مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته فیزیولوژی در آذربایجان

رشته فیزیولوژی در آذربایجان

رشته فیزیولوژی در آذربایجان به دلیل هزینه تحصیل مقرون به صرفه توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانیان را به خود جلب کرده است. این کشور در ساحل غربی دریای خزر در منتهی الیه جنوب شرقی قفقاز واقع شده است. این منطقه یک کشور کوهستانی است و فقط حدود 7% آن زمین قابل کشت است. دره رودخانه کورا منطقه اصلی کشاورزی این منطقه است. این کشور، در مقایسه با سایر کشورهای اروپای شرقی و کشورهای مستقل مشترک المنافع، امروزه به سطح بالایی از توسعه انسانی، توسعه اقتصادی و سواد و همچنین نرخ پایین بیکاری رسیده است. این کشور بزرگترین کشور در منطقه قفقاز است و روسیه را از شمال، گرجستان از شمال غربی، ارمنستان از شمال به غرب و ایران را از جنوب لمس می کند.

سیستم آموزش عالی در این کشور شامل انواع زیر موسسات دولتی یا خصوصی است که عبارتند از:

  • دانشگاه ها
  • آکادمی ها
  • موسسات
  • کالج ها
  • هنرستان ها

یکی از مهم ترین اصلاحات، انتقال به سیستم چند سطح آموزش عالی حرفه ای با رعایت قانون آموزش است. این اصلاحات از سال 1993 آغاز شد. موسسات حق انتخاب روش خود برای آموزش چند سطح متخصصان، تعیین محتوای این آموزش و تهیه نقشه های آکادمیک برای این رشته ها را دارند. چندین موسسه از سال 1997 شروع به ارائه استاد می کنند. تنها محدودیت هایی است که توسط استانداردهای آموزشی دولتی برای حفظ حداقل دانش اعمال می شود. حق استقلال موسسات با قانون آموزش تضمین شده است. آن ها در امور مالی و مدیریت استقلال یافته اند. بنابراین، آن ها می توانند منابع مالی خود را بدست آورند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این نگارش شما عزیزان را با رشته فیزیولوژی در آذربایجان آشنا کند.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در آذربایجان

در این کشور 51 دانشگاه وجود دارد که 36 دانشگاه توسط دولت و 15 دانشگاه خصوصی اداره می شوند. در حال حاضر بیش از 100000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های آنجا تحصیل می کنند. دانشگاه ها بیش از 11000 مربی استخدام می کنند. احترام فرهنگ این کشور برای یادگیری باعث شده است که این کشور مرکز یادگیری مردم مسلمان باشد.

در نتیجه، درصد قابل قبولی از مردم این کشور به نوعی آموزش عالی، معمولا در موضوعات علمی یا فنی، اغلب فناوری های صنعت نفت، کسب کرده اند. دانشگاه پزشکی آذربایجان تنها دانشگاهی است که رشته فیزیولوژی در آذربایجان را ارائه می دهد. این دانشگاه به نام نریمان نریمانف نام رسمی دانشکده پزشکی عمومی است که در باکو، شهری در این کشور واقع شده است.

در حال حاضر بیش از 7 هزار دانشجو در 7 دانشکده مانند در رشته های زیر تحصیل می کنند:

  • پزشکی عمومی 1 و 2
  • بهداشت عمومی
  • دندانپزشکی
  • دارویی
  • پزشکی نظامی
  • پرستاری نظامی
  • رشته فیزیولوژی

بیش از 1000 دانشجوی خارجی از 21 کشور وجود دارد.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در آذربایجان

هزینه تحصیل فیزیولوژی در آذربایجان

هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری از شهرهای روسیه و همچنین بسیاری از مناطق در همسایگان خاورمیانه آن زیاد است. اما هزینه زندگی هنوز پایین تر از بسیاری از کشورهای دیگر مانند ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی است. هزینه زندگی متوسط در این کشور بدون احتساب اجاره باید حدود 440$ (دلار) باشد. اجاره معمولا به عنوان هزینه جداگانه محاسبه می شود. این کشور بورسیه تحصیلی زیادی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بورسیه جنبش عدم تعهد دولت کامل این کشور است که طرح اصلی دانشجویان بین المللی می باشد. به طوری که، توسط دولت این کشور ارائه می شود. دانشگاه های این کشور نیز در ارائه کمک های مالی به دانشجویان بین المللی عقب نمی مانند.

هزینه تحصیل رشته فیزیولوژی در آذربایجان در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار
مقطع کارشناسی ارشد1200$
مقطع دکترابین 1200$ تا 1600$

مشاغل رشته فیزیولوژی در آذربایجان

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و کارآموزی در رشته فیزیولوژی در آذربایجان، فارغ التحصیلان به عنوان یک پزشک عمومی، جراح، متخصص غدد، متخصص مغز و اعصاب ، متخصص زنان و غیره در مراکز مختلف پزشکی، بیمارستان های منطقه ای و موسسات تحقیقات علمی کار می کنند.

در بخش های نظری می توانند در بخش های زیر کار کنند:

بخش های نظری جهت کار در آذربایجان

در بخش بالینی دانشجویان همچنین روشه ای مختلف بالینی و ابزاری تشخیص و درمان بیماران را می آموزند. هر ساله 500 دانشجو از دانشکده پزشکی عمومی فارغ التحصیل می شوند. آن ها به عنوان پزشک به شهرها و مناطق مختلف جمهوری ما اعزام می شوند.

حقوق ماهیانه کار در آذربایجان برای فیزیولوژیست ها در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در آذربایجان برای فیزیولوژیست ها

هر 1$ (دلار) معادل با 1.703AZN (منات) است. کارآمدترین و محبوب ترین راه برای یافتن کار در این کشور برای مهاجران جستجوی اینترنت است. وب سایت هایی وجود دارند که کاربرپسند هستند و با موفقیت در اشتغال بسیار بالا قابل جستجو هستند و از ترکیبی از انگلیسی و آذری استفاده می کنند. بسیاری از خارجی ها نیز فهرست روزنامه های شغلی را به طور عمده در پایتخت باکو انتخاب می کنند. طیف گسترده ای از بخش ها و صنایع جای خالی خود را به صورت آنلاین و چاپی تبلیغ می کنند. بنابراین، کارمندان باید در این بخش ها جویای کار مورد علاقه خود باشند.

دلایل تحصیل در آذربایجان

این کشور یکی از کشورهای مدرن اروپا است. در حال حاضر، بیش از 100000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در یک موسسه آموزش عالی در این کشور تحصیل می کنند.

دلایل اصلی این تعداد زیاد ثبت نام در اینجا ذکر شده است:

  • با تحصیل در آذربایجان فرصتی برای یادگیری 3 زبان از جمله آذربایجان، روسی و انگلیسی خواهید یافت.
  • تحصیلات در این کشور روشی مقرون به صرفه برای دستیابی به تحصیلات عالیه بدون به خطر انداختن تعالی علمی است. هزینه تحصیل و هزینه زندگی به طور قابل توجهی کمتر از سایر مقاصد محبوب تحصیل است.
  • این کشور یک ملت مدرن و ایمن در جهان است.
  • دانشگاه ها در این کشور یک مدرک جهانی شناخته شده ارائه می دهند. بنابراین، دریافت این مدرک حرفه ای شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • دانشگاه های آذری از یک مانع ورود آسان برخوردار می باشند. شرایط ورود به این دانشگاه ها فقط با یک اسناد و مدارک ساده ساده است.

چنانچه قصد مهاجرت به آذربایجان را دارید همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت به شما در این امر عزیزان خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *