مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته فیزیولوژی در قبرس

رشته فیزیولوژی در قبرس

علاقه مندان به تحصیل رشته فیزیولوژی در قبرس می توانند هم در قبرس شمالی و هم در جمهوری قبرس دوره های مختلف را بیابند. اگر چه از نظر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل در جمهوری قبرس ارزش بیشتری نسبت به تحصیل در قبرس شمالی دارد. چرا که جمهوری قبرس عضو اتحادیه اروپاست و داشتن اقامت در این کشور می تواند امتیازات زیادی را برای دانشجویان جهت استفاده از ویزای قبرس فراهم کند. در هر صورت می توانید در قبرس برنامه های تحصیلی رشته فیزیولوژِی را به زبان های یونانی، ترکی و انگلیسی بیابید. در ادامه این مقاله همراه با ما باشید تا رشته فیزیولوژی در قبرس را بیشتر بررسی کنیم. جهت اقدام و بررسی شرایط خود نیز می توانید درخواست خود را با کارشناسان ارشد این مجموعه در میان بگذارید.

تحصیل رشته فیزیولوژی در قبرس

فیزیولوژی علم زندگی است. این شاخه از زیست شناسی است که هدف آن درک مکانیسم های موجودات زنده است، از اساس عملکرد سلول در سطح یونی و مولکولی گرفته تا رفتار یکپارچه کل بدن و تأثیر محیط خارجی را بررسی می کند. تحقیقات در فیزیولوژی به ما کمک می کند تا درک کنیم بدن چگونه در سلامتی کار می کند و چگونه پاسخ می دهد و با چالش های زندگی روزمره سازگار است. همچنین به ما کمک می کند تا تشخیص دهیم که چه مشکلی در بیماری رخ می دهد و توسعه درمان ها و دستورالعمل های جدید برای حفظ سلامت انسان و حیوان را تسهیل می کند. تأكيد بر يكپارچه سازي مولكولي، سلولي، سيستم ها و عملكرد كل بدن همان چيزي است كه فيزيولوژي را از ساير علوم حيات متمايز مي كند.

فیزیولوژی یک علم تجربی است. تحقیقات در فیزیولوژی درک ما را از مکانیزم های جزئی کنترل و تنظیم رفتار موجودات زنده پیش می برد. ما همچنان از طریق کاوش جامع در چندین فرآیند درگیر، در مورد فرآیندهای اساسی مانند کنترل ضربان قلب یا حس بینایی بیشتر می آموزیم. تحصیل در قبرس در رشته فیزیولوژی می تواند شما را برای ورود به بازار کار کشور قبرس آماده کند.

 در جدول زیر از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته فیزیولوژی در قبرس مشخص هستند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه قبرس
2دانشگاه نیکوزیا
3دانشگاه خاور نزدیک
4دانشگاه سنترال لنکشایر
5دانشگاه اروپایی قبرس

درآمد مشاغل فیزیولوژی در قبرس

در سراسر جهان، فیزیولوژیست ها در دانشگاه ها، در موسسات تحقیقاتی، در شرکت های بیوتکنولوژی و در صنعت داروسازی کار می کنند تا درک ما از چگونگی عملکرد بدن را پیش ببرند. فیزیولوژی یک رشته هیجان انگیز و پویاست که زیربنای پزشکی ترجمه ای و بالینی است. همچنین رابط بین علوم فیزیکی و علوم زندگی را فراهم می کند. فیزیولوژیست ها همه جنبه های عملکرد بدن انسان و سایر حیوانات را بررسی می کنند. برخی از فیزیولوژیست ها رفتار پروتئین های منفرد سلول های منفرد را بررسی می کنند. برخی دیگر در حال تحقیق در مورد تعامل سلول ها در بافت ها، اندام ها و سیستم ها هستند یا مطالعه ادغام این سیستم ها برای کنترل کل ارگانیسم پیچیده را دارند. این کار پایه و اساس بسیاری از علوم بیولوژیکی و بالینی از جمله پزشکی و دامپزشکی را فراهم می کند.

حقوق ماهیانه کار در قبرس برای یک فیزیولوژیست به صورت متوسط به میزان 5100€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 61200€ (یورو) در سال است. همچنین در حداقل میزان، حقوق ماهیانه کار در قبرس برای یک فیزیولوژیست در حدود 2500€ (یورو) و حداکثر 7950€ (یورو) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیولوژی در کشور قبرس در نمودار زیر قابل مشاهده است:

تحصیل فیزیولوژی در دانشگاه خاور نزدیک قبرس

دانشگاه خاور نزدیک در نیکوزیا، برنامه های مختلفی را از جمله فیزیولوژی ارائه می کند. از جمله دروس ارائه شده در کارشناسی و کارشناسی ارشد:

دروسشرح
فیزیولوژی قلب:یک درس اجباری در برنامه فیزیولوژی است. این شامل دانش نظری و تجربی است.
فیزیولوژی گردش خون:یک درس اجباری در برنامه فیزیولوژی است. اهدف از این برنامه بررسی خصوصیات سیستم گردش خون انسان و جریان خون به طور دقیق است. 2 ساعت مطالعه تئوری و 1 ساعت مطالعه آزمایشگاهی برنامه ریزی شده است.
فیزیولوژی عضله:فیزیولوژی عضلات موضوع اصلی فیزیولوژی است. شرکت کنندگان در مورد سیستم عضلانی و مکانیسم حرکت بدن دانش کسب خواهند کرد.
فیزیولوژی سیستم عصبی محیطی:هدف این دوره آموزش دانش نظری و همچنین برخی مطالعات عملی مرتبط با موضوعات است. در این دوره خصوصیات فیزیولوژیکی سیستم عصبی حاشیه به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. هر هفته 2 ساعت درس تئوری و 2 ساعت درس عملی برنامه ریزی شده است.
فیزیولوژی کلیه:این دوره در مورد دفع مواد زائد از بدن، تنظیم تعادل آب و یون، تخریب و هورمون های مربوط به سیستم دفع است.
فیزیولوژی غدد درون ریز:دانشجویان هورمون های مختلف و مکانیسم های عملکرد آنها و همچنین تأثیرات آنها بر بدن انسان را یاد می گیرند.
فیزیولوژی پیشرفته سلول و مایعات بدن:اولین گام در فیزیولوژی قبل از شروع به کاوش در سیستم های اندام است. توزیع مایعات بدن، انتقال مواد از طریق غشای سلول و پتانسیل های غشایی از ویژگی های مشترک سلول است و دانش ویژه همه اندام ها در این برنامه ارائه می شود.

سایر دروس رشته فیزیولوژی در دانشگاه خاور نزدیک قبرس

همچنین دروس زیر نیز در این دانشگاه آموزش داده می شوند:

دروسشرح
فیزیولوژی تنفسیتبادل هوا بین جو و ریه ها (تهویه)، تبادل گازها بین هوا آلوئولار و خون مویرگی ریوی (انتشار)، خصوصیات گردش خون ریوی (پرفیوژن)، انتقال اکسیژن و دی اکسید کربن در خون، تنظیم تنفس، اثرات در تمام این وقایع، نقش ریه ها در تعادل اسید و باز در این سخنرانی ها پوشش داده شده است.
فیزیولوژی خونفیزیولوژی خون به عنوان برنامه انتخابی در برنامه فیزیولوژی طراحی شده است. هدف از این یادگیری دانش نظری و انجام برخی مطالعات عملی در موضوعات مرتبط است. دانش عمومی در مورد خون، سلول های خون و خواص فیزیولوژیکی و عملکردهای پلاسما مورد مطالعه قرار می گیرد.
فیزیولوژی دستگاه گوارشدر این دوره خصوصیات فیزیولوژیکی دستگاه گوارش به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. هر هفته 2 ساعت درس تئوری و 2 ساعت درس عملی برنامه ریزی شده است. از دانش آموزان انتظار می رود که در تمام دروس شرکت کنند و برای دروس آماده شوند
فیزیولوژی ورزش و متابولیسماین دوره شامل موضوعاتی مانند تعادل انرژی و عواملی است که در کنترل آن نقش دارند، اندازه گیری میزان مصرف انرژی در بدن، حرارت بدن و مکانیسم های کنترل، کنترل مصرف غذا، گرسنگی، چاقی سیری و مصرف انرژی در هنگام ورزش، عضله، گردش خون، تنفس و فیزیولوژی سیستم غدد درون ریز در حین ورزش و نقش متابولیکی ویتامین ها و فیزیولوژی آنها.
فیزیولوژی سیستم عصبی مرکزیسیستم حسی و دانش عمومی در مورد ویژگی های فیزیولوژیکی سیستم حسی فرا گرفته خواهد شد.

سایر دروس رشته فیزیولوژی در دانشگاه خاور نزدیک قبرس

کارشناسی فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه سنترال لنکشایر قبرس

در جامعه امروز، ورزش به طور فزاینده ای بخش مهم زندگی بیشتر مردم است. کسانی که در ورزش فعالیت می کنند، به طور مداوم در تلاشند تا عملکرد خود را بهبود بخشند، چه به عنوان متخصص، چه به عنوان آماتور یا صرفاً به دلایل تفریحی و شخصی. علم ورزش روشی سیستماتیک برای مطالعه چگونگی بهبود عملکرد و چگونگی دستیابی افراد به پتانسیل شخصی خود است. این کار را با مطالعه فیزیولوژی، روانشناسی و بیومکانیک در یک زمینه ورزشی انجام می دهد. دوره کارشناسی علوم ورزشی و فیزیولوژی برای کسانی که علاقه و اشتیاق به ورزش و فعالیت بدنی همراه با علاقه به علم از دیدگاه انسان را دارند، جذاب خواهد بود.

در طول دوره، دانشجویان می توانند مهارت های قابل انتقال در روش تحقیق و فناوری اطلاعات، مهارت های ارتباطی، کار در گروه و ارائه مهارت ها را توسعه دهند. در هر یک از 4 سال دوره، دانشجویان ماژول های اجباری و اختیاری را می خوانند که به آنها امکان می دهد تا در طول دوره، منافع خود را دنبال کنند. ماژول های ویژه ای نیز وجود دارد که به دانشجویان امکان تمرکز در زمینه مشاوره روانشناسی ورزشی و تربیت بدنی را می دهد. ماژول ها به گونه ای طراحی شده اند که فارغ التحصیلان را قادر می سازد تا با ورزشکاران حرفه ای از هر بخش و یا ورزش کار کنند. آنها ممکن است با طیف وسیعی از مشتریان از جمله کودکان و نوجوانان درگیر در دو و میدانی، ورزشکاران حرفه ای یا نیمه حرفه ای کار کنند.

کارشناسی علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه اروپایی قبرس

مدرک کارشناسی علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه اروپایی قبرس دانشجویان را در زمینه علوم پایه زیست شناسی، تغذیه، فیزیوتراپی و آناتومی آموزش می دهد. دانشجویان از مرکز ورزشی، سالن بدن سازی و مرکز فیزیوتراپی دانشگاه به طور کامل استفاده می کنند. در سال آخر خود، دانشجویان می توانند بین رشته های ورزشی رقابتی، مربیگری یا ورزش و سلامتی یکی را انتخاب کنند تا بر علایق و اهداف شغلی خود تمرکز کنند. فارغ التحصیلان قادر به کار به عنوان معلم تربیت بدنی در تمام مقاطع تحصیلی در بخش دولتی و خصوصی هستند. آموزش عملی در مدارس، باشگاه های ورزشی، انجمن های ورزشی، مراکز تناسب اندام و سلامتی و مراکز توان بخشی، فارغ التحصیلان را برای استخدام فوری آماده می کند.

واحدهای اقامتی دانشجویی تنها در فاصله چند دقیقه ای از محوطه دانشگاه واقع شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که فضاهای زندگی با کیفیت بالا را در استودیوهای شیک و آپارتمان های یک خوابه با پشتیبانی از فضاهای اجتماعی عالی، سالن بدن سازی داخلی و سرویس های امنیتی 24 ساعته ارائه می دهند. برنامه بورس تحصیلی و کمک مالی با هدف ارائه اطلاعات و منابع به دانشجویان آینده نگر و ثبت نام شده برای حمایت مالی از اهداف آموزشی است. این به صورت بورس تحصیلی دانشگاهی، بورس تحصیلی دو و میدانی و کمک مالی مبتنی بر نیاز خانواده است. جهت کار دانشجویی در قبرس می توانید همزمان با تحصیل به صورت موقت اقدام کنید. با راهنمایی مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بدون هیچ مشکلی برای اخذ اقامت قبرس اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *