مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته فارماکولوژی در فنلاند

رشته فارماکولوژی در فنلاند

رشته فارماکولوژی در فنلاند در برترین دانشگاه های این کشور با کیفیت آموزشی بالا و هزینه مقرون به صرفه از برترین انتخاب ها برای دانشجویان است. این کشور، کشوری اسکاندیناوی در شمال اروپا است. به طوری که، به لطف اقتصاد پایدار و مراقبت های بهداشتی، اغلب در یکی از خوشبخت ترین کشورهای جهان شناخته می شود. دانشگاه ها و تحصیلات عالی در این کشور برای دانشجویان داخلی و شهروندان اتحادیه اروپا یا EEA کاملا رایگان است. تحصیلات در این کشور برای دانشجویان بین المللی تا سال 2017 رایگان بود.

از آن زمان هزینه تحصیل آغاز شده است. 10 دانشگاه در این کشور با رتبه بندی جهانی QS در میان برترین دانشگاه های جهان برای سال 2024 معرفی شده اند. آن ها ارائه دهنده آموزش با کیفیت و محل تأسیسات تحقیقاتی استانداردهای بین المللی می باشند. نیازی به ذکر کار و تحصیل در این کشور نیست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای متقاضیان تحصیل رشته فارماکولوژی در فنلاند تهیه کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در فنلاند

دانشگاه های رشته فارماکولوژی در فنلاند عبارتند از:

  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه فنلاند شرقی

این 2 دانشگاه در سطح جهانی و در بین دانشگاه های فارماکولوژی رتبه آورده اند که در جدول زیر نشان داده شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه بین دانشگاه های فارماکولوژی
دانشگاه هلسینکی8665
دانشگاه فنلاند شرقی412181

دانشگاه هلسینکی قدیمی ترین دانشگاه این کشور است که در سال 1640 تاسیس شده است. این دانشگاه از سال 1829 در پایتخت این کشور واقع شده است. اما قبل از آن به عنوان آکادمی سلطنتی تورکو شناخته می شد و در قدیمی ترین شهرک کشور، تورکو واقع شده بود. امروز، دانشگاه هلسینکی با 102 مشترکین در جهان، بالاترین رتبه در این کشور است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور بوده که دارای رتبه بالایی می باشد. به علاوه، یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی این کشور بوده که بیش از 32000 دانشجو در آن ثبت نام کرده اند. این دانشگاه دارای 11 دانشکده و 11 موسسه تحقیقاتی است و مدارک تحصیلی را به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی ارائه می دهد.

هفتمین دانشگاه دارای رتبه برتر این کشور، دانشگاه فنلاند شرقی در حال حاضر دارای رتبه بین 451 تا 460 در جهان است. ایت دانشگاه با ادغام 2 دانشگاه دانشگاه Joensuu و دانشگاه Kuopio در سال 2010 تاسیس شد. امروز، بیش از 15000 دانشجو در یکی از 4 دانشکده دانشگاه تحصیل می کنند. این دانشگاه با شهرت خوبی در زمینه تحقیق، شبکه گسترده ای از شرکای خارجی دارد و اغلب در پروژه های بین المللی شرکت می کند. پردیس های اصلی این دانشگاه در شهرهای جونسو و کووپیو است. همچنین برخی امکانات در ساونلینا همه در جنوب شرقی کشور، در منطقه ای است که قبلا فنلاند شرقی نامیده می شد.

وظایف فارغ التحصیلان رشته فارماکولوژی در فنلاند

فارغ التحصیلان رشته فارماکولوژی در فنلاند به عنوان یک داروساز کار می کنند. حقوق ماهیانه کار در فنلاند برای داروسازان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه داروسازان در فنلاند به یورو

وظایف داروسازان عبارتند از:

  • تولید داروهایی که به صورت جداگانه تهیه شده و مطابق با اصول تولید صحیح ، داروسازی معتبر و استانداردها باشد.
  • تحویل داروهای بدون نسخه، داروهای بدون نسخه، تجهیزات پزشکی و کالاهای مکمل داروخانه
  • نسخه پزشکی و پردازش کارت های سلامت با استفاده از فناوری کامپیوتر
  • ارائه مشاوره به بیماران در مورد استفاده مناسب، دوز مصرفی و عوارض طبیعی و جانبی داروها
  • بررسی سطح سهام ، سفارش داروها، وسایل پزشکی و کالاهای مکمل داروخانه.
  • بازرسی از کیفیت داروها و دریافت داروها و مواد اولیه در سوابق سهام
  • بررسی صحت قرارگیری و نگهداری داروها و کالاهای پزشکی
  • هماهنگی کار تکنسین های داروخانه

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در فنلاند

اگر عضوی از منطقه اتحادی اروپا و EEA نیستید، باید برای تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، شهریه بپردازید. هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند سالانه به دانشگاه و دوره تحصیلات بستگی دارد. تقریبا بین 4000€ و 18000€ متفاوت است.

اگر قصد تحصیل در مقطع دکترا دارید، لازم است بدانید که بدون توجه به ملیت شما شهریه اخذ نمی شود. به یاد داشته باشید که اگر شما مجبور به پرداخت شهریه هستید، همچنین واجد شرایط درخواست بورسیه تحصیلی از دانشگاه هستید. هر دانشگاه برنامه بورسیه تحصیلی خاص خود را دارد. بنابراین، دانشگاه که متقاضی آن هستید می تواند در مورد بورسیه های تحصیلی ارائه شده به شما به طور دقیق مشاوره دهد.

برخی از فرصت های شغلی فارماکولوژی در فنلاند را در بخش زیر مشاهده می کنید:

فرصت های شغلی فارماکولوژی در فنلاند

علاوه بر هزینه های احتمالی تحصیل، معمولا ملزم به پرداخت هزینه های زندگی روزمره به طور مستقل هستید. هنگامی که برای اجازه اقامت دانشجویی خود درخواست می کنید باید نشان دهید که از امکانات کافی پشتیبانی و همچنین بیمه برخوردار هستید. هزینه های زندگی ماهیانه دانشجویان شامل غذا، خوابگاه، مسافرت، بیمه و غیره بسته به محل زندگی و عادات زندگی شخصی شما در حدود 700€ تا 900€ (یورو) است. معمولا در شهرهای کوچکتر هزینه زندگی کمتر از شهرهای بزرگتر است.

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در فنلاند

کار دانشجویی در فنلاند

برای دانشجویانی که تحصیل خود را در این کشور دنبال می کنند، مجاز به کار و تحصیل و کار در این کشور هستند. با این حال، مانند بسیاری از کشورها، در ساعات مجاز به کار دانشجویان محدودیت هایی وجود دارد. در این کشور، دانشجویان بین المللی دارای ویزای دانشجویی مجاز به کار در یک شغل نیمه وقت هستند که بیش از 25 ساعت کار در یک هفته نیست. دانشجویان همچنین فقط مجاز به کار در مشاغل مربوط به رشته تحصیلی خود هستند. در طول تعطیلات، ساعت کاری به 25 ساعت محدود نمی شود. برای اقامت و بازگشت به کار پس از تحصیل در این کشور، مجوز جداگانه ای لازم است.

برای دانشجویان بین المللی که می توانند در این کشور اقامت کنند، 2 نوع اجازه کار و اقامت وجود دارد:

2 نوع اجازه کار و اقامت در فنلاند

پس از ترازبندی سیستم های آموزشی اروپا به عنوان بخشی از اصلاحات بولونیا، بسیاری از دانشگاه ها و دانشگاههای علمی کاربردی این کشور تعداد برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد انگلیسی زبان را افزایش داده اند. این کشور کشوری است که از خارجی ها استقبال می کند. با این حال، چالش بزرگ برای فارغ التحصیلان بین المللی زبان فنلاندی است. چنانچه علاقه مند به مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل هستید می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پروسه مهاجرت را به راحتی پشت سر بگذارید.

سوالات متداول در خصوص رشته فارماکولوژی در فنلاند

در این بخش از مقاله به سوالات متداول شما در خصوص رشته فارماکولوژی در فنلاند پاسخ داده ایم:

  • بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در فنلاند کدامند؟ دانشگاه هلسینکی و دانشگاه فنلاند شرقی
  • فرصت های شغلی رشته فارماکولوژی در فنلاند چیست؟ کار در داروخانه-کار در بخش تخصصی فارماکولوژی-کار در پروژه های تحقیقاتی-کار در آزمایشگاه-کار در بیمارستان
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *