مهاجرت تحصیلی دومینیکا

رشته فیزیک در دومنیکا

رشته فیزیک در دومنیکا بیشتر در خدمت کشاورزی و زمین شناسی است. دومنیکا از کشورهای کوچک واقع در دریای کارائیب است. این کشور به دلیل برنامه های جذب سرمایه گذاران خارجی و اعطای تابعیت مورد توجه برخی قرار گرفته است. رشته فیزیک یکی از علوم پایه در بسیاری از صنایع است. دومنیکا نیز می توانید جایی برای تحصیل رشته فیزیک برای علاقه مندان این رشته باشد. البته توجه داشته باشید که این رشته در دومنیکا فقط در 1 دانشگاه ارائه می شود و ارائه آن بسته به تعداد متقاضیان دارد. به توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رشته فیزیک در دومنیکا آنچنان تقاضایی ندارد. این کشور بیشتر معطوف به گردشگری و کشاورزی است و پیدا کردن شغل در این رشته در این کشور کاری دشوار است.

زندگی در کشور دومنیکا

دومنیکا شمالی ترین و بزرگترین جزیره بادگیر آنتیل های کوچک است. مساحت آن 790 کیلومتر مربع است و بین سرزمین های فرانسه گوادلوپ و مارتینیک قرار دارد. این جزیره منشأ آتشفشانی دارد و دارای زمینی ناهموار است که از کوه ها، دره ها و تپه ها تشکیل شده است. آب و هوای آن استوایی است. این کشور در سال 1978 استقلال خود را از انگلستان بدست آورد و عضوی از کشورهای مشترک المنافع است. این یک دموکراسی چند حزبی است که رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت و اختیارات اجرایی به کابینه ای به ریاست نخست وزیر اختصاص دارد. پایتخت روسو است و این کشور از نظر سیاسی و اداری به 10 محله تقسیم شده است. این کشور به دلیل ارائه تابعیت در ازای سرمایه گذاری اخیرا مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

بازار کار رشته فیزیک در دومنیکا

اقتصاد دومنیکا تقریباً کاملاً به کشاورزی وابسته است و این جزیره تعداد کمی صنایع موفق در بخش های دیگر دارد. برخی از این تخصص ها در زمینه صابون و سایر محصولات جانبی کشاورزی می باشد. بزرگترین تولید کننده محصولات نارگیل دومنیکا است که توسط Colgate-Palmolive کنترل می شود و صابون از نارگیل تولید می کند. این کارخانه توافق کرده است که هر سال 3 میلیون بشکه صابون به خطوط دریایی کارائیب در سراسر منطقه صادر کند، اما اخیراً با رقابت شدید سایر تولیدکنندگان منطقه به ویژه در بازارهای مهم صادراتی جامائیکا و ترینیداد و توباگو روبرو شده است.

سایر تولیدات عمدتا به جعبه های مقوایی و نوشیدنی محدود می شود، در حالی که یک بخش کوچک صادراتی تولید لباس است. دومنیکا هنوز نتوانسته است تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان خارجی را به خود جلب کند، بخشی به این دلیل که نرخ دستمزد آن نسبتاً بالا است و بخشی دیگر به دلیل اینکه زیرساخت های آن برای تولید با حجم بالا مناسب نیست.

  • مانند سایر جزایر، این کشور به دنبال جذب سرمایه گذاران با امتیازات مالیاتی و سایر انگیزه های مالی است.
  • اما چندین کارخانه تولید دریایی پس از انقضا امتیازات بدون عوارض خود بسته شده اند.
  • پتانسیل استخراج معادن در دومینیکا وجود دارد به ویژه در شمال شرقی جزیره که احتمال می رود ذخایر مس وجود داشته باشد.

با توجه به عدم توسعه علم و تکنولوژی در این کشور، بازار کار رشته فیزیک در دومنیکا آنچنان فعال نیست چرا که صنعت کشاورزی و گردشگری بخش عظیم اقتصاد این کشور را در بر گرفته اند و صنایع وابسته به رشته فیزیک مانند هوافضا، نانوتکنولوژی، بیوفیزیک و غیره آنچنان فعال نیستند.

درآمد مشاغل رشته فیزیک در دومنیکا

فیزیک یک علم طبیعی است که شامل مطالعه ماده و حرکت آن از طریق مکان و زمان، همراه با مفاهیم مرتبط مانند انرژی و نیرو است. قوانین و نظریه های علمی بیانگر حقایق کلی طبیعت و مجموعه دانش آنهاست. این قوانین طبیعی قوانینی هستند که به نظر می رسد همه فرایندهای طبیعی از آنها پیروی می کنند. ماده مولفه اساسی ساختاری جهان است. روش علمی روشی برای کشف دانش در مورد جهان طبیعی مبتنی بر پیش بینی های جعل پذیر (فرضیه ها)، آزمایش تجربی آنها و توسعه نظریه های بررسی شده که داده های شناخته شده را به بهترین وجه توضیح می دهد. به طور گسترده تر فیزیک مطالعه طبیعت است در تلاش برای درک چگونگی رفتار جهان است. فیزیک از روش علمی برای کمک به کشف اصول اساسی حاکم بر نور و ماده و کشف پیامدهای این قوانین استفاده می کند.

در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور دومنیکا به صورت متوسط 2990XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که کم ترین میزان آن 4580XCD (دلار کارائیب شرقی) و بیشترین آن 1560XCD (دلار کارائیب شرقی) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در دومنیکا را مشاهده کنید:

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در دومنیکا

تحصیل رشته فیزیک در دومنیکا

بسیاری از مفاهیم جدایی ناپذیر در مطالعه فیزیک کلاسیک شامل نظریه ها و قوانینی است که ماده و حرکت آن را توضیح می دهد. به عنوان مثال قانون حفاظت از جرم بیان می کند که نمی توان جرم را ایجاد یا از بین برد. بنابراین آزمایشات و محاسبات بیشتر در فیزیک، هنگام تدوین فرضیه ها برای توضیح پدیده های طبیعی، این قانون را در نظر می گیرند. هدف فیزیک توصیف عملکرد همه چیز در اطراف ما است، از حرکت ذرات ریز بار گرفته تا حرکت افراد، ماشین ها و سفینه های فضایی. در حقیقت، تقریباً همه چیز در اطراف شما توسط قوانین فیزیک کاملاً دقیق توصیف می شود. یک تلفن هوشمند را در نظر بگیرید. فیزیک نحوه تعامل برق با مدارهای مختلف داخل دستگاه را توصیف می کند. این دانش به مهندسان کمک می کند تا هنگام ساخت تلفن هوشمند، مواد مناسب و طرح بندی مدار را انتخاب کنند.

تحصیل رشته فیزیک در دومنیکا در سطح دانشگاهی فقط در 1 دانشگاه به نام دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی پورثموث دومنیکا ارائه می شود. این رشته فقط در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دومنیکا ارائه می شود. تحصیل رشته فیزیک در دومنیکا مانند تحصیل رشته مدیریت در دومنیکا به زبان انگلیسی ارائه می شود.

در جدول زیر دانشگاه ها و موسسات معتبر جهت تحصیل رشته فیزیک در دومنیکا معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1International University for Graduate Studies
2Dominica state college

رشته فیزیک در دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی دومنیکا

این دانشگاه در سال 1979 تاسیس شد. این یک دانشگاه مجاز و دارای مجوز اعطای مدرک است. IUGS از زمان تاسیس 40 سال پیش اعتبارات مختلفی دریافت کرده است. دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی دومینیکا با به رسمیت شناختن و تأیید آکادمیک و حرفه ای از سازمان های دولتی و خصوصی به دست آمده است. هر استاد در این دانشگاه که در حال تدریس است حداقل یک مدرک معتبر حرفه ای کسب کرده است. بنابراین، دانش علمی و عملی در تجربه یادگیری IUGS ادغام شده است. دانشگاه بین المللی برای تحصیلات تکمیلی یک دانشگاه خصوصی در پورتسموث، دومنیکا است. تحصیل رشته فیزیک در این دانشگاه در 2 مقطع زیر ارائه می شود:

  • کارشناسی در دومنیکا
  • مقطع کارشناسی ارشد در دومنیکا

هدف اصلی برنامه در این رشته آموزش فیزیک و مطالب بنیادین آن به همراه زیر شاخه های آن می باشد. پس از پذیرش در این دانشگاه می توانید جهت اخذ اقامت دومنیکا از طریق تحصیل اقدام نمایید.

وظایف فیزیکدانان در دومنیکا

فیزیکدانان در مورد پدیده های جسمی تحقیق می کنند، تئوری ها را براساس مشاهدات و آزمایشات توسعه می دهند و روش هایی را برای اعمال قوانین و نظریه های فیزیکی ابداع می کنند. آنها همچنین محاسبات پیچیده را به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده ها با استفاده از رایانه انجام می دهند.

سایر وظایف عبارتند از:

  • آزمایش و نظارت مستقیم بر آلودگی تجهیزات رادیواکتیو و ضبط اطلاعات مربوط به اشعه در برابر کارکنان و کارخانه ها.
  • مشاهدات و نتیجه گیری ها را از نظر ریاضی توصیف و بیان کنید.
  • تجزیه و تحلیل داده های تحقیق انجام شده برای شناسایی و اندازه گیری پدیده های فیزیکی.
  • با استفاده از تجهیزاتی مانند لیزر و تلسکوپ برای کشف و شناسایی اصول اساسی حاکم بر این پدیده ها، ساختار و خصوصیات ماده، و تبدیل و انتشار انرژی را مشاهده کنید.
  • براساس نظریه ها و آزمایش ها، نظریه ها و قوانین را تدوین کنید و این نظریه ها و قوانین را در زمینه هایی مانند انرژی هسته ای، اپتیک و فناوری هوافضا اعمال کنید.
  • فیزیک را به دانش آموزان یاد دهید.

جهت بررسی سایر رشته های ارائه شده در کشور دومنیکا مانند رشته تربیت بدنی در دومنیکا می توانید مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *