مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته فیزیک در اسلواکی

رشته فیزیک در اسلواکی

رشته فیزیک در اسلواکی برای کسانی که می خواهند از طریق تحصیل مهاجرت کنند به دلیل کیفیت عالی آموزشی یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. این کشور، واقعا مکانی بی نظیر و الهام بخش است. به طوری که، در هیچ کجای دنیا نمی توان چنین محدوده ای از شگفتی های طبیعی، فرهنگ عامیانه غنی و جاذبه ها و تفریحات بی نظیر را در چنین کشور کوچکی پیدا کرد. دانشجویان بین المللی جدا از تحصیلاتشان، به دلیل مناظر طبیعی و تاریخچه داستانی، مردم صمیمی، فرهنگ و سنت ها درست در قلب اروپا عاشق این کشور می شوند. این کشور واقع در مرکز اروپا با کشورهای جمهوری چک، اتریش، لهستان، اوکراین و مجارستان همسایه است.

قلمرو این کشور حدود 49000 کیلومتر مربع است و بیشتر کوهستانی است. کوه ها، دشت ها، دره ها، دریاچه ها، غارها و جنگل ها تنها نمونه هایی از زیبایی های طبیعی است که در طول سال در سراسر کشور یافت می شود. جمعیت این کشور بیش از 5 میلیون نفر است و بیشتر آن ها مردم قومی این کشور می باشند. پایتخت و بزرگترین شهر براتیسلاوا است. زبان رسمی این کشور، اسلاوی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در ادامه این مقاله مقاطع مختلف رشته فیزیک در اسلواکی را برای شما عزیزان شرح دهد.

تحصیل در اسلواکی

این کشور دارای یک سنت دیرینه در زمینه تعالی آموزش عالی است. اولین دانشگاه در قلمرو اسلواکی امروزی در سال 1465 تاسیس شد. اولین دانشگاه فنی در جهان توسط ماریا ترزیان در سال 1762 در بانسکا اتیاونیکا، مرکز سابق معدن و توسعه فناوری اروپا تاسیس شد.

این کشور 3 سطح تحصیلات را برای دانشجویان فراهم می کند، که در جدول زیر مشاهده می کنید:

مقطعطول دوره
کارشناسیبین 3 تا 4 سال
کارشناسی ارشدبین 4 تا 6 سال
دکتراسال 3

دانشجویان در این کشور از مزایای سیستم آموزش عالی رقابتی و مترقی آن بهره مند می شوند. سال تحصیلی این کشور از اول سپتامبر آغاز می شود و در 31 آگوست سال بعد به پایان می رسد. هر سال تحصیلی در دانشگاه های این کشور از 2 ترم تشکیل شده است. امروزه، این کشور دارای بسیاری از دانشگاه های کاملا معتبر است که از اصول بیانیه بولونیا پیروی می کنند.

در جدول زیر رتبه جهانی دانشگاه های برتر این کشور را که در QSWorld آمده اند مشاهده می کنید:

رتبه جهانی برترین دانشگاه های کشور اسلواکیدانشجویان به طیف گسترده ای از تشکل های دانشجویی، برنامه های ویژه و تخفیف و معاملات دانشجویی در سراسر کشور دسترسی دارند. فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور برای دستیابی به موفقیت شغلی پایدار در بخش های شرکتی، غیرانتفاعی و دولتی چه در این کشور و چه در خارج از کشور موفق می شوند.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیک در اسلواکی

تحصیل در مقاطع مختلف اسلواکی به خصوص برنامه های کارشناسی رشته فیزیک در بسته به حوزه تحصیل، دانشجو، دوره های انتخابی و مدرسه، تقریبا 3 تا 4 سال طول می کشد. نیاز اصلی برای ورود یک دوره کارشناسی یا یک برنامه ترکیبی، اتمام تحصیلات دبیرستان است. یعنی متقاضیانی که مدرک دیپلم داشته باشند می توانند برای دوره کارشناسی رشته فیزیک در اسلواکی اقدام نمایند. پذیرش در دوره پیگیری دوره کارشناسی ارشد بستگی به اتمام دوره مربوط به دوره کارشناسی دارد.

در لیست زیر دانشگاه هایی که این رشته را در این کشور ارائه می دهند مشاهده می کنید:

  • دانشگاه صنعتی اسلواکی در براتیسلاوا
  • دانشگاه کنستانتینوس فیلسوف در نیترا
  • دانشگاه سنت سیریل و متدیوس ترناوا
  • دانشگاه پریسوف
  • دانشگاه Pavol Jozef Šafárik در کوشیتس

تحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیک در اسلواکی

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه پریسوف اسلواکی

دانشگاه پریسوف تنها دانشگاه دولتی در منطقه خود مختار پرژوف این کشور است. دانشگاه پریسوف رشته های زیر را ارائه می دهد:

  • علوم اجتماعی
  • طبیعی و الهیاتی
  • ورزش
  • هنر
  • مدیریت و مراقبت های بهداشتی

این دانشگاه با تقسیم دانشگاه پاول ژوزف شافاریک در کوشیتس به دانشگاه پاول ژوزف شافاریک در کو اندیس و دانشگاه پریسوف در پریسوف تاسیس شد. این دانشگاه رسما در تاریخ 1 ژانویه 1997 تأسیس شد. نتایج برنامه های آموزشی و پژوهشی فعال آن به طور قابل توجهی فراتر از مرزهای این کشور شرقی است.

در میان واحدهای سازمانی آن 3 مرکز تعالی وجود دارد:

3 مرکز تعالی در اسلواکی

از طریق توافق نامه های دو جانبه، این دانشگاه با 75 موسسه آموزش عالی از بیش از 20 کشور همکاری می کند. در حالی که دانشجویان و معلمان پریسوفمی توانند در چارچوب برنامه اراسموس در یکی از بیش از 300 دانشگاه در سراسر اروپا وقت بگذرانند. امکان تحصیل در اسلواکی برای رشته فیزیک در اسلواکی در این دانشگاه وجود دارد.

تحصیل دکترای فیزیک در اسلواکی

فارغ التحصیلان مقطع دکترا رشته فیزیک در اسلواکی می توانند در آزمایش های فکری، استدلال در مورد مشکلات، و حل مشکلات به روش های پیچیده شرکت کنند. یک دانشجوی فیزیک نظری ممکن است با کار در کلاس، آزمایشگاه ها، سخنرانی ها و تحقیقات، این رشته را کشف کند. مهارت هایی که به دست می آورند می تواند آن ها را در حرفه های بسیاری از صنایع قرار دهد. فیزیکدانان ممکن است با مهندسان کار کنند، مربی شوند یا در زمینه رباتیک تحقیق کنند. این امکانات و سایر امکانات برای دانشجوی فیزیک نظری آزاد است.

این کشور، در اروپای مرکزی محصور در خشکی است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. بنابراین، اگر شهروند یک کشور عضو دیگر هستید، می توانید بدون محدودیت در این کشور اقامت و کار قانونی کنید. دانشگاه کامنیوس قدیمی ترین دانشگاه موجود این کشور در براتیسلاوا است. در زیر دانشگاه هایی که رشته فیزیک را در مقطع دکترا در این کشور ارائه می دهند، مشاهده می کنید:

  • دانشگاه کنستانتینوس فیلسوف در نیترا
  • دانشگاه سنت سیریل و متدیوس ترناوا
  • دانشگاه پریسوف
  • دانشگاه پاول ژوزف شافاریک در کوشیتس

هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی نسبت به سایر نقاط اروپا کم است. البته برای برخی از رشته ها می تواند گران باشد. با این حال، دانشجویانی که تمام وقت خود را در این کشور می گذرانند و بیش از مدت زمان استاندارد تحصیل نمی کنند، اگر در برنامه ای را که به زبان اسلواکی پیشنهاد شده است، درس می خوانند، شهریه نخواهند پرداخت. برای اطلاع از دانشگاه های رایگان این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران ما راهنمایی بخواهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *