مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته فیزیک در بلژیک

رشته فیزیک در بلژیک

تحصیل رشته فیزیک در بلژیک، یکی از راه های مهاجرتی به این کشور می باشد که در بین دانشجویان بین المللی سراسر جهان محبوب می باشد. این کشور دارای بهترین دانشگاه های اروپا است که در مناطقی مانند علوم سیاسی، اقتصاد، علوم انسانی و پزشکی می درخشند. دانشجویان بین المللی می توانند از بین بسیاری از برنامه های تحت آموزش انگلیسی انتخاب کنند. برای دوستداران زبان، این فرصت وجود دارد که زبان های بین المللی مانند هلندی، آلمانی و فرانسه را بیاموزید. این یک مزیت بزرگ در بازار کار این کشور پس از فارغ التحصیلی خواهد بود.

این کشور به لطف جایگاه کاملا جهانی شده خود، نسبت به افراد بین المللی از سراسر جهان بسیار دوستانه و استقبال می کند. در اوقات فراغت خود، می توانید مکان ها و بناهای تاریخی زیبا و همچنین جاذبه های بی نظیر مانند پارک مینیاتور Mini-Europe را کشف کنید. برای متقاضیانی که قصد تحصیل رشته فیزیک در این کشور را دارند، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را آماده کرده است.

معرفی رشته فیزیک در بلژیک

فیزیکدانان و ستاره شناسان سعی در درک طبیعت دارند. به طوری که، از کوچکترین عناصر سازنده ماده و فعل و انفعالات آن ها تا تکامل جهان در مقیاس کیهان شناسی را بررسی می کنند. سرانجام، این تلاش منجر به بینش جدیدی می شود که در سایر رشته های علمی مفید است و در زندگی روزمره ما کاربردهای بسیاری دارد. اگرچه بینش آن ها عمیق و عمیق تر می شود، اما چیزهای زیادی وجود دارد که هنوز نمی توانند درک کنند. به همین دلیل تحقیقات اساسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

رشته فیزیک در بلژیک یکی از قدیمی ترین رشته های دانشگاهی است. در بیشتر 2000 سال گذشته، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و شاخه های خاصی از ریاضیات بخشی از فلسفه طبیعی بودند. اما در طول انقلاب علمی در قرن هفدهم این علوم طبیعی به عنوان تلاش های تحقیقاتی منحصر به فرد در نوع خود ظاهر شدند. فیزیک با بسیاری از زمینه های تحقیقاتی میان رشته ای مانند بیوفیزیک و شیمی کوانتوم تلاقی می کند و مرزهای فیزیک به سختی مشخص نشده اند. ایده های جدید در فیزیک اغلب سازوکارهای بنیادی مورد مطالعه سایر علوم را توضیح می دهند. این برنامه، راه های جدید تحقیق در رشته های دانشگاهی مانند ریاضیات و فلسفه را پیشنهاد می کند.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیک در بلژیک

معرفی دانشگاه های رشته فیزیک در بلژیک

این کشور نشسته در قلب اروپا، فوق العاده چند فرهنگی است و برای هر دانشجوی بین المللی یک انتخاب خارق العاده است. این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی، بهداشت و درمان و آموزش شناخته شده است و به عنوان یکی از امن ترین و آرام ترین شهرهای جهان شناخته می شود.

در زیر لیست برای تحصیل رشته فیزیک در بلژیک چندیدن دانشگاه معرفی شده است:

  • دانشگاه کاتولیک لوین
  • دانشگاه گنت
  • دانشگاه آزاد بروکسل
  • دانشگاه آنتورپ
  • KU Leuven

در نمودار زیر رتبه دانشگاه های نام برده شده در لیست بالا را مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه های فیزیک بلژیک

شما می توانید 7 دانشگاه این کشور را در 500 دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاه QS پیدا کنید. به طوری که، 4 تا از آن ها، رتبه زیر 200 دارند. بالاترین رتبه KU Leuven است که در مکان 84 قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله معرفی دانشگاه های بلژیک را مطالعه کنید. موسسات در این کشور به خوبی دانشجویان بین المللی را تأمین می کنند و شما می توانید در تمام مدت تحصیل در مکان مناسبی برای کاوش در اروپا باشید.

دپارتمان فیزیک در دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

تحقیقات فیزیک و نجوم در دانشگاه آزاد بروکسل (VUB) طیف گسترده ای را شامل می شود که عبارتند از:

  • تحقیقات ذرات بنیادی آزمایشی
  • تحقیقات نظری در مورد ذرات بنیادی و کیهان شناسی
  • تحقیقات کاربردی در مورد لیزرهای نیمه رسانا
  • مواد غیرمادی و همچنین مطالعه اصول سیستم های بیولوژیکی

به علاوه در این دپارتمان، نجوم و اخترفیزیک نیز تدریس می شود. این رشته جایی که به سیستم های ستاره ای دوتایی و چگونگی تولید پرتوهای کیهانی با انرژی بالا در انفجارهای ابرنواختر و جت های سیاهچاله مربوط می شود. بنابراین، رشته فیزیک در بلژیک در واقع دانش بینهایت کوچک و بی نهایت بزرگ و بسیاری از چیزهای دیگر را نیز در این بین تطبیق می دهد. VUB از موقعیت بی نظیر خود در پایتخت این کشور و اروپا بهره می برد. یکی از نقاط قوت برنامه کارشناسی ارشد این رشته در VUB ارتباط نزدیک با بسیاری از گروه های تحقیقاتی مشهور بین المللی و ارتباط با سایر بخش ها در داخل VUB است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک در بلژیک

تحصیل کارشناسی ارشد در بلژیک رشته فیزیک در بلژیک شما را آموزش می دهد تا کاملا قادر به کار در موسسات تحقیقاتی، محیط های شرکتی یا بخش سود اجتماعی باشید. این برنامه به شما امکان می دهد در فیزیک ماده چگال، فیزیک هسته ای یا فیزیک نظری تخصص داشته باشید. صرف نظر از مشخصات یا گزینه اصلی تحقیقات انتخاب شده، شما آموزش کاملی در مورد فیزیک و بینش در مورد وضعیت فعلی تحقیقات فیزیک خواهید دید. این برنامه یک برنامه مبتنی بر تحقیق است که در آن شما می توانید مهارت های مورد نیاز این رشته را تسلط پیدا کنید. به طوری که، در یکی از 3 پروفایل تحقیقاتی اصلی تخصص داشته باشید.

3 پروفایل تحقیقاتی عبارتند از:

پارامتررشته ها
فیزیک ماده چگالفیزیک خوشه، فیزیک سطح و رابط، سیستمهای الکترون همبسته، فیزیک نیمه هادی، فیزیک ماده نرم، فیزیک بیوسیستم ها
فیزیک هسته ایفیزیک فراتر از مدل استاندارد، ساختار هسته ها: واکنش های پوسیدگی و طیف سنجی لیزری، فیزیک هسته ای نظری
فیزیک نظریسیستم های پیچیده، کیهان شناسی، فیزیک ریاضی، نظریه ریسمان

پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه، شما مهارت هایی از جمله توانایی قضاوت صحیح را که توسط تحقیقات فعلی اطلاع داده شده است، توانایی حل مشکلات جسمی، نشان دادن درک انتقادی از نقشی که امروز فیزیک در جامعه بازی می کند. به علاوه، شما ارتباطات و مهارت کار تیمی را نیز می آموزید. اطلاعات مهاجرت به بلژیک و تحصیل در این کشور، که لازم است بدانید را می توانید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از مشاوران این مجموعه دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *