مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته فیزیک در تایلند

رشته فیزیک در تایلند

رشته فیزیک در تایلند یکی از رشته های مهم در زیر مجموعه علوم می باشد. تایلند کشوری کم تر شناخته شده در زمینه علمی است. این کشور بیشتر به دلیل سواحل و جاذبه های گردشگری خود معروف است. اما علاقه مندان به رشته فیزیک در تایلند نیز می توانند در این کشور تحصیل کنند و یا شغل مربوط به خود را داشته باشند. البته تایلند آنچنان کشور قوی از نظر اقتصادی نیست و همچنان برخی از مناطق آن گرفتار فقر و بیکاری است. دانشگاه های مهندسی و فنی کشور تایلند امکان تحصیل رشته فیزیک در این کشور را به زبان های تایلندی و بعضا به زبان انگلیسی فراهم کرده اند. با مطالعه مقاله ارائه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات لازم درباره رشته فیزیک در تایلند را بدست آورید.

تحصیل و زندگی در تایلند

تایلند کشوری زرق و برق دار است که در مرکز شبه جزیره هندوچین در سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی واقع شده است. این کشور با لائوس و کامبوج در شرق، میانمار در شمال، دریای آنادمان در غرب و با خلیج تایلند در جنوب مرز مشترک دارد. مقصدی مسحورکننده، مساحت 513،120 کیلومتر مربع را شامل می شود. این کشور زیبا گلچینی از فرهنگ های مختلف است. تایلند از سبک زندگی زاهدانه راهبان گرفته تا زندگی شبانه پرشور و مهمانی های جالب در سواحل، با طیف گسترده ای از امور به خود می بالد. سواحل گرمسیر تایلند هر سال تعداد زیادی گردشگر را به خود جلب می کند.

در حالی که بسیاری از زبان های اقلیت مانند لائو، ایسلان و مالایی در استان های مختلف صحبت می شوند، زبان رسمی این کشور تایلندی است. تحصیل در تایلند نیز به دلیل جذابیت های زندگی در این کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا کیفیت آن!

درآمد مشاغل رشته فیزیک در تایلند

اقتصاد این کشور به شدت مبتنی بر کشاورزی است که 8٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و 31.2٪ از جمعیت فعال را در سال 2023 به کار می گیرد. صنایع اصلی تایلند الکترونیک، فولاد و خودرو است که 22.5٪ از جمعیت فعال در سال 2023 را به کار گرفت. همانطور که می دانید فیزیک یکی از پایه های اساسی این صنایع است و افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند در صنایع مختلفی به کار گرفته می شوند. در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور تایلند به صورت متوسط 202000THB (بات تایلند) در ماه می باشد. این در حالی است که کم ترین میزان آن 103000THB (بات تایلند) و بیشترین آن 312000THB (بات تایلند) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در تایلند را مشاهده کنید:

مشاغل رشته فیزیک در تایلند

تحصیل رشته فیزیک در تایلند

همانطور که می دانید فیزیک رشته ای بنیادی و پایه در بسیاری از صنایع و علوم است. با توجه به اهمیت این رشته در صنعت و بازار کار در تایلند، رشته فیزیک در سطوح مختلف در دانشگاه های تایلند ارائه می شود. البته توجه داشته باشید که زبان تحصیل چگونه است. تایلندی زبان ارتباطی روزمره آنهاست. اگر از خود می پرسید که آیا تایلندی به زبان انگلیسی صحبت می کند، بسته به منطقه ممکن است با افرادی که انگلیسی کاملاً کامل صحبت می کنند یا افرادی که اصلا انگلیسی بلد نیستند ملاقات کنید. اگرچه مقداری انگلیسی در مدرسه آموزش داده می شود، به طور كلی، بیشتر مردم تایلند فرصت تمرین ندارند.

در یک شهر بزرگ و سایت توریستی محبوب، مردم تایلند که در مدرسه زبان شرکت می کنند و در مواجه با خارجی ها قرار می گیرند انگلیسی بیشتری می دانند. همیشه لازم است که لهجه تایلندی غلیظ را در صحبت انگلیسی انتظار داشته باشید. دانستن زبان تایلندی زندگی روزمره و تجربه شما را در آنجا بسیار راحت تر می کند. تحصیل در تایلند نیز بیشتر به زبان تایلندی است. البته زبان انگلیسی نیز در برخی از دوره ها ارائه می شود. جهت تحصیل در تایلند به زبان انگلیسی این مقاله را مطالعه کنید.

در جدول زیر دانشگاه ها و موسسات معتبر جهت تحصیل رشته فیزیک در تایلند معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1Prince of Songkla University
2Rangsit University
3Srinakharinwirot University
4Cambridge College (Thailand)
5Rajamangala University of Technology Isan

رشته فیزیک پزشکی در تایلند

فیزیک پزشکی در تایلند از سال 1959 در بیمارستان سیریراج آغاز شد. آموزش آن اما در سال 1971 تاسیس شد. در حال حاضر 5 برنامه وجود دارد، یکی این برنامه ها برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا ارائه می شود. در حالی که آژانس بین المللی انرژی هسته ای با استفاده از پلتفرم MOODLE فیزیک پیشرفته پزشکی در آموزش و تقویت الکترونیکی (AMPLE) را توسعه داد، تایلند با همکاری میانمار، ویتنام و نپال و سرپرستان تایلند در رادیولوژی تشخیصی، انکولوژی پرتوی و پزشکی هسته ای تحت همکاری فیزیکدان پزشکی تایلند به طور آزمایشی فعالیت کرد. جامعه (TMPS) کلاس آموزش و پیشرفت در آموزش ماهانه برای هر برنامه تنظیم می کند. فیزیک پزشکی حرفه ای است که توسط سازمان بین المللی کار در سال 2011 طبقه بندی شده است. نقش و مسئولیت فیزیکدان پزشکی مربوط به پزشکی، محافظت از بیمار و ایمنی آن است.

آموزش های تخصصی، آموزش های بالینی و صلاحیت ها برای فیزیکدان پزشکی واجد شرایط بالینی لازم است. آموزش فیزیکدانان پزشکی همچنان یک چالش است. برنامه آموزش آکادمیک در فیزیک پزشکی دانش اولیه دانش اولیه در زمینه حرفه ای در زمینه تنظیم، اندازه گیری، تحقیق و توسعه را فراهم می کند. ادامه تحصیلات تکمیلی برای ادامه کار آکادمیک در فیزیک پزشکی ضروری است. در تایلند، این برنامه آموزشی توسط 5 بیمارستان دانشگاهی اجرا می شود که قادر به اعطای مدرک کارشناسی ارشد و یکی برای دکترا هستند. تحصیلات تکمیلی را با ارائه مسیرهای پیشرفت شغلی دانشگاهی این اطمینان را از دسترسی مناسب به تجهیزات برای تمرین بالینی و تحقیقات در فیزیک پزشکی می دهند.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه Srinakharinwirot تایلند

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه Srinakharinwirot تایلند

دانشکده علوم دانشگاه Srinakharinwirot  با هدف ترویج تحقیق و تولید فارغ التحصیلان باکیفیت، با فضیلت و اخلاق در رشته های علوم، ریاضیات، فناوری و آموزش، دستیابی به تعالی علمی دارد. در حال حاضر، دانشکده علوم دارای مرکز آموزش علوم و 9 بخش شامل:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • علوم کامپیوتر
  • علوم عمومی
  • اقتصاد
  • علوم مواد
  • ریاضیات
  • میکروب شناسی
  • و فیزیک

که برنامه های تحصیلی را از مقطع کارشناسی در تایلند تا دکترا ارائه می دهد. این برنامه ها برای ارائه آموزش های اساسی و پیشرفته برای کارهای حرفه ای طراحی شده اند. بسیاری از این برنامه ها با همکاری دانشکده آموزش و پرورش برای تقویت آموزش علوم و ریاضیات در سراسر کشور انجام می شود. علاوه بر این، دانشکده علوم، ریاضیات و فناوری را از طریق دوره های تربیت معلم، اردوگاه های علوم تابستانی و خدمات علمی درخواستی به مردم می آورد.

دانشگاه رنگسیت تایلند

دانشگاه Rangsit یک دانشگاه خصوصی در Pathum Thani تایلند است که بیشتر در موسیقی، طراحی، فناوری اطلاعات و بهداشت عمومی از جمله مشاغل مستقل تمرکز دارد. دانشگاه Rangsit (RSU) توسط کمیسیون آموزش عالی وزارت آموزش و پرورش تایلند کاملاً معتبر شناخته شده است. محوطه دانشگاه اصلی در زمینی به مساحت یا 47.4 هکتار در منطقه Lak-Hok در استان Pathumthani واقع شده است و با اتوبان 30 دقیقه رانندگی از مرکز شهر بانکوک فاصله دارد.

دانشگاه رنگسیت تنها دانشگاه خصوصی است که توسط استانداردهای ملی آموزش و ارزیابی کیفیت (سازمان عمومی) از نظر کیفیت استاندارد آموزش ارزیابی شده و بسیار خوب رتبه بندی شده است. هدف گروه فیزیک این دانشگاه این است که یک مرکز آموزشی و علمی مدرن، شامل دانشجویان و کارمندان باشد که در زمینه های فیزیک پزشکی کاربردی و فن آوری های پزشکی فعالیت می کند را جمع آوری کند. برای اطلاع از  هزینه تحصیل در تایلند و سایر مطالب درباره مهاجرت به این کشور می توانید به آرشیو کامل سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و جهت اقدام به مهاجرت با ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *