مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته فارماکولوژی در جمهوری چک

رشته فارماکولوژی در جمهوری چک

از فرصت های خوب تحصیل در اروپا می توان به تحصیل رشته فارماکولوژی در جمهوری چک اشاره کرد. برای تحصیل بایستی اطلاعات جامعی کسب کنید. تحصیل رشته فارماکولوژی در این کشور موجب می شود تا شما به دانش عمیقی در خصوص داروسازی و فارماکولوژی دست یابید. تحصیل به زبان انگلیسی در کشور چک باعث می شود تا شما هم در زمینه انگلیسی مسلط شوید هم زبان چکی را بیاموزید و بتوانید به صورت پاره وقت به کارهای دانشجویی در این کشور بپردازید. رشته فارماکولوژی به شناخت و ترکیب و تهیه و تولید داروها می پردازد و به فارغ التحصیلان این رشته سعی می کنند تا با آشنایی و تعمق دانش خود در این زمینه به مشاغل خوبی دست بیابند. در این مقاله سعی می کنیم به موارد مهم در خصوص تحصیل رشته فارماکولوژی در جمهوری چک بپردایم.

جمهوری چک در مرکز اروپا واقع شده است و برخی از بهترین دانشگاه های جهان را دارد، بنابراین جای تعجب نیست که سالانه بیش از 45000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل به اینجا می روند. جمهوری چک بخشی از اتحادیه اروپا است و مدارک دانشگاهی چک در سراسر جهان ارزش و به رسمیت شناخته می شود. بر اساس آخرین گزارش تحقیقات دانشگاه های چک، تعداد دانشجویان بین المللی در دو دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. جمهوری چک به ویژه برای دانشجویان خارجی اسلواکی، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین دانشجویانی از چین، ایران، هند و ایتالیا بسیار محبوب است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به جمهوری چک و شرایط تحصیل و کار در این کشور به سوالات شما پاسخ می دهد.

تحصیل در چک

جمهوری چک مجموعه ای چشمگیر از دانشکده های پزشکی معتبر ارائه می دهد. با وجود دانشگاه های مختلف که برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، این کشور پذیرای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. کلیه مدارک پزشکی اخذ شده از دانشگاه های چک دارای اعتبار بین المللی هستند. دانشگاه پیشرو در جمهوری چک دانشگاه چارلز است. اولین دانشکده پزشکی در پراگ، که برنامه های انگلیسی در پزشکی عمومی و دندانپزشکی و پرستاری و داروسازی ارائه می دهد. دانشگاه ماساریک در برنو در دومین شهر بزرگ کشور واقع شده است و همچنین برنامه های انگلیسی زبان در زمینه های مذکور را ارائه می دهد. دانشگاه های دیگری که تحصیل رشته های پزشکی را در جمهوری چک به زبان انگلیسی ارائه می دهند عبارتند: از دانشگاه Palacky، دانشگاه Pilsen و Hradec Kralove.

افزایش هزینه های تحصیل و الزامات پذیرش به طور فزاینده ای برای پذیرش در کشورهایی مانند ایالات متحده می تواند موانعی را برای دانشجویانی که در آرزوی پزشک شدن هستند ایجاد کند، و انگیزه ای را برای دانشجویان آینده دار پزشکی ایجاد کند تا از نزدیک به کیفیت برنامه های زبان انگلیسی موجود در جمهوری چک نگاه کنند. پراگ، محل یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا (که در 2% برتر دانشگاه های جهان قرار دارد)، برنامه های پزشکی زبان انگلیسی را در یک محیط فرهنگی و تاریخی ارائه می دهد. دانشکده های پزشکی چک فرصتی عالی را برای دانشجویانی از سراسر جهان فراهم می کند که در آرزوی تحصیل پزشکی در خارج از کشور و پزشک شدن هستند. امکانات پزشکی در جمهوری چک به عنوان بهترین برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا شناخته شده است.

تحصیل رشته فارماکولوژی در جمهوری چک

تحصیل رشته فارماکولوژی در جمهوری چک

با تحصیل در رشته فارماکولوژی در جمهوری چک از تمام مزایای تجهیزات پیشرفته، محیط تدریس پیشرفته و تحقیقات برتر با ارزش افزوده یک جامعه بین المللی بزرگ برخوردار شوید. با تحصیل این رشته در این کشور شما تشویق خواهید شد که بخشی از تحصیلات خود را در خارج از کشور بگذرانید و در این راه تجربه بین المللی بیشتری کسب کنیدبا اخذ مدرک کارشناسی در این کشور تمام اروپا برای شما باز می شود. اکثر دانشکده هایی در جمهوری چک رشته فارماکولوژی را در طول 5 سال ارائه می دهند. همه برنامه ها به زبان انگلیسی و همچنین به زبان چک برگزار می شود. علاوه بر این، یک برنامه کارشناسی برای پرستاری و یک برنامه کارشناسی ارشد در بینایی سنجی وجود دارد که به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شود. دانشجویان فارماکولوژی از کشورهای مختلف برای تحصیل به جمهوری چک می آیند و رویای خود را برآورده می کنند.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در جمهوری چک هستید:

دانشجویان بین المللی در جمهوری چک

مزایای تحصیل رشته فارماکولوژی در جمهوری چک

گزارش ها همچنین نشان می دهد که درصد بالایی از دانشجویان آسیا و جنوب شرقی آسیا، به دلیل داشتن یک برنامه تحصیلی خاص، تحصیل در جمهوری چک را انتخاب می کنند و انتخاب دانشگاه آنها اغلب با فرصت های تحقیق انجام می شود. دانشجویان آسیایی اغلب ثبت نام در برنامه های بهداشت و رفاه یا علوم طبیعی را انتخاب می کنند. تحصیل در دانشگاه های معتبر که الگوهای آموزشی اروپایی دارند از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به این کشور است. از دیگر دلایل تحصیل در جمهوری چک می توان به هزینه های پایین زندگی، شهریه کم و ایمنی اشاره کرد. جمهوری چک معماری شگفت انگیزی دارد و شما اغلب حتی اگر در شهر زندگی می کنید به طبیعت بسیار نزدیک هستید، زیرا تعداد زیادی پارک ملی و آثار میراث یونسکو در سراسر کشور وجود دارد.

در نمودار زیر شاهد ملیت دانشجویان مهاجر در کشور جمهوری چک هستید:

ملیت دانشجویان بین المللی در جمهوری چکدر جدول زیر شاهد دانشگاه برتر کشور جمهوری چک برای تحصیل رشته فارماکولوژی می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در بهترین دانشگاه ها برای فارماکولوژی و سم شناسیرتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه چارلز در پراگپراگ1762104162

الزامات تحصیل رشته فارماکولوژی

بخش جدایی ناپذیر از دوره تحصیلی رشته فارماکولوژی برنامه کارآموزی 6 ماهه است که در آن تمام مهارت های لازم را به دست خواهید آورد. علاوه بر این، می توانید سایر کارآموزی ها را در داروخانه یا شرکت دارویی مورد نظر خود دریافت کنید. هدف از تحصیل در برنامه کارشناسی فارماکولوژی آماده سازی فارغ التحصیلان برای انجام حرفه پزشکی داروساز است. دانش آموزان در تهیه و تولید داروها و ارزیابی خواص اساسی مورد نیاز آنها، داروسازی و داروساز، اصول حقوقی، اقتصادی و اخلاقی حرفه، سیاست های دارویی، فعالیت های اطلاعاتی و مشاوره ای، دفع مواد فعال بیولوژیکی، دانش تجربه و مهارت کسب می کنند. ارزیابی داده های علمی در مورد داروها، همکاری با سایر متخصصان بهداشت و زمینه های مرتبط می باشد.

فارغ التحصیل برنامه کارشناسی داروسازی دارای صلاحیت حرفه ای برای انجام حرفه پزشکی داروساز است. فارغ التحصیلان برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد داروسازی می توانند به عنوان داروساز در مراکز مراقبت داروسازی، داروسازان بالینی در بیمارستان ها، متخصصان آزمایشگاه های تحقیق، توسعه و کنترل محصولات دارویی، در شرکت های تولید و توزیع دارویی و غیره مشغول به کار شوند. ادامه تحصیل در مقاطع دکتری هر متقاضی باید تحصیلات متوسطه را با موفقیت گذرانده باشد. همه متقاضیان باید نتایج دوره متوسطه و گواهی نهایی خود را ارائه دهند تا تحصیلات متوسطه خود را در جمهوری چک به رسمیت بشناسند. برای ثبت نام، تحصیلات متوسطه الزامی است. ضمیمه شدن رزومه نیز الزامی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نحوه مهاجرت به جمهوری چک و مراحل تحصیل در این کشور پاسخگوی سوالات شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *