مهاجرت تحصیلی هلند

رشته فیزیولوژی در هلند

رشته فیزیولوژی در هلند

رشته فیزیولوژی در هلند از رشته های ارائه شده در بخش زیست شناسی و علوم است. هلند یکی از کشورهای شناخته شده در اروپا برای تحصیل و مهاجرت است. با استقبال دانشگاه های هلند از دانشجویان خارجی اخیرا برنامه های بیشتری در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود. یکی از این برنامه ها رشته فیزیولوژی در هلند است. با تحصیل رشته فیزیولوژی در هلند می توانید درب ورود به بازار کار در این کشور را بر روی خود باز کنید. البته این مستلزم تسلط کافی به این رشته و زبان هلندی در این کشور است. پس از فارغ التحصیلی در هلند می توانید با اخذ پیشنهاد کاری از خود دانشگاه و یا سایر نقاط ویزای کاری دریافت کنید. در ادامه این مطلب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشگاه های ارائه کننده رشته فیزیولوژی در هلند را معرفی کرده ایم.

تحصیل رشته فیزیولوژی در هلند

زندگی خود فیزیولوژی است. بنابراین، اگر می خواهید واکنش های بدن خود را در برابر چالش های مختلف درک کنید، باید فیزیولوژی را مطالعه کنید. این به شما این امکان را می دهد که ببینید چگونه بدن به طور خلاقانه برای تکمیل چندین وظیفه به طور همزمان طراحی شده است. فیزیولوژی یک علم زندگی است. در دوره های فیزیولوژی بیش از یک بار از دانش سایر رشته ها استفاده خواهیم کرد:

  • از فیزیک و بیوشیمی هنگام مطالعه ورزش و حرکت.
  • یا ریاضی هنگامی که تجزیه فرکانس را در گوش داخلی مطالعه می کنیم.

تحصیل رشته فیزیولوژی در هلند غالبا در سطح مختلف از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. مقطع دکترا نیز برای تحقیقات است و برخی از دانشجویان در این مقطع استخدام دانشگاه و یا موسسات همکار می شوند. دوره کارشناسی فیزیولوژی در هلند یک دوره 4 ساله است. همچنین دوره کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژِی در کشور هلند 2 ساله طی می شود. با بررسی شرایط پذیرش دانشگاه های هلند می توانید با اخذ ویزای تحصیلی هلند رشته فیزیولوژی را مطالعه کنید.

جهت تحصیل در هلند در رشته فیزیولوژی می توانید دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه وریجه آمستردام هلند
2دانشگاه اوترخت
3دانشگاه واگنیگن

مشاغل رشته فیزیولوژی در هلند

علم به فیزیولوژی نیاز دارد. بسیاری از دانشمندانی که روی جزئیات بدن انسان تمرکز می کنند قادر به دیدن تصویر بزرگتر نیستند. دانشمندان مولکولی ممکن است برای درک پیامدهای یافته های خود به فیزیولوژیست ها احتیاج داشته باشند، درست مانند دانشمندان رفتاری که برای درک چگونگی شکل گیری رفتار خاصی به آنها نیاز دارند. مشاغل رشته فیزیولوژی در هلند از کار علوم آزمایشگاهی در هلند گرفته تا کار در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و حتی دانشگاه ها متنوع است. یک فیزیولوژیست در کشور هلند به صورت متوسط به میزان 11300€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. این میزان مبلغی بالغ بر 135000€ (یورو) در سال است. همچنین حداقل میزان درآمد ماهیانه کار یک فیزیولوژیست در کشور هلند در حدود 5200€ (یورو) و حداکثر 14800€ (یورو) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیولوژی در کشور هلند در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق ماهیانه مشاغل فیزیولوژی در هلند

فیزیولوژی قلب و عروق در دانشگاه وریجه هلند

دپارتمان فیزیولوژی در سازماندهی برنامه تحصیل کارشناسی ارشد در هلند در تحقیقات قلب و عروق شرکت می کند. این برنامه منحصر به فرد به دانشجویان لیسانس در علوم پزشکی یا برنامه های مرتبط فرصتی را می دهد تا در تحقیقات ترجمه در زمینه قلب و عروق تخصص پیدا کنند. این برنامه یک برنامه کارشناسی ارشد انتخابی است. روش انتخاب بخشی از پذیرش است. گروه فیزیولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه VU مکانیسم های سیستم قلبی عروقی (پاتو) را مطالعه می کند. پروژه های تحقیقاتی بر نارسایی قلبی دیاستولیک، میوپاتی ارثی (قلبی)، راهکارهایی برای بهبود خونرسانی مجدد بافت و جلوگیری از اختلال عملکرد عروق در آسیب شناسی های مختلف بالینی (سپسیس، دیابت) تمرکز دارد. اکثر پروژه های تحقیقاتی با همکاری محققان بخش های دیگر (بالینی) و با همکاری نزدیک با موسسه تحقیقات قلب و عروق ICaR-VU انجام می شود.

وظایف اصلی آموزشی شامل کارشناسی ارشد تحقیقات قلب و عروق و انکولوژی (دانشکده علوم پزشکی VUmc) است. چندین دوره فیزیولوژی قلب و عروق و پزشکی را برای دانشکده علوم (FEW) و دانشکده علوم زمین و زندگی (FALW) هماهنگ ارائه می شود. علاوه بر این، این بخش دوره های فیزیولوژی (پاتو) را برای دانشجویان کالج دانشگاه آمستردام (AUC) ارائه می دهد.

تحصیل رشته فیزیولوژی در دانشگاه اوترخت هلند

فیزیولوژی یکی از قدیمی ترین رشته های علوم زیستی است و حتی دسته بندی های خاص خود را در جوایز نوبل به همراه پزشکی دارد. این نشان می دهد که فیزیولوژی در قلب پزشکی قرار دارد. درک و درمان بدن بدون درک صحیح نحوه عملکرد بدن پستانداران، درک علت و چگونگی اشتباه آن غیرممکن است. فیزیولوژیست ها در درجه اول ارگانوئیدها، اندام ها، سیستم های اندامی و موجودات کامل را مطالعه می کنند. فیزیولوژی همچنین یک رشته یکپارچه است زیرا به شدت از دانش بسیاری از رشته های دیگر مانند فیزیک، بیوشیمی، علوم مولکولی و حتی اکولوژی استفاده می کند و همچنین به آنها ارتباط می دهد. از این رو فیزیولوژی یک رشته جامع است که به خوبی متناسب با سیستم آموزشی علوم و هنرهای لیبرال است. مسیر فیزیولوژی به طور منطقی به مسیر زیست شناسی سلول مولکولی متصل می شود.

سینتیک و پویایی ترکیبات دارویی را می توان در فارماکولوژی آموخت، اما فیزیولوژی به شما کمک می کند تا هموستاز و نحوه مداخله را درک کنید. پیوند مشابهی بین فیزیولوژی و مکانیسم بیماری وجود دارد. همچنین ارتباطاتی با بیوشیمی و به ویژه علوم اعصاب شناختی وجود دارد. به عنوان مثال، ادراک (حسی) توسط عصب شناسان شناختی و فیزیولوژیست ها مورد مطالعه قرار می گیرد. دومی بیشتر بر نوروفیزیولوژی سلولی تمرکز می کند و نشان می دهد که چگونه ترکیب ویژگی های سطح پایین (سلولی) منجر به عملکردهای سطح بالاتر (شناختی) می شود. عملکرد حرکتی منحصراً در مسیر فیزیولوژی مورد بررسی قرار می گیرد. دوره های آزمایشگاهی برای قسمت مولکولی موجود است، اما هنوز برای قسمت فیزیولوژی موجود نیست. با این حال، دوره آزمایشگاه آناتومی و آسیب شناسی انسان به خوبی مکمل مسیر فیزیولوژی است.

تحصیل رشته فیزیولوژی در دانشگاه اوترخت هلند

برنامه فیزیولوژی در دانشگاه اوترخت هلند

در دانشگاه اوترخت شما بیشتر با عملکرد اندام ها، نحوه ارتباط آنها و نحوه تنظیم موجودات در محیط داخلی خود آشنا خواهید شد. رشته فیزیولوژی، به عنوان بخشی از رشته زیست شناسی، فقط شامل 3 درس است:

دورهشرح
زیست شناسی انسان و حیوانات:این دوره بر بسیاری از جنبه های جذاب زیست شناسی انسان تمرکز دارد. نمونه هایی از قلمرو حیوانات برای قرار دادن فیزیولوژی، توسعه و تکامل انسان در زمینه ای وسیع تر استفاده می شود.
فیزیولوژی انسان و حیوانات:در این دوره عملکرد سیستم های مختلف اندام در بدن پستانداران به طور عمیق مورد بحث قرار می گیرد. تأکید ویژه بر تنظیم عصبی و هورمونی سیستم های اندام است که بدون آن هموستاز از بین می رود.
فیزیولوژی پیشرفته:در طول این دوره روی مجموعه ای از سیستم های اندامی (حواس، اعصاب، ماهیچه های اسکلتی، قلب، کلیه ها و ریه ها) تمرکز می شود و به پاتوفیزیولوژی برخی از این اندام ها پرداخته می شود.

جهت اخذ اقامت هلند از طریق تحصیل مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *