مهاجرت تحصیلی هند

رشته فلسفه در هند

رشته فلسفه در هند

رشته فلسفه در هند یکی از زیرشاخه های علوم انسانی است که در دانشگاه های این کشور تدریس شده و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند مشاغل مختلفی را انتخاب کنند. این کشور، که یکی از سریع ترین رشد اقتصادی جهان است، کشوری با تنوع فرهنگی است که برای یک دانشجوی بین المللی مناسب خواهد بود. این کشور یکی از بزرگترین سیستم های آموزش عالی در جهان است و کشوری عجیب و زیبا است. این کشور دارای شهرهای بزرگ و مدرن در کنار مناظر نفس گیر مانند کوه های هیمالیا است. این کشور، اکنون به عنوان یک مرکز ارتباطی شناخته می شود و به دلیل تفکر پیشرو خود جذاب است. دفتر مرکزی بسیاری از شرکت های بین المللی واقع در این کشور را خواهید یافت. این ها شامل فورد، سوزوکی و کوکاکولا می باشند.

با معماری چشمگیر و توانایی آرامش بخشیدن به هر 5 حس، دانشجویان از یک تجربه فرهنگی جدید لذت خواهند برد. سرخپوستان معروف شامل مهاتما گاندی، رهبر حقوق مدنی می باشند. اگر تحصیل در این کشور را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که تا آنجا که می توانید از غذاها استفاده کنید. زیرا، سبک غذا در سراسر کشور متفاوت است.

این کشور یک 6% از تمام گیاهان گلدار را پیدا خواهید کرد. این تا حدودی به دلیل تنوع زمین و آب و هوا در کشور است. دامنه زیستگاه ها از جنگل های مخروطی در هیمالیا تا جنگل های بارانی گرمسیری است. دمای هوا در تمام طول سال ملایم است و در مناطق آب و هوایی گرمسیری بارندگی زیادی وجود دارد. اگر شما نیز به تحصیل رشته فلسفه در هند علاقه دارید، به خواندن این مطلب که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده ادامه دهید تا اهمیت و دامنه آن را بررسی کنیم.

معرفی رشته فلسفه در هند

رشته فلسفه در هند مطالعه مشکلات عمومی و اساسی، است. نمودار زیر به مواردی که در مطالعه فلسفه مهم است آمده است:

رشته فلسفه در هند مطالعه مشکلات عمومی و اساسی

فلسفه به عنوان یک موضوع نه تنها هنر پاسخ دادن به سوالات است بلکه در مورد پرسیدن سوالات دشواری است که هیچ حوزه دیگری به آن نمی پردازد. پس از همه، سقراط به درستی گفت که زندگی بدون بررسی ارزش زندگی کردن را ندارد. بنابراین، اجازه دهید دامنه و اهمیت حرفه ای در فلسفه را بررسی کنیم، و اینکه در این روز جهانی فلسفه چه کاری می توانید با آن انجام دهید.

همه ساله، در سومین پنجشنبه ماه نوامبر، مردم گرد هم می آیند و روز جهانی فلسفه را جشن می گیرند تا به این رشته الهام بخش اعتراف کنند. این موضوع تفکر بشر و در نتیجه جوامع را با احترام به کرامت و تنوع انسانی دگرگون کرده است. به درستی گفته می شود که علم چیزی است که ما می دانیم، اما فلسفه آن چیزی است که ما نمی دانیم، و آن را به انتخابی محبوب در بین دانشجویان تبدیل کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در هند

در چند دهه گذشته، سیستم آموزش عالی این کشور شاهد گسترش و توسعه سریع بوده است. هزاران موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید و برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا را در زمینه های مختلف ارائه می دهند. شما می توانید 8 موسسه این کشور را در رتبه بندی 500 دانشگاه برتر جهان در QS 2023 پیدا کنید. بالاترین رتبه آن ها موسسه فناوری هند بمبئی (IITB) است که در رتبه 177 قرار دارد.

موسسه بعدی این کشور در رتبه بندی موسسه علوم هند است که در رتبه 185 قرار دارد. بسیاری از دانشگاه های این کشور دارای رتبه بین المللی بوده و ثابت می کند که این کشور برای ارائه آموزش با کیفیت بسیار تلاش می کند. اگر شما علاقه مند به تحصیل رشته فلسفه در هند هستید، این کشور مملو از دانشگاه های برتر است که دوره های منحصر به فردی را در زمینه پویا ارائه می دهند.

برخی از این دانشگاه ها که می توانید برای شروع حرفه خود در فلسفه در نظر بگیرید به شرح زیر است:

  • دانشگاه دهلی
  • دانشگاه مسیح، بنگلور
  • کالج مادری مادراس، چنای
  • دانشگاه آزاد ملی ایندیرا گاندی (IGNOU)، دهلی نو
  • کالج فرگوسن، پونا
  • موسسه SRM علوم و فناوری
  • موسسه فناوری هند مادراس (IITM)
  • دانشگاه بردوان
  • دانشگاه آندرا
  • دانشگاه کالیکوت
  • دانشگاه جواهر لعل نهرو
  • دانشگاه جهانی OP Jindal

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در هند

مشاغل فیلسوفان در هند

هنگامی که مدرک رشته فلسفه در هند را برای خود کسب کردید، می توانید در مسیرهای مختلف شغلی حرکت کنید. هیچ حرفه خاصی برای یک فیلسوف طراحی نشده است. اگرچه نوشتن، تدریس و تحقیق اغلب مقاصد ترجیحی می باشند. مشاغلی که می توانید انتخاب کنید عبارتند از:

  • منابع انسانی
  • مشاور یا میانجی
  • روزنامه نگاری و نویسندگی
  • دانشگاهی و پژوهشی
  • تبلیغات و بازاریابی

پیگیری حرفه ای در فلسفه در کیفیت پویایی و در عین حال اساسی در نحوه کار زندگی نهفته است و آن را به عنوان موضوعی محبوب در بین دانشجویان جوان تبدیل کرده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوالات خود را ادامه دهید و جنبه کنجکاوی خود را روشن کنید.

حقوق ماهیانه کار در هند را برای هر یک از مشاغل ذکر شده در لیست بالا در نمودار زیر مشاهده می کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل مربوط به فلسفه در هند

هزینه تحصیل و زندگی در هند

اولین و مهم ترین فاکتوری که قبل از ثبت نام در دانشگاه های این کشور باید مورد توجه قرار گیرد این است که هزینه تحصیل در هندوستان سالانه همراه با زندگی، که به طور متوسط می تواند حدود 350000INR (روپیه) باشد. تعدادی از دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی یا دانشجویان بومی در محوطه دانشگاه خود محل اقامت ارائه می دهند. با این حال، در صورتی که دانشگاه یا دانشکده ای که برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید این تسهیلات را ارائه ندهد، می توانید به راحتی محل اقامت شخصی خود را پیدا کنید.

دانشجویان گزینه های مختلفی مانند خوابگاه خصوصی یا اجاره یک اتاق یک نفره، اجاره یک آپارتمان دارند. در حقیقت، مزایای بی شماری برای انتخاب محل اقامت خصوصی وجود دارد. در مورد هزینه ها می توانید به راحتی یک ماه اقامت راحت را در 10000INR (روپیه)، که سالانه 120000INR (روپیه) است، پیدا کنید.

جدول زیر هزینه زندگی در هند برای برخی از اقلام ضروری را نشان می دهد:

پارامترهزینه به روپیه
خوردن غذا در رستوران1500INR تا 4500INR
خدمات200INR تا 500INR
حمل و نقل عمومی50INR تا 100INR
تفریح500INR تا 1000INR

یکی از برجسته ترین موسسات در زمینه مهاجرت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است که می تواند به شما عزیزان در امر مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری کمک کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *