مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته فیزیک در بلغارستان

رشته فیزیک در بلغارستان

رشته فیزیک در بلغارستان در تمامی دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه صوفیه ارائه شده و بهترین امکانات آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. تحصیلات عالی در این کشور از یک سیستم سنتی پیروی می کند. مانند سایر کشورها هر 3 سطح مطالعه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. موسسات آموزش عالی به 3 نوع مختلف تقسیم می شوند. آن ها شامل دانشگاه ها، مدارس عالی عالی و دانشکده ها هستند. سال تحصیلی مانند بسیاری از کشورهای دیگر از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد. یک برنامه کارشناسی به طور متوسط 4 سال و برنامه کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال طول خواهد کشید.

یکی از دانشگاه های این کشور را در رتبه بندی QSWorld پیدا خواهید کرد. این دانشگاه صوفیه است که در گروه 601-650 قرار دارد. در سال های اخیر، تحصیل پزشکی در این کشور و سایر کشورهای اروپایی محبوبیت بیشتری یافته است. برای تأمین این علاقه، چندین دانشگاه پزشکی در کشور وجود دارد و اکثر آن ها دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را جهت اطلاع رسانی برای علاقه مندان به رشته فیزیک در بلغارستان تهیه کرده اند.

معرفی رشته فیزیک در بلغارستان

گرایش رشته فیزیک در بلغارستان دانش کاملی از اساسی ترین قوانین طبیعت از جهان میکروسکوپی ذرات زیر اتمی گرفته تا مقیاس کل جهان به دانشجویان می دهد. به عنوان یک علم طبیعی دقیق، فیزیک مکانی ارزشمند برای درک روش تحقیق علمی، قدرت ها و محدودیت های آن است. دانشجویان مهارت های تحلیلی و کمی قوی و توانایی استفاده از مدل های مختلف ریاضی در پدیده های طبیعی را دارند. مولفه آزمایشگاهی برنامه درسی آن ها را برای انجام مشاهدات در دنیای واقعی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و مقایسه نتایج تجربی با پیش بینی های نظری آموزش می دهد.

فیزیک کلاسیک و مدرن را نمی توان از ریاضیات جدا کرد. به نظر می رسد ریاضیات زبانی است که قوانین طبیعت در آن نوشته شده است. بنابراین، نظریه های ریاضی بر پیشرفت فیزیک تأثیر بسزایی داشته اند. در همان زمان، بسیاری از زمینه های ریاضیات با توجه به نیازهای فیزیک پدید آمدند. دانشجویی که رشته فیزیک را به پایان می رساند، دانش ریاضی، شهود و مهارت های قوی را در خود توسعه می دهد. مقاطع مختلف تحصیلی برای این برنامه وجود دارد که بسته به انتخاب دانشجو طول دوره متفاوت است.

در جدول زیر طول دوره مقاطع مختلف تحصیلی این برنامه را مشاهده می کنید:

مقطعطول دوره
کارشناسی5 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال

دانشگاه های فیزیک در بلغارستان

در این کشور 51 دانشگاه وجود دارد که در سطح بین المللی مورد توجه می باشند. موسسات دانشگاهی در این کشور برنامه های مختلفی را به زبان انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی ارائه می دهند. به طوری که، در بین دانشجویان خارجی محبوب هستند.

در نمودار زیر تعداد دانشجویان بین المللی را بین سال های 2016 تا 2020 مشاهده می کنید:

تعداد دانشجویان بین المللی در بلغارستان

دانشجویان علاقه مند می توانند در دوره های کارشناسی ارشد، به خصوص رشته های پزشکی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. تحصیل در بلغارستان روند بولونیا را دنبال می کند. به طوری که، سازگاری را با مدارک ارائه شده در دانشگاه های اروپا تضمین می کند. این بدان معنی است که آموزش عالی مراحل معمول کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دنبال می کند. تکمیل دوره های کارشناسی 4 سال طول می کشد. در حالی که دوره های کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال به طول می انجامد. دانشگاه های بسیاری در این کشور رشته فیزیک در بلغارستان را ارائه می دهند.

در زیر 2 مورد از آن ها را مشاهده می کنید:

  • دانشگاه آمریکایی بلغارستان
  • دانشگاه صوفیا سنت کلیمنت اوهریدسکی

رشته فیزیک در دانشگاه آمریکایی بلغارستان

برنامه درسی اصلی این دانشگاه برای رشته فیزیک در بلغارستان، عبارتند از:

  • فیزیک عمومی
  • مکانیک
  • فیزیک کوانتوم
  • برق و مغناطیس و ترمودینامیک
  • فیزیک آماری

سپس دانشجویان می توانند مسیرهای مختلفی از فیزیک نظری و ریاضی گرفته تا زمینه های کاربردی مانند علوم مواد و فیزیک محاسبات را انتخاب کنند. دانشجویانی که رشته را به پایان می رسانند می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند. علاوه بر این رشته، آن ها رشته های دیگر را نیز می توانند انتخاب کنند که عبارتند از:

  • شیمی
  • زیست شناسی
  • ریاضیات
  • مهندسی
  • اقتصاد و امور مالی

برنامه درسی فیزیک برای اطمینان از دستیابی دانشجویان به مهارت های زیر طراحی شده است:

  • بدست آوردن درک کاملی از قوانین اساسی طبیعت
  • ایجاد مهارت های آزمایشی، مشاهده ای و سایر مهارت های فنی و توانایی جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها
  • تمرین استفاده از روش ها و تئوری های مختلف ریاضی را برای حل مسائل فیزیک و پیدا کردن درک درستی از ریاضیات
  • درک روش تحقیق علمی با استفاده از مشاهده تا ساختن یک مدل و فرضیه تا راستی آزمایی
  • ایجاد مهارت های تحلیلی و کمی قوی
  • کاوش طیف گسترده ای از کاربردهای دانش و روش های بدست آمده را در داخل و خارج از فیزیک

رشته فیزیک در دانشگاه آمریکایی بلغارستان

تحصیل دانشگاه صوفیا سنت کلیمنت اوهریدسکی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان در این دانشگاه امکان پذیر است. هدف این دانشگاه، آماده کردن متخصصان واجد شرایط در زمینه های زیر است:

پس از فارغ التحصیلی موفق، دانشجویان دانش و مهارت لازم برای انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی علمی، توسعه تجهیزات آزمایشی و همچنین اندازه گیری های معمول در آزمایشگاه ها را خواهند داشت. متقاضیان برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک در بلغارستان باید مدرک کارشناسی داشته باشد. اگر داوطلب از سوابق مربوطه کافی برخوردار نباشد (حداقل 180 ساعت سخنرانی یا 15 واحد ECTS در رشته های مربوط به رشته فیزیک هسته ای و ذرات)، باید دوره های اضافی را در طول دوره کارشناسی ارشد شرکت کند. در طول 2 ترم اول دانشجویان باید در دوره های سخنرانی انتخابی یعنی حداقل 300 ساعت در هر ترم، معادل 30 ECTS) شرکت کنند و با موفقیت در امتحانات شرکت کنند. حداقل 4 مورد از دوره های سخنرانی باید از لیست دروس اجباری انتخاب شود.

یک دوره از دوره کارشناسی ارشد از موارد زیر می توان انتخاب کرد:

  • فیزیک نظری و ریاضی
  • انرژی هسته ای
  • فناوری
  • فیزیک پزشکی

تعداد کل دوره های ترم اول و دوم باید حداقل 10 باشد. ترم سوم برای کارهای تحقیقاتی تحت نظارت کارشناسان ارشد، تهیه پایان نامه و شرکت در سمینارهای علمی (در کل 30 ECTS) پیش بینی شده است. برای تحصیل در این برنامه باید از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان آگاهی داشته باشید. به علاوه، اگر سوالی درباره مهاجرت تحصیلی به این کشور یا سایر کشورهای دیگر داشتید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *