مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته فارماکولوژی در لهستان

رشته فارماکولوژی در لهستان

تحصیل رشته فارماکولوژی در لهستان از گزینه های عالی برای کسانی است که علاقه مند به مهاجرت به این کشور می باشد. این کشور، در شمال مرکزی اروپا واقع شده است. بیشتر کشور یک دشت بدون مرز طبیعی، به جزء کوه های کارپات در جنوب و رودهای اودر و نیس در غرب می باشد. دیگر رودخانه های مهم، که برای تجارت مهم هستند، ویستولا، وارتا و باگ هستند.

اقتصاد پردرآمد و یکی از سالم ترین کشورهای پس از کمونیست محسوب می شود و یکی از سریع ترین کشورهای در حال رشد در اتحادیه اروپا است. داشتن بازار داخلی قوی ، بدهی خصوصی کم، ارز منعطف و عدم وابستگی به 1 واحد این کشور تنها اقتصاد اروپایی است که از رکود اقتصادی در اواخر دهه 2000 اجتناب کرده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش قصد دارند تا درباره رشته فارماکولوژی در لهستان اطلاعاتی در اختیار متقاضیان قرار دهند.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در لهستان

این کشور، حدود 500 دانشگاه و سایر موسسات آموزش عالی دارد. حدود 1 سوم موسسات آموزش عالی دولتی هستند و 2 سوم باقیمانده خصوصی می باشند. این کشور از دانشجویان بین المللی استقبال می کند و در سال های اخیر تعداد دانشجویان خارجی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در سال 2012، این کشور میزبان بیش از 24000 دانشجوی بین المللی از 141 کشور بود که بیشترین تعداد از اوکراین، بلاروس، نروژ و ایالات متحده بود. اکثر دانشجویان خارجی در این کشور در رشته های اقتصاد، تجارت، پزشکی و فناوری تحصیل می کنند.

موسسات آموزش عالی در این کشور تمایل به تخصص دارند و به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

انواع مختلف موسسات آموزش عالی در لهستان

در مجموع، 15 نوع مختلف موسسه در این کشور وجود دارند. دانشگاه ها و موسساتی که رشته فارماکولوژی در لهستان را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه جاگیلونین
  • دانشگاه پزشکی لودز
  • دانشگاه پزشکی ورشو
  • موسسه فارماکولوژی اصلی

سال تحصیلی دارای 2 ترم است که هر دوره با یک دوره امتحان به پایان می رسد. ترم پاییز از اکتبر تا اواسط فوریه و ترم بهار از اواسط فوریه تا ژوئن ادامه دارد.

وظایف فارغ التحصیان رشته فارماکولوژی در لهستان

وظایف فارغ التحصیان رشته فارماکولوژی در لهستان

شما به عنوان کسی که فارغ لتحصیل رشته فارماکولوژی در لهستان است، به عنوان یک داروساز کار خواهید کرد. به عنوان یک  داروساز نحوه تعامل داروها با سیستم های بیولوژیکی را بررسی خواهید کرد. شما می توانید تحقیقات in vitro (با استفاده از سلول ها یا بافت های حیوانی) یا in vivo (با استفاده از حیوانات کامل) انجام دهید تا بتوانید پیش بینی کنید که برخی داروها چه تاثیری بر روی انسان خواهند داشت. شما همچنین تحقیقاتی را برای کمک به کشف و توسعه دارو انجام خواهید داد

شما وظایف زیر را به عهده خواهید داشت:

  • کشف داروهای جدید و بهتر
  • افزایش اثربخشی و ایمنی داروهای فعلی
  • درک کنید که چگونه و چرا واکنش افراد به داروهای مختلف متفاوت است.
  • دریابید که چرا برخی داروها باعث اعتیاد یا عوارض جانبی ناخواسته می شوند.
  • سطح بالایی از همکاری با سایر دانشمندان وجود دارد و معمولا نتایج خود را از طریق جلسات، گزارش ها و کنفرانس ها با همکاران به اشتراک می گذارید.

به علاوه، در کار شما ممکن است تمرکز بر داروهای حیوانات باشد تا انسان. حقوق ماهیانه کار در لهستان برای داروسازان در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترحقوق به زلوتی
متوسط حقوق ماهیانه135854PLN
متوسط حقوق ساعتی65PLN
متوسط پاداش3369PLN

هر 1$ (دلار) معادل با 3.925PLN (زلوتی لهستان) است. نمودار زیر توزیع مقطع تحصیلی داروسازان در این کشور را نشان می دهد:

توزیع مقطع مختلف تحصیلی در لهستان

هزینه تحصیل در لهستان

تحصیلات تمام وقت به زبان لهستانی در موسسات آموزش عالی رایگان برای دانشجویان بومی و خارجیانی که تحصیلات خود را در این کشور با شرایطی که برای شهروندان بومی آغاز می شود، شروع  می شود. این شامل شهروندان اتحادیه اروپا یا EEA و دانشجویانی است که دارای منشور لهستانی می باشند.

سایر خارجی ها ملزم به پرداخت شهریه می باشند که در جدول زیر هزینه تحصیل در لهستان را نشان می دهد:

پارامترهزینه به یورو
کارآموزان دکترا، کارشناسی ارشد، دانشجویان پزشکی و کارآموزی ها علمی، هنری، تحصصی و فوف دکترا3000€
دوره های حرفه ای و کارآموزی3000€

هزینه های دانشگاه های دولتی و غیر دولتی توسط خود موسسه تعیین می شود. هزینه های تحصیل از 2000€ تا 6000€ (یورو) در سال متغیر است و بستگی به موسسه و برنامه تحصیلی دارد. برای برنامه های MBA هزینه شما حدود 8000€ تا 12000€ (یورو) در سال است. این کشور یک کشور مقرون به صرفه اروپایی با اقتصاد نسبتا پایدار است. هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی بین 350€ تا 550€ (یورو) در ماه متغیر است. شما می توانید بودجه خود را بسته به شهر یا ناحیه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید تنظیم کنید. شهرهای بزرگتر مانند کراکوف یا ورشو بین 500€ تا 850€ (یورو) در ماه نیاز دارند.

کار حین تحصیل در لهستان

شروع یک تجربه کاری در این کشور یک انتخاب عالی است. اقتصاد این کشور رقابتی تر و مسئول تر از نظر اجتماعی می شود. سال گذشته، 2 برابر بیشتر از 5 سال پیش شرکت های خارجی در این کشور ثبت نام کردند. اقتصاد این کشور به عنوان ششمین اقتصاد در اتحادیه اروپا رتبه بندی شده است. از سال 1989 سرانه تولید ناخالص داخلی کشور 135% افزایش یافته است. از آنجا که این کشور دارای  اقتصاد قوی می باشد، طیف گسترده ای از مشوق های سرمایه گذاری و حمایت جامع دولت، این کشور را به یکی از جذاب ترین مقاصد سرمایه گذاری تبدیل کرده است. به طوری که، طبق محاسبات، سود حاصل از سرمایه گذاری خارجی خارجی می تواند 3 برابر بیشتر از سایر کشورهای اروپایی باشد.

برای تحصیل در لهستان، یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا یا EEA باید نشان دهد که از امکانات کافی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور برخوردار است. با این حال، برخی از دانشجویان ممکن است مایل باشند که مطالعات را با کار ترکیب کنند. همه دانشجویان تمام وقت که دارای ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت موقت هستند، شهروندان اتحادیه اروپا یا EEA و دارندگان کارت قطب اصلا به مجوز کار نیاز ندارند. با مطالعه این مقاله، چنانچه سوالی درباره تحصیل رشته فارماکولوژی در لهستان دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *