مهاجرت تحصیلی نیوزلند

رشته فارماکولوژی در نروژ

رشته فارماکولوژی در نروژ

تحصیل رشته فارماکولوژی در نروژ یک گزینه عالی برای کسانی که قصد دارند به یک کشور اروپایی مهاجرت کرده و در نهایت اقامت داشته باشند، است. این کشور، یک کشور نوردیک در شمال اروپا است که قلمرو سرزمینی اصلی آن شامل غرب و شمالی ترین قسمت شبه جزیره اسکاندیناوی است. جزیره دورافتاده قطبی یان ماین و مجمع الجزایر سوالبارد نیز بخشی از این کشور را تشکیل می دهند. همچنین ادعاهایی درباره سرزمین های قطب جنوب جزیره پیتر اول و ملکه مود لند دارد. این کشور، دارای 385207 کیلومتر مربع مساحت است و در سال 2023، دارای 5527836 نفر جمعیت بود. این کشور دارای مرز شرقی طولانی با سوئد است. این کشور از شمال شرقی با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاگرک و از طرف دیگر با دانمارک هم مرز است.

این کشور دارای خط ساحلی گسترده ای است که رو به اقیانوس اطلس شمالی و دریای بارنتس است. نفوذ دریایی همچنین بر آب و هوای نروژ با دمای ملایم دشت در سواحل دریا حاکم است. در حالی که فضای داخلی، در حالی که سردتر است، نسبت به مناطق دیگر جهان در چنین عرض جغرافیایی شمالی بسیار معتدل تر است. حتی در طول شب قطبی در شمال، درجه حرارت بالاتر از انجماد در خط ساحلی معمول است. نفوذ دریایی بارش باران و بارش برف را در برخی مناطق کشور به ارمغان می آورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله با موضوع رشته فارماکولوژی در نروژ قصد اطلاع رسانی به متقاضیان عزیز را دارند.

تحصیل رشته فارماکولوژی در نروژ

رشته فارماکولوژی در نروژ مطالعه تعاملات بین داروهای دارویی و موجود زنده است. موضوعات زیر در این برنامه آموزش داده می شود:

  • داروسازی عمومی
  • بی حسی موضعی
  • مسکن ها
  • داروهای ضد میکروبی
  • داروهای روانگردان
  • داروهای بیهوشی، ضد اضطراب، آرام بخش
  • داروهای بیماری های قلبی عروقی
  • داروهای موثر بر خون
  • داروهای هورمونی
  • عوارض خوراکی داروها
  • فعل و انفعالات
  • مطالعات نسخه ای
  • رلیس

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در نروژ

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در نروژ

دانشگاه اوسلو تنها دانشگاهی در این کشور است که رشته فارماکولوژی در نروژ را ارائه می دهد. در این کشور، دوره ها معمولا از آگوست شروع می شود. اگرچه، برخی مدارس ممکن است مهلت های «پیش شایستگی» را داشته باشند. اگر می خواهید برای تحصیل خود به این کشور بیایید، تحقیقات خود را زود انجام دهید تا مطمئن شوید که تاریخ درخواست را از دست ندهید. اگر قصد دارید برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در این کشور اقدام کنید، ممکن است مجبور شوید نشان دهید که تحصیلات دانشگاهی قبلی شما شامل دوره هایی است که حداقل به مدت یک سال و نیم تحصیل در یک موضوع مرتبط را شامل می شود.

کار به عنوان داروساز در نروژ

هرکسی که به عنوان داروساز در این کشور کار می کند به مجوز نیاز دارد. مجوز تأیید این است که شما الزامات رسمی و دانشگاهی را برای عنوان حرفه ای مربوطه، یعنی داروساز، برآورده می کنید. برای کار به عنوان داروساز در این کشور، باید برای مجوز به اداره بهداشت این کشور درخواست دهید. اگر قصد کار در نروژ را دارید، توصیه می شود که یادگیری زبان را در اسرع وقت شروع کنید. برای کار در داروخانه های این کشور معمولا سطح رضایت بخشی از زبان نروژی مورد نیاز است.

مدیر داروخانه یکی از مشاغلی است که می توانید انتخاب کنید. مدیر داروخانه را اداره می کند و اطمینان حاصل می کند که شرایط کسب و کار داروخانه برآورده شده است. داروساز مسئول فعالیت حرفه ای و مالی داروخانه و مسئولیت کلی کارکنان داروساز است. برای تبدیل شدن به مدیر داروخانه باید مدرک کارشناسی ارشد یا Cand.pharm داشته باشید.

حقوق ماهیانه کار در نروژ برای داروسازان در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در نروژ برای داروسازان

هزینه تحصیل در نروژ

دانشگاه های دولتی این کشور به طور کلی شهریه نمی گیرند. برای پیوستن به انجمن دانشجویی هزینه هایی وجود دارد که هزینه امتحانات را در پایان ترم نیز پرداخت می کند. اما این امر بیش از 600NOK (کرون نروژ) نمی شود. همچنین، این هزینه ها مزایای زیادی از جمله خدمات بهداشتی داخل دانشگاه، مشاوره، دسترسی به امکانات ورزشی و همچنین کاهش قیمت حمل و نقل عمومی و فعالیت های فرهنگی را به همراه دارد. دانشگاه های خصوصی، که توسط دولت تأمین نمی شوند، این حق را برای خود محفوظ می دانند که اغلب به اندازه سایر کشورهای اروپایی است.

هزینه تحصیل در نروژ برای دانشگاه های خصوصی می توانند گران باشند. زیرا، آن ها هزینه هایشان را خودشان تعیین می کنند. آن ها می تواند از 9500$ (دلار) برای برنامه های کارشناسی تا 11300$ (دلار) تعیین کنند. توجه داشته باشید که برای تحصیلات تکمیلی این هزینه متفاوت خواهد بود.

اما دانشجویان بین المللی هرگز بیش از دانشجویان متولد این کشور پول نمی دهند. اما در حالی که می توانید در این کشور بدون هزینه تحصیل کنید، این بدان معنا نیست که زندگی دانشجویی در این کشور اسکاندیناوی ارزان است. در واقع، وقتی صحبت از هزینه زندگی می شود، این کشور یکی از گران ترین کشورهای اروپا است. به طوری که، شما مجبور به کار دانشجویی در این کشور خواهید بود.

جدول زیر هزینه اجاره خانه را در شهر اوسلو نشان می دهد:

پارامترهزینه به کرون
اجاره خانه برای 1 نفر11706NOK
اجاره خانه برای 4 نفر39990NOK
هزینه خدمات1442NOK

کار دانشجویی در نروژ

بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت تامین هزینه های خود هنگام تحصیل در این کشور مشاغل نیمه وقت دارند. این یک راه خوب برای یادگیری و تمرین زبان نروژی و افزایش بودجه است. با این حال، باید توجه داشته باشید که محدودیتی برای میزان کار شما در کنار دانشجوی تمام وقت وجود دارد. به طور کلی، اجازه اقامت دانشجویی حق اشتغال به کار در این کشور را پوشش نمی دهد. با این حال، اگر مجوز تحصیل به شما داده شود، به طور خودکار به شما اجازه کار پاره وقت نیز داده می شود. شرایط کار دانشجویی در نروژ برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا در نمودار زیر آمده است:

شرایط کار دانشجویی در نروژ

دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا یا EEA نمی باشند، بای مراقب باشند هنگام تمدید مجوز تحصیل، اجازه کار پاره وقت به طور خودکار تمدید نمی شود. برای تمدید مجوز کار، دانشجویان باید پیشرفت رضایت بخشی را در مطالعات خود ثبت کنند. لطفا با موسسه خود مشورت کنید. اگر قصد دارید که بعد از تحصیل در این کشور بمانید، توصیه می شود که زبان نروژی را یاد بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در امر مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *