مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته فلسفه در دانمارک

رشته فلسفه در دانمارک

رشته فلسفه در دانمارک یکی از رشته های ارائه شده در مقاطع مختلف در این کشور است. فلسفه رشته ای بنیادین و مهم درباره زندگی است. این رشته به سوالات مهم و اساسی بشری می پردازد. افرادی که رشته فلسفه را مطالعه می کنند بهتر می اندیشند و عمیق تر فکر می کنند. این رشته می تواند فرد را به سوی روشنی و درک بیشتر از زندگی هدایت کند. تحصیل در دانمارک در رشته های مختلف مانند فلسفه برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است. در ادامه این مقاله علاقه مندان به تحصیل رشته فلسفه در دانمارک می توانند با دانشگاه های دانمارکی و دوره های ارائه شده در این دانشگاه ها در رشته فلسفه آشنا شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سال هاست در زمینه ارائه خدمات درباره مهاجرت و اقامت فعالیت می کند و می تواند راهنمای شما باشد.

تحصیل رشته فلسفه در دانمارک

دانشجویان در دانمارک این فرصت را دارند که به طور مستقیم در یکی از برترین دانشگاه های اروپا، دانشگاه کپنهاگ تحصیل کنند. همچنین برنامه تبادل برای بسیاری از دانشجویان در تمام زمینه های کارشناسی، به ویژه علوم سیاسی، تاریخ، اقتصاد، روابط بین الملل، روانشناسی و جامعه شناسی، جالب خواهد بود. در طول مدتی که در دانمارک زندگی می کنند، دانشجویان می توانند در خوابگاه های پردیس بمانند یا اتاق هایی را اجاره کنند. آموزش در دانمارک به 2 زبان انگلیسی و دانمارکی در دسترس است. تحصیل رشته فلسفه در چند دانشگاه در دانمارک امکان پذیر است. این رشته در دوره های مختلف تحصیلی ارائه می شود.

در جدول زیر جهت تحصیل در دانمارک در رشته فلسفه، دانشگاه های دانمارکی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه کپنهاگ
2دانشگاه آرهوس
3مدرسه تجارت کپنهاگ

درآمد مشاغل رشته فلسفه در دانمارک

طبق بررسی های انجام شده میزان حقوق ماهیانه کار در دانمارک برای یک متخصص فلسفه به صورت متوسط به میزان 62300DKK (کرون دانمارک) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 747000DKK (کرون دانمارک) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان درآمد ماهیانه کار یک متخصص فلسفه در کشور دانمارک حداقل 33600DKK (کرون دانمارک) و حداکثر 94000DKK (کرون دانمارک) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در مقایسه با سایر مشاغل در کشور دانمارک را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

مقایسه حقوق ماهیانه مشاغل در دانمارک

تحصیل فلسفه در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

بخش فلسفه دانشگاه کپنهاگ انواع مختلفی از تحقیقات در فلسفه را در خود جای داده است که بیشتر آنها با همکاری زمینه هایی مانند روانپزشکی، روانشناسی، علوم سیاسی، علوم زیستی، علوم رایانه، اقتصاد، تاریخ، کلاسیک، ادبیات، حقوق و الهیات همکاری دارند. بخش فلسفه با CFS و CIBS همکاری می کند و تحقیقات آنها تا حدی با یکدیگر همپوشانی دارد. گروه های تحقیقاتی و محققان بخش فلسفه به طور مرتب در مجلات و انتشارات معتبر بین المللی در زمینه هایی مانند فلسفه ذهن، پدیدارشناسی، معرفت شناسی اجتماعی، فلسفه سیاسی، اخلاق زیستی، اخلاق پزشکی، تاریخ فلسفه و فلسفه علم به چاپ می پردازند. به طور کلی، این بخش دارای 3 حوزه تحقیقاتی، فلسفه عملی، فلسفه نظری و تاریخ فلسفه است و آنها در 3 گروه تحقیقاتی سازماندهی شده اند:

حوزه تحقیقاتیشرح
فلسفه عملیاین گروه زمینه های فلسفه عملی را از نظریه سیاسی گرفته تا اخلاق زیستی پوشش می دهد. موضوعات مورد علاقه عبارتند از برابری، تبعیض، دموکراسی، مهاجرت، تکثرگرایی، استثمار، معرفت شناسی اخلاقی و همچنین مجموعه ای از سوالات در اخلاق زیستی و اخلاق پزشکی.
فلسفه نظریفلسفه نظری به طور سنتی معرفت شناسی، فلسفه ذهن، فلسفه علم، فلسفه زبان و متافیزیک را پوشش می دهد. تحقیقات گروه بر فلسفه ذهن، فلسفه عمل، مشکل اراده آزاد، توضیح و الگوها در علوم شناختی و همچنین طیف وسیعی از مشکلات در معرفت شناسی اجتماعی متمرکز است.
تاریخ فلسفهتاریخ فلسفه از 600 سال قبل از میلاد مسیح تا زمان حاضر را در بر می گیرد. تحقیقات کنونی بر 2 دوره تمرکز دارد، فلسفه یونان باستان و فلسفه اولیه اولیه. در فلسفه باستان، تمرکز ویژه ای بر نظریه های اخلاقی و سیاسی در افلاطون و ارسطو وجود دارد. در فلسفه اولیه اولیه تأکید بر نظریه های احساسات و بر فیلسوفان زن از قرن 17 است.

تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه آرهوس دانمارک

فلسفه و تاریخ ایده ها هر 2 به افکار و اندیشه هایی مربوط می شوند که جهان غرب را از دوران باستان تا به امروز مشخص کرده است. تمرکز فلسفه بر دیدگاه سیستماتیک است که به دنبال شناسایی مبانی عملکردها و مفاهیم مختلف است. تمرکز تاریخ ایده ها در درجه اول بر چشم انداز تاریخی است که هدف آن آشکارسازی میراث فکری ما است. بنابراین فلسفه به اعتبار مفاهیم گوناگون ما توجه دارد در حالی که تاریخ ایده ها بیشتر به این معنا که کدام مفاهیم معتبر تلقی شده اند و در برخی موارد هنوز معتبر است توجه دارد. از این نظر، فلسفه و تاریخ ایده ها در تمرکز بین رشته ای هستند، در حالی که تاریخ ایده ها روابط بین بسیاری از زمینه ها و رشته های مختلف را بررسی می کند.

محیط آکادمیک در فلسفه و تاریخ ایده ها در دانشگاه آرهوس Aarhus دانمارک بزرگترین نوع آن در دانمارک است و به ویژه به دلیل تنش مولد بین دیدگاه های سیستماتیک و تاریخی، تحقیقات انجام شده با یک جهان بینی و با دید باز مشخص می شود. بنابراین محققان در پروژه های بین رشته ای مختلفی در داخل و خارج از دانشکده هنر مشارکت دارند. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و تعدادی انتخابی در فلسفه و تاریخ ایده ها ارائه می شود. برنامه تحقیقاتی در گروه فلسفه و تاریخ ایده ها یکی از بزرگترین و وسیع ترین واحدهای تحقیقاتی در نوع خود در شمال اروپا است که دارای بیش از 35 محقق دائمی و فوق دکترا و حدود 20 دانشجوی دکتری است.

تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه آرهوس دانمارک

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و فلسفه در مدرسه تجارت دانمارک

کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی و فلسفه ترکیبی از فلسفه و مطالعات تجاری است. دانشجویانی که در این برنامه ثبت نام کرده اند، در استفاده از مفاهیم فلسفی، نظریه ها و تجزیه و تحلیل ها در مطالعه عملکرد تجاری و همچنین اقتصاد عمومی آموزش خواهند دید. در برنامه یاد خواهید گرفت که چگونه:

  • مدیریت و پیمایش زمینه های سازمانی با اشکال مختلف دانش.
  • از استدلال فلسفی برای شناسایی نه تنها راه حل های جدید برای مشکلات متعارف، بلکه راه های جدیدی برای طرح مسئله در وهله اول استفاده کنید.
  • از کلمات با دقت در نوشتن و همچنین زبان گفتاری استفاده کنید.
  • مدل های تجاری موجود را به چالش بکشید و به دنبال راه های جدیدی برای ادغام اخلاق، زیبایی شناسی و پایداری در عملکرد تجاری باشید.
  • درک زمینه اجتماعی گسترده تری که سازمان های خصوصی و دولتی در آن فعالیت می کنند.
  • مشکلات و راه حل های سازمانی را از دیدگاه مدیریت و همچنین از دیدگاه کارکنان درک کنید.
  • تشخیص و تشخیص روندهای جدید در اقتصاد و همچنین در کل جامعه.

هر دوره در برنامه به عنوان رویارویی بین نظریه فلسفی و یک موضوع خاص که مربوط به عملکرد تجاری یا اقتصاد عمومی است، سازماندهی شده است. هدف این است که دانشجویان به دانش خاصی در مورد موضوعاتی مانند امور مالی، رهبری، مسئولیت اجتماعی شرکت، پول، پایداری یا مدیریت منابع انسانی دست یابند. شرایط ویزای تحصیل دانمارک در این مقاله در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *