مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته فیزیولوژی در ایتالیا

رشته فیزیولوژی در ایتالیا

تحصیل رشته فیزیولوژی در ایتالیا با توجه به اینکه این کشور دانشگاه های برجسته داشته که در سراسر جهان شناخته شده است. گنجینه های تاریخی و غذاهای باشکوه این کشور همچنان که قرن هاست بازدید کنندگان را به خود جلب می کند. از دولومیت های پوشیده از برف در شمال گرفته تا فرهنگ دریایی مدیترانه ای گرم در جنوب، مناطق این کشور متنوع و مهیج می باشند. برای دانشجوی بین المللی که به دنبال آموزش کلاس جهانی اما مقرون به صرفه است. با طیف گسترده ای از فعالیت های اجتماعی و اوقات فراغت، تعداد کمی از کشورها به عنوان گزینه این کشور هیجان انگیز می باشند.

اهمیت فرهنگی این کشور به دوران باستان بر می گردد و گذشته در هر گوشه خیابان به دانشجوی تاریخ و باستان شناسی خوش آمد می گوید. رم، مرکز امپراطوری ای که حدود 2000 سال پیش از بریتانیا بارانی تا بیابان های سوریه کشیده شده است. در اوج آن مصر، بخش عمده ای از آفریقای شمالی و تقریبا تمام قاره اروپا را نیز در بر گرفت. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است که برای علاقه مندان رشته فیزیولوژی در ایتالیا این نگارش را آماده کرده است.

معرفی رشته فیزیولوژی در ایتالیا

اگر شما فردی هستید که زیست شناسی را دوست دارید و در مورد چگونگی سلول ها، عضلات و اعضای بدن انسان با هم کنجکاو هستید، می توانید تحصیل رشته فیزیولوژی در ایتالیا را انتخاب کنید. ثبت نام در یک برنامه فیزیولوژی ممکن است اولین گام برای دستیابی به حرفه فیزیولوژی باشد. مدرک فیزیولوژی می تواند منجر به مشاغل در زمینه های مختلف مانند محققان کشاورزی، شنوایی سنجی، بیوشیمی، مهندسین زیست پزشکی و موارد دیگر شود. برنامه های فیزیولوژی می تواند به چندین درجه مختلف تقسیم شود.

برای مثال، مقطع کارشناسی ارشد این رشته شامل موارد زیر می باشد:

مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی در ایتالیا اگر به فکر فراتر از سطح کارشناسی ارشد هستید، برنامه آموزش پیش دکترا و فوق دکترا که منجر به دکترای فیزیولوژی می شود ممکن است برای شما مناسب باشد. شما همچنین می توانید یک گواهینامه مقدماتی فارغ التحصیل در فیزیولوژی را تکمیل کنید یا گزینه های دیگر را در سطح برنامه بررسی کنید.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در ایتالیا

دانشگاه های این کشور دارای میراث و رتبه بندی در سطح جهان می باشد. بسیاری از دانشگاه های این کشور در تلاش هستند تا سرعت بین المللی شدن خود را افزایش دهند و به خصوص برنامه های تحصیلات تکمیلی را به طور خاص برای دانشجویان بین المللی ارائه دهند. اکنون، حدود 500 برنامه تحصیلی تحت آموزش انگلیسی در این کشور وجود دارد. و هر ساله گزینه های بیشتری برای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی وجود دارد.

دانشگاه ساپینزا رم یکی از دانشگاه های این کشور است که رشته فیزیولوژی در ایتالیا را ارائه می دهد. این دانشگاه شامل دانشکده ها و ساختارهای اصلی در زمینه سازماندهی و مدیریت فعالیت های تحقیقاتی و فعالیت های آموزشی می باشد. آن ها به دانشکده خاصی تعلق دارند که وظیفه هماهنگی و ارزیابی فعالیت های خود را دارند. دانشکده ها اهدافی را که باید در طول سال محقق شود، شرح می دهند.

 برنامه دانشکده ها شامل:

  • برنامه 3 ساله فعالیت های تحقیقاتی
  • دوره کارشناسی
  • دوره کارشناسی ارشد
  • دوره دکترا

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در ایتالیا

حقوق ماهیانه شغل فیزیولوژیست در ایتالیا

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا برای فیزیولوژیست ها در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه فیزیولوژیست ها در ایتالیا به یورو

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، متوسط حقوق فیزیولوژیست برابر با 42459€ (یورو) می باشد. اکثر افراد بومی این کشور به زبان انگلیسی مسلط نیستند. بنابراین، بعید به نظر می رسد که بدون تسلط بر زبان، کار خود را ایمن کنید. از طرف دیگر، توانایی انگلیسی زبان شما به ویژه در جهانگردی و تدریس بسیار ارزشمند خواهد بود. به همین دلیل، مشاغل آموزش انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی به راحتی در دسترس هستند.

هزینه تحصیل در ایتالیا

این کشور یک مقصد تحصیلی مناسب برای بودجه در اروپا است. در حالی که هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا در شهرهای بزرگی مانند رم یا میلان می تواند زیاد باشد، اما شهرهای کوچکتر بسیار ارزان ترند. دانشگاه های بزرگتر معمولا در یافتن محل اقامت پشتیبانی می کنند. با خوش شانسی ممکن است در یک خانه ارزان دانشجویی جایی پیدا کنید. در مقایسه با سایر کشورهای اروپا، دانشگاه های دولتی این کشور نیز نسبتا ارزان می باشید.

به طور متوسط، دانشگاه های دولتی این کشور سالانه حدود 1000€ (یورو) هزینه می گیرند. دانشگاه های معتبر با رتبه بالا ممکن است هزینه بیشتری را پرداخت کنند. هزینه تحصیل در این کشور توسط هر موسسه جداگانه تعیین می شود. این بدان معنی است که هزینه ها بسته به دانشگاه و دوره تحصیلات می توانند بسیار متفاوت باشند. توصیه می شود برای اطلاع از هزینه ها و هزینه های خاص با موسسات مورد علاقه خود مشورت کنید.

در جدول زیر هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی را مشاهده می کنید:

نوع دانشگاههزینه به یورو
دانشگاه دولتیبین 900€ تا 4000€
دانشگاه خصوصیبین 6000€ تا 20000€

اگر دانشجویی هستید که از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) می آیید، معمولا نیازی به پرداخت هزینه بیشتر از شهروندان ایتالیایی برای مدرک خود ندارید. اما توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی که از خارج از اتحادیه اروپا یا EEA می آیند ممکن است نیاز به پرداخت بیشتر باشد.

کار حین تحصیل در ایتالیا

دانشجویان بین المللی که تابعیت اتحادیه اروپا را دارند در کنار تحصیل حق کار در این کشور را دارند. اما در طول دوره های تحصیل منظم نباید بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند. با این وجود، ممکن است ساعات بیشتری را در طول دوره های تعطیلات اختصاص دهید. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در صورت دریافت اجازه کار ممکن است در طول تحصیل کار کنند. که این امر نیاز به پیشنهاد کار از یک کارفرما مستقر در این کشور دارد.

زمان پردازش در مناطق مختلف متفاوت بوده و به طور متوسط حدود 2 ماه است. دانشجویان بین المللی که از خارج از اتحادیه اروپا می آیند، نباید بلافاصله پس از ورود به این کشور به کار خود اعتماد کنند، بر عادت دادن به زندگی جدید خود در این کشور تمرکز کنند. کار ضمن تحصیل در ایتالیا به دانشجویان کمک فزآینده ای کی کند. برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می توانید از تجربیات کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *