مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته فارماکولوژی در مجارستان

رشته فارماکولوژی در مجارستان

رشته فارماکولوژی در مجارستان از گزینه های تحصیلی است که با توجه به شهریه های نسبتا کم می تواند گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان خارجی باشد. در سراسر این کشور رشته های دانشگاهی، صدها برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. این مدارک از طرح بولونیا اروپایی پیروی می کنند و در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان شناخته شده اند. سیستم آموزش عالی در این کشور بسیار شبیه به آنچه در سایر کشورهای اروپایی می بینید است.

در حالی که می توانید تقریبا هر رشته ای را که فکر می کنید مطالعه کنید، به یاد داشته باشید که دانشگاه های بزرگتر دارای طیف وسیعی از گزینه ها نسبت به کالج های کوچکتر می باشند. همچنین برنامه های درجه مشترک وجود دارد، برای کسانی که به قدری بلندپرواز می باشند. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که برخی از رشته ها مانند پزشکی، معماری، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در یک برنامه واحد ترکیب می کنند. به طوری که، به طور معمول 5 یا 6 سال به طول می انجامد. در این مقاله مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشگاه ها و حقوق ماهیانه رشته فارماکولوژی در مجارستان را بررسی خواهند کرد.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در مجارستان

دانشگاه های این کشور به طور کلی توسط قانون پارلمان تحت قانون آموزش عالی تأسیس شده اند. برای دانشگاه های دولتی جدید و دانشگاه های خصوصی، تأییدیه از وزارت آموزش و پرورش و بعدا مجمع ملی این کشور مورد نیاز است. سیستم آموزش عالی دولتی این کشور شامل دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی است که هم برنامه های آموزشی و هم مدارک مرتبط را تا مقطع دکترا ارائه می دهد و همچنین به فعالیت های تحقیقاتی کمک می کند. به طور کلی، دانشگاه های دولتی این کشور شهریه ای دریافت نمی کنند.

رشته فارماکولوژی در مجارستان در دانشگاه های زیر ارائه می شود:

دانشگاه های فارماکولوژی در مجارستان

این کشور به تاریخ طولانی و رنگارنگ آموزش عالی و تحقیقات دانشگاهی می پردازد. و سنت دیرینه ای برای آموزش به زبان های خارجی، در درجه اول انگلیسی وجود دارد. دانشجویان بین المللی به دلیل ترکیبی جذاب از آموزش عالی با کیفیت بالا و هزینه تحصیل و زندگی نسبتا کم به این کشور کشانده می شوند.

مشاغل رشته فارماکولوژی در مجارستان

کسانی که فارغ التحصیل رشته فارماکولوژی در مجارستان می باشندريال داروها و ترکیبات شیمیایی را برای توسعه درمان های دارویی، جلوگیری از تداخلات دارویی و غیره تحقیق و آزمایش می کنند. به طور خاص، این متخصصان نحوه تجزیه، جذب و پخش داروها در سراسر بدن را مطالعه می کنند. آن ها همچنین عوارض جانبی بالقوه داروهای مختلف را بررسی می کنند. به عنوان یک حرفه، داروسازی مسیرهای مختلفی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، داروسازان بالینی بر اثرات داروها برای درمان بیماری تمرکز می کنند.

این متخصصان، از طریق تحقیقات نوآورانه، توسعه و تنظیم داروها فاصله بین علم و عمل پزشکی را پر می کنند. داروسازان همچنین گزارش های مفصلی از یافته های تحقیق خود می نویسند و سپس آن ها را به همکاران ارشد و همکاران علمی خود ارائه می دهند. متخصصان داروسازی معمولا در یکی از زیرگروه های مختلف مانند بیوشیمی، فارماکولوژی بالینی، نورو فارماکولوژی و فارماکوکینتیک تخصص دارند. داروسازان در بخش دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند.

حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای داروسازان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای داروسازان

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در مجارستان

در مقایسه با بقیه کشورهای قاره اروپا، هزینه تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل بسته به مدرسه و برنامه برای دانشجویان بین المللی متفاوت است. غالبا پزشکی و دندانپزشکی جزو گزینه های گران قیمت می باشند. در جدول زیر هزینه تحصیل این رشته ها و سایر رشته ها را مشاهده می کنید:

پارامترهزینه به یورو
رشته های پزشکی و دندانپزشکیبین 12000€ تا 16000€
سایر رشته ها5000€

می توانید انتظار داشته باشید که دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتری دریافت کنند. با این وجود، توصیه می شود صفحه رسمی دانشگاه را بررسی کنید تا بدانید چقدر باید پرداخت کنید. علاوه بر پرداخت شهریه، دانشجویان دانشگاه های این کشور همچنین ملزم به پرداخت هزینه درخواست، هزینه امتحان و هزینه ثبت نام می باشند که هر کدام بین 100€ تا 150€ (یورو) است. به خاطر داشته باشید که هر 2 دانشگاه دولتی و خصوصی مختارند تصمیم بگیرند که آیا شهریه یکسانی را از شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا دریافت می کنند یا خیر.

بوداپست یک مقصد محبوب برای دانشجویان است زیرا سالانه هزاران جوان از سراسر جهان برای گذراندن یک ترم تحصیلی یا به اتمام رساندن یک برنامه کامل تحصیلی در یکی از دانشگاه های بوداپست به آنجا می آیند. با این حال، قبل از شروع تحصیل در دانشگاه های این کشور، ممکن است عملی باشد که یک برنامه بودجه ای برای بررسی نحوه تأمین هزینه های زندگی در بوداپست در طول تحصیل تهیه کنید.

برخی از هزینه اقلام ضروری در جدول زیر نشان داده شده است:

اقلامهزینه به یورو
اجاره خانهبین 110€ تا 400€
حمل و نقلبین 0.9€ تا 11€
غذابین 2.3€ تا 4.6€

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در مجارستان

کار حین تحصیل در مجارستان

برخی از دانشجویان ممکن است تصمیم بگیرند که در طول تحصیل یا تعطیلات تابستانی به صورت پاره وقت کار کنند تا هزینه های زندگی خود را تأمین کنند یا تجربه کاری ارزشمندی کسب کنند. در حال حاضر، بسته به تابعیت شما، حقوق و تعهدات متفاوتی وجود دارد که عبارتند از:

  • اگر دانشجویی از یک کشور EEA (کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نروژ، سوئیس، ایسلند و لیختن اشتاین) هستید، هیچ محدودیتی در مورد ساعات کار وجود ندارد و باید یک کارت ثبت نام داشته باشید.
  • اگر شهروند کشوری هستید که بخشی از منطقه اقتصادی اروپا (دولت غیر EEA) نیست، می توانید در طول تحصیل با مجوز اقامت به منظور تحصیل مشغول به کار شوید و در طول دوره تحصیل خود 24 ساعت در هفته کار کنید )یا 90 روز یا 66 روز کاری خارج از دوره تحصیل).

دلایل یافتن شغل در دوران تحصیل:

  • کارفرمایان می توانند برای دانشجویان ساعات و شرایط کاری انعطاف پذیر را فراهم می کنند (برای مثال، پاره وقت، 4 یا 6 ساعت در روز).
  • شما می توانید زندگی خود را در کنار کمک هزینه ماهانه خود تأمین کنید.
  • تجربه کاری کسب می کنید.

برای شروع پروسه مهاجرت به مجارستان از طرق مختلف (کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری) می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *