوتر، فیزیک پزشکی، بیوفیزیک در حوزه علوم مهندسی کاربردی (برنامه فیزیک فناوری 4 سال به طول می انجامد).
کارشناسی ارشد فیزیک 7 برنامه را به دانشجویان ارائه می دهد که شامل فیزیک مواد پیشرفته و ساختارهای نانو. فیزیک نظری و محاسباتی، فیزیک اتم، هسته و ذرات بنیادی، اخترفیزیک و کاربردها، فیزیک پزشکی، فیزیک محیط زیست و پلیمرهای زیست محیطی، اپتیک، لیزر و برنامه های کاربردی، منابع انرژی تجدید پذیر و جایگزین.
دکترای فیزیکدر دانشکده دکتری فیزیک 7 برنامه ارائه می شود:
فیزیک اتمی و هسته ای، ذرات ابتدایی، اخترفیزیک و کاربردها.
فیزیک حالت جامد
فیزیک جو و زمین منابع انرژی تجدیدپذیر
اپتیک، طیف سنجی، پلاسما، لیزر
فیزیک آموزشی
بیوفیزیک و فیزیک پزشکی
فیزیک نظری

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه پلی تکنیک بخارست رومانی

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه پلی تکنیک بخارست رومانی

دانشگاه پلی تکنینک بخارست قدیمی ترین و معتبرترین دانشکده مهندسی در رومانی است، با سنتی 200 ساله که با تلاش برخی از بزرگترین اساتید رومانیایی امکان پذیر شده است. ویژگی آن در ایجاد دانش از طریق تحقیقات و نوآوری های فناوری و همچنین از طریق اجرای آن با استفاده از آموزش حرفه ای در سطح اروپا است. شروع آن مربوط به تأسیس اولین مدرسه عالی فنی با تدریس به زبان رومانیایی توسط Gheorghe Lazăr در سال 1818 در صومعه سنت ساوا در بخارست است. در سال 1832، مجدداً به کالج سنت ساوا سازمان یافت. در حال حاضر دانشگاه پلی تکنیک بخارست توسط 15 دانشکده مختلف تشکیل شده است، کلاس ها و آزمایشگاه ها در 3 اقامتگاه مجزا توزیع شده اند:

  • Polizu
  • Noul Local
  • Leu

دانشگاه دارای 3 مرکز تحقیقاتی و 19 آزمایشگاه است. دانشجویان دانشکده با دسترسی آزاد به پایگاه PUB شبکه اینترنت، کتابخانه ها، خوابگاه های دانشجویی، رستوران های دانشجویی و اردوگاه های ورزشی، از یک فضای رقابتی (مسابقات حرفه ای) و خلاق (محافل علمی و مدیریتی) برخوردار هستند.

برنامه های دانشکده علوم کاربردی دانشگاه پلی تکنیک رومانی

دانشکده علوم کاربردی در سال 2005 پس از پیشنهادی که توسط گروه ریاضیات و گروه فیزیک ارائه شد تأسیس شد. دانشکده برنامه های زیر را در مقاطع مختلف ارائه می دهد:

مقطعبرنامه
تحصیل کارشناسی در رومانیریاضیات و انفورماتیک کاربردی در مهندسی، مهندسی فیزیک در حالت مطالعه تمام وقت و 4 سال، 240 اعتبار قابل انتقال اروپا
برنامه های کارشناسی ارشدسیستم های پویا، هندسه و بهینه سازی، مدل های پیش بینی، ریسک و تصمیم گیری، مدیریت و آموزش، نظریه رمزگذاری و ذخیره اطلاعات، مدل سازی، شبیه سازی و محاسبه عددی، نظارت و کنترل سیستم های پیچیده، منطق و کاربردهای ریاضی، فناوری های نوری، فیزیک ماده خرد و ساختار نانو. اندازه گیری و استفاده از تابش یونیزان، فوتونیک و مواد پیشرفته.
مطالعات دکتریدر علوم، ریاضیات و فیزیک ارائه می شود. در علوم مهندسی اپتوالکترونیک و فیزیک فنی نیز ارائه می شوند. این آموزش عمومی مهندسی چند رشته ای، بنیادی (مبتنی بر ریاضیات، فیزیک، انفورماتیک) و همچنین آموزش های مدیریتی، نظری و تجربی، روانپزشکی و اجتماعی انسانی را تضمین می کند.

رشته فیزیک در دانشگاه Babes-Bolay رومانی

دانشگاه بیبس بولای رومانی یکی دیگر از دانشگاه معتبر ارائه کننده رشته فیزیک در رومانی است. در حال حاضر دانشکده فیزیک دارای آزمایشگاه های تحقیقاتی با کارایی بالا و آزمایشگاه های تخصصی است. در اینجا فعالیت های آموزشی و پژوهشی انجام می شود. دانشجویان برای تهیه مقاله، پایان نامه یا تز دکترا در مقطع کارشناسی در کنار آزمایشگران و محققان در آزمایشگاه ها کار می کنند. موسسه فیزیک Ioan Ursu نقش مهمی در فعالیت تحقیقاتی دارد و از سال 1963 فعالیت خود را آغاز کرده است. در ابتدا به عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی در زمینه تشدید مغناطیسی تاسیس شد، با گذشت زمان توسعه یافت و امروزه دارای چندین مرکز و آزمایشگاه تحقیقاتی است که دارای در فعالیت های علمی سطح بالا مشغول به کار بوده اند، که در بسیاری از نشریات در مجلات ISI منعکس شده است.

دانشکده فیزیک دانشگاه بیبس بولای دارای بخش های زیر است:

  • گروه فیزیک بیومولکولی
  • گروه فیزیک حالت جامد و فناوری پیشرفته
  • گروه فیزیک مجارستانی

برنامه های فیزیک دانشگاه Babes-Bolay رومانی

در دانشکده فیزیک این دانشگاه در 3 مقطع دانشگاهی برنامه های مختلف ارائه می شوند. دانشکده فیزیک برنامه های کارشناسی 3 ساله را در رشته های زیر ارائه می دهد:

  • فیزیک
  • فیزیک پزشکی
  • فیزیک محاسباتی
  • و 4 سال فیزیک فناوری.

دانشجویان پس از اخذ مدرک کارشناسی می توانند یکی از تخصص های کارشناسی ارشد دانشکده را به مدت 2 سال در زمینه های زیر انتخاب کنند:

  • فیزیک جامد
  • بیوفیزیک و فیزیک پزشکی
  • فیزیک محاسباتی

رشته های تحصیلات دکترا در دانشکده فیزیک نیز شامل:

  • فیزیک اتم و مولکول
  • فیزیک ماده چگال
  • فیزیک نظری
  • بیوفیزیک

جهت اطلاع از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در رومانی به لینک ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. همچنین جهت استفاده از خدمات ارزشمند این موسسه راه های ارتباطی مختلفی برقرار است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *