مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته فیزیولوژی در بلغارستان

رشته فیزیولوژی در بلغارستان

تحصیل رشته فیزیولوژی در بلغارستان تنها در دانشگاه صوفیه که برترین موسسه آموزش عالی در این کشور است امکان پذیر می باشد. این کشور که در شبه جزیره بالکان واقع شده است، به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصد انتخابی دانشجویان بین المللی، به ویژه از همسایگان خود مانند یونان و ترکیه، حتی تا آلمان، نیجریه و هند است. دلایل خوبی وجود دارد که چرا آن ها تحصیل در این کشور را انتخاب کرده اند. زندگی در این کشور بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی در همان منطقه است. این بدان معناست که شما می توانید بیشتر زندگی دانشجویی خود را با انجام کارهای دیگری که ممکن است از آن ها لذت ببرید.

مانند:

  • مسافرت
  • غذا خوردن در خارج از خانه
  • معاشرت

به علاوه، شما باید این کارها را در یک محیط امن و مساعد انجام دهید. مناسب برای کسانی که مثل شما دور از خانه خود زندگی می کنند. به علاوه، دانشگاه های این کشور شهریه مقرون به صرفه ای را نیز ارائه می دهند. کسری از هزینه ای را که برای موسسات آموزش عالی گران تر پرداخت می کنید، با همان سیستم آموزش و پرورش پیشرفته و امکانات کلاس جهانی برای تحقیق بپردازید. پس از فارغ التحصیلی، مطمئنا مدرکی خواهید گرفت که توسط کارفرمایان در سراسر جهان شناخته شده است. در این نگارش، مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا درباره رشته فیزیولوژی در بلغارستان و موضوعات مربوط به آن را برای شما عزیزان بازگو کنند.

معرفی رشته فیزیولوژی در بلغارستان

مطالعه رشته فیزیولوژی در بلغارستان زیرشاخه گیاهی در سال 1929 توسط پروفسور نیکولا آرناودوف در گروه گیاه شناسی آغاز شد. سخنرانی ها و کلاس های عملی در فیزیولوژی گیاهی در سال 1947 به عنوان دوره مستقل شناخته شد. به علاوه، پروفسور N. Arnaudov از Kiril Popov دعوت شد، که دکترای خود را در آلمان به عنوان دستیار خود در گیاه شناسی عمومی بدست آورد. بنابراین، او اولین سخنران مرفه در فیزیولوژی گیاهی در این کشور بود. در طی دوره 1947 – 1965، برنامه های درسی جدید با تخصص برجسته در فیزیولوژی گیاهی و بیوشیمی تصویب شد.

در طول سال 1963 گروه بسیار سریع در حال توسعه بود و متشکل از 20 استاد بود. یک تمرین تابستانی در فیزیولوژی گیاهی نیز تاسیس شد. در سال 1965، پروفسور پوپوف اولین کتاب درسی بلغاری را در فیزیولوژی گیاهی نوشت و به دنبال آن اولین کتاب راهنمای فیزیولوژی گیاهی بود. پروفسور پوپوف با کارهای سازمانی و علمی خود به عنوان یکی از اولین بنیانگذاران فیتوفیزیولوژی معاصر در بلغارستان نام خود را برجای گذاشت.

معرفی رشته فیزیولوژی در بلغارستان

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در بلغارستان

وزارت آموزش و علوم نهاد ناظر بر آموزش در کشور است. کلیه کودکان بین 7 تا 16 سال لازم است در مدرسه ثبت نام کنند. تحصیل در اینجا در مدارس با بودجه دولتی رایگان است. اگرچه دانشجویان هزینه تحصیلات عالی، دانشگاه ها و کالج ها را پرداخت می کنند. جالب اینجاست که این کشور حتی به خردسالان نیز فناوری اطلاعات، علوم و ریاضیات را آموزش می دهد. نرخ باسوادی کشور با 98.6% بسیار بالا است.

با وجود اینکه، این کشور دوره هایی را طی کرد که در آن اقتصاد و زیرساخت های کلی کشور آسیب دیده بود، جایی که آموزش جزء اصلی از زندگی نبود. اما، امروزه 42 موسسه آموزش عالی در کشور برقرار بوده و بیش از 215000 دانشجو سالانه در سراسر کشور در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام می کنند. در خصوص تحصیل در بلغارستان حدود 5% بودجه ملی کشور به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

دانشگاه صوفیه تنها دانشگاهی در این کشور است که رشته فیزیولوژی در بلغارستان را ارائه می دهد. ساختمان این دانشگاه در تاریخ 1 اکتبر 1888 تأسیس شد. بین سال های 1924 و 1934 با حمایت مالی برادران اولوگی جورجیف و هریستو گئورگیف ساخته شد. مساحت آن 18624 متر مربع و در کل است. 324 محل این دانشگاه دارای 16 دانشکده و 3 بخش است که بیش از 21000 دانشجو در آنجا تحصیل می کنند. رئیس فعلی آناستاس گرجیکوف است. این دانشگاه به طور مداوم براساس رتبه بندی ملی و بین المللی به عنوان برترین دانشگاه این کشور رتبه بندی شده است و به طور مداوم در میان بهترین 4% دانشگاه های جهان با توجه به رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارد.

حقوق ماهیانه فیزیولوژیست در بلغارستان

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای کسانی که فارغ التحصیل رشته فیزیولوژی در بلغارستان می باشند در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه فیثزیولوژیست در بلغارستان

این کشور با 7.2 میلیون نفر جمعیت ، نرخ بیکاری رسمی این کشور، 9.5% است که مطابق با میانگین جمع اروپا است. در نتیجه یافتن کار در اینجا دشوارتر از هر کشور اروپایی دیگری خواهد بود. این کشور از سال 2007 عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین، اجازه کار فقط برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا لازم است. با وجود حداقل دستمزد ماهانه 194.29€ (یورو) و کمترین درآمد در هر ساعت ثبت شده در اروپا، این کشور هنوز مکانی برای کارگران خارجی است. در واقع، طبق تحقیقات نیوزویک، این کشور همچنین یکی از ارزان ترین کشورهای اتحادیه اروپا است (49% کمتر از میانگین) و در میان 100 کشور برتر جهان برای زندگی در رتبه 38 قرار گرفت.

تحصیل رشته فیزیولوژی در بلغارستان

با تحصیل در رشته فیزیولوژی در بلغارستان درک خود را از بدن انسان عمیق تر کنید تا منجر به تغییرات مثبت در سلامت انسان شود. بررسی نحوه عملکرد سلول ها، بافت ها و سیستم های اندام در بدن انسان هم در رشته فیزیولوژی در بلغارستان است. نقش ‌های حیاتی مغز، اعصاب و هورمون ‌های ها را در کنترل فرآیندهای قلبی عروقی، تنفسی، تولیدمثلی و متابولیکی که برای بقا مهم هستند، می آموزید. از روش های علمی برای بررسی اینکه چگونه شکست این سیستم ها می تواند منجر به بیماری یا اختلال شود، استفاده کنید. عملکردهای فیزیولوژیکی را در سطح مولکولی و سلولی مطالعه کنید تا بررسی کنید که چگونه فرآیندهای اصلی بدن در حالات بیمار تغییر می کند.

نمونه ای از دوره هایی که می توانید مطالعه کنید آورده شده است:

  • سلول ها به ارگانیسم ها
  • زیست شناسی سلولی و بافتی یکپارچه
  • فیزیولوژی سیستم ها
  • فیزیولوژی یکپارچه و پاتوفیزیولوژی
  • غدد درون ریز یکپارچه

با ترکیب رشته فیزیولوژی انسانی خود با دوره های مرتبط در آناتومی انسان، علوم اعصاب، فارماکولوژی، یا علوم غذایی و تغذیه، درک جامعی از پیوندهای پیچیده بین بدن، ذهن و بیماری ایجاد کنید. اگر قصد مطالعه بیشتر در زمینه پزشکی، علوم زیست پزشکی یا سلامت مرتبط را دارید، دانش عمیق فیزیولوژی انسان ضروری است. این رشته همچنین می تواند به طیف وسیعی از فرصت های شغلی در بخش های بهداشت، علم یا داروسازی منجر شود. رشته فیزیولوژی شما را برای اولین کار و بعد از آن آماده می کند.

در اینجا برخی از مشاغلی که می توانید در مسیر خود قرار بگیرید آورده شده است:

  • نویسنده پزشکی
  • محقق زیست پزشکی
  • دانشمند زیست پزشکی
  • بیوشیمی
  • متخصص تغذیه
  • کارشناس صنایع غذایی
  • محقق پزشکی

در بخش زیر شاهد رشته های مرتبط با فیزیولوژی در بلغارستان هستید:

رشته های مرتبط با فیزیولوژی در بلغارستان

هزینه تحصیل در بلغارستان

هزینه تحصیل در بلغارستان یکی از ارزان ترین ها در بین کشورهای اتحادیه اروپا است. اعضای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا می توانند با کاهش شهریه یا بورسیه تحصیلی این کشور تحصیل کنند. تنها شرط دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور، یادگیری زبان بلغاری و سپس قبولی در آزمون پذیرش همراه با دانشجویان بلغاری است. همچنین توجه داشته باشید که شهریه برنامه ها به زبان بلغاری کمی کمتر از برنامه های انگلیسی است.

جدول زیر شهریه را در مقاطع مختلف نشان می دهد:

مقطعشهریه سالانه به یوروشهریه سالانه به دلار
مقطع کارشناسیبین 2900€ تا 3900€بین 14500$ تا 48800$
مقطع کارشناسی ارشدبین 3000€ تا 3900€بین 15800$ تا 51400$
مقطع دکترابین 4000€ تا 8000€بین 4800$ تا 20000$

در تحلیل مقایسه ای، این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا نسبتا ارزان و مکانی بسیار مقرون به صرفه برای زندگی توصیف می شود. با این حال، قیمت برخی از مواد غذایی اساسی و برق به طور مداوم در حال افزایش است. به طوری که، به هزینه های زندگی می افزاید. قیمت ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است و زندگی در شهرهای بزرگتر از قیمت بالاتری برخوردار است.

مواردی که باید هنگام هزینه ها در نظر بگیرید عبارتند از:

موارد مهم در هزینه های بلغارستان

وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با دانش خود در زمینه مهاجرت به بلغارستان می تواند به شما عزیزان در پروسه اعزام دانشجو به این کشور کمک کنند.

سوالات تخصصی در خصوص رشته فیزیولوژی در بلغارستان

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین سوالات شما پاسخ خواهیم داد:

  • هزینه تحصیل در بلغارستان به چه صورت است؟ هزینه تحصیل در بلغارستان یکی از ارزان ترین ها در بین کشورهای اتحادیه اروپا است. اعضای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا می توانند با کاهش شهریه یا بورسیه تحصیلی این کشور تحصیل کنند. تنها شرط دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور، یادگیری زبان بلغاری و سپس قبولی در آزمون پذیرش همراه با دانشجویان بلغاری است. همچنین توجه داشته باشید که شهریه برنامه ها به زبان بلغاری کمی کمتر از برنامه های انگلیسی است.
  • معرفی رشته فیزیولوژی در بلغارستان به چه صورت است؟ مطالعه رشته فیزیولوژی در بلغارستان زیرشاخه گیاهی در سال 1929 توسط پروفسور نیکولا آرناودوف در گروه گیاه شناسی آغاز شد. سخنرانی ها و کلاس های عملی در فیزیولوژی گیاهی در سال 1947 به عنوان دوره مستقل شناخته شد. به علاوه، پروفسور N. Arnaudov از Kiril Popov دعوت شد، که دکترای خود را در آلمان به عنوان دستیار خود در گیاه شناسی عمومی بدست آورد. بنابراین، او اولین سخنران مرفه در فیزیولوژی گیاهی در این کشور بود. در طی دوره 1947 – 1965، برنامه های درسی جدید با تخصص برجسته در فیزیولوژی گیاهی و بیوشیمی تصویب شد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *