مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته فلسفه در مجارستان

رشته فلسفه در مجارستان

تحصیل رشته فلسفه در مجارستان در میان کشورهای اروپایی یکی از برترین برنامه ها جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. این کشور دارای سنت دیرینه آموزش عالی است و برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان را در اختیار دارد. این کشور دارای هویت منحصر به فردی است. چیزی که برای حفظ آن بسیار تلاش می کند و به آن افتخار می کند. اگرچه، یکی از کشورهای کوچک اروپایی است، اما فرصت های زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارد.

تمرکز دانشگاه های این کشور بر بین المللی سازی بوده و برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا را ارائه می دهند. تحصیلات عالی این کشور به دلیل شهرت در زمینه های علمی مانند پزشکی و دندانپزشکی مشهور است. سیستم آموزش عالی به کالج ها و دانشگاه ها تقسیم می شود که از روند بولونیا پیروی می کند. می توانید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در یک موسسه در این کشور تحصیل کنید.

این کشور در اروپای مرکزی واقع شده است و تقریبا 10 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. این کشور دارای تاریخ غنی است و از نظر فرهنگی در زمینه های هنر، موسیقی، ادبیات، ورزش و علم و فناوری اهمیت دارد. علاوه بر این، این کشور دارای بزرگترین سیستم غار آب گرم، بزرگترین دریاچه در اروپای مرکزی و بزرگترین علفزارهای طبیعی در اروپا است. در ادامه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه بوده تا از دانشگاه های رشته فلسفه در مجارستان و هزینه تحصیل در این کشور اطلاعات کسب نمایید.

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در مجارستان

این کشور همیشه یک منطقه تحصیل کرده در اروپا بوده است. یکی از اولین دانشگاه های منطقه، وسپرم بود که در سال 1276 ساخته شد. این کشور همچنین موسسه فناوری جهان است که در 1735 تأسیس شد. امروزه، این کشور همچنان یک منطقه مهم برای توسعه و آموزش عالی است. بیشتر بخاطر برنامه های آموزشی ریاضیات شهرت دارد. بسیاری از این برنامه ها دانشمندان برجسته ای تولید کرده اند که 13 نفر از این افراد جایزه نوبل را دریافت کرده اند. در این کشور، دانش آموزان تحصیلات خود را در 3 سالگی آغاز می کنند و به مدرسه حرفه ای که می تواند از پایه 9 شروع شود، مدارس آموزش حرفه ای ویژه و دبیرستان عمومی ادامه می دهند. از آنجا، دانش آموزان می توانند به کالج و دانشگاه بروند.

دانشجویان علاقه مند به رشته فلسفه در مجارستان می توانند در یکی از دانشگاه های زیر تحصیل کنند:

  • کالج الهیاتی باکتیوودنتا
  • دروازه آموزش دانشکده بودایی
  • دانشگاه ایتواس لوراند
  • دانشگاه سگد

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فلسفه در مجارستان

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فلسفه در مجارستان

برنامه های کارشناسی ارشد رشته فلسفه در مجارستان، برای آموزش گسترده و کامل در همه زمینه های اصلی فلسفه، با امکان آشنایی بیشتر در زمینه انتخاب شده طراحی شده است. هدف برنامه دکترا تربیت متخصصانی است که برای انجام مشاغل دانشگاهی، به عنوان محقق یا معلم دانشگاه آماده می باشند. هر 2 برنامه کارشناسی و دکترا یک نگرش علمی را که ترکیبی از رویکردهای تاریخی و تحلیلی است، ترویج می کنند. دانشجویان ملزم به مطالعه هر یک از زمینه های اصلی فلسفه معاصر بوده و تخصصی در تاریخ فلسفه نیز در دسترس است. از جمله می توان به امکان تخصص در فلسفه باستان اشاره کرد. بنابراین، فارغ التحصیلان این توانایی نادر را برای انجام گفت و گو در خطوط جداگانه به دست می آورند که گاها رشته فلسفی را تکه تکه می کند.

درباره مشاغل فیلسوفان در مجارستان

پس از مقدماتی در قرون وسطی و اوایل مدرن، رشته فلسفه در مجارستان در آغاز قرن نوزدهم شروع به توسعه کرد. در نتیجه استقبال از ایده آلیسم آلمانی (به اصطلاح بحث کانت و بحث هگل) مشکلات فلسفه برای اولین بار به عنوان مشکلات مستقل شکل گرفت و یک زبان فلسفی شروع به تکامل کرد. پس از تلاش برای ایجاد “فلسفه ملی” و پس از برخی دستاوردهای برجسته فردی نهادینه شدن فلسفه این کشور در پایان قرن شتاب گرفت. سال های اولیه قرن بیستم، اولین شکوفایی فلسفه را با پذیرش سریع روندهای جدید آرمان گرایانه و مشارکت های اصلی قابل توجه در مجارستان به ارمغان آورد.

همان طور که قبلا اشاره شد، مشاغلی که مربوط به رشته فلسفه در این کشور می شوند، عبارتند از:

شاغلی مربوط به فلسفه در مجارستان

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، محقق و استاد دانشگاه از شغل های پرطرفدار در بخش فلسفه می باشد. حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای استادان فلسفه در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای استادان فلسفه

هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان

شهریه ای که می پردازید بستگی به محل و مقطع تحصیلی دارد. اگر ملیت شما مال یکی کشورهای اتحادیه اروپا باشد، ممکن است بتوانید برای مکانی با بودجه دولتی درخواست دهید. این تحت همان سیستم شهروندان این کشور خواهد بود. بنابراین، برنامه ها ممکن است رقابتی باشند. دانشجویان بین المللی همچنین ممکن است واجد شرایط بورسیه تحصیلی دولت این کشور باشند.

هزینه تحصیل در مجارستان در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به یورو
شهریه سالانهبین 4900€ تا 13200€
هزینه درخواست و معاینه440€

هزینه های زندگی بستگی به محل اقامت شما در این کشور دارد. اگر در شهر بزرگتری زندگی می کنید، هزینه آن بیشتر از شهر یا شهرک کوچکتر است. به طور متوسط​​، شما باید بین 6400€ تا 9300€ (یورو) در سال هزینه کنید. این مبلغ شامل موارد زیر می باشد:

  • محل اقامت
  • خواربارفروشی
  • سفر
  • سایر هزینه های ضروری

یکی دیگر از هزینه های زندگی که دانشجویان بین المللی باید در نظر بگیرند بیمه درمانی است. اگر دارنده کارت EHIC باشید، می توانید از خدمات درمانی مشابه شهروندان این کشور استفاده کنید. اما هزینه هایی را متحمل خواهید شد. اگر با بورسیه دولتی تحصیل می کنید، ممکن است بتوانید برای کارت تأمین اجتماعی (کارت TAJ) درخواست دهید. این به شما این امکان را می دهد که به اکثر خدمات درمانی عمومی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. اگر هیچ یک از این موارد اعمال نشد، باید بیمه نامه درمانی بخرید. برخی از موسسات بیمه نامه درمانی ارائه می دهند. اما شما می توانید بیمه نامه خصوصی نیز خریداری کنید. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین برنامه ها را درباره مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *