مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته فیزیک در دانمارک

رشته فیزیک در دانمارک

رشته فیزیک در دانمارک در کارشناسی به زبان دانمارکی ارائه می شود. علاقه مندان تحصیل به زبان انگلیسی می توانند در دوره های بالاتر تحصیل کنند. البته برای تحصیل کارشناسی در رشته فیزیک می توانید در دوره های زبان دانمارکی شرکت کنید. رشته فیزیک یکی از رشته های مهم در علم و فناوری به حساب می آید. رشته های فیزیک ماده، بیوفیزیک، نانو فیزیک و بسیاری دیگر ار زیر مجموعه های آن در این کشور تدریس می شود. چنانچه قصد تحصیل رشته فیزیک در دانمارک را دارید گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این باره مطالب زیر را ارائه کرده اند.

کار فیزیک در دانمارک

نرخ بیکاری در بین فیزیکدانان در کشور دانمارک کم است. شرکت ها در بخش دولتی و خصوصی به دنبال کاندیداهایی با شایستگی و تخصص فیزیکدانان هستند. به عنوان مثال برای کار در تحقیق، توسعه، مشاوره شما می توانید از بین این 6 انتخاب کنید:

  • اخترفیزیک
  • بیوفیزیک
  • فیزیک محاسباتی
  • فیزیک زمین و آب و هوا
  • فیزیک یا فیزیک کوانتوم.

در بازار کار خصوصی نیز عمدتا از فیزیکدانان در زمینه های تجاری بیشتری استفاده می شود. یک مثال خوب در دنیای مالی، جایی است که مهارت های تحلیلی فیزیکدانان آنها را قادر می سازد تا نحوه توسعه بازار را محاسبه کنند. برخی از فیزیکدانان نیز برای کار در IT استخدام شده اند زیرا آنها از پس زمینه برنامه نویسی خوبی برخوردارند و همراه با درک فیزیکی از محدودیت های مدل های رایانه ای از طریق مطالعه هستند.

درآمد مشاغل فیزیک در دانمارک

با تحصیل در رشته فیزیک در دانمارک می توانید در بخش های مختلف کار کنید. میزان حقوق بر اساس تجربه و نوع کار شما مشخص می شود. در جدول زیر برخی از این مشاغل شرح داده شده اند:

بخششرح
فیزیک کوانتومفیزیکدانان کوانتوم در یک زمینه تکنولوژیکی که به سرعت در حال پیشرفت است کار می کنند. به عنوان مثال، این می تواند با توسعه کامپیوترهای کوانتومی، ابررساناها، ردیاب های پیشرفته یا مواد هوشمند باشد. فیزیک کوانتوم همچنین شامل فیزیک ذرات است که یک رشته با همکاری بین المللی بزرگ است.
اخترفیزیکاخترفیزیکدانان به عنوان محقق، واسطه و مربی، یا در رصدخانه ها و دانشگاه های داخل و خارج استخدام می شوند. قابلیت های آنها در محاسبات و مدل سازی باعث شده است که در صنایع دیگر بسیار مورد توجه قرار گیرند.
بیوفیزیکبرای بیوفیزیکدان ها و فیزیکدانان پزشکی، فرصت های شغلی در شرکت های بیوتکنولوژی، در دنیای تحقیقات و یا در صنعت داروسازی وجود دارد. شما همچنین می توانید ادامه تحصیلات خود را به عنوان فیزیکدان بیمارستان و کار با پرتودرمانی انتخاب کنید.
ژئوفیزیکژئوفیزیکدانان و هواشناسان در کشور دانمارک و خارج از کشور و در بخش های خصوصی و دولتی بسیار بکار گرفته می شوند. نمونه هایی از شرکت های خصوصی عبارتند از Vestas ، Ørsted ، DHI ، Rambøll ، Markedskraft و Danske Commodities و همچنین شرکت های کوچکتر

در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور دانمارک به صورت متوسط 83500DKK (کرون دانمارک) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که کم ترین میزان آن 44300DKK (کرون دانمارک) و بیشترین آن 127000DKK (کرون دانمارک) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در دانمارک را مشاهده کنید.

حقوق ماهیانه مشاغل رشته فیزیک در دانمارک (کرون)

تحصیل رشته فیزیک در دانمارک

جهت کار در دانمارک در رشته فیزیک نیاز دارید که مدرک معتبر در این زمینه کسب کنید. برای کار نیاز است مدرک خود را معادل سازی کنید. با توجه به شرایط زبانی دانمارک و سخت گیری معادل سازی می توانید در این کشور مدرک معتبر در رشته فیزیک کسب کنید. مدرک کارشناسی حدود 3 تا 4 سال و کارشناسی ارشد 2 ساله است. با تحصیل در این کشور همچنین می توانید زبان دانمارکی را در طول تحصیل فرا بگیرید و مقدمات ورود به بازار کار این کشور را فراهم کنید. تحصیل به زبان انگلیسی در دانمارک عمدتا در کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های معتبر دانمارک برای تحصیل رشته فیزیک در دانمارک را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه کپنهاگ
2دانشگاه فنی دانمارک
3دانشگاه آرهوس
4دانشگاه دانمارک جنوبی

فرصت های شغلی فیزیک در دانمارک

با داشتن مدرک فیزیک، شما در دانمارک و همچنین خارج از کشور فرصت های شغلی زیادی دارید. فیزیکدانان در بسیاری از نقاط مختلف در بخش دولتی و خصوصی استخدام می شوند. چالش های فناوری آینده برای فیزیکدانان به یک بازار کار هیجان انگیز تبدیل می شود. فیزیک یک برنامه علمی بسیار گسترده است که در را برای مشاغل مختلف باز می کند. برخی از فارغ التحصیلان به عنوان معلم و استاد در دبیرستان ها، کالج ها و غیره کار می کنند، دیگران پست های تحقیقاتی را در دانشگاه های دانمارک و خارج از کشور دارند.

گروهی دیگر نیز در بخش بهداشت عمومی به عنوان فیزیکدان بیمارستان کار می کنند. حدود نیمی از فارغ التحصیلان در موقعیت های مختلف در بخش تجارت خصوصی کار می کنند. این ممکن است در ارتباط با تکالیف تحقیق و توسعه در شرکت های خصوصی باشد، اما اغلب مدارک عمومی و شخصی است که در طول تحصیل شما ایجاد می شود.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه دانمارک جنوبی

دپارتمان فیزیک دانشگاه دانمارک جنوبی یک بخش مدرن با تأکید بر حرفه ای بودن است. این دانشکده در زمینه تحقیق، آموزش و نوآوری در زمینه هایی با چالش های اساسی و پتانسیل های کاربردی تمرکز دارد. در این دانشکده بخش های مختلف مانند فیزیک سطحی، علوم مواد، محاسبات کامپیوتری، دینامیک سیالات، بیوفیزیک، فیزیک پلاسما و فیزیک کوانتوم را تحت پوشش قرار می گیرد. این برنامه ها از انرژی پایدار و مواد آینده گرفته تا فناوری کوانتوم متغیر است. این دانشکده در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برنامه ها را ارائه می کند. تدریس هم برای دانشجویانی است که علاقه خاصی به فیزیک دارند و هم برای همه دانشجویان مهندسی در دوره مقدماتی فیزیک ارائه می شود.

دپارتمان فیزیک مسئولیت اصلی برنامه های فیزیک و نانوتکنولوژی و دوره مقدماتی فیزیک را دارد که اکثریت دانشجویان آن را می گذرانند. هدف این دانشگاه حفظ سطح حرفه ای بالا و پذیرش بالای دانشجویان با مهارت بالا در آموزش های فیزیک و فناوری نانو و توسعه دوره مقدماتی است تا اطمینان حاصل شود که همه دانشجویان یک دانش بنیادی علمی مفید را در دانشگاه دانمارک جنوبی کسب می کنند. این دپارتمان در 9 بخش تحقیقاتی سازمان یافته است و در زمینه های تحقیقاتی در جهان پیشتاز است.

کارشناسی ارشد رشته فیزیک در دانشگاه دانمارک جنوبی

برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک به شدت به سمت فیزیک نظری و تجربی گرایش دارد و شما را قادر می سازد در زمینه تخصصی مورد نظر خود برتر باشید. در حال حاضر در سال اول این برنامه، شما می توانید بر روی نوع حرفه و حوزه فیزیک مورد علاقه خود تمرکز کنید، مانند:

  • فیزیک سطح
  • فیزیک آماری
  • بیوفیزیک
  • و فیزیک ذرات.

این برنامه با تعداد زیادی از موارد انتخابی مشخص می شود. این به شما امکان می دهد با گذراندن دوره های انتخابی در دانمارک یا خارج از کشور یا انجام یک پروژه تحقیقاتی در همکاری نزدیک با یک کسب و کار، تخصص خود را کسب کنید. 30 اعتبار دوره اجباری در فیزیک کوانتوم، فیزیک آماری، بیوفیزیک تجربی و فیزیک لیزر و طیف سنجی لیزر وجود دارد.

شرایط پذیرش:

  • برای پذیرش در این برنامه، شما باید یک مدرک لیسانس (یا مدرک دیگری بر اساس حداقل 3 سال تحصیلات عالی بعد از سطح دبیرستان) داشته باشید.
  • شما باید در زمینه مکانیک کوانتومی مقدماتی، مکانیک کلاسیک، مغناطیس الکترومغناطیسی و اپتیک، ترمودینامیک، مکانیک آماری، فیزیک ماده چگال و فیزیک تجربی صلاحیت کافی داشته باشید.
  • ویزای تحصیلی دانمارک را با موفقیت دریافت کنید.
  • مستندات برای تأیید سطح مهارت شما در زبان انگلیسی را ارائه کنید.

تحصیلات رشته فیزیک در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ دانمارک یکی از دانشگاه های برجسته این کشور است که رشته فیزیک را در مقاطع مختلف ارائه می کند. برنامه کارشناسی در فیزیک (زبان دانمارکی) بسیار انعطاف پذیر است. به عنوان مثال می توانید در فیزیک یا فیزیک دبیرستان تخصص داشته باشید. شما همچنین می توانید یک دوره تحصیلی را دنبال کنید، جایی که شما در زمینه های فیزیکی که به طور خاص به آنها علاقه دارید تمرکز کنید یا می توانید از دوره های مختلف یکی را انتخاب کنید:

  • فیزیک نجومی
  • بیوفیزیک
  • فیزیک ریاضیات
  • ژئوفیزیک و آب و هوا
  • فیزیک کوانتوم
  • هواشناسی

در طول دوره 2 ساله کارشناسی ارشد فیزیک در موسسه نیلز بور، دانشگاه کپنهاگ، فرصت کافی برای اخذ تخصص در زمینه های مختلف فیزیک خواهید داشت. این برنامه به زبان انگلیسی ارائه می شود. با مدرک لیسانس فیزیک، بدیهی است که شما می توانید در یک دوره کارشناسی ارشد 2 ساله در فیزیک ادامه تحصیل می دهید. با تحصیل فیزیک در دانشگاه کپنهاگ، شما می توانید در اخترفیزیک، ژئوفیزیک، فیزیک کوانتوم، بیوفیزیک یا فیزیک محاسباتی تخصص داشته باشید. همچنین می توان مقطع کارشناسی ارشد را در کمی متفاوت تر دنبال کنید.

برنامه های کارشناسی ارشد احتمالی:

  • فیزیک
  • تغییرات اقلیمی
  • علوم نانو

کار فیزیکدانان در دانمارک

مهارت های تحلیلی فیزیکدانان در صنایع مختلف مورد تقاضا است. در تحقیقات در بخش دولتی یا خصوصی، در دنیای مالی، در صنعت IT یا در شرکت های خصوصی که آنها با توسعه مواد جدید، تجهیزات یا روش های تجزیه و تحلیل کار می کنند. به عنوان یک فیزیکدان، با تولید مواد جدید و بهتر یا روش های مناسب آب و هوا برای به دست آوردن انرژی، می توانید به حل برخی از چالش های مهم جهان کمک کنید. شما به عنوان یک فیزیکدان، طیف وسیعی از شایستگی های حرفه ای و تحلیلی را به دست می آورید و می توانید با استفاده از دانش فیزیکی و ریاضی خود، مسئله ای را به روش سیستماتیک حل کنید.

به عنوان مثال، دانش عمیقی در مورد تجزیه و تحلیل داده ها و نحوه رفتار طبیعت کسب می کنید. به این ترتیب، شما می توانید سوالات جدید بپرسید و پاسخ های جدیدی در مورد چگونگی حل مشکلات جهان پیدا کنید یا با استفاده از تجزیه و تحلیل ریاضی با شبیه سازی عددی و محاسبات روی رایانه یا از طریق آزمایش این کار را انجام دهید.

تحصیل دکترای رشته فیزیک در دانمارک

برای تبدیل شدن به یک محقق، باید در یک دوره دکترا پذیرفته شده و پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، برنامه خود را تکمیل کنید. دکترا یک شغل معین مدت دار است که به طور معمول 3 سال است. شما فرصت گرفتن دکترا را هم در خارج از کشور و هم در دانشگاه های دانمارک دارید. شما همچنین می توانید در دوره دکترا تجارت شرکت کنی ، جایی که شما هم در یک شرکت و هم در دانشگاه یک سرپرست دارید.

فرصت های خوبی برای تحصیل دکترا در دانمارک وجود دارد. در فیزیک، به عنوان بسیاری از موقعیت های دکترا تبلیغ می شود. بعضی دکترا را برای ادامه تحقیقات انتخاب می کنند، در حالی که برخی دیگر از دکترا به عنوان نقطه شروع کار برای ادامه کار، به عنوان مثال، در توسعه فناوری استفاده می کنند. جهت استفاده از خدمات خاص مهاجرتی با کارنامه طلائی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همکاری کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *