مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته فلسفه در روسیه

رشته فلسفه در روسیه

رشته فلسفه در روسیه در مقاطع مختلف تحصیلی کشور روسیه ارائه می شود. روسیه یکی از کشورهای قدیمی از نظر آموزش است. دوره های بسیاری در این کشور به زبان روسی ارائه می شود. البته دوره های انگلیسی نیز برای دانشجویان خارجی در برخی از دوره های ارائه می شود. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته فلسفه در روسیه هستید گزینه های مختلفی را پیش روی خود خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که بازار کار این رشته در شهر مورد نظر را بررسی کنید. بهترین شهر در روسیه برای کار در مشاغل مختلف مسکو است. البته هزینه زندگی در این شهر نیز بیشتر است. با ارتباط با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بهترین مسیر برای تحصیل و ورود به بازار کار رشته فلسفه را بیابید.

تحصیل رشته فلسفه در روسیه

تمرکز بر برنامه فلسفه با هدف شکل دادن به یک متخصص، قادر به استفاده از دانش اولیه در زمینه های مختلف اجتماعی-بشردوستانه و طبیعی است. قادر به افشای روابط علت و معلولی، آگاهی از ریشه ها و ماهیت پدیده ها و تناقضات دنیای مدرن، دارا بودن روش های نوین تحقیق فلسفی، در فناوری اطلاعات و زبان های خارجی خوانده شده است. با مطالعه برنامه 4 ساله کارشناسی در روسیه، دانشجویان طیف وسیعی از رشته های علوم اجتماعی و طبیعی مانند تاریخ، اقتصاد، فقه، ریاضیات، مطالعات رایانه ای، مفاهیم علوم طبیعی مدرن و همچنین طیف وسیعی از رشته های فلسفی تخصصی را مطالعه می کنند. دانشجویان در مورد رشته های اساسی اجباری در حوزه فلسفه تحصیل می کنند.

تخصص بیشتر از طریق طیف وسیعی از رشته های انتخابی مطابق با علایق علمی دانشجویان دنبال می شود. بنابراین، برنامه تعدادی از مسیرهای آموزشی را در یکی از موارد زیر پیش بینی می کند:

  • تاریخ فلسفه
  • هستی شناسی و معرفت شناسی
  • فلسفه اجتماعی
  • اخلاق.

برخی برنامه ها شامل یک دوره فشرده یک زبان اروپایی (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی به صورت انتخابی) یا زبان شرقی (عربی یا چینی) است. در جدول زیر جهت تحصیل در روسیه در رشته فلسفه، دانشگاه های روسی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه نووسیبیرسک
2دانشگاه فدرال ارال
3دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک
4آکادمی علوم روسیه
5دانشگاه سنت پترزبورگ
6دانشگاه علوم اقتصادی و اجتماعی مسکو
7دانشگاه فنی مسکو
8دانشگاه لومونسوف موسکو
9دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه

درآمد مشاغل رشته فلسفه در روسیه

تخصص و فرصت های شغلی فارغ التحصیلان حوزه های حرفه ای شامل موسسات آموزش حرفه ای متوسطه است. موسسات دانشگاهی (موسسات آکادمی علوم روسیه)، آرشیوها، موزه ها، کتابخانه ها، مراکز تخصصی و تحلیل، رسانه های جمعی، نهادهای دولتی فدرال و محلی از بخش هایی برای کار رشته فلسفه در روسیه هستند. طبق بررسی های انجام شده میزان حقوق ماهیانه کار در روسیه برای یک متخصص فلسفه به صورت متوسط به میزان 144000RUB (روبل روسیه) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 1730000RUB (روبل روسیه) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان درآمد ماهیانه کار یک متخصص فلسفه در کشور روسیه حداقل 72000RUB (روبل روسیه) و حداکثر 223000RUB (روبل روسیه) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در مقایسه با سایر مشاغل در کشور روسیه را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

مقایسه حقوق ماهیانه در روسیه

کارشناسی ارشد رشته فلسفه در دانشگاه لومونسوف روسیه

برنامه های کارشناسی ارشد این دانشگاه بر اساس آخرین دستاوردهای علمی و روش شناسی دانشکده است. دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه در ادارات دولتی، مراکز تحلیلی و تحقیقاتی، پیشرو در آژانس های روابط عمومی مسکو، رسانه های جمعی، سازمان های بین دولتی و بین المللی، محل کار خود را دارند. برنامه های ارائه شده کارشناسی ارشد فلسفه شامل:

برنامهشرح
برنامه کارشناسی ارشد بین المللی فلسفه و تاریخ فرهنگ اروپااین یک پروژه بین المللی منحصر به فرد با همکاری دانشگاه کارلسروهه (آلمان)، یکی از 3 دانشگاه برتر آلمان است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد عواملی را که تعیین کننده توسعه اروپا به عنوان رهبر جهان در علم، فناوری و فرهنگ است، مطالعه می کنند.
برنامه کارشناسی ارشد فلسفه تصمیم گیری در مدیریتاین برنامه مدیرانی را آموزش می دهد که قادر به تصمیم گیری صحیح و انجام وظایف خود به نحو احسن هستند. این برنامه محصول کار خلاقانه استادان چندین دانشکده است. ترکیبی از نظریه های مدیریت، فلسفه عملی، روانشناسی، اقتصاد و تاریخ است.
برنامه کارشناسی ارشد فلسفه زبان و ارتباطات جمعیاین اولین برنامه در تاریخ آموزش و پرورش روسیه است که دوره هایی را در زمینه های مختلف فلسفه زبانی در زمینه تمرینات مدرن ارتباط جمعی ترکیب می کند. مطالعه رویکردهای فلسفی برای همبستگی زبان و آگاهی به دانشجویان اجازه می دهد تا متخصصان فناوری های ارتباطی مدرن و اجرای آنها در تبلیغات و رسانه های جمعی شوند.

کارشناسی ارشد رشته فلسفه در دانشگاه لومونسوف روسیه

تحصیل فلسفه در دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه

دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه یکی از بهترین دانشگاه های روسیه است. دروس اصلی دانشگاهی در رشته فلسفه در این دانشگاه شامل:

  • تاریخ فلسفه
  • منطق
  • هستی شناسی
  • فلسفه اجتماعی
  • فلسفه و روش شناسی علم
  • فلسفه فرهنگ
  • فلسفه دین
  • فلسفه فناوری
  • انسان شناسی فلسفی
  • زیبایی شناسی
  • اخلاق
  • تاریخ فلسفه
  • گنوس شناسی
  • فلسفه تاریخ
  • فلسفه سیاسی

این برنامه آموزش بشردوستانه جهانی را ارائه می دهد، که امکان پیشرفت بیشتر در همه زمینه های علوم انسانی را فراهم می کند. یک دیدگاه جامع از فرایندهایی که در جهان مدرن اتفاق می افتد شکل می گیرد. و مهارت تجزیه و تحلیل سیستماتیک رویدادها در همه زمینه های زندگی عمومی توسعه می یابد. این برنامه یک دید کلی از فرایندهایی که در جهان مدرن اتفاق می افتد و مهارت های تجزیه و تحلیل سیستماتیک رویدادها در همه زمینه های زندگی عمومی را فراهم می کند. دانشجویان با استراتژی های اصلی تحقیقاتی و آموزشی دوران جدید آشنا می شوند. آنها می توانند نوع فعالیت مناسب را خودشان انتخاب کنند. فارغ التحصیلان می توانند وضعیت اجتماعی فرهنگی، ایدئولوژیکی و روش شناختی هر رشته بشردوستانه را به طور مناسب ارزیابی کنند.

همچنین فارغ التحصیلان آماده انجام مستقل تجزیه و تحلیل نظری قوانین اساسی شکل گیری و توسعه موجودیت، جامعه و تفکر در اشکال مختلف و به هم پیوسته وجود و تجلی خود هستند. فارغ التحصیلان می توانند مطالعات کمی و کیفی، بررسی های اجتماعی، پیش بینی ها و ارزیابی های متخصص را مدیریت کنند. مقاله تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه را در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *