مهاجرت تحصیلی یونان

رشته فلسفه در یونان

رشته فلسفه در یونان

تحصیل رشته فلسفه در یونان یکی از بهترین راه هایی است که برای مهاجرت و کسب اقامت این کشور بوده و متقاضیان و می توانند انتخاب کنند. مرزهای زمینی با ترکیه، مقدونیه و بلغارستان، این کشور در تقاطع آفریقا، اروپا و غرب آسیا قرار دارد و یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است. با خطوط ساحلی زیبا، چشم انداز کوهستانی و مکان های تاریخی باستانی که به قرن ششم قبل از میلاد باز می گردد. این کشور، کشوری دموکراتیک و بسیار پیشرفته متعلق به اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد، از نظر شاخص توسعه انسانی رتبه بالایی دارد و دارای بزرگترین اقتصاد در بالکان است.

یکی از جالب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که عاشق تاریخ و حقایق باستان شناسی هستند، این کشور است. این خانه اسکندر مقدونی افسانه ای که از نظر میراث فرهنگی غنی است، با کاوش در جزایر متعدد و چشم اندازهای حیرت انگیز حومه، نه تنها برای مطالعه، بلکه برای تجربه یک تلاش هیجان انگیز، فرصتی عالی را به دانشجویان بین المللی و محلی ارائه می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته فلسفه در یونان را شناسایی کرده و به همراه اطلاعات تکمیلی درباره این رشته در این نگارش در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

معرفی رشته فلسفه در یونان

رشته فلسفه در یونان به دانشجویان اختصاص داده شده است تا در درک مکاتب اصلی فلسفی، ایده ها و مفاهیمی که مهارت تفکر تحلیلی و انتقادی دانش آموزان را آماده می کند، مهارت های اساسی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. این مهارت ها عبارتند از:

مهارت های اساسی فلسفه در یونانفلسفه به عنوان «عشق به خرد» از مسائل از زندگی روزمره گرفته تا مشکلات بسیار مفهومی، جهانی یا وجودی درک عمیق تری می دهد. این امر منجر به بررسی متفکرانه و جامع تری از خود، جامعه و جهان به طور کلی، با رویکردی «بررسی شده» به زندگی به عنوان شهروندان و متخصصان می شود. مهارت های انتقادی، تجزیه و تحلیل یا ترکیب، حل مسئله و تصمیم گیری، همه بخشی از آموزش فلسفه در زمینه مسائل مختلف از حوزه عمومی، زندگی شخصی، علوم و معضلات اخلاقی است.

برنامه فلسفه دارای اجزای قوی است که به دانشجویان اجازه می دهد دانش و درک نظریه و عمل را در 4 سطح تقویت کنند. دوره های مقدماتی یک رویکرد دقیق برای یک پایگاه دانش گسترده، ظرفیت های مهم و مهارت های استدلال ایجاد می کند. در سطح بعدی، نظریه ها، مسائل و استدلال های مربوطه در زمینه های فلسفه اخلاقی، اجتماعی و سیاسی مورد بررسی قرار می گیرد.

کلاس ها شامل تجزیه و تحلیل مفاهیم، تدوین پاسخ به مشکلات مشخص یا انتزاعی و تمرین قضاوت مهم است. در 2 سطح بعدی، دانشجویان به درک نظریه های اصلی در زمینه های منطق، متافیزیک، زیبایی شناسی، معرفت شناسی و فلسفه ذهن و همچنین توانایی استفاده و انتقاد از اصطلاحات فلسفی تخصصی دست می یابند.

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در یونان

تحصیل در یونان مانند رفتن به جام مقدس مطالعات و دانشجویان عالی است. مردم این کشور اولین کسانی بودند که ایده آموزش عالی را از طریق مکاتب فلسفی ایجاد کردند.

این کشور، حدود 24 دانشگاه و 16 دانشگاه فنی دارد و اکثر آن ها دولتی می باشند. این کشور به عنوان یک کشور اتحادیه اروپا، عضو فرایند بولونیا است. بنابراین، می توانید اعتبار ECTS را کسب و انتقال دهید. اگر ایده تحصیل در این کشور به شما جلب شده است، احتمالاً دوست دارید بدانید کدامیک از بهترین موسساتی هستند که آموزش با کیفیت را برای رشته فلسفه در یونان ارائه می دهند. دانشگاه های فلسفه در این کشور عبارتند از:

  • کالج آمریکایی یونان
  • دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی
  • دانشگاه کرت
  • دانشگاه پاتراس
  • دانشگاه یانینا

جدول زیر رتبه جهانی دانشگاه های فلسفه در لیست بالا را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه
کالج آمریکایی یونان
دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن651-700
دانشگاه ارسطو تسالونیکی551-560
دانشگاه کرت651-700
دانشگاه پاتراس801-1000
دانشگاه یانینا

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در یونان

مشاغل فیلسوفان در یونان

رشته فلسفه در یونان انواع مهارت های قابل انتقال و موضوعی را توسعه می دهد. به طوری که، همه آن ها به مشاغل معمولی در علوم انسانی و علوم اجتماعی بسیار مرتبط هستند. مهارت های کسب شده، فارغ التحصیلان فلسفه را برای پیوستن به بخش خصوصی در این کشور و در سطح بین المللی بسیار شایسته می کند. فارغ التحصیلان فلسفه مشاغل خود را در بخش های تجاری محلی و بین المللی آغاز کنند که عبارتند از:

  • مدیریت
  • بازاریابی
  • خدمات به مشتریان
  • منابع انسانی
  • روابط عمومی

حقوق ماهیانه کار در یونان را برای مشاغل نام برده شده در لیست بالا مشاهده می کنید:

حقوق ماهیانه کار برای مشاغل رشته فلسفه در یونان

سازمان های رسانه ای، نشر، سازمان های غیردولتی و آموزش و پرورش کسب مدرک کارشناسی در رشته فلسفه به دانشجویان این صلاحیت را می دهد که تحصیلات تکمیلی خود را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتریا دنبال کنند. بسیاری از دانشجویان با مدرک کارشناسی در فلسفه تحصیلات تکمیلی خود را در زمینه هایی غیر از فلسفه دنبال کرده اند و افق فکری و مهارت های حرفه ای خود را گسترش داده اند.

هزینه تحصیل در یونان

دانشجویانی که شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا می باشند و برای برنامه های کارشناسی ثبت نام می کنند معمولا از پرداخت شهریه معاف هستند. با این حال، برخی از برنامه های کارشناسی ارشد ممکن است دانشجویان را ملزم به پرداخت شهریه کنند. دانشجویان کشورهای غیر اروپایی هر سال مبلغ 1500€ (یورو) شهریه برای تمام برنامه های تحصیلی از جمله کتاب های درسی پرداخت می کنند.

برخی از موسسات و دانشگاه های این کشور غذاهای رایگان و گزینه های مسکن را ارائه می دهند که نسبتا مقرون به صرفه می باشند. مراقبت های پزشکی نیز در برخی از دانشگاه ها انجام می شود. اگرچه دانشجوی بین المللی ملزم به پرداخت مقداری پول برای دوره ای است که مایل به گذراندن آن هستند. اما هنوز مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در یونان تا حد زیادی به شیوه زندگی دانش آموزان بستگی دارد.

میانگین هزینه زندگی در یونان حدود 1000€ (یورو) در ماه است که هزینه های زیر را پوشش می دهد:

  • غذا
  • اقامت
  • کتاب
  • حمل و نقل

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان درباره موضوع مهاجرت به سایر نقاط جهان می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *