مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته فلسفه در لهستان

رشته فلسفه در لهستان

برای علاقه مندان به تحصیل رشته فلسفه در لهستان دانشگاه های بسیاری وجود دارد که برترین آن ها دانشگاه ورشو است. سالانه دانشجویان بسیاری خواهان تحصیل در این دانشگاه می باشند. به دنبال فرآیند بولونیا، این کشور دارای 3 سطح مطالعاتی است و برنامه هایی را در طیف وسیعی از موضوعات ارائه می دهد. سیستم آموزش عالی این کشور بین موسسات دولتی و خصوصی تقسیم می شود. هر دوی این نوع موسسات دارای درجه اعتباربخشی و تخصص های موضوعی خاص خود می باشند. شما 10 دانشگاه این کشور را در بین 1000 دانشگاه برتر QS در رتبه بندی دانشگاه های جهان پیدا خواهید کرد که بالاترین رتبه آن دانشگاه ورشو است.

این کشور، با داشتن مرز با آلمان، اسلوونی، جمهوری چک، اوکراین و بلاروس، کشوری فوق العاده است. این منطقه دارای مناظر وسیع و ویژگی های جغرافیایی مانند کوه های کارپات و سودیت است. این کشور با 39 میلیون نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپاست. در حالی که پیشرفت خود را ادامه می دهد، گذشته کشور همچنان یکی از ویژگی های تعیین کننده آن است.

بسیاری از گردشگران برای بازدید از اماکن تاریخی هولوکاست و اردوگاه های کار اجباری به این کشور سفر می کنند. جایی که بیش از 70% از کل یهودیان تحت تعقیب در طول جنگ جهانی دوم در زندان بودند. این کشور در حال حاضر در حال پیشرفت است و به دلیل تنوع مذهبی و فرهنگی خود، به ترویج خلاقیت و تفکر فکری می بالد. با نگارش این مطلب که توسط مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، می توانید اطلاعات کافی درباره رشته فلسفه در لهستان کسب نمایید.

معرفی رشته فلسفه در لهستان

رشته فلسفه در لهستان رشته ای است که رایج ترین ویژگی های اساسی و اصول اساسی واقعیت (هستی) و شناخت، وجود انسان، رابطه بین انسان و جهان را مورد مطالعه قرار می دهد. مقطع کارشناسی فلسفه تخصصی است که فعالیت اصلی آن جستجوی سیستم جهان بینی جامع، آگاهی از ساختار جهان به طور کلی است.

وظایف اصلی یک متخصص فلسفه مطالعه علمی چشم انداز اساسی جهان، مشکلات روش شناختی و ارزشی پیش روی تمدن مدرن است. که عبارتند از:

اجرای عملی برنامه ها و برنامه های درسی از نظر الزامات فلسفه در آموزش های ویژه عالی و متوسطه،

  • مشارکت در کار دستگاه های دولتی در سیستمهای مدیریت دولتی
  • سازمان های عمومی
  • ساختارهای تجاری به منظور حمایت علمی و اطلاعاتی فعالیت های آن ها

این برنامه به عنوان آمادگی برای آشنایی با مسائل فلسفی معاصر شامل چندین دوره اجباری در تاریخ فلسفه است که عبارتند از:

دوره های تاریخ فلسفه لهستان

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در لهستان

این کشور، کشوری هیجان انگیز برای کسانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. دانشگاه های این کشور طی سال های اخیر در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی به طور فزآینده ای موفق بوده اند. بهترین دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه ورشو (بزرگترین کشور)
  • دانشگاه جاگیلونین در کراکوف (قدیمی ترین دانشگاه کشور، که به قرن 14 باز می گردد)

یکی از نقاط قوت سیستم آموزش عالی این کشور، دانشگاه های تخصصی فناوری و دانشکده های پزشکی آن است. این موسسات آموزش جهانی را با شهریه متوسط ارائه می دهند. برای کسانی که قصد تحصیل رشته فلسفه در لهستان را دارند، دانشگاه های زیر پیشنهاد می شود:

  • دانشگاه ورشو
  • دانشگاه سیلسیا در کاتوویسه
  • دانشگاه زیلونا گورا
  • دانشگاه جاگیلونین
  • دانشگاه بیالیستوک
  • دانشگاه لودز
  • دانشگاه آدام میکویچ
  • دانشگاه وروتسلاو
  • دانشگاه اوپول

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در لهستان

مشاغل فیسلسوفان در لهستان

مشاغل رشته فلسفه در لهستان عبارتند از:

  • وکیل
  • تحلیلگر سیستم
  • مسئول امور فرهنگی
  • نویسنده فنی و منتقد

 میزان پذیرش رشته های فلسفه در دانشکده های حقوق بسیار بالا است. این افراد به دلیل توانایی تفکر و نوشتن واضح و سریع و همچنین مهارت خود در تجزیه و تحلیل و ارائه استدلال ها در این زمینه به ویژه ارزش دارند. اساتید فلسفه یک انتخاب حرفه ای محبوب برای رشته های فلسفه هستند. این شغل شامل سخنرانی و ارائه موضوعات تخصصی برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد و همچنین نوشتن و نوشتن مجلات علمی است.

حقوق ماهیانه کار در لهستان برای کسانی که قصد کار به عنوان استاد فلسفه را دارند، در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه اساتید فلسفه در لهستان

کار در سیاست مستلزم برقراری ارتباط با دیگران، ایجاد استدلال و بازکردن استدلال های دیگران است. مهارت هایی که گرایش های فلسفه به خوبی در آن ها مجهز شده است. متخصصان سیاست عمومی اغلب در سطح دولت برای تجزیه و تحلیل و حل مشکلاتی که بر توده های مردم تأثیر می گذارد کار می کنند. این حرفه همچنین به توانایی خلاقیت، تمایز بین استدلال های خوب و بد، نوشتن و تحقیق نیاز دارد. اگرچه، این کشور از نظر فلسفه کمتر شناخته شده است، بسیاری از فیلسوفان این کشور را می توان در زمره تأثیرگذارترین متفکران تاریخ به شمار آورد. ایده های آن ها هم آگاهی این کشور و هم بین المللی را شکل می دهد.

هزینه تحصیل و زندگی در لهستان

تحصیل در لهستان برای شهروندان این کشور رایگان است. اگر شما هم مایل به تحصیل رایگان هستید، باید همان امتحانات ورودی دانشجویان این کشور را بگذرانید و دوره ای را که به زبان لهستانی تدریس می شود، مطالعه کنید. اگر نتوانید این معیارها را برآورده کنید، از شما انتظار می رود شهریه پرداخت کنید.

جدول زیر هزینه تحصیل را در دانشگاه های مختلف نشنا می دهد:

نوع دانشگاههزینه به زلوتی
دانشگاه های دولتیبین 8539PLN تا 16000PLN
دانشگاه خصوصی25300PLN

هر 1PLN (زلوتی لهستان) معادل با 0.253070$ (دلار) است. بورسیه تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. بنابراین، نباید به کمک مالی متکی باشید. با این حال، ممکن است ارزش بررسی با موسسه انتخابی خود را داشته باشد. زیرا ممکن است بودجه ارائه دهند. هزینه زندگی در لهستان بستگی به این دارد که کجا زندگی می کنید و شیوه زندگی که انتخاب می کنید. توصیه می شود که حداقل 2500PLN (زلوتی) در ماه برای هزینه های زندگی بپردازید.

اگر اقامت در دانشگاه را انتخاب کنید، ارزان تر از زندگی در یک آپارتمان اجاره ای خصوصی خواهد بود. برای کمک به هزینه های زندگی خود، ممکن است بتوانید شغل نیمه وقت پیدا کنید. اگر از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید، می توانید بدون مجوز اضافی کار کنید. اگر اهل کشور دیگری هستید، در صورت تمایل به کار، ممکن است کارفرمای شما برای مجوز کار درخواست کند. برای تأمین مالی تحصیلات خود به عنوان یک دانشجوی بین المللی، نباید به شغلی متکی باشید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شد، سعی بر این بود تا اطلاعات لازم را درباره رشته فلسفه در لهستان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه سوالی در ذهن شما ایجاد شده است، می توانید با این موسسه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *