مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته فارماکولوژی در فرانسه

رشته فارماکولوژی در فرانسه

هر ساله به تعداد دانشجویان بین المللی که به قصد تحصیل رشته فارماکولوژی در فرانسه به این کشور مهاجرت می کنند، افزوده می شود. این کشور یکی از جذاب ترین کشورها از نظر تحرک بین المللی است. این کشور چهارمین مقصد محبوب پس از ایالات متحده، انگلستان و استرالیا برای دانشجویان بین المللی است. این محبوب ترین کشور غیر انگلیسی زبان است. در سال 2018، حدود 325000 دانشجوی بین المللی تحصیل در این کشور را انتخاب کردند و این تعداد سالانه در حال افزایش است. سطح زندگی در این کشور به طرز چشمگیری بالا است و یک چیز مسلم است. تحصیل در این کشور تجربه ای عالی و تغییر دهنده زندگی برای شما خواهد بود.

این کشور هر سلیقه ای را برآورده می کند. چه یک محیط شلوغ شهری، کوه های آرام یا فضای آرام در ساحل مدیترانه را ترجیح دهید، مقصدی مناسب برای خود پیدا خواهید کرد. پاریس یک فضای شهری بی نظیر را در یک محیط جذاب ارائه می دهد. مارسی و مونپلیه مستقیما در سواحل مدیترانه قرار دارند. سواحل تابستانی گنجانده شده است. رن یا نانت به سواحل خشن آتلانتیک نزدیک می باشند. و از گرنوبل یا لیون، کوه های آلپ در دسترس هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد تا به معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در فرانسه و دستمزد فارغ التحصیلان این رشته بپردازد.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در فرانسه

دانشگاه ها در این کشور شامل دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی است که هم برنامه درسی آموزش و هم مقاطع مربوط به آن را تا مقطع دکترا ارائه می دهند و همچنین به فعالیت های تحقیقاتی کمک می کنند. آن ها ستون فقرات موسسات آموزش عالی در فرانسه می باشند. بسته به وضعیت اداری، اندازه و میزان فعالیت تحقیقاتی آن ها در مقایسه با فعالیت های آموزشی، آن ها به عنوان دسته های مختلف ذکر شده اند. گذشته از سیستم آموزش عمومی بودجه ملی که مدارک شناخته شده اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان این کشور را تأمین می کند و شهریه را پایین نگه می دارد. ناگفته نماند که موسسات خصوصی نیز وجود دارد.

دانشگاه های زیر رشته فارماکولوژی در فرانسه را ارائه می دهند:

دانشگاه های رشته فارماکولوژی در فرانسه

هر کدام از دانشگاه های ذکر شده، هم در سطح جهانی و هم در بین دانشگاه های فارماکولوژی رتبه دارند که در جدول زیر مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های فارماکولوژی
دانشگاه پاریس6825
دانشگاه سوربن4377
دانشگاه ایکس-مارسی171192
دانشگاه مون پلیه204197
دانشگاه پل ساباتیر ​​- تولوز 3258200
دانشگاه کلود برنارد لیون 1292203

هدف اصلی رشته فارماکولوژی، آموزش دانشجویان در زمینه های زیر می باشد:

  • داروسازی
  • پزشکی
  • دانشمندان
  • دامپزشکان
  • دانشکده های مهندسی

 در زمینه تولید محصولات بهداشتی از طریق امکان پذیر ساختن دانش اصلی در زمینه های تخصصی است. این پیشرفت از طریق تحقیق و مسیرهای شغلی که ممکن است شامل برنامه های مطالعه کار باشد یا نباشد، در تمام مراحل چرخه زندگی محصولات بهداشتی فراهم می کند.

مشاغل فارغ التحصیل رشته فارماکولوژی در فرانسه

مشاغل فارغ التحصیل رشته فارماکولوژی در فرانسه

فارغ التحصیلان رشته فارماکولوژی به عنوان داروساز کار می کنند. داروسازان برای اطمینان از عملكرد دارویی مناسب و انطباق با قوانین ملی از نزدیک با کارمندان بین المللی و محلی همکاری می کنند. آن ها مسئول کیفیت، ارتباط و هماهنگی مناسب زنجیره تأمین دارو، از جمله ذخیره، توزیع و سفارش داروها و تجهیزات پزشکی هستند. آن ها داده های مصرف کننده و داده های پزشکی را تجزیه و تحلیل می کنند. آن ها در خریدهای محلی، تخریب داروهای تاریخ مصرف گذشته و کمک های دارویی شرکت می کنند و همچنین به آن ها مشاوره می دهند. داروسازان بر کارمندان استخدام شده محلی که برای مدیریت روزانه داروها و تجهیزات پزشکی کار می کنند نظارت می کنند.

فعالیت هایی که فارغ التحصیلان رشته فارماکولوژی در فرانسه انجام دهند، عبارتند از:

  • مطابقت با روش های دارویی مطابق با مقررات ملی
  • اطمینان از کیفیت کلیه تجهیزات پزشکی (داروها، تجهیزات پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی)
  • اطمینان از مدیریت داروها و تجهیزات پزشکی (سفارش، ذخیره و توزیع)
  • تجزیه و تحلیل داده های مصرف، مطابق با پروتکل های پزشکی
  • اطمینان از انجام صحیح تحویل دارو
  • کارکنان ناظر بر مدیریت روزانه محصولات
  • پشتیبانی از توسعه استراتژی ها
  • مشارکت فعال در تدوین برنامه و بودجه های سالانه
  • مطابق بخشنامه ها در گزارش های ماهانه شرکت کنید.

حقوق ماهیانه کار در فرانسه برای داروسازان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در فرانسه برای داروسازان

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسته به سطح تحصیلات شما، قیمت متغیری دارد. جدول زیر هزینه تحصیل در فرانسه را در دانشگاه های دولتی نشان می دهد:

پارامترهزینه به یورو
تحصیل مقطع کارشناسی170€
تحصیل مقطع کارشناسی ارشد260€
تحصیل مقطع دکترا396€
هزینه تحصیل در رشته های مهندسی620€
هزینه تحصیل در رشته های پزشکی450€

جدا از هزینه های تحصیل، شما همچنین باید 91 میلیون€ (یورو) به دانشگاه و زندگی دانشجویی پرداخت کنید.

کار دانشجویی در فرانسه

کلیه دانشجویان خارجی حق کار در هنگام تحصیل در فرانسه را دارند. این حق برای کلیه دانشجویان این کشور اعمال می شود. دانشجویانی که تابعیت اتحادیه اروپا را ندارند باید دارای اجازه اقامت دانشجویی باشند. قوانین این کشور به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا حداکثر 964 ساعت در سال یا معادل 60% از حداکثر ساعت کاری مجاز کار کنند. 50% برای دانشجویان الجزایری که وضعیت آن ها با توافق نامه فرانکو-الجزایر در تاریخ 27 دسامبر 1968 تعریف شده است. درآمد دریافتی از چنین کاری پاداش است.

هنگام کار در فرانسه، خواه دانشجو باشد یا نه، حداقل حقوق و دستمزد توسط قانون تضمین می شود. این حداقل دستمزد قانونی معمولا Smic (حداقل دستمزد بین حرفه ای یا حداقل دستمزد تضمینی) نامیده می شود. از تاریخ 1 ژانویه 2021، این حداقل دستمزد 10.25€ (یورو) است. این حقوق ناخالص است. برای تعیین درآمد واقعی، کمک های تأمین اجتماعی اجباری باید کسر شود. دانشجویی که 10 ساعت در هفته با حداقل دستمزد کار کند تقریبا 82€ (یورو) خالص درآمد دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است که به متقاضیان مهاجرت تحصیلی و کاری و حتی کسانی که قصد سرمایه گذاری در کشورهای دیگر را دارند، مشاوره ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *