مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته فارماکولوژی در کانادا

رشته فارماکولوژی در کانادا

رشته فارماکولوژی در کانادا یکی از بهترین برنامه هایی است که در این کشور در تمامی مقاطع تحصیلی ارائه می شود. این کشور، دلایل زیادی دارد که جزو بهترین مقاصد تحصیلی بین المللی محسوب می شود. این برنامه گزینه های متنوعی از دیپلم کارشناسی گرفته تا مقاطع کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. تحقیقات یکی از اجزای کلیدی دانشگاه های این کشور است و نقش مهمی در خط مقدم فناوری دارد.

این کشور صلح آمیز و امن است و یکی از بهترین کشورها برای زندگی محسوب می شود. 3 شهر این کشور یعنی ونکوور، تورنتو و کلگری در فهرست 10 “شهرهای قابل زندگی ترین” جهان قرار دارند. این کشور همچنین یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان است و به طور مداوم در بین ثبات ترین اقتصادها رتبه بندی شده است. جمعیت اندک در کشوری وسیع و دارای منابع غنی و از نظر فنی پیشرفته بدین معناست که همیشه نیاز به متخصصان ماهر وجود دارد و نرخ اشتغال بالا است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش درباره رشته فارماکولوژی در کانادا توضیح داده و آن را بررسی کرده است.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته فارماکولوژی در کانادا

کارشناسی ارشد رشته فارماکولوژی در کانادا هم دوره تحصیلی و هم برنامه تحصیلی تمام وقت بر اساس پایان نامه می باشد. این فقط به دانشجویانی ارائه می شود که ثابت می کنند سابقه قوی در فارماکولوژی، داروسازی یا علوم محض از جمله ریاضیات دارند. این یک برنامه مدرک 2 ساله است که در دانشگاه های مشهور این کشور ارائه می شود. مدارک دوگانه شامل درمان یا سم شناسی به همراه داروسازی است که در برخی از دانشگاه ها ارائه می شود.

بسته به انتخاب دانشگاه، شهریه 2 ساله بین 14000$ تا 39000$ دلار متغیر است. شما می توانید بورسیه تحصیلی به طور متوسط ​​12000$ (دلار) دریافت کنید. دانشجویان همچنین باید دارای تحصیلات 16 ساله با مدرک کارشناسی 4 ساله باشند تا واجد شرایط پذیرش در برنامه فارغ التحصیلی فارماکولوژی باشند. درخواست های پذیرش به صورت آنلاین توسط دانشگاه های مربوطه پذیرفته می شود.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته فارماکولوژی در کانادا

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در کانادا

این کشور دارای برخی از دانشگاه های برتر جهان است و براساس رتبه بندی جهانی QS ، 7 دانشگاه این کشور در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. مدارک تحصیلی این کشور در سراسر جهان ارزش دارد و هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با بسیاری از مقاصد تحصیلی دیگر کمتر است. این دانشگاه دارای فرصت های تحقیقاتی در سطح جهانی و 1 سال PG جهت گیری عملی و همچنین دیپلم UG 2 ساله است. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در این کشور در مقاطع زیر وجود دارد:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

این کشور بسیار سازگار است و تنوع چند فرهنگی را تشویق می کند. بنابراین، اگر می خواهید برای تحصیلات عالی در این کشور پذیرش بگیرید، می توانید مطمئن باشید.

حدود 9 دانشگاه در این کشور رشته فارماکولوژی در کانادا را ارائه می دهند. آن ها عمدتا دارای درجه 2 با سم شناسی یا درمان می باشند. لیست زیر برخی از دانشگاه های برجسته این کشور را ارائه می دهد که رشته فارماکولوژی را در این کشور در مقاطع مختلف ارائه می دهند:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه مانیتوبا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه وسترن

جدول زیر رتبه دانشگاه های ذکر شده را در سطح جهانی و در بین دانشگاه های فارماکولوژی نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های فارماکولوژی
دانشگاه تورنتو3418
دانشگاه بریتیش کلمبیا4731
دانشگاه مک گیل3194
دانشگاه کلگری242114
دانشگاه آلبرتا110128
دانشگاه مک مستر152132
دانشگاه مانیتوبا651157
دانشگاه مونترال116174
دانشگاه وسترن287207

فرصت های شغلی رشته فارماکولوژی در کانادا

از آنجا که رشته فارماکولوژی در کانادا برنامه ای عالی است، شما فرصت های زیادی برای تعامل با دانشجویان و اساتید خواهید داشت. به طوری که، بخشی از یک جامعه منسجم و حمایتی، هم از نظر تحصیلی و هم از نظر اجتماعی خواهید بود. دانشجویان این رشته این فرصت را دارند که از فرصت های انضباطی متقابل استفاده کنند.

فارماکولوژیست ها (داروسازان) و سم شناسان در بسیاری از زمینه ها از جمله موارد زیر مشغول به کار می باشند:

  • تحقیق
  • توسعه
  • مدیریت و کنترل در صنعت داروسازی
  • خدمات مراقبت های بهداشتی
  • بخش های دولتی
  • شرکت های بیوتکنولوژی

با داشتن درجه پیشرفته در فارماکولوژی، تحقیق، آموزش و مشاوره به گزینه های شغلی اضافی تبدیل می شوند. حقوق ماهیانه کار در کانادا برای داروسازان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در کانادا برای داروسازان

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا کمی بالا است. اما به طور کلی کمتر از شهریه در کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا یا استرالیا است. هزینه های دانشگاه ممکن است سالانه متفاوت باشد. و ممکن است بسته به شهر یا مقطع تحصیلی تفاوت هایی را نیز مشاهده کنید. به عنوان مثال، دانشگاه های نیوفاندلند دارای کمترین شهریه می باشند در حالی که انتاریو گران ترین منطقه است.

هزینه های زندگی در این کشور کمی بالاتر از حد متوسط است. اما کیفیت بالای زندگی تضمین شده است. برای بیشتر استان ها، مانند کبک، مونترال و اتاوا، بین 800CAD تا 1500CAD (دلار کانادا) در ماه نیاز دارید. ونکوور و کلگری برخی از گران ترین شهرهای این کشور می باشند که هزینه زندگی آن ها می تواند به 2000CAD (دلار کانادا) در ماه برسد.

کار دانشجویی در کانادا

با کار دانشجویی در کانادا تجربه کاری ارزشمندی کسب کنید و کمک هزینه خود را با مشاغل دانشجویی پاره وقت برای دانشجویان بین المللی تکمیل کنید. در حالی که باید مدارک کافی مبنی بر اینکه می توانید هزینه تحصیل و زندگی خود را قبل از ورود به این کشور بپردازید ارائه دهید. تعدادی برنامه مجوز کار برای دانشجویان بین المللی و همسران آن ها یا شرکای حقوق معمولی وجود دارد. به طوری که، کار در این کشور را ممکن می سازد.

کار در این کشور می تواند به شما در ایجاد روابط تجاری برای آینده کمک کند و حتی می تواند به شما در مهاجرت پس از فارغ التحصیلی کمک کند. برنامه مجوز کار خارج از پردیس به شما این اجازه را می دهد که حداکثر 20 ساعت در هفته در طول جلسات آکادمیک معمولی و تمام وقت در تعطیلات برنامه ریزی شده کار کنید.

دانشجویان می توانند در تعطیلات نیز کار کنند که در نمودار زیر مشاهده می کنید:

کار دانشجویی در کانادا

دانشجویان بین المللی که دارای مجوزهای تحصیلی معتبر می باشند و به صورت تمام وقت در دانشگاه ها یا کالج های دولتی و خصوصی واجد شرایط این کشور تحصیل می کنند نیز ممکن است واجد شرایط کار در محوطه دانشگاهی باشند که در آن بدون مجوز کار تحصیل می کنند. دانشجویان بین المللی با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند پروسه مهاجرت خود را شروع کرده و با آرامش خاطر اقامت این کشور را بدست آورند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *