مهاجرت تحصیلی هلند

رشته فارماکولوژی در هلند

رشته فارماکولوژی در هلند

رشته فارماکولوژی در هلند از برنامه های محبوب در بین دانشجویان بوده و در دانشگاه های این کشور به عنوان یکی از کشورهای برتر اروپا تدریس می شود. این کشور، یکی از کشورهای پیشرو اروپا در زمینه آموزش بین المللی است. این کشور ترکیبی خوب از موسسات سنتی و مدرن را ارائه می دهد. به لطف کیفیت قابل توجه تحقیقات و آموزش عالی در این کشور، این کشور بارها در مطالعه رتبه بندی بالایی از کشورهای اروپایی کسب کرده است.

جایگاه چشمگیر این کشور در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها یکی از تأثیرات بین المللی شدن سیستم دانشگاهی این کشور است. پس از آغاز فرآیند بولونیا، که طی آن برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در سراسر اروپا تبدیل به هنجار شد، این کشور یکی از اولین کشورهایی بود که در ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تلاش جدی کرد. این کشور اگرچه بسیار کوچکتر از همسایگان خود آلمان یا فرانسه است، اما برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتری به زبان انگلیسی ارائه می دهد. در این نوشتار که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به شما عزیزان کمک می کند تا درباره رشته فارماکولوژی در هلند، اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در هلند

دانشگاه های این کشور بر صلاحیت بالای اساتید و استقلال دانشجو تأکید دارند. بر نوآوری و تحقیق تمرکز می کنند و به آزادی فکر و استقلال خلاق اهمیت می دهند. در کشور می توانید یک موسسه آموزشی متناسب با هر سلیقه ای پیدا کنید. هم پردیس های قدیمی دانشگاهی و هم مراکز تحقیقاتی پیشرفته وجود دارد. دانشگاه ها بیش از 2100 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند و هر دهم دانشجو در این کشور یک خارجی است. بنابراین، این کشور شمالی به درستی مرکز بین المللی نامیده می شود. جایی که افراد از سراسر جهان برای تحصیل به آنجا می آیند.

دانشگاه های رشته فارماکولوژی در هلند عبارتند از:

دانشگاه های رشته فارماکولوژی در هلند

دانشگاه های بالا در سطح جهانی و در بین دانشگاه های فارماکولوژی رتبه کسب کرده اند که در جدول زیر مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه بین دانشگاه های فارماکولوژی
دانشگاه اوترخت5410
دانشگاه لیدن8623
دانشگاه اراسموس روتردام6839
دانشگاه رادبود نایمخن10384
دانشگاه گرونینگن9285
دانشگاه آمستردام4095
دانشگاه VU آمستردام80124
دانشگاه ماستریخت189135

مشاغل رشته فارماکولوژی در هلند

مشاغل رشته فارماکولوژی در هلند

بسیاری از فارغ التحصیلان رشته فارماکولوژی در هلند، سال های تحصیل خود را در علوم داروسازی و LACDR یکی از پربارترین سال های زندگی حرفه ای خود می دانند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری ما در رتبه های اول تحقیقات و تدریس، سیاست و مدیریت در سراسر جهان قرار دارند.

داروسازان برای توسعه ترکیبات شیمیایی و موادی که به عنوان داروهای جدید استفاده می شوند، تحقیق می کنند. برخی از داروسازان بر روی تأثیرات مواد شیمیایی مضر تمرکز می کنند. در حالی که برخی دیگر در مورد اثرات مواد شیمیایی بر مناطق خاصی از بدن مانند سیستم تنفسی یا قلبی عروقی تحقیق می کنند. داروسازان می توانند در زمینه های کاربردی یا بالینی کار کنند. وظایف شغلی شامل:

  • برنامه ریزی و هدایت مطالعات داروسازی
  • استانداردسازی دوزها و برنامه های درمانی
  • تهیه و نوشتن کمک های تحقیقاتی
  • رعایت مراحل ایمنی
  • انجام تحقیقات در مورد موضوعات

حقوق ماهیانه کار در هلند برای داروشناسان در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترحقوق به یورو
حقوق ماهیانه92210€
حقوق ساعتی44€
متوسط پاداش2683€

متقاضیانی که قصد دارند در این کشور به عنوان یک داروشناس کار کنند، باید سطح سواد داروشناسان این کشور را بدانند. نمودار زیر توزیع سطح سواد آن ها را نشان داده است:

توزیع سطح سواد در هلند

هزینه تحصیل در هلند

تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی بسته به ملیت، رشته انتخابی و دانشگاه های مختلف در مقاطع تحصیلی انتخابی می تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد. بنابراین، مهم است که مستقیما از موسسه آموزش عالی مورد علاقه خود برای کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه های تحصیل بپرسید. جدول زیر هزینه تحصیل در مقاطع مختلف را نشان داده است:

مقطعشهریه به یورو
مقطع کارشناسیبین 6000€ تا 15000€
کارشناسی ارشدبین 8000€ تا 20000€

توجه داشته باشید که هزینه های ذکر شده در جدول بالا، مربوط به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می باشد. در برخی از رشته های تحصیلی، که در گروه MBA قرار دارند، هزینه آن می تواند حدود 13000€ تا 16000€ (یورو) باشد. همچنین هزینه تحصیل در این کشور با دوره های فنی 1 ساله ذکر شده می تواند تقریبا 12000€ تا 13000€ (یورو) باشد. شهریه سالیانه برای دانشجویان از کشورهای EEA، سوئیس یا سورینام از 2168€ )یورو( برای سال تحصیلی شروع می شود. تعدادی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند ارائه می شود. این ها می تواند توسط دانشگاه مورد نظر براساس شایستگی تأمین شود یا ارائه شود. با این وجود، بهتر است با دانشگاه یا دولت کشور خود در مورد گزینه های کمک مالی مشورت کنید و برای پذیرش قبلا درخواست دهید.

کار حین تحصیل در هلند

بسیاری از دانشجویان هنگام تحصیل در این کشور،، کار را انتخاب می کنند. بسته به ملیت آن ها، دانشجویان ممکن است حداکثر تا شانزده ساعت در هفته با مجوز کار از کارفرمای خود کار کنند. MVV به تنهایی برای کار در این کشور کافی نیست. هر کارفرمای بالقوه باید از طرف شما درخواست مجوز کار کند. اگر مجبور هستید به عنوان بخشی از دوره خود یک محل کار را انجام دهید، نیازی به مجوز کار ندارید. اما قبل از شروع به کار، لازم است یک برنامه بیمه درمانی هلندی تهیه کنید.

شهروندان اتحادیه اروپا، EEA، سوئیس مجاز به کار در این کشور به اندازه ساعاتی هستند که هنگام تحصیل انتخاب می کنند. دانشجویان خارجی (غیر اتحادیه اروپا، EEA، سوئیس) با مجوز اقامت مجاز می توانند در ماه های ژوئن، جولای و آگوست به صورت تمام وقت کار بپردازند. یا بیش از 16 ساعت در هفته خارج از تابستان کار پاره وقت انجام دهند. کارفرما باید قبل از درخواست مجوز کار برای شما ثابت کند که هیچ هلندی یا اتباع اتحادیه اروپا، EAA، سوئیس قادر به انجام کار نمی باشند. دانشجویانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، بری دریافت اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در این زمینه مخصوصا شرایط اعزام دانشجو به هلند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *