مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته فیزیک در آذربایجان

رشته فیزیک در آذربایجان

رشته فیزیک در آذربایجان به دلیل نزدیکی به کشور ایران یک مقصد عالی برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، می باشد. تحصیل در این کشور، فرصت های شغلی با درآمد بهتر در کشور یا خارج از کشور را برای دانشجویان فراهم می کند. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی بین المللی، این کشور مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را با قیمت مناسب تری ارائه می دهد. برای سفر به این کشور، مجبور نیستید هزینه زیادی را برای سفر صرف کنید و دیدار با خانواده و دوستان خود در تعطیلات راحت تر است.

در اکثر موارد، دانشگاه های موجود در این کشور که مدرک زبان انگلیسی ارائه می دهند توسط دولت ملی معتبر هستند و می توانند به طور کامل یا جزیی توسط دانشگاه های کشورهای دیگر شناخته شوند. بنابراین، زیرا شما در حال تحصیل در یک دانشگاه بین المللی هستید، شانس بیشتری برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، به خصوص دانشگاه های معتبر اروپا، ایالات متحده، کانادا یا استرالیا خواهید داشت. تحصیلات در این کشور نیز فرصتی عالی برای ایجاد یک شبکه حرفه ای است که منبع بزرگی از فرصت ها و همکاری بالقوه پس از فارغ التحصیلی است. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمام اطلاعات لازم درباره رشته فیزیک در آذربایجان را در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

تحصیل کارشناسی رشته فیزیک در آذربایجان

مقطع کارشناسی رشته فیزیک در آذربایجان، فارغ التحصیلان را برای مطالعه و تحقیق در مورد قوانین طبیعت، فرآیندهای فیزیکی و پدیده ها آماده می کند. علوم فیزیکی شامل فیزیک، همراه با نجوم و شیمی است. این برنامه آموزشی شامل دوره های بین رشته ای است. موضوعات مورد مطالعه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در فیزیک به شدت به مطالعه انتخابی بستگی دارد.

بهترین موضوعات عبارتند از:

  • بهبود بهره وری سوخت
  • ساخت وسایل صنعتی
  • آزمایش کیفیت مواد و تجزیه و تحلیل داده های فرآیندهای زمین شناسی

فارغ التحصیلان این رشته همچنین می تواند در رشته های اخترفیزیک، اپتیک و مکانیک به مطالعه و تحقیق بپردازد. مدرک کارشناسی در فیزیک اجازه می دهد تا به عنوان یک تکنسین در کامپیوتر، ساختمان، مهندسی و صنایع دیگر یا در آزمایشگاه های تحقیقاتی استخدام شود. گزینه های محبوب شامل اخذ دیپلم دوم مهندسی، برنامه نویسی، زیست شناسی است.

دانشگاه های این کشور که رشته فیزیک را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی باکو
  • دانشگاه دولتی نخجوان

تحصیل کارشناسی رشته فیزیک در آذربایجان

تحصیل دکترای فیزیک در آذربایجان

مقطع دکترا رشته فیزیک در آذربایجان، با ذهنی تحلیلی است که درک عمیقی از تمام حوزه های فیزیک دارد و مشتاق ارزیابی و به کارگیری فنون به روز تحقیقات و کشف سیستم قانون فیزیکی است. دکترا فارغ التحصیلان را قادر می سازد تا یک استاد راهنما را انتخاب کرده و در حوزه فیزیک تجزیه و تحلیل کنند و همچنین تجربیات لازم برای تکمیل پایان نامه را به دست آورند. جهت تحصیل دکترا در آذربایجان در این رشته، دانشجو باید تحقیقات در مورد الکترونیک را انجام می دهد، مقالات و پایان نامه ها را چاپ کند، با دانشجویان مشورت و همکاری کند و همچنین سخنرانی ها، وظایف و آزمایشات را تدوین کند. یک دکترای تخصصی در مأموریت های بخش ها شرکت می کند و به تحقق ایده های جدید کمک می کند.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه باکو آذربایجان

دانشگاه دولتی باکو (BSU) در سال 1919 تاسیس شد. این دانشگاه یکی از برجسته ترین موسسات آموزشی در این کشور است. تحصیل در آذربایجان در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی امکان پذیر می باشد. فعالیت های BSU از نظر تاریخی طیف گسترده ای را پوشش می دهد. به طوری که، از روابط گسترده بین المللی در علوم استفاده می کند. همزمان این دانشگاه دارای 37 آزمایشگاه تحقیق علمی و آموزشی است که هم حوزه های طبیعی و هم انسانی را پوشش می دهد. این دانشگاه 17 رشته را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

جامعه BSU متشکل از محققان موفقی است که تحقیقات قابل توجهی را در زمینه های خاص خود انجام داده اند. BSU همچنین یک مکان چند فرهنگی برای یادگیری است. به طوری که، از شهرت ملی و رو به افزایش بین المللی برای تولید فارغ التحصیلان آماده برخوردار است. BSU عضو انجمن ها و موسسات محترم مختلفی از جمله انجمن دانشگاه های اوراسیا، اتحادیه دانشگاه های کشورهای دریای خزر، اتحادیه دانشگاه های کشورهای دریای سیاه، انجمن دانشگاه های اروپا و غیره است. یکی از برترین برنامه های این دانشگاه، رشته فیزیک در آذربایجان است.

در جدول زیر می توانید زیر شاخه های این رشته را ملاحظه کنید:

نام رشتهطول دورهزبان آموزش
فیزیک4 سالآذری، روسی و انگلیسی
معلم فیزیک4 سالآذری و روسی

یک فیزیکدان می تواند در زمینه های علمی و کاربردی موقعیت پیدا کند. محل های کار شامل موسسات تحقیقاتی، آزمایشگاه ها، موسسات آموزشی، یک شرکت تولیدی و دفاتر طراحی می باشد. این دانشگاه در سایت QSWORLD در سال های گذشته رتبه کسب کرده است.

در نمودار زیر می توانید رتبه جهانی این دانشگاه را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده کنید:

رتبه جهانی دانشگاه دولتی باکو در آذربایجان

تحصیل در آکادمی ملی علوم آذربایجان

موسسه فیزیک آکادمی ملی علوم آذربایجان یک موسسه تحقیقاتی است که بخشی از ساختار گروه علوم فیزیکی، ریاضی و فنی آکادمی ملی علوم است. مدیر موسسه آکادمیک ناظم ممدوف است. این موسسه در شهر باکو واقع شده است. در سال 1945، موسسه فیزیک و ریاضیات براساس بخش فیزیک شاخه آذربایجانی بخش ماورای قفقاز آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تاسیس شد.

در سال 1959، موسسه فیزیک و ریاضیات دوباره سازماندهی شد و به 2 موسسه مستقل تبدیل شد:

  • موسسه ریاضیات و مکانیک
  • موسسه فیزیک

اولین رئیس بخش، آکادمیست یسمن بود. بین سال های 1950 تا 1954، ریاست این گروه توسط آکادمیسین Y.Mammadaliyev بود. بین سال های 1954 و 1957، آکادمیک M. Naghiyev این سمت را به دست گرفت و به عنوان دبیر آکادمیک خدمت کرد. از سال 1957 تا 1993، مدیر موسسه فیزیک و ریاضیات، و سپس موسسه فیزیک، آکادمیک حسن عبدالله یف بود. علاقه مندان به مهاجرت به آذربایجان می توانند با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در زمینه مهاجرت خبره می باشند، تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *