مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته فیزیولوژی در ترکیه

با توجه به اینکه کشور ترکیه همسایه ایران است سالانه دانشجویان بسیاری به قصد تحصیل رشته فیزیولوژی در ترکیه به این کشور مهاجرت می کنند. دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور و در هر رشته دانشگاهی دنبال می کنند، یک محیط چند فرهنگی امن، خوشامد و پاداش آور پیدا می کنند. به طوری که، پلی بین فرهنگ های غربی و میانه شرقی می باشد. موسسات آموزش عالی این کشور با کیفیت بالا نسبت به شهریه کم شناخته شده اند و بسیاری از برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشجویان غیر انگلیسی زبان که در برنامه های سنتی را تحصیل می کنند، زمانی که تحصیلات خود را به پایان رساندند، فرصت های بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا می کنند. این کشور در قاره های اوراسیا، خاورمیانه، آسیای غربی، شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است.

بیش از 80.8 میلیون نفر زندگی می کند. این کشور با 8 کشور یونان، بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، نخجوان، ایران، عراق و سوریه همسایه می باشد. همچنین در 3 دریای مختلف، دریای اژه، دریای سیاه و دریای مدیترانه قرار دارد. این کشور دارای یک تاریخ طولانی و پیچیده است، در طول سال ها بسیاری از حملات و اشغال ها را تجربه کرده است. این کشور همچنان تلاطم هایی را در دنیای سیاسی تجربه می کند. اما همچنان انتخاب عالی برای هر دانشجو است. فرهنگ خصوصا متنوع است. كشور به جهان غرب باز می شود. اما ارزش های سنتی خود را حفظ کرده است. تأثیرات فرهنگ های آناتولی و عثمانی در ترکیه را نیز در این کشور وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره تحصیل رشته فیزیولوژی در ترکیه این مقاله را تهیه کرده است.

رشته فیزیولوژی پزشکی در ترکیه

یکی از شاخه های رشته فیزیولوژی در ترکیه، فیزیولوژی پزشکی می باشد. هدف این برنامه، آموزش دانشمندی است که دارای دانش و مهارت خاصی در زمینه فیزیولوژی پزشکی است، توانایی انجام تحقیقات علمی، دسترسی به اطلاعات، ارزیابی و تفسیر اطلاعات و دارای اخلاق و اجتماعی را دارد. خصوصیات دانشمند جهانی علاوه بر سخنرانی ها، سمینارها و مطالعات عملی، دانشجو همچنین یک پایان نامه را آماده می کند.

این مطالعات عمدتا در زمینه های زیر انجام می شود:

زمینه های رشته های فیزیولوژی در ترکیه

هدف این دوره آموزش متخصص فیزیولوژی پزشکی با دانش فیزیولوژی پزشکی عمومی، دانش ادبیات و مهارت های آزمایشگاهی مربوط به حداقل یک موضوع تحقیقاتی با ویژگی های اخلاقی و اجتماعی دانشمند جهانی است.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در ترکیه

موسسات و دانشگاه هایی که رشته فیزیولوژی در ترکیه را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • انستیتو علوم بهداشت دانشگاه KOC
  • دانشگاه تمدن استانبول

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که رشته ها در دانشگاه های دولتی به طور کلی به زبان ترکی تدریس می شوند. اگرچه، برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی، آلمانی یا فرانسه تدریس می شوند. دانشجویانی که به زبان ترکی تبحر ندارند و وارد برنامه های ترکی می شوند می توانند قبل از ادامه تحصیل یک سال آموزش زبان را بگذرانند. اکثر رشته های بین المللی در دانشگاه های خصوصی ارائه می شوند. جایی که زبان تدریس آن ها بیشتر انگلیسی است. دانشگاه های خصوصی به عنوان دانشگاه های بنیاد شناخته می شوند.

در حال حاضر حدود 30000 دانشجوی بین المللی در برنامه های آموزشی در کشور ثبت نام می کنند. با این حال، این کشور قصد دارد این تعداد را به 150000 افزایش دهد. اگرچه بیشتر رشته های دانشگاهی در دسترس هستند. برنامه های محبوب برای دانشجویان بین المللی روابط بین الملل، مطالعات مدیترانه شرقی، مطالعات امور چند فرهنگی، مهندسی، مدیریت بازرگانی و مهمان نوازی می باشند.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در ترکیه

حقوق ماهیانه فیزیولوژیست ها در ترکیه

پس از فارغ التحصیلی رشته فیزیولوژی در ترکیه، دانشجویان بین المللی ممکن است فرصت های شغلی را به عنوان محقق یا کارکنان دانشگاه ها، به ویژه دانشگاه هایی که برنامه های آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شود، پیدا کنند. دانشجویان ترک و دانشجویان بین المللی با مهارت های خوب زبان ترکی فرصت های موجود در صنایع دیگر را نیز پیدا خواهند کرد. شهروندان خارجی پس از اینکه به آن ها پیشنهاد کار شد، باید مجوز کار دریافت کنند.

حقوق ماهیانه کار در ترکیه در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در ترکیه به لیر

اقتصاد این کشور به رغم جایگاه خود به عنوان یک کشور پیشرفته در حال توسعه، به دلیل بحران ارزی و بدهی اخیر، با کاهش شدیدی روبرو است. چرا که، برای حفظ گسترش سریع تلاش می کند. نرخ بیکاری 82.7 میلیون نفر از ساکنان کشور در سال جاری به 13.5% رسید و تنها بخش های تولید، ساخت و ساز و خدمات از رشد برخوردار بودند. از صادرات عمده می توان به وسایل نقلیه و ماشین آلات (از جمله کامپیوتر) است که در مجموع حدود 32 میلیارد£ (پوند) درآمد داشته است، اشاره کرد. در حالی که 1 چهارم کل صادرات این کشور را برای سال تشکیل می دهد. پایتخت این کشور شهر آنکارا، و مرکز اشتغال و روابط بین الملل این کشور، شهر استانبول، از کانون های تجارت این کشور می باشند.

هزینه تحصیل در ترکیه

در جدول زیر هزیته تحصیل در ترکیه در دانشگاه های مختلف آمده است:

دانشگاههزینه سالانه به دلار
دانشگاه های دولتیبین 700$ تا 1500$
دانشگاه های بین المللیبین 5000$ تا 25000$

می توان گفت که شهریه دانشگاه های دولتی تقریبا رایگان می باشد. بورسیه تحصیلی در ترکیه معمولا در مقطع دکترا اعطاء می شود. شما باید یک CV جامع از جمله مدرک زبان با کیفیت بالا ارائه دهید. به علاوه، دانشجو باید در مجلات بین المللی مقاله چاپ کرده و معدل بالایی داشته باشد. بدون شک، هر کجای دنیا که آرزوی رفتن داشته باشید، هزینه های زندگی عاملی مهم است که به شما در تصمیم گیری کمک می کند.

به همین دلیل شرایط زندگی در این کشور تعیین می کند که آیا ما باید به طور دائمی به آنجا نقل مکان کنیم یا خیر. وقتی صحبت از هزینه های روزانه می شود، این کشور می تواند جای تعجب آور ارزان باشد. هزینه زندگی در این کشور نیز با توجه به سبک و شهر محل سکونت شما متفاوت خواهد بود. اما به طور متوسط بین 300$ تا 400$ (دلار) برای هر نفر در ماه است. شما می توانید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از کمک مشاوران و متخصصان این موسسه جهت تحصیل رشته فیزیولوژی در ترکیه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *