مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته فیزیولوژی در اسلوونی

رشته فیزیولوژی در اسلوونی

با تحصیل رشته فیزیولوژی در اسلوونی دانشجویان می توانند به این کشور که یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در اتحادیه اروپا است مهاجرت کنند. این کشور، دارای یک سیستم آموزشی دارای درجه بندی عالی است و به همین دلیا به عنوان بهترین سیستم در اتحادیه اروپا شناخته می شود. زندگی دانشجویی در این کشور کاملا برای موفقیت ساخته شده است و دانشگاه ها در اینجا دانشجویان خارجی را در آغوش می کشند. همچنین، اکثر مردم این کشور حداقل به یک زبان خارجی، معمولا انگلیسی یا آلمانی مسلط می باشند.

اما بسته به منطقه نیز ایتالیایی یا مجارستانی امکان پذیر است. این کشور، کشوری کوچک در قلب اروپا است که به دلیل چشم اندازهای نفس گیر و جنگل های حفاظت شده ای که بیش از 24000 گونه جانوری از جمله بیشترین جمعیت خرس های قهوه ای در اروپا زندگی می کنند، شهرت دارد. این کشور، کشوری در اروپای مرکزی و در تقاطع مسیرهای اصلی فرهنگی و تجاری اروپا است. این کشور از سال 2004 عضو کامل اتحادیه اروپا است. همسایگان این کشور از غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش ، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از شمال شرقی با مجارستان می باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارد تا در این نگارش به موضوع رشته فیزیولوژی در اسلوونی بپردازد.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در اسلوونی

علاوه بر شگفتی های طبیعی، این کشور در حال تبدیل شدن به یکی از امیدوار کننده ترین مقصد برای دانشجویان بین المللی است. موقعیت استراتژیک این کشور بین کشورهای بزرگ اروپایی منجر به ارتباط قابل توجه آن با چندین موسسه تحقیقاتی و صنایع دولتی و خصوصی شده و سالانه جمعیت زیادی از دانشجویان را به خود جلب می کند. در این کشور 2 نوع دانشگاه خصوصی و دولتی وجود دارد. به علاوه، موسسات آموزش عالی نیز در این کشور می باشند. این دانشگاه ها و موسسات برنامه های مدرک معتبر بین المللی را در طیف گسترده ای از رشته ها ارائه می دهد.

به علاوه، اکثر مردم این کشور به زبان های انگلیسی یا آلمانی، ایتالیایی و مجاری در برخی مناطق تسلط دارند. در مکالمه با افراد بسیار باز و مهربان مشکلی نخواهید داشت. دانشگاه علوم پزشکی لیوبلیانا یکی از دانشگاه هایی است که رشته فیزیولوژی در اسلوونی را ارائه می دهد. دانشگاه لیوبلیانا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش عالی و تحقیقات علمی این کشور است. این دانشگاه با سنت غنی خود در سال 1919 تاسیس شد. می توان گفت تقریبا 41000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می کنند. به علاوه، حدود 6000 معلم آموزش عالی، محقق، دستیار و کارمند اداری در 23 دانشکده و 3 آکادمی هنر در این دانشگاه مشغول به کارمی باشند.

حقوق فارغ التحصیلان رشته فیزیولوژی در اسلوونی

رشته فیزیولوژی در اسلوونی شاخه های بسیاری دارد. فیزیولوژیست ها می توانند در شاخه های فیزیولوژیست انسانی و گیاهی، غیره کار کنند. حقوق ماهیانه کار در این کشور برای کسانی که این شغل را انتخاب کرده اند، در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه شغل فیزیولوژیست در اسلوونی

بهترین منابع برای یافتن کار در اسلوونی شامل سایت های شغلی آنلاین و روزنامه های روزانه است. سایت های شغلی معروف شامل سرویس اشتغال این کشور عبارتند از:

  • موجیدلو
  • موجا زاپوسلیتف
  • جت شغلی

کارگران خارجی غالبا به این کشور می آیند و انگلیسی را، با سایت های شغلی معروفی از جمله ESL Employment و Total ESL به عنوان زبان دوم می آموزند. مهم است که از به روز بودن رزومه یا CV خود اطمینان حاصل کنید و مهارت های مصاحبه خود را تقویت کنید.

هزینه تحصیل رشته فیزیولوژی در اسلوونی

اگر دانشجویان عضو کشورهای زیر باشند، در دانشگاه های دولتی این کشور، دانشجویان در صورت اخذ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد نیازی به پرداخت هزینه های اضافی ندارند:

  • یک کشور عضو اتحادیه اروپا
  • بوسنی و هرزگوین
  • مونته نگرو
  • کوزوو
  • صربستان
  • مقدونیه شمالی (قبلا با نام مقدونیه)

اگر دانشجو ملیت کشورهای ذکر شده را نداشته باشد، باید شهریه بپردازد. هزینه تحصیل در اسلوونی از یک موسسه آموزش عالی به دیگری متفاوت است.

با این حال، جدول زیر، تخمین هزینه ها را نشان می دهد:

مقطعهزینه به یورو
کارشناسیبین 2000€ تا 11000€
کارشناسی ارشدبین 2000€ تا 15000€
دکترابین 2000€ تا 6000€

از آنجا که دانشگاه های خصوصی از بودجه عمومی بهره مند نمی شوند، معمولا شهریه بیشتری می گیرند. آن ها معمولا بین شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا فرقی نمی گذارند. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای تأمین هزینه های زندگی ماهانه خود به 400€ تا 700€ (یورو) نیاز دارید. میزان هزینه شما توسط نیازها و سبک زندگی شخصی شما تعیین می شود.

هزینه تحصیل رشته فیزیولوژی در اسلوونی

کار دانشجویی در اسلوونی

در این کشور دانشجویان برای تامین هزینه های خود می توانند کار ضمن تحصیل در اسلوونی را انتخاب کنند. این کار به صورت موقت و نیمه وقت برای دانشجویان دانشگاه و دانشگاه امکان پذیر است. دانشجویان می توانند از طریق نوع خاصی از قرارداد به نام فرم های ارجاع، که از آژانس های کاریابی تخصصی برای کار دانشجویی تهیه می شوند، کار کنند. آژانس هایی به نام Student Services (SS) لیستی از مشاغل موجود دانشجویی را ارائه می دهند و از پرداخت ها مراقبت می کنند. آژانس های مختلفی در اطراف این کشور وجود دارد. اگر دانشجو از یک کشور خارجی باشید و از طریق برنامه های مبادله بین المللی (تحصیل یا کارآموزی) در این کشور زندگی می کنید، می توانید از طریق آژانس Student Service نیز کار کنید.

نمودار زیر مواردی که برای ثبت نام در سیستم آژانس SS نیاز است را نشان می دهد:ثبت نام در سیستم آژانس اسلوونی

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان از کشورهای خارجی نیاز به درخواست اجازه اقامت جدید برای جایگزینی اجازه دانشجویی خود دارند. آسان ترین راه برای فارغ التحصیلان دانشگاه های بین المللی یافتن کار در این کشور و تأیید اقامت موقت آن ها است. اتباع خارجی معمولا پس از 5 سال واجد شرایط اقامت دائم می شوند. با این حال، تنها نیمی از زمان صرف شده به عنوان دانشجو محاسبه می شود.

بنابراین، فارغ التحصیلان بین المللی می توانند در این کشور کار کنند تا 5 سال را برای اقامت دائم را تکمیل کنند. به علاوه، شما می توانید پس از 10 سال اقامت، تابعیت این کشور را بدست آورید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله اقامت پس از تحصیل در اسلوونی را مطالعه نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه درخشان و کادر مجرب در زمینه مهاجرت می تواند در امر تحصیل رشته فیزیولوژی در اسلوونی شما عزیزان را یاری کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *