مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته فارماکولوژی در بلغارستان

رشته فارماکولوژی در بلغارستان

برای تحصیل رشته فارماکولوژی در بلغارستان بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان خود را آماده می کنند تا در فضایی بین المللی تحصیل و زندگی کنند. رشته فارماکولوژی در دانشکده های داروسازی در دانشگاه های مختلف پزشکی در کشور بلغارستان به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. شما می توانید در این کشور اروپایی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا و به زبان انگلیسی تحصیل کنید. این یکی از بزرگ ترین مزیت ها برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود زیرا آن ها می توانند در حال تحصیل به زبان انگلیسی زبان دیگری را نیز بیاموزید. همچنین می توانید به صورت محدود و پاره وقت چند ساعت در هفته کار کنید و درآمد نیز کسب کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط و نحوه مهاجرت به بلغارستان شما را یاری می کند.

تحصیل رشته فارماکولوژی در بلغارستان

اگر مایل به تحصیل در بلغارستان و تحصیل داروسازی در خارج از کشور هستید اما دقیقاً نمی دانید کجا به شما می گوییم که چرا بلغارستان ممکن است مقصدی جذاب برای فارغ التحصیلی از داروسازی برای شما باشد! در ادامه جزئیات بیشتری را در مورد داروسازی به زبان انگلیسی در برخی از بهترین دانشگاه های در بلغارستان به اشتراک می گذاریم. داروسازی یکی از معتبرترین تخصص ها در هر دانشگاه است و با داشتن این مدرک قادر خواهید بود به افراد زیادی کمک حرفه ای ارائه دهید. با اتمام تحصیل خود در این کشور می توانید هم در گرایش های این رشته ادامه تحصیل دهید و هم در رشته های مرتبط و هم می تواتید در مشاغل مناسب شاغل شوید.

تحصیل در رشته فارماکولوژی موجب می شود تا شما دانش عمیقی در خصوص داروها و نحوه ترکیب و نحوه تولید و شناسایی آن ها بیاموزید. در کشور بلغارستان دوره آموزشی در 3 سطح برگزار می شود و 5 سال به طول می انجامد. سطح اول با هدف تضمین آموزش اساسی داروسازان آینده انجام می شود. سطح دوم جهت کسب دانش و کسب مهارت های خاص برای حرفه داروسازی است. این آموزش در 3 پروفایل عمومی، بالینی و صنعتی سازماندهی شده است، انتخاب بعد از ترم ششم انجام می شود. دانشجویان هر 2 رشته موضوعات دارویی و پزشکی خاصی را مطالعه می کنند. سطح سوم دوره آموزشی-عملی-در ترم های پایانی در داروخانه های عمومی یا بیمارستانی که به عنوان مراکز آموزشی تأسیس می شوند، انجام می شود. ارزیابی این کار عملی شامل محاوره های کتبی و شفاهی است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلغارستان

علاوه بر این، تنوع زیادی از شرکت های بزرگ دارویی وجود دارد که در آنها می توانید تجربه کاری موثر در صنعت را بدست آورید. به عنوان دانشجوی فارماکولوژی در بلغارستان یک دیپلم معتبر جهانی دریافت خواهید کرد که درهای دارویی را در بزرگترین کشورهای جهان باز می کند. این به شما امکان می دهد یک داروساز محترم شوید و حرفه خود را در بلغارستان یا هر کشور دیگری توسعه دهید. یکی دیگر از دلایل عالی برای آمدن و تحصیل در بلغارستان این واقعیت است که شما در یک دانشگاه معتبر تحصیل می کنید که دارای شهریه مقرون به صرفه است. دانشجویان داروسازی باید 6000€ (یورو) در سال تحصیلی بپردازند. متاسفانه هزینه ها شامل هزینه های اقامت شما نمی شود. در کشور بلغارستان هزینه ها زندگی به نسب دیگر کشورها مقرون به صرفه است و این نیز از دلایل تحصیل دانشجوویان بین المللی در این کشور محسوب می شود.

رشتهمقطعمدت تحصیلزبان تحصیلترم هامتوسط هزینه به یورو
فارماکولوژیکارشناسی5 سالانگلیسیاز سپتامبر تا فوریه- از فوریه تا ژوئن6000€
ارشد2 سال
دکترا3 سال

دروس رشته فارماکولوژی در بلغارستان

دروس رشته فارماکولوژی در بلغارستان

برای فارغ التحصیلی، دانشجویان داروسازی موظف به گذراندن امتحان نهایی گواهینامه دولتی یا آماده سازی و دفاع از پایان نامه دیپلم هستند. دروس و موضوعات تدریس شده از موضوعات مورد توجه دانشجویان است. سال اول برنامه موضوعات ریاضی را پوشش می دهد. سال دوم به ادامه آناتومی و فیزیولوژی اختصاص دارد. در سال سوم برنامه درسی شامل گیاه شناسی دارویی است. در سال چهارم موضوعات مورد مطالعه عبارتند از فناوری دارویی و بیو فارماسی، تجزیه و تحلیل دارویی؛ فارماکولوژی؛ داروسازی اجتماعی؛ داروسازی پاتاتونومی و پاتوفیزیولوژی؛ سم شناسی؛ داروسازی ژنتیک پزشکی؛ پزشکی بالینی، داروسازی و داروسازی. ترم نهم موضوعات مبانی پزشکی بالینی را پوشش می دهد که شامل دورسی مانند مراقبت های دارویی، داروسازی زیستی و فارماکوکینتیک، بروماتولوژی ؛ الزامات مدرن برای تولید مواد مخدر.

 برخی از دروس و موضوعات دیگر در رشته فارماکولوژی در کشور بلغارستان عبارتند از:

  • شیمی ارگانیک و میکروبیولوژی
  • گیاه شناسی دارویی
  • شیمی
  • فیزیک
  • زیست شناسی
  • فیزیک وبیوفیزیک
  • زبان لاتین
  • زبان خارجی
  • سابقه داروسازی
  • ریاضیات کاربردی
  • اناتومی و فیزیولوژی
  • شیمی معدنی
  • اکولوژی
  • تکنیک ها و ابزار پزشکی

فرصت های شغلی رشته فارماکولوژی در بلغارستان

دانشمند تحلیلی یکی از فرصت های شغلی در فارماکولوژی است. آنها وظیفه تعیین ترکیب شیمیایی در ترکیبات مختلف طبیعی و ساخته شده و همچنین شناخت و درک مواد و نحوه عملکرد آن در تنظیمات مختلف هنگام تشخیص را بر عهده دارند. آنها همچنین در تجارت داروسازی کار می کنند، جایی که آنها محصولات دارویی تولید و توسعه می دهند. دانشمندان پژوهشگر هم دیگر موقعیت شغلی در بلغارستان است. این اشخاص مسئول انجام آزمایشاتی برای افزودن به مجموعه اطلاعات علمی در مورد موضوعات پزشکی هستند. مواد و روش های دارویی جدید برای درمان و تشخیص بیماری ها نیز توسط دانشمندان محقق کشف و تحقیق می شود. فارماکولوژیست ها دانشمندانی هستند که چگونگی تأثیر داروها، مواد شیمیایی و سایر مواد دارویی بر افراد، حیوانات و سایر گونه ها را بررسی می کنند. آنها بافت ها و اندام های زنده را برای کشف اثرات شیمیایی در سطح سلولی مطالعه می کنند.

دانشمندان زیست پزشکی عمدتاً در آزمایشگاه ها کار می کنند و آزمایش های علمی روی نمونه های بافتی انجام می دهند تا به پزشکان در یافتن درمان بیماری ها کمک کنند. آنها همچنین به ارزیابی اثربخشی درمان کمک می کنند. دانشیار تحقیقات بالینی مسئول جمع آوری و تنظیم داده های جمع آوری شده در طول تحقیقات و آزمایشات بیوتکنولوژی و دارویی هستند. آنها همچنین نتایج آزمایش های طولانی مدت دارو، محصول و روش های پزشکی را مدیریت و پردازش می کنند. فارماکولوژی در بلغارستان چشم انداز شغلی خوبی دارد، به ویژه برای کسانی که علاقه مند به کار در دانشگاه ها، تحقیقات یا شرکت های دارویی هستند. فرصت های شغلی با درآمد خوب را می توان در دانشگاه های پزشکی به عنوان هیئت علمی یا در شرکت های داروسازی به عنوان دانشمندان پژوهشی و نقش های اجرایی در بازاریابی و مدیریت یافت.

در بخش زیر شاهد فرصت های شغلی در بلغارستان هستید:

فرصت های شغلی در بلغارستان

دانشگاه رشته Pharmacology در Bulgaria

در کشور بلغارستان جندین دانشگاه پزشکی وجود دارد که شما می توانید در آن ها در رشته فارماکولوژی تحصیل کنید. 2 دانشگاه برتر وجود دارد که شرایط تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم می کنند. این 2 دانشگاه دانشگاه پزشکی صوفیه و دانشگاه پزشکی Plovdiv می باشند. برنامه تحصیلی به مدت 5 سال ادامه دارد و دانشجویان داروسازی با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند. دانشگاه پزشکی صوفیه در پایتخت این کشور واقع شده است و هر سال تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را پذیرش می کند. این دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین و تخصصی ترین دانشگاه های پزشکی در بلغارستان و اروپا محسوب می شود و رشته فارماکولوژی یکی از برنامه های مطالعاتی تثبیت شده در این دانشگاه است. دانشگاه پزشکی Plovdiv در دومین شهر بزرگ بلغارستان – Plovdiv واقع شده است. برنامه مطالعه فارماکولوژی به زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی Plovdiv اخیراً معرفی شده است.

هزینه تحصیل رشته Pharmacology در Bulgaria

یکی از موارد مهم در تحصیل شهریه دانشگاه ها است. شهریه بستگی به ملیت شما ندارد. بنابراین، اگر کشور شما بخشی از اتحادیه اروپا باشد، تخفیف دریافت نخواهید کرد. هزینه های تحصیل باید در 2 قسط (3000€ یورو در هر ترم) از طریق انتقال بانکی پرداخت شود. به عبارت دیگر اگر قصد تحصیل در مقاطع مختلف رشته فارماکولوژی در بلغارستان را دارید می توانید از بورسیه ها نیز بهره مند شوید. بلغارستان به دلیل هزینه های پایین زندگی که به دانشجویان اجازه می دهد در یک آپارتمان خصوصی در مرکز شهر تنها با ماهیانه 200€ تا 300€ (یورو) در ماه زندگی کنند و همچنین بیش از 300€ (یورو) برای غذا و فعالیت های تفریحی هزینه نکنند، مقصدی مشهور در بین دانشجویان بین المللی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط و نحوه مهاجرت به بلغارستان پشتیبان و همراه شماست.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته فارماکولوژی در بلغارستان

در بخش پایانی مقاله مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما می باشیم:

  • فرصت های شغلی رشته فارماکولوژی در بلغارستان به چه صورت است؟ دانشمند تحلیلی یکی از فرصت های شغلی در فارماکولوژی است. آنها وظیفه تعیین ترکیب شیمیایی در ترکیبات مختلف طبیعی و ساخته شده و همچنین شناخت و درک مواد و نحوه عملکرد آن در تنظیمات مختلف هنگام تشخیص را بر عهده دارند. آنها همچنین در تجارت داروسازی کار می کنند، جایی که آنها محصولات دارویی تولید و توسعه می دهند. دانشمندان پژوهشگر هم دیگر موقعیت شغلی در بلغارستان است. این اشخاص مسئول انجام آزمایشاتی برای افزودن به مجموعه اطلاعات علمی در مورد موضوعات پزشکی هستند. مواد و روش های دارویی جدید برای درمان و تشخیص بیماری ها نیز توسط دانشمندان محقق کشف و تحقیق می شود.
  • دروس رشته فارماکولوژی در بلغارستان شامل کدام اند؟ برای فارغ التحصیلی، دانشجویان داروسازی موظف به گذراندن امتحان نهایی گواهینامه دولتی یا آماده سازی و دفاع از پایان نامه دیپلم هستند. دروس و موضوعات تدریس شده از موضوعات مورد توجه دانشجویان است. سال اول برنامه موضوعات ریاضی را پوشش می دهد. سال دوم به ادامه آناتومی و فیزیولوژی اختصاص دارد. در سال سوم برنامه درسی شامل گیاه شناسی دارویی است. در سال چهارم موضوعات مورد مطالعه عبارتند از فناوری دارویی و بیو فارماسی، تجزیه و تحلیل دارویی؛ فارماکولوژی؛ داروسازی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *