دسته بندی نشده

رشته فیزیک در اسلوونی

رشته فیزیک در اسلوونی

رشته فیزیک در اسلوونی مورد توجه دانشجویان بین المللی در سراسر جهان بوده به طوری که برای تحصیل در این رشته متقاضیان باهم رقابت می کنند. این کشور، مقصد جذابی برای تمامی دانشجویان بین المللی به خصوص دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA، دانشجویان بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، کوزوو، مقدونیه شمالی و صربستان است. زیرا، آن ها می توانند در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان تحصیل کنند. اگر دانشجو اهل یکی از این کشورها نباشد، هزینه های تحصیل در مقایسه با هزینه های کشورهای دیگر کاملا مقرون به صرفه است.

در شهرهای دانشجویی مانند لیوبلیانا، ماریبور و کوپر، با هیچ مانع زبانی روبرو نخواهید شد. بیشتر افراد زیر 40 سال انگلیسی صحبت می کنند. حداقل به اندازه کافی برای راهنمایی و کمک به شما صحبت می کنند. هنگام زندگی و تحصیل در این کشور، زیبایی طبیعت را نیز کشف خواهید کرد. طیف وسیعی از جاذبه های طبیعی مانند پارک ها و جنگل ها، دریاچه بلد، کوه تریگلاو و بسیاری دیگر وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه تحصیل رشته فیزیک در اسلوونی را در دانشگاه های فیزیک این کشور بررسی می کند.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیک در اسلوونی

ریاضیات و رشته فیزیک در اسلوونی، نمایانگر 2 حوزه اساسی علوم هستند که پایه های مهمی برای توسعه سایر زمینه های علمی در علوم طبیعی، فناوری، علوم اجتماعی و سایر موارد هستند. مطالعات این رشته در تمامی مقاطع به خصوص دکترا نه تنها برای پیشرفت در زمینه ریاضیات و فیزیک بلکه برای پیشرفت در سایر زمینه های مرتبط نیز مهم است. هدف اصلی برنامه ریاضیات و فیزیک، آموزش محققان بسیار واجد شرایط برای تحقیقات مستقل در تخصص های محدود آن ها است. ساختار برنامه در بخش سازمان یافته دانش كافی گسترده تری را برای دانشجویان تضمین می كند كه برای یك متخصص جوان كه به عنوان یكی از اعضای فعال گروه های بزرگ تحقیقاتی بین رشته ای درگیر است ، ضروری است. این رشته شامل 2 برنامه فرعی است.

فیزیک و ریاضیات، دانشجویان را قادر می سازد تا در یکی از زمینه های علمی زیر تخصص داشته باشند:

  • فیزیک
  • آموزش فیزیک
  • هواشناسی
  • فیزیک هسته ای
  • ریاضیات
  • آموزش ریاضی

تأکید اصلی مطالعه این رشته بر تحقیقات و فعالیت های مرتبط با تحقیق است. مجموعه ای از دوره ها (مختص ماژول و اختیاری) نیز در دسترس است که به دانشجویان امکان می دهد برنامه های مطالعه فردی متناسب با علاقه تحقیقاتی خود را تشکیل دهند.

برترین دانشگاه های این کشور که رشته فیزیک را ارائه می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه ماریبور
  • دانشگاه لیوبلیانا
  • دانشگاه نوا گوریکا

این 3 دانشگاه، در QSWorld در سال های پیاپی رتبه کسب کرده اند و جزء برترین دانشگاه های جهان می باشند. در نمودار زیر رتبه آن ها را مشاهده می کنید:

همان طور که در نمودار بالا ملاحظه می کنید، رتبه جهانی این 3 دانشگاه بالا می باشد. برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور دارند امکان اخذ بورسیه تحصیلی در اسلوونی نیز وجود دارد.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

دانشگاه لیوبلیانا (UL) در قلب شهری پایتخت این کشور واقع شده و در سال 1919 تاسیس شده است. قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش عالی در این کشور است. وقتی این دانشگاه شروع شد، از 5 دانشکده تشکیل شده بود. این ها قانون، فلسفه، پزشکی، الهیات و فناوری بودند. امروز، این دانشگاه تحقیقاتی دارای 23 دانشکده و همچنین 3 آکادمی هنری است. بنابراین، دانشجویان می توانند رشته هنر دراسلوونی را در اینجا مطالعه نمایند. حدود 43000 دانشجو در UL شرکت می کنند. که شامل 2000 دانشجویان بین المللی، تقریبا 5500 معلم، محقق، دستیار و کارمند پشتیبانی اداری می شوند.

برنامه های مربوط به علوم اجتماعی و علوم طبیعی و همچنین برنامه های تحصیل فنی، از مشهورترین دانشگاه ها هستند. این دانشگاه، به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور، کتابخانه دانشگاه ملی است که تقریبا 1.5 میلیون کتاب و همچنین منابع متنی، دیداری و چندرسانه ای در خود جای داده است. انجمن بین المللی دانشجویان علوم سیاسی، یک گروه چتر غیرانتفاعی و تحت مدیریت دانشجویان، متشکل از حدود 10 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد علوم سیاسی از سراسر جهان نیز در UL مستقر است.

حفظ روابط نزدیک با شرکت های اسلوونیایی و بین المللی از جمله اولویت های فعلی UL است. زیرا، به دنبال توسعه فعالیت های بازار محور خود به صورت سالانه است. بودجه سالانه آن حدود 324.5€ میلیون (یورو) است. همچنین یک برنامه مهم سرمایه گذاری در دستور کار دانشگاه است. UL اخیرا 88€ میلیون (یورو) بودجه اتحادیه اروپا برای ساخت ساختمان های جدید و بازسازی تاسیسات به دست آورد. علاوه بر بزرگترین پروژه واحد در تاریخ UL، توسعه مجدد اولین پروژه زیربنایی تحقیق و آموزش در این کشور را برای بدست آوردن چنین مبلغی از بودجه اعطاء شده تشکیل می دهد.

تحصیل در دانشگاه نوا گوریکا اسلوونی

دانشگاه نوا گوریکا قصد دارد یک دانشگاه مستقل، تحقیق محور و دانشجو دوستانه باشد. جایی که دانش در یک رابطه هماهنگ بین دانشجویان و محققان شکل می گیرد. بنابراین، دانش می تواند به نسل های جوان و به محیط کسب و کار منتقل شود. دانشگاه نوا گوریکا می خواهد یک دانشگاه تحقیقاتی و تأسیس شده در سطح بین المللی باشد که به عنوان یک نیروی محرکه توسعه اجتماعی در منطقه و در زمینه گسترده تری شناخته خواهد شد.

این دانشگاه با رویکردهای نوآورانه تدریس خود به 2 زبان اسلوونیایی و انگلیسی، قصد دارد تعالی تدریس را در برنامه های مطالعه معاصر خود توسعه دهد. بدین ترتیب، سطح بالایی از اشتغال دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی را تضمین می کند. این دانشگاه با فراهم آوردن محیطی خلاقانه برای محققان، اساتید و دانشجویان، شعار «با دانش تا پیروزی» را تأیید می کند. در نتیجه فرصت هایی را برای دستیابی به نتایج عالی در زمینه های پیشرفته علوم، فناوری و هنر فراهم می کند. رشته فیزیک در اسلوونی در این دانشگاه تدریس می شود.

در جدول زیر اطلاعات درباره این برنامه را مشاهده می کنید:

پارامترتوضیحات
نام دانشگاهدانشگاه نوا گوریکا
مقطع تحصیلیکارشناسی رشته فیزیک
طول دوره4 سال
شهریه2400€ (یورو)

متقاضیانی که تمایل به تحصیل رشته فیزیک در اسلوونی دارند، می توانند برای آگاهی از مدارک و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با کارشناسان و وکلای خبر ما در این زمینه مشورت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *