مهاجرت تحصیلی چین

رشته فلسفه در چین

رشته فلسفه در چین

رشته فلسفه در چین در موضوعات مختلف مانند فلسفه، تاریخچه و فلسفه و منطق ارائه می شود. چین به عنوان یکی از بزرگترین نظام های آموزشی جهان است. این کشور دارای موسسات و دانشگاه های متعدد با رشته ها و گرایشات مختلفی است. با تحصیل رشته فلسفه در چین می توانید مدرک معتبر در این کشور را در دوره های مختلف بدست آورید. چنانچه از دانشگاه های معتبر کشور چین فارغ التحصیل شوید می توانید شانس زیادی برای کار در این رشته و یا رشته های مرتبط در چین شوید. زبان های چینی و انگلیسی 2 زبان اصلی دوره های ارائه شده در دانشگاه های این کشور است. در ادامه این مطلب که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در چین و برخی از دوره ها آشنا شوید.

معرفی فلسفه چینی

مفهوم فلسفه چینی در قرن 20 متولد شد. به همین ترتیب، مفهوم فعلی “فلسفه چینی” به عنوان یک رشته تحصیلی دانشگاهی برای اولین بار در قرن بیستم ظاهر شد. امروزه، پس از 100 سال پیشرفت، مطالعه فلسفه چینی به دستاوردهای بسیار مهمی منجر شده است. با این حال، در اواخر قرن، این رشته دانشگاهی به طرق مختلف و درجات مختلف مورد حمله بسیاری از نقاط مختلف جهان قرار می گیرد. با توجه به این چالش ها، نیاز به ارزیابی مجدد هویت فلسفه چینی و دفاع مجدد از آن ایجاد شده است. تاریخ فلسفه همان تاریخ است و البته سیر تحول فلسفه را بر اساس نظم تاریخی بیان می کند. تا کنون هیچ تعریف ثابتی از فلسفه ارائه نشده است، و در حال حاضر می توان گفت فلسفه تأملی اساسی بر مشکلات مهم زندگی بشر و جستجوی راه حلی اساسی است.

از آنجا که مشکلات مهم زندگی بشر زیاد است، انواع سوالات فلسفی نیز وجود دارد و می توان به 6 مورد اساسی زیر اشاره کرد:

  • جهان شناسی
  • منطق و معرفت شناسی
  • فلسفه زندگی یا اخلاق
  • فلسفه تعلیم و تربیت
  • فلسفه سیاسی
  • و فلسفه دین

از این رو، تاریخ فلسفه عبارت است از، بر اساس دوره ها و مکاتب تاریخی، روش های مختلفی که افراد به وسیله آنها مسائل مختلف فلسفی را مطالعه کرده و حل کرده اند.

تحصیل رشته فلسفه در چین

دانشگاه های چین در رشته فلسفه دوره هایی را به زبان های چینی و خارجی (عمدتا انگلیسی) تدریس می شود به دانشجویان خارجی ارائه می دهد. تدریس نه تنها خود فلسفه، بلکه رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی مرتبط را نیز در بر می گیرد. تیم تدریس در گروه ها، طیف وسیعی از علایق تحقیقاتی و تخصص های آموزشی را نشان می دهد. کارکنان بخش در مراحل مختلف توسعه فلسفه (باستان، قرون وسطی، مدرن، معاصر، پست مدرن) و تخصص در رشته های مختلف فلسفی (متافیزیک، منطق، اخلاق، زیبایی شناسی، علوم سیاسی، دین، ​​فلسفه طبیعت، فلسفه تاریخ) تخصص دارند. تحقیقات همچنین بر جنبه های مختلف فلسفی جهان معاصر (اخلاق پزشکی، فمینیسم، اخلاق کاربردی، تفسیر آثار هنری، مطالعات کتاب مقدس، فلسفه زبان) متمرکز است.

تحصیل رشته فلسفه در چین در سطوح مختلف از کارشناسی گرفته تا کارشناسی ارشد ارائه می شود در جدول زیر می توانید با برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در چین آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه نانجینگ
2دانشگاه پکن
3دانشگاه شانگهای
4دانشگاه نانکای
5دانشگاه شاندونگ
6دانشگاه سیچوان
7دانشگاه جیلین
8دانشگاه ووهان
9دانشگاه هلیونگجیانگ

درباره تحصیل رشته فلسفه در چین

درباره تحصیل رشته فلسفه در چین

فلسفه مطالعه مسائل عمومی و اساسی درباره موضوعاتی مانند وجود، دانش، ارزش ها، عقل، ذهن و زبان است. این اصطلاح احتمالاً توسط فیثاغورس ابداع شده است. روش های فلسفی شامل پرسش، بحث انتقادی، بحث منطقی و ارائه سیستماتیک است. سوالات فلسفی کلاسیک عبارتند از:

  • آیا می توان چیزی را دانست و آن را اثبات کرد؟
  • واقعی ترین چیست؟

با این حال، فیلسوفان ممکن است سوالات عملی تر و دقیق تری را مطرح کنند، مانند:

  • آیا بهترین راه برای زندگی وجود دارد؟
  • آیا بهتر است عادل باشید یا بی انصاف (اگر می توانید از شر آن خلاص شوید)؟
  • آیا انسانها اراده آزاد دارند؟

برای پاسخ به این سوالات، دانشگاه های چین همچنان به آموزش دانشجویان داخلی و خارجی در کلیه دوره های مرتبط با فلسفه ادامه می دهند. دانشگاه ها از برنامه درسی فلسفه به رسمیت شناخته شده توسط وزارت آموزش چین استفاده می کنند. معلمان این دانشگاه ها در خارج یا در چین آموزش دیده اند. فلسفه رشته ای است که می تواند درک ما را از پیشرفت های فعلی علم و فناوری افزایش دهد. جهت بررسی هزینه تحصیل و زندگی در چین این مطلب را از دست ندهید.

حقوق مشاغل رشته فلسفه در چین

یکی از موارد مهم برای علاقه مندان کار در چین بررسی حقوق ماهیانه کار در چین است. برای بررسی این موضوع باید بگوییم که میزان حقوق ماهیانه کار در چین برای یک متخصص در رشته فلسفه در این کشور به صورت متوسط به میزان 45300CNY (یوان چین) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 544000CNY (یوان چین) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک متخصص فلسفه در کشور چین در حدود 24000CNY (یوان چین) و در بیشترین حالت 68900CNY (یوان چین) می باشد.

مقایسه میزان حقوق مشاغل در چین با رشته فلسفه در نمودار زیر قابل مشاهده است:

مقایسه حقوق مشاغل در چین

تحصیل فلسفه در دانشگاه نانجینگ چین

گروه فلسفه در دانشگاه نانجینگ (NJU) یکی از بزرگترین و بهترین ها در چین است که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. برنامه ها شامل فلسفه مارکسیستی، فلسفه چینی، فلسفه خارجی، فلسفه علم و فناوری، منطق، اخلاق، مطالعات دینی، فلسفه شرقی و مطالعات دینی است. این دانشگاه در سال 1920 تاسیس شد زمانی که NJU به عنوان دانشگاه ملی مرکزی شناخته می شد زیرا نانجینگ پایتخت چین بود. از آن زمان بسیاری از فیلسوفان برجسته چینی در اینجا تدریس کردند. گروه فلسفه به دلیل تحقیقات برجسته خود در زمینه فلسفه چینی، بودیسم، فلسفه یونان باستان، فلسفه قاره ای و مارکسیسم مشهور بود. همچنین به دلیل مشارکت در مسائل اجتماعی و سیاسی مشهور بود. این گروه مدرک کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. برنامه در فلسفه و کارشناسی ارشد و دکتری را در 8 بخش زیر ارائه می کند:

  • مارکسیسم
  • فلسفه چینی
  • فلسفه خارجی
  • منطق
  • اخلاق
  • فلسفه علم و فناوری
  • مطالعات دینی
  • فلسفه شرق و دین.

برنامه مارکسیسم در NJU به عنوان یکی از بهترین برنامه ها در چین شناخته می شود. این یکی از برنامه های کلیدی ملی است که توسط وزارت آموزش چین به رسمیت شناخته شده است. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مقالات درباره چین و مهاجرت به چین را بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *