مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته فیزیک در ایتالیا

رشته فیزیک در ایتالیا

رشته فیزیک در ایتالیا یکی از برنامه های مهم در دانشگاه های این کشور محسوب شده و رشته ای پر طرفدار بین دانشجویان بومی و بین المللی است. در این کشور، تحصیلات بعد از متوسطه اجباری نیست و شامل طیف گسترده ای از مدارس فنی و بازرگانی، هنرستان ها، آموزشگاه های تربیت معلم و مدارس مقدماتی علمی و انسانی است. سپس دانش آموزان این مدارس می توانند تحصیلات خود را در دوره های غیر دانشگاهی یا دانشگاهی ادامه دهند.

تحصیلات دانشگاهی از 3 سطح تشکیل شده است. در سطح اول برای گرفتن مدرک بین 2 تا 3 سال طول می کشد. در سطح دوم، بین 4 تا 6 سال برای گرفتن مدرک دانشگاهی صرف می شود. در سطح سوم، دوره های تخصصی 2 یا 5 ساله یا دوره های دکترا به مدت 3 تا 4 سال ارائه می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله را برای متقاضیانی که قصد اخذ پذیرش تحصیلی در این رشته را دارند، نگارش کرده است.

تحصیل در کشور ایتالیا

یکی از شاخه های اصلی علم، فیزیک است. رشته فیزیک در ایتالیا با ماده و انرژی سروکار دارد. دقیقا مانند سایر زمینه های علمی، فیزیک برای درک ما از جهان پیرامون بسیار مهم است. و در آن به بررسی حرکت ماده در مکان و زمان و همچنین مکانیک، گرما، نور، صدا، الکتریسیته، مغناطیس و ساختار اتمی می پردازیم. قبل از پوشش مفاهیم پیچیده تر در فیزیک، یک مدرک کارشناسی در فیزیک به شما دانش در این زمینه را می دهد. شما ماژول های مکانیک، مایعات، امواج و فیزیک مدرن را مطالعه خواهید کرد. مدرک فیزیک در مخلوطی از حالت ها شامل سخنرانی ها و سمینارها و همچنین جلسات عملی و آزمایشگاهی خواهد بود. تحصیل در تمامی مقاطع مختلف برای این رشته در این کشور امکان پذیر می باشد.

در جدول زیر طول دوره مقاطع مختلف را مشاهده می کنید:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال

معرفی دانشگاه های فیزیک در ایتالیا

دانشگاه های این کشور در مقایسه با دانشگاه های اروپای غربی بسیار مقرون به صرفه هستند و کیفیت آموزش غیرقابل انکار است. این کشور همیشه مهد فرهنگ و آموزش بوده و هست.

در لیست زیر دانشگاه هایی که رشته فیزیک در ایتالیا را ارائه می دهند، آمده است:

  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه ناپل فدریکو دوم
  • دانشگاه رم Tor Vergata
  • دانشگاه بولونیا

3 دانشگاه در لیست بالا، در QSWorld رتبه کسب کرده اند. در نمودار زیر رتبه آن ها را مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه کازارین اوکراین

دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه در اروپا است که در سال 1088 افتتاح شده است. مد و معماری مناطق برجسته ای هستند که دانشگاه های این کشور در درجه دوم قرار ندارند، اما مدارک انگلیسی دیگری نیز برای انتخاب وجود دارد. در اوقات فراغت خود، می توانید از آب و هوای دوست داشتنی مدیترانه ای، نسیم دریا و غذاهای خوش طعم لذت ببرید، ضمن اینکه در مکان های تاریخی بی نظیر مانند کولوسئوم یا پانتئون در رم کاوش کنید.

تحصیل در دانشگاه بولونیا ایتالیا

در طول سال ها، دانشگاه بولونیا به لطف فهرست برنامه به طور فرآینده غنی، تحقیقات پیشرفته، استراتژی مأموریت سوم قانع کننده و چشم انداز بین المللی رو به رشد، راه را برای نوآوری هموار کرده است. از زمان تاسیس این دانشگاه، دانشجو محور بوده است. حدود 85000 دانشجو برای تحصیل در ایتالیا این دانشگاه را انتخاب کرده اند. با این تعداد دانشجو، این دانشگاه به یکی از بزرگترین دانشگاه های این کشور تبدیل شده است. به طوری که، از نظر تعداد دانشجویان در برنامه های تبادل در خارج از کشور و در 5 دانشگاه برتر اروپا از نظر تعداد دانشجویان مبادله، در این کشور رتبه اول را دارد. علاوه بر این، دانشگاه بولونیا در میان 5 دانشگاه برتر ایتالیا در رتبه بندی مهم بین المللی قرار دارد.

دانشگاه بولونیا عمیقا به توسعه پایدار متعهد است و به طور فعال در تحقق 17 هدف توسعه پایدار دستور کار 2030 سازمان ملل متحد مشارکت دارد. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامع تحقیقاتی، رویکرد بین رشته ای چندرشته ای برای تحقیق و آموزش سرمایه گذاری می کند. که به عنوان بخش های جدا نشدنی همان واحد در نظر گرفته می شوند. در فضای تحقیق و همکاری دانشگاهی اروپا، دانشگاه بولونیا مطمئنا از فعال ترین نهادها است. در واقع این اتحادیه با صنایع و همچنین سازمان های دولتی و خصوصی شکل داده و حفظ کرده است.

مقطع کارشناسی رشته فیزیک در ایتالیا

مقطع کارشناسی رشته فیزیک در ایتالیا

تحصیل کارشناسی رشته فیزیک به زبان ایتالیایی ارائه می شود. امکان کار بعد از تحصیل در ایتالیا وجود دارد. به طوری که، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیک در ایتالیا، توانایی های زیر را خواهد داشت:

  • دارای دانش و درک خوبی از فیزیک کلاسیک و مدرن و کل روش های فیزیک اسا.
  • دانش خوبی در مورد ریاضیات، علوم اطلاعات و شیمی دارند.
  • انواع زیادی از پدیده های طبیعی و مشکلات فناوری را مدل سازی کنید.
  • از تکنیک های اصلی آزمایشی استفاده کنید، اندازه گیری ها را به روشی کاملا مستقل انجام دهید و داده ها را به صورت انتقادی تحلیل کنید.
  • ارزیابی دانش و توانایی های کسب شده در یک فعالیت آموزشی از طریق ارزیابی یک آزمون کتبی و شفاهی در پایان فعالیت آموزشی انجام می شود.

مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک در ایتالیا

دوره کارشناسی ارشد رشته فیزیک در ایتالیا، در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای این مقطع وجود دارد.

این رشته طیف گسترده ای از موضوعات علمی اعم از تجربی و نظری را ارائه می دهد که عبارتند از:

  • ماده تغلیظ شده
  • فیزیک اتمی و لیزر
  • همچنین اطلاعات کوانتومی
  • فیزیک هسته ای

برنامه های قوی بین المللی از چندین ارتباط برقرار شده با موسسات خارجی و مراکز تحقیقاتی برخوردار هستند. ارزیابی اخیر فعالیت های تحقیقاتی تأیید کرده است که بخش فیزیک در میان بهترین موسسات تحقیقاتی این کشور در این کشور از نظر کیفیت تعلیماتی رتبه بندی شده است. علاقه مندان به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک کارشناسی و سایر مدارک مربوطه را ارائه دهند. برای اطلاعات بیشتر مقاله مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *