مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته فلسفه در فنلاند

رشته فلسفه در فنلاند

رشته فلسفه در فنلاند جزء رشته های علوم انسانی است، به دلیل وجود دانشگاه های برتر، مورد توجه دانشجویان بین المللی در جهان قرار گرفته است. وقتی صحبت از آموزش با کیفیت بالا می شود، این کشور یکی از اولین کشورهایی است که به ذهن می آید. این کشور، که یک کشور اسکاندیناوی با جمعیت 5.54 میلیون نفر در سال 2024 است، نه تنها موفق به پیشرفت تحصیلی شده است، بلکه در تعیین استاندارد جهانی نیز عالی عمل کرده است. این کشور که عضو اتحادیه اروپا و محل 35 موسسه آموزش عالی است، انتخاب خوبی برای دانشجویان سراسر جهان است.

یک جامعه برابری طلب که در آن دانش و یادگیری مادام العمر بسیار ارزشمند است، این کشور یک محیط اجتماعی عالی برای تقویت یادگیری و رشد شخصی شما ارائه می دهد. برای یک دانشجوی بین المللی، زندگی در این کشور با راحتی ارائه شده توسط زیرساخت ها و فناوری سطح بالا، امنیت زندگی در یکی از امن ترین کشورهای جهان و لذت ارائه شده توسط طبیعت با 4 فصل متمایز که همه دارای آن هستند، افزایش می یابد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامع درباره رشته فلسفه در فنلاند را در این نگارش آورده اند.

تحصیل رشته فلسفه در فنلاند

رشته فلسفه در فنلاند با هدف ارائه یک بررسی گسترده از فلسفه، از متافیزیک، منطق و معرفت شناسی گرفته تا اخلاق و فلسفه اجتماعی است. تحصیل در مقطع کارشناسی رشته فلسفه دانش اساسی فلسفه را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و دارای دامنه ای به اندازه کافی وسیع است تا بتواند در مقطع کارشناسی ارشد در هر حوزه فلسفه تحصیل کند. علاوه بر دوره های فلسفه، دانشجویان ملزم به گذراندن برخی دوره های عمومی پایه در دانشکده علوم اجتماعی (SOC) هستند. و از آن ها خواسته می شود که برخی از دوره های دیگر، غیر از فلسفه، را انتخاب کنند. در سطح کارشناسی ارشد، انتظار می رود که دانشجویان بر روی یک حوزه در فلسفه تمرکز کرده و پایان نامه کارشناسی ارشد را در مورد یک موضوع تحقیقی به خوبی تعریف کنند.

برنامه ترکیبی کارشناسی/کارشناسی ارشد فلسفه دانش و مهارت هایی را که دانشجویان در صورت انتخاب مقطع دکترا در رشته فلسفه انتخاب می کنند، ارائه می دهد. این برنامه دانشجویان را با شایستگی تدریس فلسفه در مدارس دولتی این کشور فراهم می کند. علاوه بر این، مدرک فلسفه تفکر انتقادی و مهارت های تجزیه و تحلیل سیستماتیک را برای دانشجویان فراهم می کند که برای هر کسی که در زمینه هایی مانند پزشکی، تجارت، مدیریت دولتی، حقوق یا ارتباطات حرفه ای دنبال می کند مفید است.

شرایط لازم جهت تحصیل فلسفه در فنلاند

دانشگاه ها و دانشگاه های علوم کاربردی (UAS) دو نوع موسسات آموزش عالی در فنلاند هستند. دوره های دکتری فقط در دانشگاه ها ارائه می شود. 13 دانشگاه فنلاند و دولتی وجود دارد. تمرکز بر تحقیقات علمی و ارائه آموزش نظری اضافی به دانشجویان است. از سوی دیگر، UAS توسط شهرداری ها و سازمان های غیر دولتی محلی اداره می شود و بر توسعه مهارت های عملی و مشارکت در پروژه های توسعه صنعتی تمرکز دارد. همانطور که در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد، سیستم آموزش عالی فنلاند از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) برای اندازه گیری میزان بدهی آموزش عالی استفاده می کند.

معیارهای واجد شرایط بودن بستگی به دانشگاهی دارد که در آن پذیرش توسط دانشجو برنامه ریزی شده است، اما همانطور که ما تحقیق کرده ایم نکات کلی وجود دارد که همه دانشگاه ها به آن پایبند هستند و آنها عبارتند از:

  • متقاضی باید مدرک لیسانس خود را در هر رشته ای از یک هیئت شناخته شده با نمرات خوب به پایان رسانده باشد.
  • برنامه های گواهی زبان انگلیسی مانند نمره آیلتس یا تافل ضروری است.
  • برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است با داشتن نامه تجربه، تجربه کاری 3 سال یا بیشتر را درخواست کنند.
  • و برخی از کالج ها حتی ممکن است کارت نمره ورودی GMAT یا GRE را درخواست کنند. با این حال، این ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد.

در بخش زیر شاهد مدارک لازم جهت تحصیل رشته فلسفه در فنلاند هستید:

مدارک لازم جهت تحصیل رشته فلسفه در فنلاند

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در فنلاند

دانشجو بودن در این کشور مزایای زیادی دارد. از آزمایشگاه های پیشرفته تا کتابخانه های مجهز، پردیس های دانشگاه مجهز به تمام امکاناتی هستند که دانشجویان تشنه دانش نیاز دارند. دریافت مدرک از یکی از موسسات آموزش عالی این کشور با کیفیت جهانی اولین قدم طبیعی شما برای هموارسازی زمینه ای برای یک حرفه عالی در زمینه شما، چه دانشگاهی و چه بخشهای عملی تر است.

سیستم آموزش عالی در این کشور شامل 2 بخش مکمل است که عبارتند از:

2 سیستم آموزش عالی در فنلاند

دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مدرک تحصیلی ارائه می دهند. در حالی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد عمدتا دارای مدرک کارشناسی است. هر 2 بخش انواع مختلفی از دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. برای علاقه مندانی که قصد تحصیل رشته فلسفه در فنلاند را دارند، دانشگاه های زیر را می توانند انتخاب کنند:

  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه تامپره
  • دانشگاه واسا
  • دانشگاه آکادمی بو
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه Jyväskylä

که برخی از دانشگاه های فلسفه دارای رتبه جهانی در QS می باشند که در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه هلسینکی104
دانشگاه تامپره
دانشگاه واسا
دانشگاه آکادمی بو
دانشگاه تورکو295
دانشگاه Jyväskylä358

شغل پروفسور فلسفه در فنلاند

شغل پروفسور رشته فلسفه در فنلاند

پرفسوران فلسفه دوره هایی را در زمینه رشته فلسفه تدریس می کند. برنامه های درسی را برای تقویت یادگیری دانشجویان، تحریک بحث های کلاسی و تضمین مشارکت دانشجویان توسعه و طراحی می کند. پرفسوران فلسفه، تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهد. آن ها همچنین، سوابق مربوط به کلاس ها را حفظ می کند و دوره های دانشجویی را ارزیابی می کند. در زمینه علایق تحقیقاتی و فعالیت های برنامه درسی، با همکاران همکاری و پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، استاد فلسفه به طور معمول به یک رئیس بخش گزارش می دهد. نیاز به مدرک دکترا متناسب با زمینه دارد. دارای تجربه قابل توجه و واجد شرایط برای تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و تحقیقات و مطالعات موردی را در زمینه مورد علاقه آغاز می کند و ممکن است یافته ها را در مجلات تجاری یا کتاب های درسی منتشر کند. رهبری فکری را ارائه می دهد و سهم قابل توجهی در این زمینه داشته است. ممکن است فرصت های مطالعه مستقل و راهنمایی را به دانشجویان آموزان ارائه دهد. به طور معمول این فرد پیشرو در این زمینه است و منتشر شده است.

حقوق ماهیانه کار در فنلاند برای پروفسوران فلسفه در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در فنلاند برای پروفسوران فلسفه

هزینه تحصیل در فنلاند

این کشور، یکی از بهشت های مالی اروپا است. زیرا، دانشگاه ها و پلی تکنیک ها برای دانشجویانی که از اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس می آیند شهریه نمی گیرند. برنامه های دکترا برای همه دانشجویان فارغ از ملیت آن ها رایگان است.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، EEA باید هزینه های تحصیل را بپردازند. هزینه تحصیل در فنلاند در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه سالانه به یورو
حداقل شهریه برای مدارک تدریس شده انگلیسیبین 1500€
میانگین شهریه برای مقاطع آموزش زبان انگلیسیبین 5000€ تا 18000€
مدارک به زبان فنلاندی یا سوئدیرایگان

به علاوه، هزینه تحصیل در 2 دانشگاهی که رشته فلسفه را ارائه می دهند، در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهشهریه سالانه به یورو
دانشگاه هلسینکیبین 13000€ تا 18000€
دانشگاه تامپرهبین 8000€ تا 12000€

کشورهای شمال اروپا در مقایسه با سایر مقاصد ارزان قیمت اروپایی به طور کلی گران قیمت تلقی می شوند. اما در زمان دانشجویی که در این کشور زندگی می کنید مزایا و تخفیف های زیادی خواهید داشت. هنگام تحصیل در خارج از کشور، مهم است که بودجه خود را به دقت برنامه ریزی کرده و هزینه های زندگی، نوع محل اقامت خود، میزان سفرهایی که قصد انجام آن را دارید و تلاش برای یافتن کار پاره وقت را در نظر بگیرید. چنانچه در زمینه تحصیل در این کشور به خصوص هزینه زندگی در فنلاند سوالی در ذهن شما ایجاد شده، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران ما پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

سوالات متداول در خصوص رشته فلسفه در فنلاند

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در خصوص رشته فلسفه در فنلاند پاسخ داده ایم:

  • کدام دانشگاه ها در فنلاند رشته فلسفه را ارائه می دهند؟ دانشگاه هلسینکی-دانشگاه تامپره-دانشگاه واسا
  • هزینه تحصیل رشته فلسفه در فنلاند چقدر است؟ هزینه تحصیل از 2000€ (یورو) تا 10000€ (یورو) متغیر است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *