مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته فیزیولوژی در مجارستان

رشته فیزیولوژی در مجارستان

رشته فیزیولوژی در مجارستان غالبا در دوره های پزشکی یا زیست شناسی در این کشور گنجانده شده. مجارستان از بهترین گزینه ها جهت تحصیل پزشکی است. مجارستان یکی از بهترین گزینه ها جهت تحصیل رشته های پزشکی در قلب اروپاست. همچنین می توانید از این کشور به عنوان پلی برای مهاجرت به کشورهای برتر دنیا استفاده کنید. اکثر دوره های ارائه شده در کشور مجارستان به زبان انگلیسی است و دانشجویان می توانند در کنار تحصیل زبان های مجاری و آلمانی را تحصیل کنند. با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای اخذ اقامت مجارستان اقدام کنید.

تحصیل رشته فیزیولوژی در مجارستان

مجارستان واقع در اروپای مرکزی گزینه ای عالی برای تحصیل دانشجویان ایرانی است. این کشور دارای عضویت اتحادیه اروپا و عضو منطقه شنگن است. علاوه بر این نیز مجارستان دارای دانشگاه های معتبری درسطح جهان است. لذا مدرک اخذ شده از این کشور در بسیاری از کشورها مورد تایید است. تحصیلات رشته فیزیولوژی در مجارستان با توجه به زمینه مورد علاقه شما تعیین می شود. برای مثال علاقه مندان به فیزیولوژی دامپزشکی می توانند در این رشته تحصیل کنند و یا تحصیل زیست شناسی را انتخاب کنند. علاقه مندان به فیزیولوژی پزشکی و انسان می توانند دوره های پزشکی را بگذرانند.

تحصیل در مجارستان در رشته فیزیولوژی در دانشگاه های زیر ارائه می شود:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه پچ
2دانشگاه سملوایز
3دانشگاه دامپزشکی بوداپست
4دانشگاه دبرسن

مشاغل رشته فیزیولوژی در مجارستان

افرادی که دارای مدرک تحصیلی و تخصص در رشته فیزیولوژی در مجارستان هستند می توانند وارد بازار کار این رشته شوند. از جمله مشاغل در این حیطه شامل کار علوم آزمایشگاهی در مجارستان، کار در بیمارستان ها و کلینیک های درمانی، کار در بخش خصوصی و موسسات تحقیقاتی و بالینی است. میزان حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای یک فیزیولوژیست در این کشور به صورت متوسط به میزان 880000HUF (فورینت مجارستان) می باشد. این میزان مبلغی بالغ بر 11 میلیون HUF (فورینت مجارستان) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیزیولوژیست در کشور مجارستان در حدود 456000HUF (فورینت مجارستان) و حداکثر 1310000HUF (فورینت مجارستان) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیولوژی در کشور مجارستان در نمودار زیر نشان داده شده اند:

حقوق ماهیانه مشاغل فیزیولوژی در مجارستان

تحصیل رشته فیزیولوژی در دانشگاه سملوایز مجارستان

گروه فیزیولوژی دانشگاه سملوایز مجارستان در سال 1770 به عنوان گروه فیزیولوژی و داروسازی تاسیس شد. کلمه “داروشناسی” در سپتامبر 1891 حذف شد زیرا آموزش های بافت شناسی و داروسازی توسط بخش های دیگر انجام شد. تا دهه 30 قرن 20 فعالیت های آموزشی و آزمایشی طبق سنت های دانشگاه های آلمان انجام می شد، اما بعداً مدل تدریس انگلیسی-آمریکایی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار گرفت. تحصیلات در سطح کارشناسی شامل سخنرانی ها و اقدامات آزمایشگاهی برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در ترم 3 و 4 به زبان های مجارستانی، انگلیسی و آلمانی است. در دوره تحصیلات تکمیلی، گروه Ph.D فیزیولوژی سلولی و مولکولی را اداره می کند. برنامه علاوه بر این، گروه همچنان نقش مهمی در هماهنگی و سازماندهی انجمن های علمی دانشجو دارد.

از سال 1981، مشخصات علمی گروه به طور اساسی در جهت فیزیولوژی سلولی و مولکولی تغییر کرده است. زمینه های اصلی تحقیق عبارتند از:

  • انتقال سیگنال در سلول های غدد درون ریز
  • فیزیولوژی لکوسیتها و التهاب
  • انواع اکسیژن های واکنشی
  • فرآیندهای حمل و نقل یون های پلاسمالهی و میتوکندریایی.

در اکتبر 2008، این بخش به خیابان Tuzoltó به مرکز جدید علوم پزشکی پایه (EOK) منتقل شد. نشریات گروه به طور منظم در مجلات برجسته اروپایی و آمریکایی مانند مجله آمریکایی فیزیولوژی، مجله فیزیولوژی (لندن)، غدد درون ریز، فارماکولوژی مولکولی، مجله شیمی بیولوژیک، مجله بیوشیمی، سلول و غیره دیده می شود.

تحصیل رشته فیزیولوژی در دانشگاه دامپزشکی بوداپست مجارستان

یک گروه فیزیولوژی مستقل در سال 1872 تاسیس شد و لاجوس تانهوفر (1943-1919) به عنوان رئیس منصوب شد. او رویکرد تجربی را در فیزیولوژی دامپزشکی و به معنای وسیع تر در علوم دامپزشکی در مجارستان آغاز کرد. کتاب 700 صفحه ای وی در زمینه فیزیولوژی هم به زبان مجاری (1883) و هم به زبان آلمانی منتشر شد و به موفقیت چشمگیری دست یافت. از سال 1990 تا 2006 پروفسور پتر روداس رئیس گروه بود. او یک استاد برجسته دانشکده، یک متخصص برجسته، یک مدرس معتبر بین المللی در زمینه علمی خود، پیشگام بود. پروفسور روداس فیزیولوژی تدریس را در یک سیستم چندرسانه ای معرفی کرد و مطالب آموزشی چند رسانه ای مناسب را تولید کرد، که برای آن نیز در سطح بین المللی شناخت بالایی کسب کرد.

در حال حاضر (از سال 2006) ویلموس لازلو فرنیو مدیریت گروه را بر عهده دارد. او بر دور شدن از روش های سنتی آموزش به سمت تعامل از طریق راه حل های دیجیتال تمرکز دارد. وی چندین سال رئیس دانشگاه علوم دامپزشکی بود. در زیر یکی از برنامه های ارائه شده شرح داده شده است:

برنامهشرح
فیزیولوژی باستانیدوره ای که بینشی از مکانیسم ها و اصول فیزیولوژیکی را از جنبه کاملاً متفاوت از دروس منظم امکان پذیر می کند، در درجه اول برای دانشجویان دامپزشکی اختصاص داده شده است، اما برنامه درسی دانشجویان زیست شناسی و کارشناسی ارشد را به خوبی تکمیل می کند. هدف از این دوره ارائه رشد فیلوژنتیکی مهم ترین پدیده های فیزیولوژیکی با توجه به یافته های اخیر است. این دوره در مورد ویژگی های فیزیولوژیکی و اختراعات گروه های اصلی موجودات باستانی و نحوه سازگاری آنها با شرایط محیطی بحث می کند. موضوع با خلاصه ای از روندها و اصول عمده تکاملی پایان می یابد.

تحصیل رشته فیزیولوژی در دانشگاه دامپزشکی بوداپست مجارستان

کارشناسی زیست شناسی در دانشگاه پچ مجارستان

برنامه زیست شناسی تحصیلات کامل 3 ساله در زمینه زیست شناسی را ارائه می دهد. برنامه مطالعه برای آموزش تمام وقت، آموزش کامل در زمینه زیست شناسی، با جهت گیری های ویژه در زمینه عصب شناسی، ژنتیک، میکروب شناسی، زیست محیطی حیوانات و گیاهان، گیاه شناسی، جانورشناسی و فیزیولوژی گیاهان را ارائه می دهد. بخش های ویژه در سال دوم دارای 2 ماژول است:

  • دوره های فردی (به معنی تمرین آزمایشگاهی بیشتر و زیست شناسی سلولی)
  • دوره های فوق انفرادی

هر ماژول 5-8 موضوع با سخنرانی، سمینار و آزمایشگاه دارد. مباحث اساسی در سخنرانی های آماده شده برای دوره های عملی ارائه می شود و دید گسترده تری را در زمینه های علمی مرتبط (شیمی و فیزیک) ارائه می دهد. دانشجویان دانش خود را با مدرن ترین ابزار در مرکز تحقیقات جدید شامل تمام جنبه های آموزش، تحقیقات و نوآوری در زمینه های زیست پزشکی، علوم طبیعی و زیست محیطی بدست می آورند. همچنین این فرصت را برای پیوستن به کار تحقیقاتی در 22 گروه تحقیقاتی فعال در ساختمان فراهم می کند. دروس شامل:

ترمدروس
ترم 1مبانی آزمایشگاه بیولوژیکی، آناتومی مقایسه ای I، آناتومی و ریخت شناسی گیاهان، زیست شناسی سلولی
ترم 2شیمی ارگانیک، زوتاکسونومی، طبقه بندی گیاهان و سیستماتیک
ترم 3بیوشیمی، فیزیولوژی مقایسه ای و بوم شناسی عمومی
ترم 4آزمایشگاه بیوشیمی، تمرین میدانی گیاه شناسی و جانورشناسی، فیزیولوژی گیاهی و میکروب شناسی
ترم 5ژنتیک پایه و زیست شناسی مولکولی
ترم 6حفاظت از طبیعت و حفاظت از محیط زیست، سیر تکاملی و فرهنگ شناسی

جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *